HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Michalinio w 09 Wrzesień 2017, 16:51:06
-
Koledzy!
Prośba o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i czym może być spowodowane.
Raz pojechałem w trasę (jakieś 200 km) zaświeciły się właśnie kontrolki ABS i TCS -> świeciły one cały czas, więc pierwsza myśl, padł czujnik ABSu. Co ciekawe, po jakimś czasie ( po przejechaniu ok 100 km) kontrolki zgasły i więcej już się nie pojawiły.
Przy okazji wymiany tarcz i klocków (przód) wspomniałem, żeby mechanik zerknął na to. Okazało się, że czujniki są OK, problemem może być przewód płynu hamulcowego.
Niby został wymieniony.
Niestety kontrolki cały czas lubią sobie zaświecić się, zawsze w trasie, i po przejechaniu kilkudziesięciu km, po prostu gasną...
Aha i czasem przy hamowaniu, czuję jakby hamulce nie łapały do końca i odczuwam stukanie na nodze.
Co to może być?
-
Na górnej belce forum jest profil tam możesz wpisać dane Santa Fe, a w rubrykę podpis wpisać "był X-3".
O kontrolce ABS jest już założonych kilka tematów dziękujemy za kolejny.
Jak się świeci kontrolka to jaki błąd generuje komputer?
-
Sprawdź pierścienie ABS-u. Któryś może być, a raczej na pewno jest pęknięty.
-
Jak się świeci kontrolka to jaki błąd generuje komputer?
Niestety tego nie wiem, bo tak jak napisałem wcześniej - pojawia się tylko w trasie. W trakcie znika. W mieście jeszcze nigdy mi się nie pojawiło.
Sprawdź pierścienie ABS-u. Któryś może być, a raczej na pewno jest pęknięty.
O, to faktycznie nie było jeszcze sprawdzane.
A jeszcze prośba o podpowiedź. Jeśli to faktycznie byłyby pierścienie, to który rozmiar? Bo z tego co widzę, są o średnicy 85 mm i 90 mm
-
Z pierścieniami różnie jest - najlepiej zmierzyć nawet na samochodzie i do tego trzeba policzyć ilość zębów. Było o tym już co najmniej kilka razy pisane ;-)
-
A tak z ciekawości zobacz czy światła stopu Ci świecą po naciśnięciu hamulca (zwłaszcza przy mocniejszym wciśnięciu). Generalnie u mnie objawy z początku były takie jak u Ciebie.. najpierw kontrolka w trasie, potem wydawało mi się, ze jak zaparkuje ze skręconymi kolami to potem mam kontrolkę - gasła po ponownym odpaleniu lub czasem nawet podczas jazdy, potem już praktycznie co jazdę (diagnoza u mnie trwała 6 mcy :)). Podejrzewałem nawet wyłącznik ESP :) Jednak w efekcie padł czujnik przy pedale hamulca. Podejrzewam, że w Tucsonie było to podobnie skonstruowane jak w Santa Fe
-
Jeśli to faktycznie byłyby pierścienie, to który rozmiar? Bo z tego co widzę, są o średnicy 85 mm i 90 mm
Po vin http://epc.japancars.ru/hyundai/ w zakładce http://epc.japancars.ru/hyundai/#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 trzeba kliknąć na rysunku na numer 49950A i z tabeli odczytać numer koronki rear i front
[ Dodano: 2017-09-10, 15:23 ]
W sumie to nie szukaj przód i tył ma taką samą koronkę o numerze 49590-26200 czyli średnica wewnętrzna 85 mm liczba zębów 52.
Zaopatrz się w interfejs i aplikację na telefon tak żebyś mógł odczytać błędy.
-
A tak z ciekawości zobacz czy światła stopu Ci świecą po naciśnięciu hamulca (zwłaszcza przy mocniejszym wciśnięciu). Generalnie u mnie objawy z początku były takie jak u Ciebie.. najpierw kontrolka w trasie, potem wydawało mi się, ze jak zaparkuje ze skręconymi kolami to potem mam kontrolkę - gasła po ponownym odpaleniu lub czasem nawet podczas jazdy, potem już praktycznie co jazdę (diagnoza u mnie trwała 6 mcy :)). Podejrzewałem nawet wyłącznik ESP :) Jednak w efekcie padł czujnik przy pedale hamulca. Podejrzewam, że w Tucsonie było to podobnie skonstruowane jak w Santa Fe
Ok, sprawdzę i to. Na pewno przy spokojnym hamowaniu i na postoju światła stopu świecą :mrgreen:
[ Dodano: 2017-09-10, 15:23 ]
W sumie to nie szukaj przód i tył ma taką samą koronkę o numerze 49590-26200 czyli średnica wewnętrzna 85 mm liczba zębów 52.
Zaopatrz się w interfejs i aplikację na telefon tak żebyś mógł odczytać błędy.
Ok, wielkie dzięki! Zaczynam szukać apki :-D
-
Witam
U mnie było podobnie, czyli w mieście kontrolka ABS nie świeciła, natomiast w trasie, po kilkunastu, kilkudziesięciu km jazdy się zapalała. Po wyłączeniu silnika znowu kilkanaście km spokoju a potem świeci. Okazało się, że to czujnik (chyba jakiś bezwładnościowy), który zamocowany jest pod osłoną tunelu środkowego, wysiadł. Wymiana i koszty banalne w porównaniu do czujników ABS i pierścieni. Czujnik ten jest widoczny po zdjęciu osłony, w okolicy podłokietnika, może tuż przed nim. Powodzenia w walce.
-
u mnie wymienilem przegyby na nowe nie bawilem sie w piescienie i jest ok
-
Kto bogatemu zabroni ;-)
-
ale wymiana pierscieni nie jest latwa czasmi potrzeba jednak sie natrydzic, a przeguby
wymieniasz razm z pierscieniami i wszytsko jest nowe i wcale nie jest to drogie ;-)
-
Sorka za taką późną odpowiedź, ale trochę byłem bez dostępu do neta ;)
Wielkie dzięki za wszystkie wskazówki i porady.
Co ciekawe, na razie kontrolka nie świeci się... Poczekam na rozwój wypadków, jak pojawi się znowu to zacznę działać :)
-
Fajnie, jak mialem Lagunę II to tez sama się naprawiała :)
Może jakaś faktycznie wilgoć na przewodach, izolacja etc.