HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: Glumbek w 08 Październik 2017, 12:24:52
-
Niedawno nabyłem używanego i20 1.1 CRDI z 2014 roku z 6-cio biegową skrzynią i ogólnie jestem bardzo zadowolony. Pali mało i jeździ zrywnie. Zauważyłem jednak pewną przypadłość skrzyni biegów. Otóż wrzucanie biegów do góry (1-2-3 itd) idzie bez problemów, redukcja biegów od 6 do 3 również bez problemów, natomiast redukcja z 3 na 2 jest możliwa jedynie, gdy samochód jedzie nie szybciej niż 20 km/h. Jeżeli przy szybkości np 30 km/h chcę zredukować z 3 na 2 bieg, to skrzynia zgrzyta, muszę wyhamować do 20 km/h i dopiero wtedy mogę wrzucić dwójkę. Jest to dosyć uciążliwe, szczególnie w mieści, gdzie trzeba często redukować biegi. Pytanie: czy jest to usterka synchronizatora skrzyni biegów, czy ten model po prostu tak ma?
-
To może być synchronizator ale tez może być objaw już kończącego się sprzęgła. Jaki przebieg ma samochód?
2014r to powinien być jeszcze na gwarancji wiec można podjechać do ASO niech sprawdza.
-
Przebieg 132.000 km, raczej pewny (samochód był lizingowany, wszystkie przeglądy robione o czasie). Zanim pojadę do ASO chciałem się dowiedzieć, czy po prostu w tym modelu to się zdarza, czy raczej jest to objaw usterki, żeby mi mechanicy ciemnoty nie wciskali.
-
Przebieg nieduży ale jak poprzedni właściciel mocno katował po mieście to może zajechał sprzęgło. U mnie nie występuje taki problem i zgrzyt przy redukcji biegu nie jest czymś normalnym wiec można śmiało pojechać do ASO. Jeśli się okaże że sprzęgło to wymiana raczej poza ASO będzie 2 razy tańsza.
-
Dzięki za pomoc :-)
Gdyby jeszcze ktoś mógł polecić godne zaufania ASO w Warszawie to byłbym na prawdę wdzięczny.