HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: wald w 05 Marzec 2012, 15:24:18
-
Czy trzeba wyjmować silnik do wymiany rozrządu w crdi 140km? (bardzo mało miejsca na dobranie się do niego). Różne już rzeczy słyszałem na ten temat.
-
wg mechanika trzeba, wg ASO nie. Wymieniłem rozrząd w ASO wraz z pompą wody paskiem napędu(klinowym) płynem chłodniczym, płynem wspomagania. Naprawa wyniosła o 300zł więcej niż u prywaciarza. (tam cena nie zawierała płynów i paska!) więc w gruncie rzeczy nie wiele drożej. dodatkowo wyjechałem umytym samochodem z umytym silnikiem.
zostałem bardzo pozytywnie zaskoczony.
-
do wymiany rozrządu w CRDI nie trzeba wyjmować silnika!!!!!!!!!!! NIEEEEEEEEEE
TRZEBAAAAAAAAAA!!!!!!!!Jezeli ktoś tak twierdzi to albo się nie zna albo chce was oskubać na parę setek i stracić wasz cenny czas!!!!!!!!! Juz jest post na ten temat poszukaj dokładnie i poczytaj....
-
Dzięki z info. Bo w książce gdzie są opisane są rozrządy prawie wszystkich samochodów w uwagach jest napisane, że trzeba.
-
W styczniu wymienialem kompletny rozrzad plus pompa wody, w ASO Olsztyn zaspiewali 1950 pln, w prywatnym warsztacie wymienili mi za 950 pln.
Silnika nie trzeba wyjmowac, rozpinali tylko klime ktora pozniej nabili i po klopocie.
-
Ja wymieniałem w rozrząd przy 120 000 z płynami i pompą wody, diagnostyka komputerowa, zapłaciłem 1200 i 4 godziny pobytu w ASO. Silnika nie demontowali , zdjeli prawe koło od góry obudowy i wymienili rozrząd. Generalnie sprawnie i bez krzyku. Akurat miałem możliwość czy wkładają faktycznie te części które zamówiłem, dostałem fakturę i jeżdżę spokojnie.
-
Wczoraj wymieniłem rozrząd. Bez pospiechu zrobili to w 5 godz. Z robotę zapłaciłem 300 zł (wymiana rozrządu 250 zł, wymiana uszczelniaczy 50 zł). Przy okazji znaleziono przyczynę powolnego ubytku płynu której nie było widać, a wszystko zaczęło się po dużych mrozach, puściły opaski na wężach przy termostacie.
-
Przy jakim prze biegu zmieniacie rozrząd? Standardowo 90kkm?
-
U mnie byl wymieniany przy 120000 tys. ( poprzedni wlasciciel ), sam osobisce wymienialem przy 215000 tys., mechanik stwierdzil ze do 240000 tys. smialo mogl smigac. Jak wyjol paseczek to byly na nim jeszcze wszystkie napisy.
-
u mnie wyjęty wyglądał jak nowy, a że kupiłem samochód używany to w związku z brakiem zaufania co do przebiegu- 68 tys. wymieniłem aby mieć spokój. Wg instr. co 120 tys lub 6 lat, a kia z tym samym silnikiem co 140 tys.
-
dzięki za info :)
-
Ja wymieniałem w rozrząd przy 120 000 z płynami i pompą wody, diagnostyka komputerowa, zapłaciłem 1200 i 4 godziny pobytu w ASO. Silnika nie demontowali , zdjeli prawe koło od góry obudowy i wymienili rozrząd. Generalnie sprawnie i bez krzyku. Akurat miałem możliwość czy wkładają faktycznie te części które zamówiłem, dostałem fakturę i jeżdżę spokojnie.
co znaczy: "zdjeli prawe koło od góry obudowy" ?
Pozdrawiam
-
mysle ze zabraklo przecinka po kolo
-
Witam, mam właśnie problem z wymianą rozrządu w moim tusconie 2.0crdi 4wd, męczyłem się dzisiaj kilka godzin i nie dałem rady, ponieważ za nic nie mogę wyjąć podstawy mocowania poduszki i nie wiem właśnie jak sobie z tym poradzić bez wyjmowania silnika, ponieważ brakuje mi chyba z 5cm żeby ją wyjąć... czy ktoś może mi podpowiedzieć jak się z tym uporać...???
-
Czy ktoś orientuje się czy w 2.0 benzyna dobrze jest wymienić pompe wody przy wymianie rozrządu ?
Czy może ktoś to robił, ile mniej więcej mechanik może zawołać za części + robocizna ?
W jednym miejscu usłyszałem 940zl razem z robocizną i wydaje mi się troszkę za dużo (razem z pompą wody).
----------------------------------
Ok, już sam zebrałem dość informacji i ta cena wydaje się dość standardowa jak na przeciętny warsztat w większym miescie. Pompy wody w 2.0 benzyna nie trzeba wymieniac, ale nadal nie wiem czy warto :)
-
Dobra cena, robocizna ok 300 zł+części. Ale dowiedz się jakiej marki rozrząd, bo cena rozrządu jest w granicach 250-650 zł.+cena pompy 200-350 zł. Pompę najlepiej wymienić przy wymianie rozrządu, nawet jeżeli nic jej nie boli, jedno podejście i po sprawie.
-
Dzieki,
faktycznie te czesci mają duży rozrzut cenowy. Rozrząd niedlugo bedzie robiony, razem z pompą (tym bardziej, ze to druga wymiana rozrzadu a nie wiem czy pompa byla wymieniana wczesniej).
-
Jaka markę polacacie przy wymianie rozrzadu i pompy wodnej?
-
Wiem, ze moj punkt nie stosuje jakis tanich zamiennikow... ale konkretnie bede wiedzial niedlugo co mi tam wsadza.
btw. Jednak robie bez pompy wody, bedzie sporo taniej za czesci i troche taniej za robocizne. W dokumentacji serwisowej jest przewidziana tylko kontrola pompy a jej awaria nie jest tu taka grozna.
[ Dodano: 2013-05-27, 18:19 ]
Rozrzad bez pompy kosztowal mnie 607zl z czego 300 za robocizne. W tym wymieniono tez 2 paski od alternatora.
