HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Arni71 w 04 Marzec 2012, 13:24:45

Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 04 Marzec 2012, 13:24:45
Może bardzo ogólny temat ale nie wiem to pytam  :-)

Czy kody OBD - OBD II są takie same i czy są uniwersalne dla wszystkich marek które obsługują to łącze??

Szukam opisu kodów wiadomo- do Hyundai'a i zastanawia mnie powyższy temat - czy mam szukać opisów dedykowanych??

[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-03-09, 11:53 ]
Tagowanie tematu.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 05 Marzec 2012, 00:09:01
Niestety nie pomogę, ale pozwolę sobie podłączyć się do tematu i zapytać co koledzy używają ewentualnie co polecacie w kwestii programów do diagnostyki na złączu Hyundaia? Właśnie zakupiłem interfejs i przydałby się jaki soft.

PS. Kolego Arni znalazłem coś takiego: www.ozarek.jawnet.pl/punto/OBD2.doc
może się przyda i z tego co poczytałem obd od obd II różnią się protokołami transmisji.
Znalazłem jeszcze taki opis: "Złącze OBD2 jest standartem u wszystkich producentów samochodów po 96 roku(w Europie trochę później),
W OBD1 każdy producent stosował swoje złącza,stąd różnica w kształcie i ilości pinów.

Tak więc wychodzi na to że różnica polega we wtyczkach i protokołach komunikacji, kody pozostają te same.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: ferudin w 05 Marzec 2012, 07:31:22
W takim razie i ja podłącze się do pytania. Jaka jest wtyczka w naszych Santach?
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 05 Marzec 2012, 20:42:16
Hulltay,  dzięki - mam podobną listę kodów z innego źródła i wydaje się być taka sama, co do samego ODB II to skoro jest to standardowe łącze to może faktycznie kody będą takie same.

Mam jakiś soft do interfejsu ale jego samego jeszcze nie kupiłem więc na razie nie polecam żadnego  :mrgreen:


Nie wiem jak jest we wcześniejszych wersjach ale w moim Santku jest ODB II.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 05 Marzec 2012, 22:26:51
U mnie też jest OBDII na chwilę obecną zaopatrzyłem się w programy: ScanTool.net 1.13, PCMSCAN 2.4.5.824, ScanMasterELM_2.1.104.771. Jak dojdzie interfejs to zaczynam testowanie i podzielę się opinią:)
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 06 Marzec 2012, 07:50:13
Kupiłeś ELM'a 327 ?? - czekam na opinie :)
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 06 Marzec 2012, 20:32:29
Tak jak obiecałem to piszę:) interfejs do mnie dotarł, nawet całkiem porządnie wykonany, potestowałem na opisywanych wyżej programach, łączy się bez żadnych problemów i  zasysa dane, na szczęście żadnych errorów mi nie wykrył z czego się bardzo cieszę :). Wracając do oprogramowania to najbardziej rozbudowany wydaje się ScanMaster ale nie miałem licencji i wszystkiego nie mogłem przetestować. Generalnie jestem zadowolony no i ta świadomość że w każdej chwili mogę sobie sprawdzić autko jest przyjemna:) Warto posiadać takiego tools'a, tym bardzie że jego koszt to jednorazowa wizyta u mechanika właśnie na diagnostyce.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: dibo1 w 07 Marzec 2012, 08:17:10
Cytat: "Hulltay"
Warto posiadać takiego tools'a, tym bardzie że jego koszt to jednorazowa wizyta u mechanika właśnie na diagnostyce.

Witam.Proszę "zapodaj" linka do sprzedawcy tego ELM-a i napisz jeszcze coś więcej o Twoich próbach diagnostyki przy użyciu tego ustrojstwa.Mirek
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 07 Marzec 2012, 08:36:28
Jasne proszę bardzo to jest nr aukcji z alledrogo (bo tam nabyłem): 2168982015, aukcja trwa jeszcze 20 dni. Tak jak już napisałem z wykorzystaniem opisywanego softu łączy się bez problemu i odczytuje wszystkie parametry, dopiero wczoraj wieczorem znalazłem złamaną wersję  Scanmastera więc najciekawsze testy jeszcze przedemną:)  postaram się oczywiście to opisać.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: darlew w 07 Marzec 2012, 15:34:30
Witam
Będzie mały problem bo ja w styczniu kupiłem na alledrogo u tego samego i niestety moja santka się nie łączy. W opisie ma że interfejs jest kompatybilny z naszymi santkami ale jak pisałem do gościa o co kaman to stwierdził że nasz rocznik się nie połączy.
Być może że ja coś źle robię ale kombinowałem już na różne sposoby.
Sprawdzałem na kilku programach, zmieniałem porty, aktualizowałem sterowniki itd.
Po prostu nie widzi auta.
Jeżeli możesz to napisz co i jak krok po kroku.
Jaki system w kompie, na jakich programach działa, czy zmieniałeś ustawienia itd.
Z góry dzięki.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 07 Marzec 2012, 15:50:42
Oczywiście nie ma sprawy, interfejs podłączyłem do kompa z win7 zainstalowałem sterowniki (2 urządzenia) skonfigurowałem port COM wg instrukcji i sprzęty się "zobaczyły". Pierwszy na testy poszedł scantool.net tam w programie ustawiłem odpowiedni COM zgodnie z konfiguracją z Menadżera urządzeń, zmieniłem ustawienie z US na metric, prędkość portu zostawiłem bez zmian, interfejs podpiąłem do gniazda w Sancie usb do pc, odpaliłem program, on z kolei rozpoznał komp w aucie i nawiązał połączenie - na uruchomionym silniku, nie miałem żadnych problemów, wszystko poszło gładko za pierwszym razem. Sprawdź może jeszcze raz konfigurację portu COM jeżeli nie ma żadnej komunikacji. Powodzenia jak będę mógł jeszcze jakoś pomóc to pisz. Jeżeli chodzi o soft to korzystałem z takich jak podałem kilka postów wyżej.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 07 Marzec 2012, 15:56:01
Może być kwestia samego ELM'a - może jest uszkodzony, ja swojego Santka sprawdzałem u elektryka, podłączył swój interfejs - nie był to ELM - coś bardziej procesjonalnego - i połączył się - elektryk stwierdził że skoro on podłączył się swoim to śmiało można kupić właśnie ELM'a, podał mi nawet jakiegoś usera na Alledrogo.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: darlew w 07 Marzec 2012, 16:51:49
Komp z interfejsem się widzi ale interfejs nie gada z autem. Dlatego doprowadza mnie to do białej gorączki i kombinuje na różne sposoby.

