HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => XG / Grandeur => Wątek zaczęty przez: ckmot w 01 Październik 2017, 21:47:13

Tytuł: [XG30] Hyundai XG30 - błąd p0100 - brak innych błędów - wyso
Wiadomość wysłana przez: ckmot w 01 Październik 2017, 21:47:13
Witam

Mam Hyundaia XG30 z LPG. Mam problem ze spalaniem auta - bez względu na to czy jeżdżę bardzo bardzo spokojnie czy trochę go pocisnę to spalanie gazu wynosi około 19-20l na 100 km.

Poczytałem troszkę i rozmawiałem z właścicielem innego XG30 i okazało się, że ten egzemplarz powinien palić około 15 l gazu na 100 km. Zacząłem szukać problemu i po podłączeniu do komputera wychodzi tylko jeden błąd p0100. Dodam tylko, że samochód zarówno na benzynie jak i LPG jeździ właściwie idealnie. Auto jest dość dynamiczne, a i na wolnych obrotach chodzi równo i nie faluje. Jednakże na wolnych obrotach nawet na samej benzynie śmierdzi z rury niedopalonym / nieprzepalonym paliwem.

Wymieniłem przepływomierz i nic nie pomogło. EGR został już zaślepiony przez poprzedniego właściciela.

Czy ktoś ma jakieś pomysły jak chociażby pozbyć się tego błędu p0100? Proszę o pomoc bo już mi się pomysły skończyły... :(
Tytuł: [XG30] Hyundai XG30 - błąd p0100 - brak innych błędów - wysokie spalanie
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 01 Październik 2017, 22:07:51
To http://hyundaiklub.pl/forum/viewforum.php?f=39 jest miejsce na pytania odnośnie XG.

Pamiętaj przy każdym nowy temacie (wpierw opcja szukaj) o tagu [XG 30].

Sprawdź szczelność całego układu dolotowego.

Ten 'nowy" przepływomierz jaki ma numer?

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0
Tytuł: [XG30] Hyundai XG30 - błąd p0100 - brak innych błędów - wysokie spalanie
Wiadomość wysłana przez: ckmot w 01 Październik 2017, 22:52:43
Dzięki za odpowiedź.

O kurcze nie zauważyłem tego działu dla XG - sorki.

Dokładnie ten kupiłem.

http://www.alejasamochodowa.pl/p,pl,443660,hyundai+xg-+1998-2005+uklad+elektryczny+przeplywomierze+hyundai+xg-+1998-2005+przeplywomierz+powietrza.html

Parametry na starym przepływomierzu (BOSCH) oraz tym nowym na komputerze wychodzą identycznie.

Jest też jeszcze jedna dziwna rzecz - błąd można skasować, ale pojawia się ponownie nie po uruchomieniu silnika, a już po samym włączeniu zapłonu. Potrafi się czasami bardzo rzadko zdarzyć, że uda się usunięciu błędu uruchomić samochód i błąd się nie pojawia i wtedy przestaje śmierdzieć nieprzepalonym paliwem - jednak nawet po krótkiej jeździe błąd wraca.

Diagnostyka jest robiona diagnoskopem, który ma obsługę tego modelu - bez problemu się diagnozują podzespoły takie jak silnik, skrzynia, abs, tcs, klima, airbag.