W benzynach 2.0 rozrzad zmienil sie w modelach po 2006 roku i jest podobno ok 100zl drozej. Moj jest akurat ten tanszy choc rocznik 2006 :) Warto pamietac o tych roznicach przed wymiana.
-
U mnie zaczęła puszczać pompa wodna. Zdecydowałem się na wymianę razem z rozrządem, jako że nie wymieniałem przy kupnie samochodu.
Koszt:
- robocizna - 450,00
- pompa - 180,00
- rozrząd - 360,00
-
Witam przymierzam sie do wymiany rozrządu i moje pytanie jest czy wymieniać też pasek do klimatyzacji i czy jeszcze jakiś ?
-
Ja bym wymienił wszystko (razem z paskami). Będziesz wiedział wtedy, że masz jeden problem mniej na przyszłość, a koszt robocizny ten sam.
-
to w sumie ile tych pasów będzie od klimy i od alternatora i to wszystko ?
-
Podepnę się pod temat i z czystej ciekawości zapytam, czy może ktoś wie dlaczego w dieslach wymiana rozrządu przewidziana jest po 120 tys. km, a w benzynie już po 90 tys. km? Pytanie ma poniekąd związek z informacją jaką uzyskałem od poprzedniego właściciela mojego Tucsona, który twierdził, że na przeglądzie po 90 tys. km powiedzieli mu w serwisie, że rozrząd może poczekać do następnego przeglądu po 105 tys. km. Przyjąłem to za dobrą monetę, ale teraz zacząłem się trochę zastanawiać, czy nie powinienem wymienić, skoro instrukcja przewiduje 90 tys. km. Auto kupiłem z przebiegiem właśnie 90 tys. km. Przy okazji zapytam także o jakiś sensowny sklep z zamiennikami do Tucsona (internetowy, a jeżeli stacjonarny, to w Poznaniu).
-
No tak jak wiedział, że sprzedaje Tucsona to po co pchać się w koszty z rozrządem. W ASO sami nie odmówią wymiany. Instrukcja mówi 90 tyś. to się wymienia osprzęt i już. Co innego jak nie chce wymiany bo wiem, że sprzedaje, głoszę poglądy o wyższości rosyjskiej ruletki nad obliczeniami inżynierów. Miałem kupić Tucsona przebieg coś koło setki przebiegu z Piaseczna na jeździe przede mną się wysypał. Sprzedawca ściemniał o pasku klinowym, po 2 tygodniach wymiany paska (pękł) powiedział, że pasek ale rozrządu się zerwał. Tucson czarny przyciemniane szyby tył światła okrągłe przerobione z tyłu takie nie oryginały, orurowanie przód, może ktoś kupił? Co do rozrządu do G4GC jak chciałem sam kupić rozrząd sprzedawca powiedział, że są tam różne napinacze u mnie rok 2008 dlatego lepiej rozebrać i dobrać. Kupiłem na chybił trafił no i mam dodatkowy napinacz. Jak widziałem pracę magika od korekty licznika to kupując auto zawsze wymieniam rozrząd. Nawet jak wszystko jest ok to też wymieniam są to koszty o wiele niższe niż remont silnika. Jeśli części mam nieoryginalne to zdejmuje 10-15 tys i wymiana. Do tej pory mi się udawało, a może jestem silnikowym hipochondrykiem. Zawsze słyszę jakieś niepokojące dzwięki, których żona nie słyszy. Pozdrawiam
-
Przy okazji zapytam także o jakiś sensowny sklep z zamiennikami do Tucsona (internetowy, a jeżeli stacjonarny, to w Poznaniu).
Najlepszy sklep to google najpierw tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/ wpisujesz numer vin potem szukasz numeru części OEM i dalej najlepszej oferty w necie.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Do Twojego modelu oryginalny pasek produkuje Gates, rolkę GMB, napinacz Gates.
Sklep z najlepszą ofertą tych części to http://e-autoparts.pl/advanced_search_result.php?keywords=5457xs&numer=nc
-
Dzięki koledzy. Wszystko jasne, trzeba po prostu wymienić. Sam się teraz dziwię, że jakoś tak uległem sugestii sprzedawcy, chyba dlatego, że w dieslach wymiana jest po 120 tys. km. Sprzedawca w sumie bardzo w porządku, może faktycznie mechaniory w ASO doszli do wniosku, że rozrząd „pociągnie” do następnego przeglądu. Zresztą teraz to już nieważne. Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i on też skłania się raczej ku teorii rosyjskiej ruletki. Więc tym bardziej nie ma co zwlekać. Pytałem o te sklepy, wymieniając wpierw internetowy, ale trochę liczyłem na stacjonarny, bo ewentualne zwroty w internetowych są kłopotliwe. Z drugiej strony, jak się zamówi po numerze części, to nie powinno być problemu (dzięki kosmos2011).
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-02-17, 21:37 ]
No i jestem po wymianie rozrządu. Pomyślałem, że podzielę się wrażeniami - może się komuś przyda. Całość kosztowała mnie 619 zł, w tym części 369 zł (rozrząd ten droższy po 05. 2006 r. - inna rolka napinająca). Kupiłem rolkę napinającą i pasek Gatesa, a rolkę prowadzącą SKF. Poza tym mechanik uznał, że trzeba wymienić pasek od alternatora, wspomagania i klimatyzacji, które razem kosztowały 110 zł. Robocizna 250 zł i po bólu.
Pozdrawiam
-
Panowie podłącze się pod temat ,mam pytanko do kolegów którzy wymieniali rozrząd w CRDI ,żeby nie wyciągać silnika?
Ja wczoraj się zabrałem za wymianę i spasowałem nie mogłem wyciągnąć metalowej obudowy ,odkręciłem łapę tą od strony rozrządu ,podniosłem silnik ale nie da się tak podnieść wysoko silnika żeby obudowa przeszła .
Potem odkręciłem łapę od strony maglownicy i rurę wydechową to wtedy silnik podniósł się wyżej ale wtedy przeszkadzają przewody od klimy.
Pompę wody też wymieniacie ?