Może mam skopane gniazdo w aucie?
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 07 Marzec 2012, 18:13:17
Może też i tak być, a diody na puszcze interfejsu od komunikacji coś migają? po podłączeniu do usb świeci się czerwona a reszta mruga po podłączeniu i w trakcie transmisji. A przetestuj może interfejs w innym aucie, będzie pewność co do jego sprawności.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: darlew w 07 Marzec 2012, 22:06:16
Tak czerwona się świeci a reszta mruga gdy próbuję połączyć się przez jakiś program.
Postaram się sprawdzić na jakimś innym aucie ale wygląda na to że jest coś nie tak z moim.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 07 Marzec 2012, 22:17:58
W takim razie jak diody mrugają to znaczy że interfejs nawiązał komunikację z ECU tylko problem jest z dalszą komunikacją, tak jak piszemy zrób test na innym wozidełku, pewnie sytuacja się wyklaruje.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: darlew w 08 Marzec 2012, 15:01:18
Witam ponownie.
Sprawdziłem na Sonacie GSL i ta sama sytuacja. Będę musiał rozkręcić to ustrojstwo i sprawdzić luty na pinach (może tam coś jest nie tak).
Czy ma ktoś może zdjęcie środka interfejsu? Chodzi mi o to pod które piny są przylutowane przewody.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 08 Marzec 2012, 15:18:19
A tu jeszcze ( http://www.google.pl/imgres?q=schemat+elm327+v1.4&hl=pl&client=firefox-a&hs=WIf&sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1440&bih=756&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=1yFjFb225vjueM:&imgrefurl=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1293088.html&docid=yjSRYgc7bqEzzM&imgurl=http://zapodaj.net/images/55cc14577464.jpg&w=776&h=578&ei=wL9YT7niMMnIswal-oyNDA&zoom=1&iact=hc&vpx=695&vpy=145&dur=7411&hovh=194&hovw=260&tx=198&ty=127&sig=104761193402202655848&page=1&tbnh=122&tbnw=164&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:3,s:0 ) rozpiska pinów wtyczki.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 08 Marzec 2012, 16:55:58
Ja kupiłem kiedyś taki wszystko ustawione zgodnie z instrukcją, i z autem nie mogę się połączyć. Świeci się tylko czerwona dioda zasilania. Komputer widzi urządzenie, też zmieniałem porty i nic . Dałem sobie spokój.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: spry w 08 Marzec 2012, 17:07:20
Koledzy ,czy chodzi Wam tylko o odczytanie numerów błędów ,czy ich kasowanie?
Odkopałem  swoje stare zapisk kodów:

