HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: zz_top1 w 27 Październik 2017, 19:36:05

Tytuł: Zabezpieczenie profili zamkniętych
Wiadomość wysłana przez: zz_top1 w 27 Październik 2017, 19:36:05
Czy ktoś z Was to robił, jakim środkiem i z jakim efektem?
Jaki jest koszt? 8-)
Tytuł: Zabezpieczenie profili zamkniętych
Wiadomość wysłana przez: Kudłaty_1975 w 27 Październik 2017, 21:40:00
Ja również jestem zainteresowany tym tematem. Prośba o wypowiedzi.
Od siebie dodam, że u mnie na wsi za zabezpieczenie profili + konserwacja podwozia (robią tylko to, co jest konieczne, czyli widoczne ogniska korozji), życzą sobie 700 zł.
Tytuł: Zabezpieczenie profili zamkniętych
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 28 Październik 2017, 20:36:07
Takie zabezpieczenia przez malowanie mazidłem od spodu było modne za czasów malucha i poloneza. W nowych samochodach nie warto wywalać 700zł na malowanie bitexem.
Po prostu spód w miarę ma dobre malowanie takim gumowym mazidłem. Jedynie warto założyć tylne nadkola plus tam coś poprawić.
A w hyundaiu co sam widzę, jest taka blacha że rdzewieje samoistnie pod lakierem i wszelkie malowanie tylko zakamufluje pierwsze ogniska.
Może przy karoserii bez rdzy a to sens ale jeśli ma się zamiar kiedyś sprzedać auto to kupiec będzie myślał, że malowanie miało zamaskować zardzewiałe podwozie.
Tytuł: Zabezpieczenie profili zamkniętych
Wiadomość wysłana przez: Hants w 29 Październik 2017, 00:19:44
Uzywałem takie coś:

(http://i63.tinypic.com/2nw3n0l.jpg)

z rewelacyjnym efektem. Gruba, sucha, ale wiecznie elastyczna warstwa.

Wiem, że do profili zamkniętych używa się wosków z taką długą rurką-aplikatorem rozpryskującym preparat na boki.

W drzwi najlepiej chyba wlać kilka mililitrów oleju silnikowego. Wniknie dobrze w tę zagiętą krawędź.


W UK, nie mam zbyt wielu problemów z solą na drogach, ale zimą proponowałbym jednak regularnie spryskiwać podwozie czystą wodą.
Tytuł: Zabezpieczenie profili zamkniętych
Wiadomość wysłana przez: steyr w 30 Październik 2017, 21:26:52
Ja używam środków Valvoline, jeśli chodzi o profile wewnętrzne to jest środek Tecty ML. Kupujesz puszki pod kompresor i  konserwujesz. Cenowo się nie dziwie że tyle kasują, jeśli oczywiście dobrze robią. Trzeba umyć porządnie podwozie, wysuszyć. Zdemontować osprzęt, zbiornik paliwa, układ wydechowy usunąć korozję jeśli występuje. Następnie odpowiednio zabezpieczyć odpowiednimi podkładami a następnie dopiero konserwować.
Tytuł: Zabezpieczenie profili zamkniętych
Wiadomość wysłana przez: nadamus w 06 Styczeń 2018, 16:32:42
wszystko ależy od tego czy robisz sam czy zlecasz. jeśli robisz sam to ... potrzebny jest czas (to jest najważniejsze. Ja zawsze daję tak:
demontaż wszystkiego (tłumki, zbiornik paliwa itp:
mycie
warstwa cortanin f ( wiążący rdzę)
mycie
corrina
podkład epoksydowy (novol)
baranek
w profile wewnątrzne:
mycie
cortanin
mycie
corrina
wosk (app)
i to wszystko daje na razie radę ;) miałem uniaka w którym wszystko dało radę przez 7 lat ;)- potem oddałem go na złom  (ale był w "do złomu" w momencie kupna ;)