Pasek nie wygląda źle samochód dopiero sprowadziłem z Belgii z przebiegiem 165tys jest książka serwisowany był do końca ale nie idzie się doczytać czy był wymieniony rozrząd .
-
Dodano: 2016-01-04, 19:39
Witam wymiana rozrządu była 90tyś, teraz mam 133tyś kiedy następna
-
Gdy licznik wskaże 180 tyś. km lub za 6 lat od momentu jak było 90 tyś. km zależy co nastąpi szybciej.
-
Dzisiaj wymieniłem rozrząd w swoim Tucsonie fotek nie zrobiłem ale opiszę jak to zrobić NIE TRZEBA WYCIĄGAĆ SILNIKA.
- wyciągamy akumulator, obudowę filtra powietrza,odkręcamy łapę od skrzyni biegów dwie nakrętki i dwie śruby
- odkręcamy łącznik elastyczny od kolektora wydechu dwie nakrętki
-odkręcamy prawe koło przednie, osłonę plastikową we wnęce nadkola 3 -śrubki,demontujemy pasek wielorowkowy osprzętu,
odkręcamy koło pasowe na wale cztery śruby, plastikowa osłona rozrządu 4-śrubki
- podkładamy lewarek pod misę olejową oczywiście z głową tak aby czegoś nie uszkodzić i lekko podnosimy silnik
- łapa górna 2- nakrętki i dwie śruby,odkręcamy poduszkę od nadwozia samochodu 3 - śruby
- teraz podnosimy silnik oczywiście też z głową tak aby czegoś nie urwać silnik przechyli się na jedną stronę
- odkręcamy osłonę plastikową górną rozrządu 3 śrubki,odłączamy czujnik temperatury
- odkręcamy metalową osłonę rozrządu 4 śruby
Mamy rozrząd na wierzchu dostęp idealny pozazdrościć mogą nam użytkownicy innych samochodów
Ja wymieniłem pompę wody - zamontowałem Valeo a kompletny rozrząd Conti polecam jest jak oryginalny autentycznie ktoś pozdzierał logo Hyundai .
-
wymieniłeś hydrauliczny napinacz rozrządu?? powiem CI ze opis dobry dokladnie tak samo robil to mechanik u mnie w tucsonie tydzien temu , koszt calosci (pompa wody, hydrauliczny napinacz i pasek rozrządu) 1250zl z robocizna
-
u mnie wszystkie części z pompą wody 500zł i wymiana 500zł.
-
kompletny rozrząd Conti polecam jest jak oryginalny autentycznie ktoś pozdzierał logo Hyundai .
Jeśli chodzi o firmę Continental to w komplecie jest tej firmy tylko pasek, napinacz Gates, rolka Gates lub GMB.
Swinger jeśli masz jeszcze Santa Fe to dopisz Tucson w podpisie w profilu, jeśli nie to napisz na PW do Administratora (czerwony nick) o zmianę w profilu z Santa Fe na Tucson.
-
Mam Santa Fe a nowy nabytek to Tucson
Jeżeli chodzi o napinacz to nie ma w Tucsonie napinacza hydraulicznego tylko na sprężynach dosłownie.
Za kompletny rozrząd Conti i pompę Valeo zapłaciłem 350zł
W zestawie Conti faktycznie pasek był firmy Conti natomiast rolka i napinacz były firmy GMB z zdartymi logo Hyundai w oryginalnym zestawie pasek jest najczęściej Mitshubischi rolka i napinacz są GMB tyle że z logo Hyundai.
-
W oryginalnym rozrządzie do D4EA pasek rorządu jest firmy Gates do napraw nie gwarancyjnych Dongil Bando, napinacz paska rozrządu jest firmy Gates, a rolka paska rozrządu GMB.
Jak wejdziesz w profil to na dole jest miejsce na wpis w podpis. Dodaj tam Tucson D4EA skrzynia manual czy ASB, 2WD lub 4WD i data produkcji (tutaj http://hyundai.afora.ru/eur/ możesz sprawdzić datę produkcji).
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7b85a6a2a788c483
http://www.fotosik.pl/zdjecie/ac75092a36861823
-
Zmieniłem w profilu na Tucsona i nie wiem czemu ale nadal wyświetla się Santa Fe
Co do rozrządu to w Santa Fe wymieniałem rozrząd dwa lata temu zestaw miałem oryginalny z serwisu Hyundai w związku z tym że na co dzień mam do czynienia z silnikami Hyundaia zdarzało się że paski były Dayco a rolki napinacze większości GMB
-
Sam nie zmienisz profilu, ale jak masz oba auta to drugie wpisz w podpisz. Dayco oczywiście też ale tak ogólnie do marki Hyundai.
-
tutson rok 2006 przebieg 1006000 2,0 16v benzyna czy już czas wymienić pasek rozrządu . mechanik powiedział że pierwszy pasek mieniamy dopiero po 10020000 a potem co 90000 zgadza się czy to jest jakiś partacz któremu nie można zawierzyć
-
Nie wiem jak jest to zgodnie z instrukcja, ale ja wymieniam co 60 000 i głowa spokojna.
-
Mi znajomy powiedział żeby mieć spokój i nie martwic się o nic to przy spokojnej jeździe wymieniać tak kolo 65 000 tylko zastrzegł żeby nie był to tani zamiennik,
Z tanim zamiennikiem miałem doczynienia w oplu astrze pękł po 3 000 km
A odnośnie tematu to PIERWSZE co trzeba zrobić po kupnie to PAKIET STARTOWY czyli
Rozrząd kompletny pasek pompa napinacze rolki wszystko do kosza
Olej w serduszku i płyn chłodniczy w żyłach
I filtry paliwo powietrze i kabina
Po tym zabiegu głowa spokojna
A na wskazania licznika nie ma co patrzeć nauczyłem się tego jak miałem doczynienia z zapewnieniami ze Rozrząd świerzo zrobiony a tu zonk pęka pasek i serduszko do remontu
-
W Tucsonie JM wg producenta co 90 tysięcy w silniku benzynowym, ale pewnie mowa o oryginalnym pasku.