Hyundai OBD II Diagnostic Codes
 


Hyundai Specific CEL's
P1100 Map Sensor - Malfunction
P1101 Map Sensor - Abnormal
P1102 Map Sensor - Low Input
P1103 Map Sensor - High Input
P1104 Air Flow
P1105 Air Flow - Abnormal
P1106 Air Flow - Low Input
P1107 Air Flow - High Input
P1108 Fuel Pump
P1109 Fuel Pump - Abnormal
P1110 Fuel Pump - Stuck On
P1110 ETS System - Malfunction
P1111 Fuel Pump - Electrical
P1112 Manifold Differential Pressure Sensor
P1112 VGT Actuator - Malfunction
P1113 Manifold Differential Pressure Sensor - Abnormal
P1114 Manifold Differential Pressure Sensor - Low
P1115 Coolant Temperature Input - Abnormal
P1116 Boost Pressure Sensor - Malfunction
P1118 ETS Motor - Malfunction
P1119 Inlet Metering Valve Control
P1120 Electric Governor - Malfunction
P1120 Inlet Metering Valve Malfunction
P1121 APS PWM Output Circuit Malfunction
P1121 Throttle Position Input - Abnormal
P1122 Boost Pressure Control Valve
P1123 Fuel System Rich - Idle
P1123 Timer Position Sensor - Malfunction
P1124 Fuel System Lean - Idle
P1125 Fuel Press Sensor1
P1126 Fuel Press Sensor2
P1127 Fuel System Rich - Part Load
P1127 Control Sleeve Position Sensor
P1128 Fuel System Lean - Part Load
P1130 Start Solenoid- Malfunction
P1131 Injection Quantity Adjust
P1134 O2s Transition Time(B1/S1)
P1135 Injection Timing Servo
P1140 Inlet Air Temperature Sensor Malfunction
P1141 Slow Duty Solenoid- Malfunction
P1145 Main Duty Solenoid- Malfunction
P1146 Idle Co Potentiometer
P1147 Accelerator Position Sensor (ETS) Circuit
P1150 Barometric Pressure Sensor Malfunction
P1151 Accelerator Position Sensor (EMS) Circuit
P1152 Accelerator Position Circuit-Low Input
P1153 Accelerator Position Circuit-High Input
P1154 O2s Transition Time(B2/S1)
P1155 Limp Home Valve- Malfunction
P1159 Variable Induction System
P1162 High Pressure Pump & Fuel Line
P1166 O2s (B1) Control Adaptation
P1166 Limit O2s Lambda Control (B1)
P1167 O2s (B2) Control Adaptation
P1167 Limit O2s Lambda Control (B2)
P1168 O2s (B1/S2) Heater Power
P1169 O2s (B2/S2) Heater Power
P1170 ECM (Barometric Pressure Sensor)
P1171 ETS Valve Stuck - Open
P1172 ETS Improper Motor Current
P1173 ETS Target Following Malfunction
P1174 ETS Valve Stuck - Close #1
P1175 ETS Valve Stuck - Close #2
P1176 ETS Motor Open/Short #1
P1177 ETS Motor Open/Short #2
P1178 ETS Motor Power - Open
P1179 ETS Position F/B-Mismatch
P1180 O2 S1 Heater Circuit- Malfunction
P1180 Fuel Pressure Regulator - Malfunction
P1181 Fuel Pressure Monitoring
P1182 O2 S2 Heater Circuit - Malfunction
P1182 Fuel Pressure Regulator - Short
P1183 Fuel Pressure Regulator - Open
P1184 O2s No Activity (B1/S2)
P1184 Fuel Pressure Regulator - Power
P1185 Fuel Position - Excessive
P1186 Fuel Pressure - Too Low
P1187 Regulator Valve - Stuck
P1188 Fuel Pressure - Leakage
P1189 Governor Deviation
P1190 Intake Throttle Actuator
P1191 ETS Limp Home Valve On
P1192 Limp home - Target Follow Malfunction
P1193 ETS Limp Home - Low Rpm
P1194 Limp Home - TPS2 Position Malfunction
P1195 Limp Home - Target Follow Delay
P1196 ETS Limp Home - Close Stuck
P1300 Spark Timing Adjust Signal
P1300 Injector Specific Data Fault
P1300 Synchronization Error-CKP/CMP
P1301 TDC Sensor - Abnormal
P1302 TDC Sensor - Low Input
P1303 TDC Sensor - High Input
P1304 Phase Sensor
P1305 Phase Sensor - Abnormal
P1306 Phase Sensor - Low Input
P1307 Phase Sensor - High Input
P1307 Accelerator Sensor - Range/Performance
P1308 Ignition Coil.1
P1308 Accelerator Sensor - Low
P1308 Accelerator Sensor Circuit - Low
P1309 Ignition Coil.1 - Abnormal
P1309 Accelerator Sensor - High
P1309 Accelerator Sensor Circuit - High
P1310 Ignition Coil.1 - Low Output
P1310 Injection Control Circuit Fault
P1311 Ignition Coil.1 - High Output
P1312 Ignition Coil.2
P1313 Ignition Coil.2 - Abnormal
P1314 Ignition Coil.2 - Low Output
P1315 Ignition Coil.2 - High Output
P1316 Ignition Coil.3
P1317 Ignition Coil.3 - Abnormal
P1318 Ignition Coil.3 - Low Output
P1319 Ignition Coil.3 - High Output
P1320 Ignition Coil.4
P1321 Ignition Coil.4 - Abnormal
P1321 Glow Indicator Lamp - Short
P1322 Ignition Coil.4 - Low Output
P1322 Glow Indicator Lamp - Open
P1323 Ignition Coil.4 - High Output
P1324 Glow Relay - Malfunction
P1325 Glow Relay - Abnormal
P1325 Glow Relay
P1326 Glow Relay - Stuck On
P1326 Glow Relay - Short
P1327 Glow Relay - Electrical
P1327 Glow Relay - Open
P1330 Spark Timing Adjust Signal
P1331 #1 MF Signal Line Short
P1332 #2 MF Signal Line Short
P1333 #3 MF Signal Line Short
P1334 #4 MF Signal Line Short
P1335 #5 MF Signal Line Short
P1336 #6 MF Signal Line Short
P1337 #7 MF Signal Line Short
P1338 #8 MF Signal Line Short
P1340 IFS 2 Open
P1341 #1 Ion Line Open
P1342 #2 Ion Line Open
P1343 #3 Ion Line Open
P1344 #4 Ion Line Open
P1345 #5 Ion Line Open
P1346 #6 Ion Line Open
P1347 #7 Ion Line Open
P1348 #8 Ion Line Open
P1351 #1 MF Signal Line Open
P1352 #2 MF Signal Line Open
P1353 #3 MF Signal Line Open
P1354 #4 MF Signal Line Open
P1355 #5 MF Signal Line Open
P1356 #6 MF Signal Line Open
P1357 #7 MF Signal Line Open
P1358 #8 MF Signal Line Open
P1372 Segment Time Incorrect
P1400 Manifold Differential Pressure Sensor
P1401 DMTL Performance
P1402 DMTL Motor Circuit
P1403 DMTL Valve Circuit
P1404 DMTL Heater Circuit
P1405 EGR Temperature Incorrect
P1415 2nd Air Injection Insufficient (B1)
P1416 Secondary Air Injection
P1418 2nd Air Injection Insufficient (B2)
P1419 2nd Air Injection Valve
P1440 EVAP System-Vent Circuit
P1440 Canister Valve Open/Short
P1443 EVAP System - Tank Cap Missing
P1458 A/C Switch Malfunction
P1500 A/Con Switch
P1500 Vehicle Speed Signal Malfunction
P1500 Vehicle Speed Input - Abnormal
P1501 Brake Switch
P1502 Wheel Speed Sensor Circuit Malfunction
P1503 Accelerator Switch
P1503 Auto Cruise Control Switch
P1504 Inhibitor Switch
P1504 Auto Cruise Cancel
P1505 Kick-Down Servo Switch
P1505 Idle Speed Actuator (Open) - Open
P1506 MPS
P1506 Idle Speed Actuator (Open) - Short
P1507 MPS - Abnormal
P1507 Idle Speed Actuator (Close) - Open
P1508 MPS - Low
P1508 Idle Speed Actuator (Close) - Short
P1509 MPS - High
P1510 Idle Speed Actuator (Open) - Short
P1510 ISC Circuit Open/Short
P1511 ISC Open/Short Coil2
P1511 ISC Circuit Open/Short
P1512 WTS - Low
P1513 Idle Speed Actuator (Open) - Open
P1514 Oil Temperature Sensor
P1515 Oil Temperature Sensor - Abnormal
P1515 ISA Coil1 Command Sig. Malfunction
P1516 Oil Temperature Sensor - Low
P1516 ISA Coil2 Command Sig. Malfunction
P1517 Oil Temperature Sensor - High
P1520 Generator Front Terminal Malfunction
P1521 Power Steering Switch Circuit
P1522 Battery
P1522 Sensor Supply 1 Volt - Low
P1523 Sensor Supply 1 Volt - High
P1524 Sensor Supply 2 Volt - Low
P1525 5v Source Voltage
P1525 Sensor Supply 2 Volt - High
P1526 Sensor Supply Voltage1 - Malfunction
P1527 Sensor Supply Voltage2 - Malfunction
P1529 TCM Mil On Request Signal
P1529 Check TCM
P1530 Maximum Vehicle Speed Limiting
P1543 Brake Switch Signal Fault
P1545 A/C Comp. Switch Open/Short
P1552 Idle Speed Act.(Close) - Short
P1553 Idle Speed Act.(Close) - Open
P1555 Idle Co-Potentiometer Open/Short
P1567 Fuel Pressure Valve Current - Low
P1568 Fuel Pressure Valve Current - Hi
P1569 Current-Pressure Control Valve
P1569 Press Control Valve - Current
P1586 MT/AT Encoding Sig. Error
P1600 Serial Communication - Malfunction (With4A/T)
P1601 ECM ‘L’ Line
P1602 ECU-TCU Communication Line #1 Malfunction
P1603 ECU-TCU Communication Line #2 Malfunction
P1603 ECM-TCSCM Communication Line
P1603 TCU Error
P1603 CAN Communication Bus Off
P1604 TPS Communication Malfunction
P1604 No ID From ECU

