HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: arapaho w 04 Październik 2017, 10:34:25
-
Cześć. W moim tusku wypaliły sie gniazda zaworów wydechowych po przejechaniu 160kkm na LPG i czeka mnie wymiana głowicy. Całej sytuacji na pewno nie nie pomógł fakt , że poprzedni włascieiel/handlarz przeprowadził regulacje zaworów szlifując płytki flexem co z kolei doprowadziło do przeniesienia rys i nierówności na wałek wydechowy. Koszt nowego wałka to 2400 zł a do tego naprawa wypalonych gniazd etc. czyni całą operację niezwykle kosztowną , więc postawiłem na kupno kompletnej używanej głowicy (takiej co nie zaznała LPG) której koszt nie przekroczy 1000 zł razem z wałkami.
Takich głowic jest sporo na portalach aukcyjnych ale niestety nikt ze sprzedawców nie zna pojęcia typu silnika. Całe info to 2.0 16 V 140kM benzyna.
Ja mam rocznik 2009 i silnik G4GC.
I tu moja prośba o pomoc uczonych w piśmie :
Czy w tym modelu Tucsona w 2-litrowej benzynie G4GC to jedyny silnik , czy może wyszła jeszcze jakaś inna wersja 2-litrowej jednostki na przestrzeni 2005-2010 ?
Czy ktoś z kolegów przeprowadzał operację wymiany głowicy ? Są jakieś pułapki? Na co zwrócić uwagę przy kupnie używki ?
-
Benzynowy 2.0 był tylko G4GC, reszta to diesle.
-
Źródła podają ze niby w kijance jest ten sam silnik ale po zagłębieniu sie w temat okazuje się ze tam na obydwu wałkach jest zamontowany czujnik położenia a w tucsonie tylko na jednym , więc od KIA głowica raczej nie będzie kompatybilna.
Popraw mnie jesli się myle ale biorąc powyższe pod uwagę chyba trza przyjąć że do Tucsona tylko silnik od tucsona. a niby to to samo. Chyba że w KIA były dwie wersje silnika benzynowego 2.0 ???
-
G4GC miało też i30 :) Były tez w coupe.. Zatem lista trochę większa... Tutaj chyba tylko kosmos pomoże:)
-
Poniżej narzędzia do porównania części po numerze OEM.
http://epc.japancars.ru/hyundai/
http://www.catcar.info/kia/?lang=en&l=
22100-23780 zamiennie z 22100-23760, 22100-23630
Głowice CVVT 1,8/2,0 są takie same w:
Kia Ceed, Carens, Cerato, Sportage
Hyundai i30, Elantra, Tucson, Trajet, Coupe
Te z wcześniejszych lat produkcji wymagają zmiany napinacza paska rozrządu na inny model.
-
no i wtopiłem. Kupiłem głowicę rzekomo do hyundai tucson 2.0 16V, czyli teoretycznie do mojego.
Okazało się , że na oko niby wszystko jest ok poza jednym istotnym szczegółem : zawory regulowane są w niej hydraulicznie a nie jak w moim na płytki. Po zakupie sprzedawca przestał się odzywać więc chcąc ją dalej odsprzedać nie wiem nawet od czego tak naprawde głowice mi sprzedał a nie chcę kogoś wprowadzić w błąd.
Na głowicy tej jest wytłoczone 1.8 oraz 2.0 więc pasuje pewnie do obydwu wersji silnikowych, tylko jakiego hyundaia - OTO JEST PYTANIE ???
Pomożecie ?
-
Odczytaj numer części z tej głowicy i go napisz, wtedy pewnie ktoś Ci odpowie.
-
jedyne co na niej znalazłem to oznaczenie : 1.8/2.0 B#2C , a z drugiej strony : 1.8L 2.0L
Pogrzebałem troche na necie i najbardziej to oznaczenie pasowałoby mi do tego:
97-03 TIBURON, 99-03 ELANTRA. G4GF. 16 VALVE, DOHC
ale pewności nie mam...
-
Może zrób tak.
Szukaj np na allegro podobnej głowicy jak znajdziesz to zadzwoń do sprzedającego i zapytaj czy jest hydraulika czy coś innego i od czego ma tą głowice.
Ja tak kiedyś czegoś szukałem.
-
w specyfikacji mojego samochodu ustaliłem :
Numer silnika: G4GC8389628
Kod silnika: XM55
podpowiedzcie czy muszę szukać głowicy po symbolu G4GC czy XM55
Bo znalazłem głowicę o n-rach
G4GC7095959 XM13 i obawiam sie czy będzie pasować...
-
II
.
-
To nie możliwe , bo ja mam 2009 i kod : XM55
poza tym to by przeczyło info z bazy silników tut. forum :
"Tucson JM 2005-2010 2.0 1975 DOHC G4GC 103 140 16V R4 CVVT etylina"
-
Przeprowadzam rozbiór logiczny mojego poprzedniego postu.
Tucson JM po lifcie produkcja druga połowa 2006 do początku 2010.
Wszystkie silniki G4GC w modelu po lifcie miały taką samą kompletną głowicę o numerze 22100-23780 http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
Vin modelu po lifcie 2007 KMHJN81BP7U627601 który posiada kompletą głowice o numerze 22100-23780 http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Dane silnika z powyższym vinem
Номер двигателя:G4GC7826381
Код двигателя: XM13
Wniosek silniki XM55 i XM13 mają taką samą kompletną głowice o numerze 22100-23780.
-
chyba łapię - czyli przy doborze głowicy nie ma znaczenia Код двигателя (XM...) tylko symbol G4GC poprzedzający numer silnika :mrgreen:
tylko dla czego piszesz że dopiero od 2006 był montowany ten typ głowicy skoro G4GC wg tabeli tutejszego forum wynika że od 2005... :]
-
Przed liftem były jeszcze 22100-23630 i 22100-23760 zamienne z 22100-23780 z tym że ta druga wymagała zmiany rolki paska rozrządu.