Jeśli chodzi o Tutsona to nie wiem jak tam jest :D
Rozrząd to pasek i dwie rolki.
Pompy wody nie trzeba wymieniać bo jest osobno.
tutson rok 2006 przebieg 1006000
pierwszy pasek mieniamy dopiero po 10020000
Sporo masz już przejechane, dobre te Tutsony :D
-
Miron68 ponowna prośba o używanie funkcji szukaj.
Ostatnim modelem do 2011 r gdzie był montowany silnik G4GC (rozrząd przez cały czas był taki sam) był i30 FD. Wg instrukcji od i30 FD interwał wymiany paska rozrządu, napinacza i rolki to 135 tyś km lub 6 lat zależnie co nastąpi pierwsze. W warunkach ciężkich 90 tyś lub 4 lata.
Wg instrukcji do Tucson 2007 lub Coupe 2005 r 90 tyś km lub 6 lat zależnie co nastąpi pierwsze. W warunkach ciężkich 60 tyś lub 4 lata.
Warunki ciężkie:
Jazda w terenie piaszczystym
Jazda po drogach posypywanych solą
Jazda w bardzo niskich temperaturach
Jazda głównie (powyżej 50%) po drogach o dużym natężeniu ruchu (miasto) lub w temperaturze otoczenia powyżej 32 °C
Dane na podstawie oryginalnych instrukcji w języku polskim.
-
W mojej instrukcji (w jezyku polskim i angielskim) jest mowa o 90 tys. i nie ma nic o ciezlich lub lekkich warunkach.
-
Też się nie spotkałem z takim wyszczególnieniem, ale Kosmos może ma dostęp do lepszych danych.
Co do lat, spotkałem się.
Tylko pamiętajmy, że producent zapewne pisze o konkretnych paskach, które sprawdził i poleca (fabryczne) a co z zamiennikami?
-
Oryginalny pasek rozrządu do G4GC jest produkowany przez firmę Gates 24312-23202 (Korea lub Japan) i puki co jest jego dostępność.
-
kompletny rozrząd jaki jest oryginalny,,, a co polecacie ,,,2litry benzyna 4wd Hyundai
-
Uzupełnij profil (jest na górnej belce forum) o typ silnika post#31 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2752&start=30
Pasek rozrządu oryginalny 24312-23202 lub 24312-23400 producent Gates
(https://images83.fotosik.pl/402/9018b72ac7eefb34.png)
Napinacz paska rozrządu oryginalny 24410-23050 producent Gates sama rolka GMB
Rolka paska rozrządu oryginalna 24810-23050 producent GMB
Rolka i napinacz niezależnie od opakowania w środku jest GMB/Gates
Pompa wody oryginalna 25100-23530 lub 25100-23022 producent GMB D10504
Uszczelka pompy wody oryginalna 25124-23000 lub 25124-23010 producent GMB
Najlepsza na teraz oferta:
Pasek rozrządu oryginalny 24312-23400 http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-hyundai-i30-2-0-nowy-oryginal-i5977841014.html + INA (w środku GMB/Gates) http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-hyundai-trajet-tucson-2-0-16v-i6157187433.html pompa wody GMB. Z tego kompletu nie zakładać paska rozrządu INA tylko ten oryginalny.
Po doświadczeniach kolegi Testus podkładka koła pasowego wału korbowego 23123-23000 też dostępna w http://www.sklep-kia.pl/
Tak się trochę rozwarstwiła :-D
(https://images81.fotosik.pl/402/5e440c6b8ae8a8f0.png)
Paski osprzętu http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7729&postdays=0&postorder=asc&start=30
Śruba koła pasowego wału korbowego 23127-23001 też dostępna w http://www.sklep-kia.pl/
Przedni uszczelniacz wału korbowego 21421-23020 http://www.sklep-kia.pl/uszczelniacz-walu-korbowego-przedni-carens-ii-cerato-sportage-iii-coupe-i-ii-elantra-i-ii-i30-i-lantra-i-ii-matrix-i-ii-p-3427.html
Uszczelniacz wałka rozrządu 22144-3B001 http://www.sklep-kia.pl/uszczelniacz-walka-rozrzadu-carens-ii-cerato-joice-k2500-i-ii-magentis-i-picanto-i-ii-pregio-ii-rio-iii-sorento-i-sportage-iii-p-3469.html
-
Jestem świeżo po zakupie Tucsona i też przymierzam się do wymiany rozrządu, ale dodatkowo chciałbym wymienić przy okazji również uszczelniacz wału, bo chyba puszcza olej. Czy ktoś może podpowiedzieć jaki jest nr OEM takiego uszczelniacza i gdzie go szukać? Mój silnik to najprawdopodobniej D4EA 113 KM, czy ktoś mógłby to również potwierdzić na podstawie nr VIN KMHJN81VR6U370881, za wszelkie info bardzo dziękuję.
-
Numer uszczelniacza 21335-27000.
Tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D masz numery wszystkich części w Twoim aucie.
-
Witam Niedawno zakupiłem Tucsona z 2005r benzynka
Mam pytanie do szanownych forumowiczów czy macie może schemat ustawienia rozrządu? Szukam już od jakiegoś czasu i nie mogę znaleźć żadnego rysunku jak ustawia się znaki na rolkach. Mechanika mam w domu więc wymiana będzie przez fachowca z 40 letnim stażem pracy
Pozdrawiam
-
II
-
Numer uszczelniacza 21335-27000.
Tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D masz numery wszystkich części w Twoim aucie.
Dziękuję bardzo. Ze schematów wynika, że uszczelniacz wału jest równocześnie uszczelniaczem pompy olejowej. Czy ten uszczelniacz można wymienić bez wyciągania pompy oleju ?
-
Trzeba zdemontować kółko zębate wału korbowego.
.
.