P1605 Rough Road Sensor Malfunction
P1605 Acceleration Sensor - Malfunction
P1606 Rough Road Sensor Not Ration
P1606 Acceleration Sensor - Abnormal
P1607 Vacuum Sol. Valve Stuck On
P1607 ECM-ETS Communication Line - Malfunction
P1607 ECM-ETS Communication Line - Malfunction
P1608 Vacuum Solenoid Valve Electrical
P1608 ECU Fault
P1608 ETS-ECM Communication Line - Malfunction
P1609 Immobilizer Communication - Malfunction
P1610 Immobilizer - Smartra Error
P1610 Sensor Reference Voltage Fault
P1611 Mil Request Signal Low
P1611 Immobilizer - Transponder Malfunction
P1612 Ventilation Solenoid Valve Elec.
P1612 Immobilizer - Smartra Malfunction
P1613 ECM-Failure
P1613 Immobilizer Communication Error
P1613 Mil Request Line - High
P1613 ECM-Malfunction
P1613 ECM (Voltage Regulator) - Malfunction
P1614 Mil Request Signal High
P1614 ECU Software Fault
P1614 ETS ECU - Malfunction
P1614 ETS ECU - Malfunction
P1615 ETS - ECM Malfunction
P1616 Main Relay Malfunction
P1619 Main Relay
P1620 A/C Relay Malfunction
P1620 A/C Comp. Relay - Short
P1621 Fuel Cut Valve - Malfunction
P1621 A/C Comp. Relay - Open
P1622 A/C Control Circuit Failure
P1622 A/C Relay - Malfunction
P1622 A/C Comp. Relay - Malfunction
P1623 Mil Open/Short
P1623 Engine Check Lamp - Malfunction
P1623 Radiator Cooling Fan - Malfunction
P1624 Mil-On Request From TCM
P1624 Cooling Fan Relay (Low) Cir
P1624 Radiator Cooling Fan - Malfunction
P1624 Cooling Fan Relay - Low
P1625 A/C Condenser Fan - Malfunction
P1625 Cooling Fan Relay (High) Circuit
P1625 Cooling Fan Relay - High
P1626 Immobilizer Indicator Malfunction
P1627 A/C Condenser Fan
P1628 Condenser Fan Circuit - Low
P1629 Glow Indicator Lamp - Malfunction
P1629 Condenser Fan Circuit - High
P1630 CAN-Bus-Off
P1630 Intercooler Fan - Malfunction
P1631 Serial Communication Error - Password
P1631 CAN-Time Out ECU
P1632 TCS System Malfunction
P1632 CAN Bus Off
P1633 Immobilizer Status Lamp
P1634 Cruise Control Lamp - Malfunction
P1634 Auxiliary Heat Relay - Short/Open
P1635 Water Heater Relay - Malfunction
P1636 Voltage Regulator For Inject.
P1638 ECM (Microcontroller) - Malfunction
P1639 ECM (Monitoring ADC) - Malfunction
P1640 VI Motor Open/Short Coil1
P1640 Main Relay Malfunction
P1641 VI Motor Open/Short Coil2
P1642 Non Immobilizer ECU Equipped
P1645 Booster Voltage - Operate Injector
P1646 Booster Voltage - Too High
P1647 Threshold 1 Voltage - Malfunction
P1647 Booster Voltage -Too Low
P1652 Ignition Switch - Malfunction
P1653 After-Run Check Error
P1660 Cruise Control Switch - Malfunction
P1665 Power Stage Group A Malfunction.
P1670 Power Stage Group B Malfunction
P1670 Injector Classification
P1672 Fan Relay Malfunction - Low Speed
P1673 Fan Relay Malfunction - High Speed
P1674 A/C Fan Relay Malfunction
P1690 Immobilizer Smartra Error
P1690 W/Heater Relay Fault
P1691 Immobilizer Antenna Error
P1692 Immobilizer - Indicator Lamp Error
P1693 Mil Request Line - Malfunction
P1693 Immobilizer Transponder
P1694 Immobilizer ECU Signal Error
P1695 Immobilizer EEPROM Error
P1696 Immobilizer - Key Mismatched
P1697 Invalid Tester Request
P1698 Key ID. Not Valid
P1700 A/T Gear Shift Malfunction
P1701 TPS
P1702 TPS - Abnormal
P1702 TPS - Malfunction Adjustment
P1702 TPS - Malfunction Adjustment
P1703 TPS - Low Input
P1703 TPS - Open/Short (Ground)
P1703 TPS - Open/Short (Ground)
P1704 TPS - High Input
P1704 TPS - Short
P1704 TPS - Short
P1706 Inhibitor Switch
P1707 Brake Switch
P1707 Auto Cruise Brake Switch
P1708 Accelerator Switch
P1709 Kick-Down Servo Switch
P1709 K/D Servo Switch - Open/Short
P1710 Oil Temperature Sensor
P1711 Oil Temperature Sensor Abnormal
P1712 Oil Temperature Sensor Low Input
P1713 Oil Temperature Sensor High Input
P1714 Idle Switch
P1715 A/C on Switch
P1716 Steering Sensor
P1717 Steering Sensor Abnormal
P1717 Steer 1 Input Signal
P1718 Steering Sensor Low Input
P1718 Steer 2 Input Signal
P1719 Steering Sensor High Input
P1719 Steer N Input Signal
P1721 Control Relay
P1722 Control Relay - Abnormal
P1723 Control Relay - Stuck On
P1723 A/T Relay - Open/Short (Ground)
P1723 A/T Relay - Open/Short (Ground)
P1724 Control Relay - Electrical
P1725 TOD Control Module Error
P1726 TPS Input - Loss Of Signal
P1727 TPS Input - Out Of Range
P1728 EMC-Open/Short To Battery
P1729 EMC-Short To Ground
P1730 Front Speed Sensor - Low Input
P1731 Front Speed Sensor - High
P1732 Rear Speed Sensor - Low Input
P1733 Rear Speed Sensor - High Input
P1734 Speed Sensor Reference - Low
P1735 Speed Sensor Reference - High
P1736 Shift Motor - Open
P1737 ECV Stick
P1737 Shift Motor - Short To Ground
P1738 Shift System Time Out
P1739 General Position Encoder Fault
P1740 Position1 - Short To Ground
P1741 Position2 - Short To Ground
P1742 Position3 - Short To Ground
P1743 Position4 - Short To Ground
P1744 Lock Up Clutch System
P1744 Anomalous Vibration Occurrence
P1745 TCM ‘K’ Line
P1746 TCM ‘L’ Line
P1747 TCU-ECU Communication Line #1 Malfunction
P1748 TCU-ECU Communication Line2 Malfunction
P1749 Serial Communication Link
P1749 Serial Communication Link-Open/Short
P1749 Serial Communication Link-Open/Short
P1750 TPS Communication Malfunction
P1750 Front Left Speed Sensor
P1751 Not Defined DTC
P1751 Front Right Speed Sensor
P1752 Lamp ‘P’
P1752 Rear Left Speed Sensor
P1753 Lamp ‘R’
P1753 Rear Right Speed Sensor
P1754 Lamp ‘N’
P1755 Lamp ‘D’
P1756 Lamp ‘3’
P1757 Lamp ‘2’
P1758 Lamp ‘L’
P1759 Control Module - Check Sum
P1760 Control Module - Programming
P1761 Control Module - KAM
P1762 Control Module - RAM
P1763 Control Module - ROM
P1764 Can Controller - Malfunction
P1764 ECU-ITM CAN Communication Line
P1765 Torque Reduction Request
P1765 Torque Reduction Request
P1765 TCS-ITM CAN Communication Line
P1766 Torque Reduction Execution
P1766 Torque Reduction Execution
P1771 Shifting Position
P1772 Selection Position
P1773 Gearbox Input Speed Sensor
P1774 CRC Sensor
P1775 TCM-Malfunction
P1776 Power Control Module- Malfunction
P1777 PCM Output - Malfunction
P1778 Electro Valve Output - Malfunction
P1779 Stator Inhibit Relay - Malfunction
P1780 Push-Pull Sensor
P1780 Torque Reduction Required Signal
P1781 Actuator
P1782 Actuator Position Sensor
P1786 Engine Rpm Output Circuit Malfunction
P1791 TPS Input Circuit - Malfunction
P1795 Ground Return Circuit - Malfunction
P1795 Transfer High/Low Switch - Malfunction
P1800 Immobilizer Antenna Error
P1801 Immobilizer Transponder Error
P1802 Immobilizer Antenna Error
P1803 Immobilizer ECU Signal Error
P1805 Immobilizer EEPROM Error
P1805 EEPROM Error/VIN Mismatch
P2096 Post Fuel Trim Too Lean-B1
P2097 Post Fuel Trim Too Rich-B1
P2120 Accelerator Position Circuit - Malfunction
P2122 Accelerator Position Circuit - Low Input
P2123 Accelerator Position Circuit - High Input
P2125 Accelerator Position Circuit - Malfunction
P2127 Accelerator Position Circuit - Low Input
P2128 Accelerator Position Circuit - High Input
P2187 Fuel System Too Lean At Idle
P2188 Fuel Sys Too Rich At Idle
P2191 Fuel Sys Too Lean At P-load
P2192 Fuel Sys Too Rich At P-load
P2195 L.O2s Signal Stuck - Lean (B1/S1)
P2196 L.O2s Signal Stuck - Rich (B1/S1)
P2231 O2s Signal & Heater - Short (B1/S1)
P2237 L.O2s Pump. Circuit - Open (B1/S1)
P2238 L.O2s Pump. Circuit - Low (B1/S1)
P2239 L.O2s Pump. Circuit - High (B1/S1)
P2243 L.O2s Reference Circuit (+) Open - (B1/S1)
P2251 L.O2s Reference Circuit (-) Open - (B1/S1)
P2297 L.O2s Out Of Range (B1/S1)
P2414 L.O2s Exhaust Sample (B1/S1)
P2626 L.O2s Pump Trim - Open (B1/S1
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: darlew w 08 Marzec 2012, 17:59:36
Jak dla mnie to odczytywanie i ewentualne kasowanie błędów.
W razie czego dobrze jest mieć coś takiego działającego pod ręką.
Niestety mam taki głupi charakter że jak już coś mam to niech to działa jak się należy.
Po prostu ciekawi mnie co jest nie halo z tym badziewiem.
Zresztą jak nie znajdę przyczyny problemu to jak kolega zbyh dam sobie spokój.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: spry w 08 Marzec 2012, 18:23:02
Cytat: "darlew"
Jak dla mnie to odczytywanie i ewentualne kasowanie błędów.
...

