HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: corner w 02 Marzec 2012, 15:55:58
-
Witam czy moze ktos naprawial czujnik rezerwy paliwa, tzn ze nie pali mi na pomarnczowo przy minimum paliwa, dodam ze zarowka jest sprawna,
dzieki za sugestie.
pozdr...
-
twoj problem nazywa sie TERMISTOR. znajduje sie w zbiorniku gdzies przy czujniku poziomu, i gdy sie jezdzi za dlugo na rezerwie to sie wlasnie przepala i sie nie swieci juz kontrolka rezerwy.
na alegro po 8 zlociszy. pzdr.
-
W accencie rezerwa zapala się dosyć późno - praktycznie jak wskazówka jest na minimum, więc być może czujnik jest sprawny.
-
No to prosta sprawa. Zatankuj trochę do kanistra i jedź do zera i zobaczysz czy się zaświeci czy nie.
-
twoj problem nazywa sie TERMISTOR. znajduje sie w zbiorniku gdzies przy czujniku poziomu, i gdy sie jezdzi za dlugo na rezerwie to sie wlasnie przepala i sie nie swieci juz kontrolka rezerwy.
na alegro po 8 zlociszy. pzdr.
dzieki za podpowiedz, bede musial sie zaopatrzyc w ta czesc, bo jakis czas temu zabraklo paliwa wbaku a kontrolka sie nie zaswiecila.
ps, znalazlem na alegr . za 8 zl TERMISTOR DAEWOO LANOS, czy bedzie pasowal do Accenta??
-
twoj problem nazywa sie TERMISTOR. znajduje sie w zbiorniku gdzies przy czujniku poziomu, i gdy sie jezdzi za dlugo na rezerwie to sie wlasnie przepala i sie nie swieci juz kontrolka rezerwy.
na alegro po 8 zlociszy. pzdr.
dzieki za podpowiedz, bede musial sie zaopatrzyc w ta czesc, bo jakis czas temu zabraklo paliwa wbaku a kontrolka sie nie zaswiecila.
ps, znalazlem na alegr . za 8 zl TERMISTOR DAEWOO LANOS, czy bedzie pasowal do Accenta??
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=11054&sid=1597509584b2ddad9a57fdff70b45d2e#11054)
-
Dziś wymieniałem u siebie ten Termistor (w Accencie X3) i postanowiłem zrobić poradnik (w ramach treningu w "pisaniu poradnika dla blondynki" czyt, egzaminu zawodowego praktycznego.
Aby wymienić Termistor, należy:
1. Kupić nowy termistor, najprościej do daewoo, skompletować narzędzia (wkrętak krzyżakowy i płaski, lutownica i cyna, końcówka kabla "oczko", kombinerki)
(http://img16.imageshack.us/img16/5166/20120310332.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/16/20120310332.jpg/)
Zdemontować kanapę, odkręcając 2 śruby, znajdujące się od strony bagażnika
(http://img36.imageshack.us/img36/2475/20120310324.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/36/20120310324.jpg/) (http://img18.imageshack.us/img18/9422/20120310325.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/18/20120310325.jpg/)
3. Zdemontować plastikową pokrywę, podważając ją śrubokrętem
(http://img802.imageshack.us/img802/6306/20120310326.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/802/20120310326.jpg/)
4.1 Odpiąć kostkę zasilającą.
4.2 Zdjąć wężyk powrotu.
4.3 Zdemontować przewód zasilający benzyna, poprzez odkręcenie śruby mocującej , oraz podważenie króćca w celu wyciągnięcia.
4.4 Odkręcenie śrub mocujących (Po obwodzie) pompę paliwa.
(http://img163.imageshack.us/img163/167/accentnaprawa.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/163/accentnaprawa.jpg/)
5. Odsunąć przewody, ostrożnie wyciągnąć pompę, uważając na uszczelką.
6. Oto przedmiot do wymiany wymiany.
(http://img854.imageshack.us/img854/7770/20120310328.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/854/20120310328.jpg/) (http://img806.imageshack.us/img806/4966/20120310329.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/806/20120310329.jpg/)
5. Zdemontować Termistor z mocowania (prawdopodobnie trzeba będzie odlutować).Oraz odkręcić kabel.
(http://img824.imageshack.us/img824/9533/20120310330.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/20120310330.jpg/) (http://img834.imageshack.us/img834/4396/20120310331.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/834/20120310331.jpg/)
6.Odlutować żółty kabel od nowego termistora (jest on zbędny, masa jest poprowadzona z mocowania), zmienić końcówkę, na "oczko", następnie, zamontować w mocowaniu, i przykręcić kabel.
(http://img821.imageshack.us/img821/5843/20120310333.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/821/20120310333.jpg/)
7.Zamontować pompę, wykonując czynności z punktu 4 w odwrotnej kolejności.
8.Cieszymy się (może nie za bardzo) z świecącej się kontrolki rezerwy.
(http://img580.imageshack.us/img580/1360/20120310336.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/580/20120310336.jpg/)
-
Kubalessini, jestem pełen uznania za dobrą wolę i poświęcony dodatkowy czas na stworzenie tego poradnika. Szacun!
-
gratulation mi się podoba :-)
-
Nadmienię tylko, że należy zamontować nowy termistor w miejsce starego starannie i dokładnie jeśli są tych samych wymiarów w ten sam sposób, nie może być niżej lub wyżej niż stary. Jeśli nowy jest dłuższy lub krótszy należy najpierw zmierzyć ile ma stary od miejsca mocowania do denka termistora i tak samo zamontować nowy. Może nie każdy wie ale bak auta jest niezbyt głęboki ale za to bardzo szeroki i ze względu na niewielką wysokość jego - nawet niewielka pomyłka w mocowaniu nowego termistora będzie decydować o tym kiedy rezerwa się zaświeci. Może się zaświecać później lub dużo wcześniej. A nam chodzi o to by było to jak najbardziej zbliżone do oryginału. Ja się pomyliłem tylko o 1mm (za głęboko) i szczerze dobre 20km drogi napewno ubyło do momentu zanim się zaświeca rezerwa. A więc z głową i dokładnie.
-
Kubalessini - przenieś poradnik do działu FAQ, co by wszystko w jednym miejscu się znajdowało : ).