-
Czyli wychodzi na to, że nie trzeba ściągać pompy, super, dziękuję za merytoryczną odpowiedz. Ponudzę jeszcze trochę i zapytam o dwie rzeczy, jak dokładnie ustawia się ten napinacz, na jednym filmiku widziałem, że był on ustawiany za pomocą dokręcenia w obie strony imbusem, natomiast na drugim jedynie naciągnięty w stronę paska i zwolniona została zawleczka, więc jak to jest ?. Drugie pytanie, czy zestaw rozrządu w 2WD, różni się od 4WD, bo spotykam się w ogłoszeniach na konkretne wskazanie do 4WD, a do 2WD nigdzie nie ma ?
-
Strona 256 https://www.dropbox.com/s/1lwdcvj7khwrd9x/Hyundai_Tucson%28JM%29-Shop_Manual%282004-2010%29.pdf?dl=0
Różnice w rozrządzie wynikają z mocy silnika.
W Twoim aucie są następujące części:
Pasek tzw wzmacniany 24312-27250 Gates lub Dongil
Napinacz 24410-27250 Gates z rolką GMB
Rolka 24810-27250 GMB
Pompa wody 25100-27400 GMB
Szukasz części w Polsce?
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
-
Na razie szukałem na ebay, bo tam są całe sety, ale mnie to bez różnicy skąd, jeżeli taki zestaw konkretnie do mojego silnika był by w PL z możliwością wysyłki poza granice to bardzo chętnie bym skorzystał
-
A jakie tam masz ceny za komplet z pompą?
-
Ceny są zróżnicowane i rozbieżność spora
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=tucson+timing+kit&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=tucson+2.0+crdi+timing+kit&_sacat=0
-
Tutaj masz dobrą ofertę wszystko oryginalne. Na zdjęciu pasek -27000, ale w opisie -27250.
Napinacz i rolka w każdym zestawie niezależnie od napisu na kartonie jest zawsze firm Gates/ GMB nikt inny tego nie produkuje.
Pasek tzw wzmacniany 24312-27250 Dongil
Napinacz 24410-27250 Gates z rolką GMB
Rolka 24810-27250 GMB
http://www.ebay.co.uk/itm/ROZRZ-D-KIA-CEED-CARENS-SPORTAGE-HYUNDAI-I30-2431227250-2441027250-2481027250-/252056857984?hash=item3aafc26d80:g:ESMAAOSwDNdVzdTn
-
Dziękuję Ci dobry człowieku. Jutro skontaktuje się z nimi, może będą mieli również pompę wody. Trochę z innej beczki, szukałem w tych schematach które mi dałeś i za cholere nie mogę znalezć pompy wspomagania, a przedewszystkim jej numerów :oops:
-
Pompy wspomagania czy wody?
W pdf masz jak ustawić rozrząd.
-
Już znalazłem, chodziło o pompę wspomagania 57100-2E200 reszta tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=90255#90255 .
O jakim PDFie wspominasz ?
-
Jak by ktoś przymierzał się do wymiany rozrządu w Tucsonie JM 2.0 CRDI Automat 4x4 to służę wiedzą i doświadczeniem :) bo niestety ta wymiana powiedzmy nie jest prosta i łatwa :)
-
W takim razie jak możesz to opisz jak blokuje się koła i jak się ustawia napinacz.
-
Wymiana samego paska, rolek itp to praktycznie typowa,zwykła wymiana.
Kół nie blokuje.
Przed zdjęciem paska ustawiasz na znaki, patrzysz czy wszystko jest ok i zdejmujesz pasek i resztę.
Co do napinacza to tu jest film
Trudność wymiany polega na dostaniu się do rozrządu, odkręceniu i wyjęciu łapy/podpory silnika od strony paska.
Żeby się tam dostać trzeba odkręcić:
-poduszki silnika,skrzyni(lewa,prawa)
-wyjąć,odkręcić akumulator, podstawę pod akumulator
-rurę wydechowa od kolektora/turbiny,
-od strony rozrządu odkręcić/odsunąć wszystko co się da(zbiornik wspomagania, jakieś rurki
Dopiero po takim przygotowaniu zaczyna się zabawa z manewrowaniem silnikiem, całym autem żeby wyjąć uchwyt poduszki od strony rozrządu.Nie jest łatwo.
-
Oglądałem już ten filmik, ale pewności co do ustawienia napinacza on mi nie daje. Nie wiem, czy początkowo kręcąc imbusem w lewo należy to robić do pierwszego oporu, po czym to samo w drugą stronę, czy też dokręcać z określoną siła kontrolując napięcie paska rozrządu i to samo w przeciwną ? Co zaś tyczy się demontażu poduszki i łapy silnika, to na to jestem przygotowany. Zastanawia mnie jedynie to, dlaczego trzeba demontować akumulator i jego podstawę, skoro są po drugiej stronie ?
kosmos2011, dodzwoniłem się do tej firmy, bardzo przyjazna i rzetelna obsługa. Mają bardzo duży wybór, toteż zakupy zrobiły się większe :-) , a i w przyszłości na pewno skorzystam z tego zródła. Jeszcze raz bardzo Ci dziękuje.
-
Odkręcić i wyjąć musisz akumulator i podstawę dla tego,bo nie odkręcisz poduszki od skrzyni.
Z napinaczem to zobaczysz jak będziesz go zak5adal.
Silnik że skrzynia muszą siedzieć tylko na 2 poduszkach z tyłu i przodu silnika.
Jak zaczniesz to robić to wszystko zrozumiesz.
I dużo cierpliwości.
-
Teraz to ma sens, czyli z tego jak ja to zrozumiałem wynika, że silnikiem trzeba manewrować, a poduszka od skrzyni będzie przeszkadzać, dlatego trzeba ją odkręcić.
A co z napinaczem, mógł byś to jakoś 'łopatologicznie" przedstawić ?
-
Dokładnie silnikiem i skrzynia trzeba manewrowac a do tego całą buda samochodu(lewarek góra,dół) silnikiem góra,dół :)
Co do napinacza to ciężko tak wytłumaczyć.
Jak będziesz robił to załapiesz o co chodzi.
Z tego co widzę u Ciebie jest skrzynia manualna i 2wd to nie wiem czy przypadkiem wszystko zrobisz bez tego rozbierania.
Chyba przy manualnej skrzyni jest więcej miejsca od strony rozrządu.