Kasowanie  błędów - to kosztuje przeciętnie 50 pln,
ale nie rozwiązuje Twoje problemu: czyli usterki.
Zauważ ile jest możliwych niesprawności ,różnych urządzeń opisanych tylko jednym błędem.Tylko doświadczony mechanik w miarę i szybko odkryje usterkę. Co nie znaczy ,że skasuje mało  ;-) ,nawet jakby sie wydawało stosunkowo  prostą naprawę niesprawności auta.
Podam mój przypadek:3 zimy temu  kilka razy silnik zgasł bez sensu w róznych miejscach.A ogólnie odpalało ładnie i jeździło normalnie.Hyundaiowy serwis wymieniła filtr paliwa,podłączyło tester itd...,
zapłaciłem 500 pln,
I 2 km dalej utknąłem na skrzyżowaniu. Silnik zgasł,ale bez problemu dał sie uruchomić. Dojechałem  do poleconego wcześniej warsztatu. Na podstawie opisu usterki ,mechanior postawił wstępną  diagnozę -następnego dnia odebrałem sprawne auto-awaria -czujnik położenia wału korbowego.
Było przydługo-ale by wykazać ,że kody,program - nie zastąpią wiedzy i doświadczenia.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Hulltay w 08 Marzec 2012, 20:44:50
Cytat: "darlew"
Jak dla mnie to odczytywanie i ewentualne kasowanie błędów.
W razie czego dobrze jest mieć coś takiego działającego pod ręką.

Po wykryciu ewentualnego błędu, można będzie dokładniej zdiagnozować i zlokalizować powstały problem i podjąć jego usuniecie, zawsze warto wiedzieć co w trawie piszczy :) O to chodzi.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: darlew w 09 Marzec 2012, 14:39:45
Hulltay, nie potrafiłbym lepiej tego ująć.
W sobotę wezmę parę piwek do pomocy i może coś wykombinuje.



Normalnie ręce opadają.
Zdjęcie środka interfejsu z alledrogo od klienta u którego go kupowałem jest całkiem inne niż zawartość mojego fejsa.

[ Dodano: 2012-03-10, 16:00 ]
Witam ponownie.
Niestety panowie, mój interfejs jest felerny,dopiero po rozkręceniu można zobaczyć co jest w środku. Wpiszcie sobie w googelka: modyfikacja elm, na forum fiacika mają parę fajnych zdjęć
Mała rada- nie kupujcie interfejsu u noah7. Sprzedał mi 1.4a zamiast 1.4b .
Po zatem podzespoły oznaczone T6 i T7 były praktyczne zlutowane razem i a ja nie jestem w stanie takich małych elementów przelutować.
Wiedziałem że za te pieniądze nie będzie rewelacji ale wykonanie mojego fejsa jest masakryczne.Totalna made in China.

