HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: wartego w 05 Wrzesień 2017, 21:09:28

Tytuł: Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
Wiadomość wysłana przez: wartego w 05 Wrzesień 2017, 21:09:28
Hej. Mam pytanie odnośnie koła pasowego do Santa Fe 2.4 2005. Dzisiaj odebrałem paczkę z Fox Rzeszów.
Koło pasowe kosztowało 240zl.
Koło pasowe  (http://www.fox.rzeszow.pl/kolo-pasowe-walu-korbowego,4,251779,272489)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/21369286_2083266675049075_8752380788799856809_n.jpg?oh=4d4c58181282cc217d39cba088025282&oe=5A4F8C9D)
Z tego co widzę to brak w nim gumy od strony śrub. Czy ta guma pełni jakaś ważna rolę i jest konieczna?

Tutaj foto uzywanego kola z allegro.  
(https://4.allegroimg.com/original/01547e/46b8860b4fe8a68f7cbc1d9f6c34)
Pozdrawiam
Tytuł: Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 05 Wrzesień 2017, 21:43:20
Guma to tłumik drgań w oryginale jest w NTY jak widać nie. W G4JP gumy nie ma.
Tytuł: Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
Wiadomość wysłana przez: MikiKacpi w 10 Lipiec 2018, 12:15:24
Czy montaż koła pasowego NTY bez tłumika drgań (gumy) nie spowoduje innych niepożądanych objawów (drgania, terkotanie itp.) ?
Tytuł: Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
Wiadomość wysłana przez: lucasy w 11 Lipiec 2018, 07:29:05
Miałem ostatnio "przyjemność" wymiany koła pasowego w swoim. Najpierw uwierzyłem, że można taniej i kupiłem z allegro za 200zł zamiennik NTY. Przy montażu się ten zamiennik rozpadł, był zrobiony z bardzo kruchego stopu. Najpierw ukruszyło się troszkę a potem już poleciało, wystarczyło lekko stuknąć gumowym młoteczkiem.
Środkowy otwór też trzeba było lekko przeszlifować bo był ciut za mały.

Ogólnie to miałem z tym przejścia spore, bo pierwsza sztuka przyszła uszkodzona w transporcie.

Zamówiłem więc oryginał z FOX za 630 zł, wersja z gumą, solidna. Finalnie jestem 200zł w plecy na próbach oszczędzania :(

Pierwsze dwie fotki to koło oryginalne. ostatnia to NTY z ukruszoną krawędzią. Główną różnicą poza gumą jest grubość rantów, oryginalne koło ma zdecydowanie grubsze.
Tytuł: Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
Wiadomość wysłana przez: MikiKacpi w 11 Lipiec 2018, 09:47:21
Pięknie, co za buble robią w Chinach ....
Sprawdzę jeszcze ile kosztuje koło do Kia Sorento z tym silnikiem.
Tytuł: Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 11 Lipiec 2018, 20:08:36
Koledzy, jakie mieliście objawy uszkodzonego koła pasowego?
Tytuł: Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
Wiadomość wysłana przez: lucasy w 12 Lipiec 2018, 07:12:04
Głośne ćwierkanie/piszczenie dochodzące od strony koła pasowego. Po podniesieniu maski można było zauważyć, że koło 'bije' na boki.
 
Objawy pojawiły się nagle.
Tytuł: Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
Wiadomość wysłana przez: MikiKacpi w 12 Lipiec 2018, 09:28:27
W zasadzie u mnie nie ma niepokojących objawów, ale czytałem (jakieś forum z USA, albo film na YT nie pamiętam), że te koła wytrzymują max ~100 tys. mil, więc chciałem profilaktycznie wymienić (był też na forum temat o uszkodzeniu rozrządu i silnika przez paski osprzętu, które wkręciłysię przez uszkodzone koło).
Na razie nie wymieniam - trzeba obserwować i słuchać ...
Tak na marginesie koło do Santa Fe i Sorento to jest to samo (oryginał  w KIA ok. 560 zł).