-
Pdf strona 256 https://www.dropbox.com/s/1lwdcvj7khwrd9x/Hyundai_Tucson%28JM%29-Shop_Manual%282004-2010%29.pdf?dl=0
-
Coś nie tak jest z tym linkiem, pisze "Błąd (4xx) Nie możemy znaleźć strony, której szukasz."
-
(http://i.imgur.com/eAip4BV.jpg)
(http://i.imgur.com/XECJiTj.jpg)
Google tłumacz :)
-
https://www.dropbox.com/s/1lwdcvj7khwrd9x/Hyundai_Tucson%28JM%29-Shop_Manual%282004-2010%29.pdf?dl=0
-
Piotrek79, dziękuje. U Ciebie działa ten link, czy to jakieś inne zródło ?
Ps.
OK link już działa :-)
-
(http://i.imgur.com/ojQjg5E.jpg)
(http://i.imgur.com/mRYEYox.jpg)
INSTALACJA
1. Dopasuj znak synchronizacji (A) na kole zembatym wałka rozrządu (B) ze znakiem (C) na głowicy (D)
2. Dopasuj znak synchronizacji (A) na kole zembatym wału korbowego (B) z kołkiemn (C) wprasowanym/wepchniętym (tymczasowo) w obudowę pompy oleju (D)
3. Zainstaluj pasek rozrządu.
a. Zamontuj ciasno pasek rozrządu (A) wg następującej kolejności:
(1) Koło wału korbowego (B)
(2) Koło pompy wody (C)
(3) Koło pomocnicze (D)
(4) Koło zembate wałka rozrządu (E)
(5) Napinacz paska rozrządu (F)
b. Włóż kołek w napinacz paska rozrządu
c. Przy użyciu klucza 5mm (A) poluzuj ogranicznik (sworzeń) napinacza paska rozrządu (B)
d. Aby założyć pasek rozrządu przekręć napinacz wałka rozrządu (C) przeciwnie do ruchu wskazówek zegara używając głównej śruby (D) i klucza 12mm (E)
e. Obróć ręką dwa razy koło wału korbowego (powodzenia:) zgodnie z ruchem wskazówek zegara aby zlikwidować ewentualne luzy i ustaw pozycje koła na TDC (górny punkt martwy)
4. Dokręć ogranicznik (sworzeń) i usuń sworznie blokujące
Sprawdź zpasowanie znaków jeszcze raz
Momenty dokręcania śrub
Śruba napinacza paska rozrządu 10-12Nm
5. Zamontuj wszystkie usunięte komponenty w kolejności przeciwnej do zdejmowania
a. Zamontuj wspornik silnika
Momenty dokręcania śrub 43-55Nm
b. Zamontuj dolną obudowę paska rozrządu
Momenty dokręcania śrub
7.8-11.8Nm
-
Dziękuję Kolego za poświęcenie czasu na tłumaczenie. Jak się to czyta, można odnieść wrażenie, że poza wiedzą i doświadczeniem trzeba mieć sporo siły ;-)
[ Dodano: 2017-03-30, 10:48 ]
W Twoim aucie są następujące części:
Pasek tzw wzmacniany 24312-27250 Gates lub Dongil
Napinacz 24410-27250 Gates z rolką GMB
Rolka 24810-27250 GMB
Pompa wody 25100-27400 GMB
Szukasz części w Polsce?
Dzisiaj po perypetiach doszedł do mnie zestaw rozrządu i chyba coś jest nie halo.
Na pasku rozrządu jest nr 24312 27000 Dongil zamiast 24312-27250
Pompa wody, nr się zgadzają 25100-27400, ale zamiast GMB jest JPN
Rolka, nr się zgadzają, 24810-27250, ale zamiast GMB jest Onnuri
Napinacz jest Gates, ale ma jakieś inne numery T43133, 7784-21109
Czy wszystko jest ok, czy jednak coś jest nie halo, szczególnie z paskiem rozrządu ?
[ Dodano: 2017-03-30, 11:25 ]
Ps
Dzwoniłem do tej firmy i powiedzieli mi, że katalogowy nr paska jest 24312-27250 , natomiast na samym pasku jest 24312 27000, czy to jest możliwe ????
-
Napisz (może też zdjęcia) jakie oznaczenia są na częściach nie na opakowaniach.
-
pasek rozrządu, oznaczenie takie jak już podałem
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/3191312e5173.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/3191312e5173.jpg.html)
pompa wody, jest tylko to co widać
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/fff00f7d0a39.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/fff00f7d0a39.jpg.html)
na napinaczu są dwa oznaczenia
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/ad07884a576e.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/ad07884a576e.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/697c1292f642.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/697c1292f642.jpg.html)
rolka jest zgrzana w foli, więc jej nie rozpakowywałem, ale też tam wiele nie ma
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/2c240121c4c6.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/2c240121c4c6.jpg.html)
-
Zobacz jeszcze co jest wybite na osi kółka zębatego pompy.
Pasek w opisie aukcji miał być 24312-27250, a nie 24312-27000 ten jest do mniejszej mocy silnika i nie można go założyć.
Napinacz oryginał ok, rolka sprawdź jeszcze jakie oznaczenie jest na bocznej plastikowej osłonie łożyska pewnie jest GMB więc ok.
.
-
Na pompie wody w tym miejscu jest 1607 1 WR
Na rolce jest NSK
A ten pasek z końcówka 000 do jakiej mocy silnika jest?
-
Pompa jest ok.
Moce były 113, 136, 140, 150 KM.
Turbina VGT i skrzynia 6- biegowa (taką masz konfigurację) to 140 KM i pasek musi być -27250.
-
Miał bym prośbę, czy mógł byś konkretnie sprawdzić jaka moc jest u mnie ?
-
Tak jak napisałem masz VGT i 6MT więc wszystko wskazuje ma 140KM. Co masz wpisane w dowód rejestracyjny?
-
To by się zgadzało, w dowodzie jest 103 KW.
A reszta się zgadza pod te 140 KM ?
-
Reszta tak.
-
Już ta cała sytuacja zaczyna mnie powoli delikatnie mówiąc irytować. Poszedłem więc do sklepu i kupiłem następny pasek, Kosmos, czy mógł byś potwierdzić zgodność tego paska ?