Pozdrawiam
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: felkner w 25 Marzec 2012, 08:10:16
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: ferudin w 27 Marzec 2012, 14:08:35
Też kupiłem to "cudo" i z łączeniem się tego ELM-a z  ECU samochodu często występuje problem który wiąże się ze znalezieniem interfejsu-wyskakuje taki komunikat "nie znaleziono interfejsu" jak już się połączy to z tych dołączonych na płytce programików działa tylko scanmaster ale że jest to wersja demo to właściwie nic tam zrobić nie można i odczytać z niego też nie wiele. Inne programy w ogóle się nie łączą . Tak więc nie polecam tego "cuda". Jednak trzeba wydać odpowiednią gotówkę żeby można było coś zdziałać....
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: subaru w 27 Marzec 2012, 14:18:09
Cytat: "ferudin"
Też kupiłem to "cudo" i z łączeniem się tego ELM-a z  ECU samochodu często występuje problem który wiąże się ze znalezieniem interfejsu-wyskakuje taki komunikat "nie znaleziono interfejsu" jak już się połączy to z tych dołączonych na płytce programików działa tylko scanmaster ale że jest to wersja demo to właściwie nic tam zrobić nie można i odczytać z niego też nie wiele. Inne programy w ogóle się nie łączą . Tak więc nie polecam tego "cuda". Jednak trzeba wydać odpowiednią gotówkę żeby można było coś zdziałać....


Nie korzystacie przypadkiem z Asusa? Poniżej wklejam tekst, jaki miałem dołączony do ELMa kupionego ze dwa lata temu:

"Z doswiadczenia naszego i Klientow wynika, ze na laptopach ASUSA moga byc problemy z diagnostyka aut. W razie klopotow z polaczeniem nalezy wykonac ponizsza operacje:
1. Znajdz sterowniki zasilania "asusacpi.sys" i "asusacpi.inf" w katalogu systemowym Windows. Mozna uzyc do tego windowsowej wyszukiwarki w Menu Start.
2. Skopiuj je w bezpieczne miejsce na dysku (np. na pulpit).
3. Skasuj oryginalne sterowniki z katalogu systemowego Windows, a kopie zachowaj do pozniejszego uzycia
4. Zrestartuj laptopa.
5. System bedzie zglaszal bledy, ale mimo to przeprowadz diagnostyke.
6. Przenies kopie sterownikow zasilania "asusacpi.sys" i "asusacpi.inf" do oryginalnej lokalizacji w katalogu systemowym Windows.
7. Ponownie zrestartuj laptopa.
W razie koniecznosci ponownego uzycia interfejsu do diagnostyki, nalezy powtorzyc powyzsza operacje."

Sam używam Asusa i łaczę się bez problemów od pierwszego razu bez używania powyższej procedury - ale może?
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: ferudin w 27 Marzec 2012, 15:25:05
Ja korzystam z Dell-a
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 27 Marzec 2012, 17:28:59
Cytat: "ferudin"
Ja korzystam z Dell-a


Ile trzeba wydać na to cudo. Tam gdzie jężdżę na diagnostykę też używają Della
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: ferudin w 27 Marzec 2012, 17:31:10
Miałem na myśli laptopa Dell :-)
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: zbyh w 27 Marzec 2012, 19:02:49
Cytat: "ferudin"
Miałem na myśli laptopa Dell :-)


A ja program diagnostyczny. Tośmy się dogadali :-D
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: felkner w 01 Kwiecień 2012, 10:03:05
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Mistrz w 06 Czerwiec 2014, 19:45:32
Może robię wielki odkop, ale myślę że zapytanie tutaj będzie najlepszą opcją, bo w reszcie internetu można zablądzic i przy tym człowiek znajduje sporo sprzeczności.

Do rzeczy:
Mam zamiar kupić jakiś interfejs i na moje oko podoba mi się ELM 327 głownie ze względu na cenę, jednak widziałem sporo sprzeczności ze nie warto, itp i nie wiem co robić. Czy warto kupować tego ELM'a, czy może cos innego?? Chcę mieć możliwośc odczytu i ewentualnego kasowania błędów bo przy cenach jakie są w warsztatach to wiem że taka inwestycja powinna sie zwrócić. Jeżeli nie warto, to co innego można w niewiele wyższej cenie znaleźć?? Urządzenia profesjonalne za setki i tysiące złotych odpadają ze względu na to że ma to być na użytek domowy.

Czekam na opinie w tej sprawie i z góry dziękuję za udzielone sugestie.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 06 Czerwiec 2014, 20:10:04
ELM327 jest tylko do diagnostyki (odczyt, kasowanie błędów i podgląd wskazań czujników) silnika. Pomiędzy ELM, a profesjonalnymi skanerami raczej nic nie ma. Jeśli zakupisz wersję BT i podłączysz smartfona to jeszcze uzyskasz trochę kolorowych bajerów post #6 http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3011&highlight=kolorowe .

Tekla pytanie do Ciebie pisze się "podłączysz smartfona czy smartfon"  :lol:

[ Komentarz dodany przez: tekla: 2014-06-15, 21:52 ]
Poprawnie "podłączysz smartfon". Końcówkę "-a" powinny przyjmować jedynie rzeczowniki żywotne. Czyli np "głaszczę psa", a nie "głaszczę pies" i "oglądam film", a nie "oglądam filma".
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 06 Czerwiec 2014, 20:48:35
Ja wydałem 30 zl z przesylka 40. Kupilem taki niebieski, mini. Łacze sie bez problemu z szajsungiem i z laptopem przez "blutacza". Programów pełno w sieci.. Pełna wersje torque na androida tez idzie dostać. Moim zdaniem warto, 40 zl to mniej jak za skasowanie błędu u mechanika.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Mistrz w 06 Czerwiec 2014, 22:26:01
Wielkie dzięki za szybką i konkretna odpowiedź, skoro warto to także zakupię wersję BT.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: javelin w 06 Czerwiec 2014, 23:12:49
Jeśli chodzi o tego ELM327 to chętnym do zakupu proponuje omijać szeroko polskie serwisy aukcyjne. Zapłacicie 30-40 pln a i tak będziecie czekać miesiąc na dostawę z Hong Kongu. Lepiej kupować u źródła :D na Aliexpress. Czekacie tyle samo a koszt to 5 dolarów i wysyłka za free :D
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: waszek_rmc w 07 Czerwiec 2014, 06:31:04
Kupowałem u tego samego allegrowicza. Towar miałem po 2óch dniach u siebie,
Jako jedyny w opisie nie ma czasu realizacji 30-40 dni :)
Tytuł: Zakup fejsa i programu diagnostycznego
Wiadomość wysłana przez: Wojtip w 14 Kwiecień 2015, 22:25:11
Proszę o pomoc w doborze Fejsa z oprogramowaniem diagnostycznym (kasowanie błędów) Santa Fe 2.0 CRDI 124 km 2004 rok
(posiadam fejsik do VW ale chyba nie przyda się w Hiundaiu czy się mylę?)
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 14 Kwiecień 2015, 22:36:06
Może tak, a może nie.

