HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: jlupino w 17 Październik 2017, 19:22:22
		
			
			- 
				Witam
Chciałem dzisiaj tylko spryskać szybę,no i jak się załączyło tak lało cały czas + oczywiście wycieraczki też.Dobrze,że było to w domu ,bo trochę mi zajęło znalezienie bezpiecznika.
Próbowałem akku odłączyć,w nadziei,że coś się zresetuje,lecz nic to nie pomogło.Jak tylko wpinam bezpiecznik i jest załączony zapłon,to od razu zaczyna pryskać i machać wycieraczkami.
Coś się zawiesiło-przypuszczam,ze to przełącznik wycieraczek.
Od czego zacząć ,co rozebrać w pierwszej kolejności,no i jak to rozmontować?
Dzięki i pozdrawiam.
P.S.Mam nadzieję ,ze jutro nie będzie lało :-/
			 
			
			- 
				Wyjmij przekaźnik 1 od przednich wycieraczek i zastąp go przekaźnikiem 2 od rain sensor.
W drugim kroku manetka do rozebrania i sprawdzenie styków https://www.google.pl/search?q=93420-2B100&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwip_fyLr_jWAhVLuBoKHdTmCskQ_AUICygC&biw=1422&bih=787#imgrc=VKPIjxccLEumeM:
.
			 
			
			- 
				Dzięki kosmos2011 ,przeprowadzę operację z tymi przekaźnikami dzisiaj po pracy i zobaczę czy pomogło.
A do demontażu manetki trzeba zdejmować kierę?
			 
			
			- 
				Niestety pewnie tak wszystkie autka które rozbierałem tak miały.;)
			
 
			
			- 
				Z manuala wynika że kierownice trzeba zdjąć.
.
			 
			
			- 
				Niestety zamiana przekaźników nic nie dała. Tak że czeka mnie demontaż kierownicy. Robiłem to już podczas wymiany taśmy kierownicy.
kosmos2011 ,jak interpretować te tabelki z drugiego skanu?
Chodzi mi o te połączenia między kolumnami w poszczególnych tabelech.
			 
			
			- 
				Pomyliłem się powyższe schematy są dla modelu SM.
Dla CM poniżej.
W tabelkach opisane są przy wyborze funkcji przez jakie piny w manetce płynie prąd.
.
			 
			
			- 
				No i klops... :-? 
Rozebrałem wszystko ,łącznie z samą manetką i nic.Nie widać żadnych złamań lub czegoś podobnego.Smar grafitowy,(albo jaki tam jest) jest OK,blaszki wszystkie cale,nie ma niczego złamanego,ale wg mnie nie ma tego odgłosu cyk-cyk z mikroprzełącznika podczas przyciągania dźwigni do siebie.
Co ciekawe załączanie tylnej wycieraczki ,oraz jej spryskiwanie działa bez najmniejszego zarzutu.
Muszę chyba kupić nową wajchę,a tu oczywiście pojawia się znowu pytanie -używka ok.70zł,czy nówka 265.
Kurde,wieczne jakieś wybory :-/
			 
			
			- 
				Odepnij wtyczkę od manetki i zewrzyj np. piny 2 i 6.
.
			 
			
			- 
				Rozwiń kosmos2011 ,bo nie kapuję o co chodzi :roll:
Nie za bardzo chcę aku podpinać,jak mam wszystko rozebrane. :-/
			 
			
			- 
				Po zdjęciu manetki zwierając piny we wtyczce symulujesz pracę manetki. Jak ponownie coś sfiksuje to znaczy że to nie manetka.
			
 
			
			- 
				Raczej chyba "musi" być to manetka,skoro spryskiwanie tyłu i tylna wycieraczka działają.
Zobaczymy. Dzisiaj lub jutro  będę miał używkę (nie są znowu takie drogie),to się przekonamy.I obym miał rację,że to tylko manetka,bo jak nie to faktycznie może być problem.
			 
			
			- 
				No i udało się  :lol:
Kupiłem używaną manetkę za 40 zł,  wymieniłem i śmiga jak wcześniej.
Dzięki kosmos2011 za pomoc.
Jak ktoś będzie potrzebował zdjąć kierownicę, to mam to już opanowane i służę pomocą.
Winny był mikroprzełącznik zaznaczony na zdjęciu.