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/a5e6723fa94f.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/a5e6723fa94f.jpg.html)
Porównując oba paski wizualnie wydają się być takie same. W rozmowie ze sprzedawcą, dalej utrzymuje swoją wersję i uporczywie twierdzi, że pasek jest do 140KM i błędu swojego nie widzi.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/e77130541c79.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/e77130541c79.jpg.html)
-
To już masz dwa nieprawidłowe paski ten Gates to jest do Accenta 3 cylindry 82 KM i silników o niższej mocy w Santa Fe, Tucson.
Ja się nie podpiszę pod 24312-27000 wg strony Hyundai nie jest on zamiennikiem -27250 wygląda podobnie, ale do tej mocy nie można go stosować.
Musisz kupić oryginalny pasek z numerem 24312-27250 wybitym na pasku. Żadne zamienne firmy Dayco, Mitsuboshi, Conti nie wchodzą w grę.
Drugie wyjście to oddać ten towar i kupić tutaj http://www.wszystko.pl/produkty/zestaw-rozrzadu-hyundai-kia-1-5-2-0-crdi-accent-g,260628,35514
-
Zmotywowałeś mnie do zagłębienia się w temat i wychodzi na to, że jednak się mylisz. Dzwoniłem do serwisu Hyundaia w Warszawie i faktycznie poinformowano mnie, że nr katalogowy 24312-27250 nie ma odpowiednika, zamiennika, brak nowego oznaczenia tego paska, dlatego przyjąłem to za dobrą monetę i ruszyłem w kierunku paska firmy Gates. Sprawdzałem zarówno same paski, jak i całe zestawy i wszędzie wychodziło mi oznaczenie 5579XS, które notabene wyszło również podczas zakupu w sklepie, gdzie dobór był konkretnie po nr rejestracji, konkretnie pod mój silnik, czyli D4EA-V 140 KM. Po tym co napisałeś w swym poście zacząłem drążyć temat jeszcze głębiej i wychodzi na to, że oba paski które mam są dobre. Naprowadził mnie Inter cars, z którego jasno wynika, że pasek o numerach 24312-27000 jest od takiego samego silnika jak mój, tylko, że z Kia Sportage, natomiast 24312-27250 jest z Hyundaia i oba są zamienne. Mało tego, dotarłem do katalogów firmy Gates, gdzie wystarczy wpisać oryginalny numer fabryczny i automatycznie wyskakuje zamiennik i tu również okazuje się, że wszystko jest ok. W związku z powyższym założę Gatesa, ta firma bardziej do mnie przemawia niż jakiś Dongil.
Dla potomnych katalog Gatesa
https://www.gatesautocat.com/search.aspx
Tu można sobie ściągnąć przejrzystą instrukcję po polsku jak ustawić napinacz
https://www.gatesautocat.com/pdf/Gates_TT005.PDF
-
Witam,
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda.
Do tej pory nie musiałem korzystać z pomocy forumowiczów, mimo, że mam Tucsona od nowości.
Przestałem ufać ASO już dawno i teraz biorę się za rozrząd. Nie wiem czy jestem dobrym mechanikiem, ale kilka silników już odrestaurowałem, nawet z czasów, gdzie już części dawno nie ma.
Mam Tucsona 4WD 2.0 D4EA 113KW 2009r
Mam już kupiony rozrząd INA i poza paskiem wszystko jak wyżej w opisach (oryg.).
Przebieg równo 90 000km i 8 lat na drodze, więc czas na rozrząd i wszelakie płyny i filtry.
Czy muszę wymieniać napinacz paska rozrządu, czy mogę wymienić samą rolkę? Mam zestaw bez napinacza a przebieg niewielki więc zastanawiam się czy to konieczne? Teoretycznie on powinien wytrzymać jeszcze do 120 tys km, bo wiek wpływa na gumę, ale sprężyna raczej powinna dać radę. Czy ktoś tu powie ile ma przejechane na oryginalnym napinaczu?
-
Jak już masz takie części to wymieniaj wszysto na nowe to jest rozrząd i tu się błędów nie wybacza. Jak coś jepnie to zawsze koszty później są o wiele większe niż jakaś sprężyna napinacza ;)
-
Zaglądamy :)
Piotrek ma 100% racji.
To czy znasz się na rzeczy wiesz tylko Ty, czy masz odpowiedni sprzęt typu blokady czy czujnik zegarowy też wiesz. A jak schrzanisz to też wiesz co się stanie.
Pasek w naszych warunkach atmosferycznych i przy jeździe w mieście wg instrukcji należy wymieniać co 60 tysięcy km lub 48 miesięcy. U nas są niby te ciężkie warunki wg producenta czyli jazda w niskich i wysokich temperaturach (zima-lato), jazda po drogach sypanych solą, jazda w ruchu miejskim.
Wymiana paska co 90 tysięcy lub 72 miesiące dotyczy nie naszych warunków atmosferycznych.
Rolkę, napinacz warto wymieniać zawsze przy wymianie paska bo to są tanie rzeczy chociaż jest niepisana zasada, że wymienia się je co drugą wymianę paska, ja jednak nie widzę żadnego powodu aby ryzykować. Gorzej z rolką klimy, ta kosztuje 140zł.
Pompa wody ma wytrzymać 100 tysięcy, więc jakby nie patrzeć też się nadaje do wymiany u Ciebie. INA ok 120-130zł
-
Pompę mam, i rolki ale napinacza nie. Pasek klinowy z rolkami również mam ale na WZ-tkę jakby co oddam. To koło u mnie 160zł więc wolę napinacz nowy niż koło klimy. Tylko pytanie czy nowe będzie lepsze od oryginału. Tucsona nie tłukę bo do jazdy po dziurach mam focusa w gazie i myślałem że napinacz mógłby zostać, ale wymienię skoro warto. Bedzie komplet INA. Dzięki za odezwę
-
Decyzja oczywiście Twoja, ale myślę, że nie ma co ryzykować, napinacz kosztuje ok 70zł.
