HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: wartego w 05 Wrzesień 2017, 21:09:28
-
Hej. Mam pytanie odnośnie koła pasowego do Santa Fe 2.4 2005. Dzisiaj odebrałem paczkę z Fox Rzeszów.
Koło pasowe kosztowało 240zl.
Koło pasowe (http://www.fox.rzeszow.pl/kolo-pasowe-walu-korbowego,4,251779,272489)
(https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/21369286_2083266675049075_8752380788799856809_n.jpg?oh=4d4c58181282cc217d39cba088025282&oe=5A4F8C9D)
Z tego co widzę to brak w nim gumy od strony śrub. Czy ta guma pełni jakaś ważna rolę i jest konieczna?
Tutaj foto uzywanego kola z allegro.
(https://4.allegroimg.com/original/01547e/46b8860b4fe8a68f7cbc1d9f6c34)
Pozdrawiam
-
Guma to tłumik drgań w oryginale jest w NTY jak widać nie. W G4JP gumy nie ma.
-
Czy montaż koła pasowego NTY bez tłumika drgań (gumy) nie spowoduje innych niepożądanych objawów (drgania, terkotanie itp.) ?
-
Miałem ostatnio "przyjemność" wymiany koła pasowego w swoim. Najpierw uwierzyłem, że można taniej i kupiłem z allegro za 200zł zamiennik NTY. Przy montażu się ten zamiennik rozpadł, był zrobiony z bardzo kruchego stopu. Najpierw ukruszyło się troszkę a potem już poleciało, wystarczyło lekko stuknąć gumowym młoteczkiem.
Środkowy otwór też trzeba było lekko przeszlifować bo był ciut za mały.
Ogólnie to miałem z tym przejścia spore, bo pierwsza sztuka przyszła uszkodzona w transporcie.
Zamówiłem więc oryginał z FOX za 630 zł, wersja z gumą, solidna. Finalnie jestem 200zł w plecy na próbach oszczędzania :(
Pierwsze dwie fotki to koło oryginalne. ostatnia to NTY z ukruszoną krawędzią. Główną różnicą poza gumą jest grubość rantów, oryginalne koło ma zdecydowanie grubsze.
-
Pięknie, co za buble robią w Chinach ....
Sprawdzę jeszcze ile kosztuje koło do Kia Sorento z tym silnikiem.
-
Koledzy, jakie mieliście objawy uszkodzonego koła pasowego?
-
Głośne ćwierkanie/piszczenie dochodzące od strony koła pasowego. Po podniesieniu maski można było zauważyć, że koło 'bije' na boki.
Objawy pojawiły się nagle.
-
W zasadzie u mnie nie ma niepokojących objawów, ale czytałem (jakieś forum z USA, albo film na YT nie pamiętam), że te koła wytrzymują max ~100 tys. mil, więc chciałem profilaktycznie wymienić (był też na forum temat o uszkodzeniu rozrządu i silnika przez paski osprzętu, które wkręciłysię przez uszkodzone koło).
Na razie nie wymieniam - trzeba obserwować i słuchać ...
Tak na marginesie koło do Santa Fe i Sorento to jest to samo (oryginał w KIA ok. 560 zł).