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090

lub w "szukajce" wpisz ELM327, OBD.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Wojtip w 14 Kwiecień 2015, 23:01:45
Posiadam także auto z grupy VW więc kabelek będę potrzebował taki bez lutowania więc pozostało chyba kupić nowy. A programy???
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 14 Kwiecień 2015, 23:08:53
Jeśli chcesz obsługiwać tylko silnik to nie trzeba lutować, a program? doczytaj to już będziesz wiedział jaki. Sam program niestety coś nie dopracowany.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Wojtip w 14 Kwiecień 2015, 23:11:46
Rozumiem. Ok dziękuje za pomoc.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Ater w 02 Czerwiec 2015, 11:53:34
Rzućcie jakimś linkiem do sprawdzonego interfejsu BT, który łączy się z Santa Fe (SM) 2,4 model 2006 i działa bez problemu z Torque na Androidzie. Kupiłem na alledrogo taki niebieski, wersja mini i po podłączeniu dioda pali się na czerwono a w programie jest informacja, że mój OBD nie współpracuje.

Szukałem w różnych tematach ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: lukasek101 w 03 Czerwiec 2015, 19:21:09
hej, będe w Szczecinie na tall ship 12-14, więc jak chce Ci się podjechać to możemy potestować mój w twoim aucie, albo zobaczyć może coś źle sparowałeś.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Ater w 11 Czerwiec 2015, 09:41:49
Cytat: "lukasek101"
hej, będe w Szczecinie na tall ship 12-14, więc jak chce Ci się podjechać to możemy potestować mój w twoim aucie, albo zobaczyć może coś źle sparowałeś.


Bardzo chętnie skorzystam.
Wysłałem Ci na PW szczegółowe informacje.
Zapraszam na kawę po drodze :-)

[ Dodano: 2015-06-15, 09:30 ]
Dzięki, że wpadliście :-)

OBD mini zamówiłem ponownie ale z innej firmy. Mam nadzieję, że będzie wszystko grało teraz.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Mistrz w 30 Listopad 2015, 20:55:48
2 tygodnie po sprzedaży jednego Santa Fe i zakupie następnego, w ten piękny listopadowy dzień nadszedł ten moment kiedy moim oczom ukazała się złocisto-pomarańczowa kontrolka ,,check", mimo że samochód jedzie normalnie.

A tak do rzeczy to problem mam taki: podłączam elma, a tu nie ma znaków życia, urządzenie testowane i sprawne, więc problem będzie leżał gdzieś w samochodzie. Jest to elm na bluetooth, więc ma 3 kontrolki, ale żadna się nie zaświeca, telefon go nie wyszukuje itp.

Mam taką myśl że może to dlatego że mam założony gaz i cos mogło być pogrzebane, chociaż ta myśl wydaje mi sie bezsensowna bo raczej jedno z drugim nie powinno mieć związku do tego stopnia aby to przestało działać. Także jak ktoś wie w jaki sposób można mnie naprowadzić na przyczynę to byłbym wdzięczny.

No a druga spawa to likwidacja tego błędu, ale to musze najpierw kod odczytać.  :-)
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Goldi_Cz-wa w 01 Grudzień 2015, 07:07:35
sprawdź czy w ogóle jest napięcie na kostce ( pin 16 )  

 http://mari.home.pl/G.png

U mnie ten interfejs na blutacza normalnie działa, a co do błędu to stawiam na błąd sondy lambda przy gazie to najczęstsza przyczyna. U mnie też wyskakiwał co jakiś czas aż w końcu zamontowałem emulator sondy lambda (dumnie brzmi a to zwykły przedłużacz  co by sondę troszkę odsunąć :mrgreen: )
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Mistrz w 01 Grudzień 2015, 22:54:35
Faktycznie napięcia nie ma, a do tego zauważyłem że przestały mi działać światła stopu, więc najlepiej jakby miał ktoś rozpiskę który bezpiecznik do czego to byłbym wdzięczny bo wiadomo że najwcześniej by należało to sprawdzić. Oczywiście uprzedzam pytania - mam naklejkę na pokrywie od bezpieczników, ale po włosku wiele mi nie mówi.  :-P
Jeżeli natomiast bezpiecznik będzie dobry to myślę że spróbuje doprowadzić napięcie do pinu z innego miejsca i wtedy zobaczę czy pomoże.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 01 Grudzień 2015, 23:23:59
http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=83

Zasilanie OBD jest na pinie 9, a bezpiecznik ma numer 14 i jest też od świateł stop.

(http://images76.fotosik.pl/125/c689413307a19929.png)
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Mistrz w 02 Grudzień 2015, 01:20:59
Wielkie dzięki za pomoc, doraźnie (z powodu środka nocy) przełożyłem bezpiecznik z podświetlenia przy otwartych drzwiach (11) w miejsce tego z nr 14 i zarówno światła stopu, jak i elm działają jak nalezy.  :-D

No i udało mi się odczytać i skasować błąd, jest to P0300, więc wypadanie zapłonu nie wiadomo na którym cylindrze. Z tego co czytam to póki co chyba więcej stwierdzić się nie da, zwłaszcza że u mnie nie ma żadnej różnicy w pracy silnika przy tym błędzie. Tak więc będę obserwował czy się pojawi w przyszłości, a jeśli tak, to w jakiej sytuacji. Chociaż mam nadzieję że się to nie pojawi.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 13 Marzec 2016, 20:40:48
W tym momencie to już jest dyskusja na nowy temat (istnieje już ale dotyczy 2,7l).
Na początek po zakupie świece i przewody WN http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3462

[ Dodano: 2016-03-13, 20:40 ]

Kody błędów OBD i specyficzne marki Hyundai.

http://www.myhyundaiforums.com/DTC.pdf
Tytuł: Błyskowe kody błędów ( Santa Fe SM )
Wiadomość wysłana przez: Hessuss w 12 Kwiecień 2017, 13:30:03
Czołem załoga, szukam po necie i szukam, czy w Fafiku da się wybłyskać kody błędów czy tylko OBD2 interfacem ? Do tej pory w innych autach wystarczyło zewrzeć dwa piny i check engine ładnie błyskało co tam mu leżało na wątrobie :)

Pozdro Hess
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: kosmos2011 w 12 Kwiecień 2017, 18:05:42
Na górnej belce forum jest profil tam możesz poprawić datę produkcji (nie pierwszej rejestracji, nie rok modelowy) Swojego auta na pewno nie jest to 2006.