PS: regenerował ktoś rolki? Dwa lata temu próbowałem zdobyć łożyska do nich, ale napotkałem problemy i temat odpuściłem (lezą nadal w piwnicy), może warto? Może są jakieś zamienniki o innych oznaczeniach. Nie wiem czy temat wart w ogóle uwagi bo nie znam ewentualnych kosztów łożysk.
Podobnie z pompą wody.
-
Dzwoniłem do swojego sklepu, w żadnej hurtowni nie mają zestawu INA albo Conti z napinaczem. Gdzieś wyszło i poszło. Nie mam możliwości zakupu gdzie indziej, bo ten swój już rozpakowałem i tylko w tym jednym sklepie mogę go zwrócić. Jest dostępny inny zestaw Gates z napinaczem, ale nie wiem jakie tam części pakują. Jest tańszy.
-
A sam napinacz, osobno? Powinien być. Nie musi być przecież w zestawie.
Paski Gates chyba fabrycznie montowano w Tucsonach.
-
Nie ma samego napinacza niestety, tylko zestaw z rolką, więc nie uśmiecha mi się zostawiać jednej roli za 100zł, którą już mam bo i tak jej nie zużyję. Napinacz z rolką kosztuje 160zł, wiec ta opcja niestety odpada. Zostanie wymieniona rolka napinacza a za 40 000 km wymienię komplet. Może wytrzyma, to prosty sprężynowy napinacz, obym tylko go dobrze ustawił, bo to już większy stres. Dlatego pytałem czy ktoś robił podobnie i czy trzeba go blokować tak jak jest blokowany nowy napinacz.
-
Na Allegro zamów napinacz skoro nie masz dostępu do porządnego sklepu z częściami. od 60zł z wysyłką.
-
Nie patrz na to ile kosztuje rolka a ile napinacz. Zastanów się ile będzie kosztował remont jak coś się wysypie.
-
http://allegro.pl/trajet-tucson-crdi-napinacz-rozrzadu-nowy-oryginal-i6902671065.html
ten będzie dobry, nie mogę znaleźć nigdzie jaki powinien być kod tego napinacza do mojego tucsona
-
To na pewno nie jest ten napinacz a sprzedawca nie wygląda na rzetelnego.
Pytanie czy musisz wymieniać cały napinacz czy tylko rolkę, która siada.
Na forum znajdziesz ten numer, może nawet w tym temacie.
-
Oczywiście mógłbym wymienić cały napinacz. Ale producent auta i serwis ASO wymienia tylko rolkę a napinacz dopiero przy następnej wymianie, więc dałem sobie spokój i będę wymieniał tylko rolki z paskiem. Nie chcę być nadgorliwy.
Jeśli chodzi o pasek napędowy osprzętu, czy tam wielorowkowy, to również wymienię sam pasek i sprawdzę napinacze i rolki, jeżeli są ok, nie będą hałasować albo mieć luzy to zostaną do następnej wymiany czyli za 40 000 km.
Wielu właścicieli aut nawet nie myśli żeby cokolwiek wymieniać, skoro działa i jeżdżą samochodem bez serwisu i wymian mat. eksp. dziesiątki tysięcy kilometrów, (tego oczywiście nie popieram) a ja się spuszczam nad jednym napinaczem przy 90 000km, gdzie w Polsce pewnie nie ma drugiego takiego a z germanii na jednym napinaczu po 300 000 jeżdżą.
-
Podpinam się do tematu.
Powiedzcie mi, czy to "normalne", że po wymianie rozrządu i pasków, mam świszczenie za każdym razem, ale tylko w momencie, gdy skręcę kołami na maxa w jedną albo drugą stronę ? Jak delikatnie odbiję to jest ok. Nie świszczy w ogóle po odpaleniu silnika, tylko przy max skręcie. To kwestia źle napiętego paska czy może słabej jego jakości ?
Będę wdzięczny za poradę.
-
To chyba bardziej taki huk,niz świst.
Pompa wspomagania. Przestań tak ostro skręcać kołami, bo zaraz będziesz miał całą maglownicę do wymiany. Coś co pompuje minimum 300PSI (czasem i 1000PSI) ma prawo nieco jęknąć.
-
Świszczy czyli zatrzymuje się pompa wspomagania? No raczej nic innego przy skręcaniu kołami.
Zapoznaj się z tym: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=85124#85124
Przerabiałem to, jeśli problem będzie ten sam a pewnie będzie to pozostaje zmienić mechanika skoro nie potrafi nawet napiąć paska.
-
Fakt, zapomniałem o płynie wspomagania. Jutro kupię ATF 220 i metoda odsysania ze zbiornika mi pasuje, zwłaszcza że kupiłem nowiutką szprycę do oleju :mrgreen:
-
@Hants & @Shadows
Byłem wczoraj u mechanika "po drodze" i powiedział, że to normalne że piszczy. Pompa przy skręcie kołami na maxa, dostaje po dupie bo wtedy olej ucieka bokiem czy coś takiego. Taki niby "mechanizm obronny".
Tyle tylko, że w moim Golfie IV '98, nigdy takiego świstu nie miałem (co prawda dawno rozrządu nie wymieniałem i może już tutaj pompy nie mam wcale :P).
-
Czylli, bezbłędnie zdiagnozowaliśmy Twój problem.
-
Pompa pracuje wtedy pod dużym obciążeniem i jeśli pasek jest źle naciągnięty to się zatrzymuje i zaczyna ślizgać i piszczeć. To nie jest żaden mechanizm obronny i nie, nie tak ma być. Dziwne, że przed wymianą "mechanizm obronny" miałeś uśpiony :D Pewnie wada fabryczna Hyundai'a :D
Spaprał robotę i tyle.
Jedź do konkretnego mechanika, niech naciągnie odpowiednio osprzęt bo spalisz pasek i zniszczysz koło.
Zmień mechanika a temu kup w prezencie łopatę, może doły będzie potrafił kopać jak należy.
Patologia
-
mam hyundaia tucsona i kie sportage z 2.0 crdii w żadnym po wymianie rozrządu pompa nie wyje ani nie piszczy , pasek albo zleżały albo za mocno dociągnął , prędzej to drugie