Tutaj https://hyundai.afora.ru/eur/ po vin możesz sprawdzić właściwą datę.

Chciałem wysłać odpowiedź pocztą ale mamy XXI wiek i tak jest łatwiej : NIE DA SIĘ.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 12 Kwiecień 2017, 20:03:21
Po co kombinować.
Mam takie coś do tego aplikacja ze sklepu Play i działa bardzo dobrze.
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5855634823

(http://i.imgur.com/QChMrTQ.jpg)
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 13 Kwiecień 2017, 20:09:46
Też mam ELM-a zakupionego na alledrogo, połączenie bluetooth i aplikacja ze Sklep Play, czyta dostępne parametry i pokazuje błędy( a bywają  ;-)  )bez żadnego ale  :mrgreen:
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 13 Kwiecień 2017, 21:37:28
Pokazuje i kasuje błędy :)
Jak masz internet w telefonie to po odczytaniu błędu od razu można go odszukać w internecie opis usterki i takie tam :)
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Hessuss w 25 Kwiecień 2017, 21:51:09
kosmos2011, Uśmiałem się do łez, wystarczyło merytorycznie bez sarkazmów a te 2006 to rozumiem,  że jakaś zbrodnia?

Piotrek79, Wiesz :) jak człowieka ciekawość zżera to nie doczeka kuriera z przesyłką :) i wolał by sobie to na kolanie w garażu zrobić :) Dzięki za info, pędem nabędę a tymczasem poratował znajomy mechanik.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: karino13 w 24 Czerwiec 2017, 20:12:30
Cytat: "Goldi_Cz-wa"

.... aż w końcu zamontowałem emulator sondy lambda (dumnie brzmi a to zwykły przedłużacz  co by sondę troszkę odsunąć :mrgreen: )

jakiej dlugosci kolega zamontowal ten emulator??
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Ericsson w 26 Czerwiec 2017, 14:21:10
Dzien Dobry  po wymianie hamulsow z przodu zaczely mi siwecic kontoli
ABS i TCS i blad G sensor i kod błędu C 1274, czy to mozliwe ze pekla mi
koronka z ABS? Tylko nie wiem czy prawy czy lewy?
P.S
i tak sie zastanawiam czy zamiast kombinowac z wymiana pierscienia
to czy nie prosciej bedzie wymianic przegub z tym pierscieniem.\?
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 26 Czerwiec 2017, 15:38:11
Pęknięty pierścień ABS z przodu można bez trudu zdiagnozować samemu- wystarczy ręką sprawdzić czy nie jest luźny- luźny znaczy pęknięty, a mając kanał lub dostęp do podnośnika widać koronkę bez zdejmowania koła, od spodu oczywiście. Co zaś tyczy się wymiany, ja w moim santku wymieniłem już oba z przodu( taa, akurat ja, SERWIS :mrgreen: ). Same pierścienie, bez przegubów. Także u mnie zaświecały się kontrolki ABS i TCS. Po wymianie problem zniknął.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Ericsson w 26 Czerwiec 2017, 16:33:53
no wlasnie ta wymiana, strasza palnikami i prasmi po 100 ton   :shock:  
ok sprawde ktory to pierscien na podnosniku, ale jezeli to wlasnie to
to chyba raczej wyminie przegub, to moge sam bo palinka ani prasy nie mam  :-P
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 27 Czerwiec 2017, 09:01:46
Skoro uparłeś się samemu wymienić.... . Ja w serwisie zapłaciłem niecałe 200 zł
(robocizna z pierścieniem), samemu nie chciałem się bawić. No, ale to są dyskusje nie o błędach OBD II  :mrgreen: jak sugeruje temat  :-D
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Ericsson w 27 Czerwiec 2017, 19:57:26
Tak to nie ten temat przepraszam ale chcialem naisac  ze ja mam penkniente 2 koronki czy pierscienie  i latwiej wymienic cale przegby, u mnie kosztyja okolo
300 zl na polskie to naprawde nie oplaca sie kombinowac z tymi pierscieniami.

Co do czytani abledow mam takie urzadzenia do OBD2 i niesstety nie moge tego uruchomic, wszytskim dziala tylko nie mnie  :cry:
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 27 Czerwiec 2017, 20:06:26
OBD II nie działa, bo....? Nie możesz połączyć komputera(smartfona,tabletu) z modułem czy moduł nie łączy się z samochodem? Moduł na kabelek czy bluetooth? Co zaś ceny za przeguby- to Twoja kasa :-D .
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Ericsson w 27 Czerwiec 2017, 20:34:50
OBD2 nie czyta blenuw te roszyfowal mi kumpel na jakim profesjonanym sprzecie
ja widze tam jakies obrosty czy inne takie ale chodzi mi o bledy ktore sa w auci.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 29 Czerwiec 2017, 15:25:26
Najprostszy moduł OBD II nie pokaże Ci błędów ABS, TCS, Air Bag i pewnie jeszcze kilku. To proste urządzenie do sprawdzania parametrów silnika i prostych błędów ( sondy lambda, przepływomierz, jakieś czujniki), Żeby odczytać błąd ABS trzeba mieć trochę bardziej skomplikowany sprzęt. Co zaś do działania Twojego OBD II- skoro odczytujesz obroty i takie tam, to znaczy że działa. Może program masz nieodpowiedni? Spróbuj innym programem.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: Ericsson w 29 Czerwiec 2017, 19:29:42
Teraz juz wiem ze to nie pokazuje wszystkich blenuw dlatego w sytuacjach
kryzysowych pozostane przy tym a by pojechac na profesjonalna diagonstyke.
Tytuł: [Santa Fe SM] kody OBD II
Wiadomość wysłana przez: art2310 w 10 Lipiec 2017, 22:36:28
Sprawdź temat: Diagnostyka układu ABS.Jest tam opisane co trzeba zrobić żeby mieć interfejs diagnostyczny i program do pełnej diagnostyki Hyundaia. :-D