HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: TomSzy w 08 Lipiec 2017, 16:26:06
-
Auto mam dopiero od 3 tygodni i na początku było ciężko mi się przyzwyczaić, ale teraz jest już ok. Chciałem spytać czy Wy też tak macie, że sprzęgło bierze bardzo nisko? Wystarczy, że lekko popuszczę pedał, a auto już rusza.. Wysprzęgla dobrze, nie szarpie..
-
U mnie jest to samo, 10 tyś zrobiono nic się nie dzieje
-
Akurat miesiąc temu wymieniałem sprzęgło m.in. z tego powodu.
Sprzęgło brało 1 cm od podłogi a dodatkowo przy energicznym ruszaniu było słychać jak coś się ślizga. Tarcza była już lekko dojechana a docisk sprzęgła był winowajcą.
Moim zdaniem, musisz szykować się na wymianę.
-
Kolego jaka cena części, robocizny, i na jaką firmę wymieniłeś
-
LuK, nic innego nie wstawiaj, mój mechanik bynajmniej nie zaleca.
Sprzęgło z łożyskiem i dociskiem to około 450 PLN. Wymiana 600.
-
Liczę się z tym, że już bliżej niż dalej do wymiany sprzęgła (130 tys. przebieg), ale na razie się przyzwyczaiłem i pomecze jeszcze trochę póki się nie slizga, nie szarpie itp.
Swoją drogą to sprzęgło było dobrym argumentem przy negocjacji ceny :lol:
Koszt na szczęście nie jest duży, więc nie będzie aż tak bolało ;-)
-
Szczęście to jest tylko takie, że nie ma dwu-masy w silnikach 1,6 CRDi.
Z ceną wymiany nie poszalejesz, podobno trudno dostać się do skrzyni, ława pomocnicza biegnie dookoła auta i podobno troszkę utrudnia wyjęcie skrzyni.
Koniec sprzęgła sygnalizują też wibracje przy przyśpieszaniu w zakresie 2500-2800 obrotów. Wrażenie takie jakby łapa od silnika była walnięta. w tym zakresie silnik drga o poniżej i powyżej jest spokój. po wymianie sprzęgła wibracje ustały
-
Koniec sprzęgła sygnalizują też wibracje przy przyśpieszaniu w zakresie 2500-2800 obrotów. Wrażenie takie jakby łapa od silnika była walnięta. w tym zakresie silnik drga o poniżej i powyżej jest spokój. po wymianie sprzęgła wibracje ustały
Hmm.. to faktycznie kończy mi sie sprzęgło bo mam takie wibracje właśnie jak opisujesz..
W takim razie szykuje się do wymiany ;-)
[ Dodano: 2017-07-09, 16:49 ]
arni_23, jeszcze o jedno nie spytałem, po wymianie sprzęgło już nie bierze tak nisko?
-
Przy jakim przebiegu wymieniałeś sprzęgło ?
-
Przebiegiem nie ma sie co zbytnio sugerować.. niektórym wytrzyma 200 a inni wykończą przy 50 tys., dużo zależy od użytkownika :-P
-
w astrze 2 wytrzymał mi orginał z 250 tyś i cholera go wie ile licznik kręcony
-
Po wymianie sprzęgło bierze w połowie, przebieg 179000
-
Wymieniłem sprzęgło, wszystko jest git, całkiem inaczej bierze, widocznie już było trochę zmęczone.. :-o
-
86000 :-) wsadzone mam Sachs, w cenie hurtowej 600 za samą część. Jeździ się fantastycznie teraz :-)
-
Ja mam jeszcze oryginalne nie zmieniane przy przebiegu 161tyś
-
86000 :-) wsadzone mam Sachs, w cenie hurtowej 600 za samą część. Jeździ się fantastycznie teraz :-)
Jak ze zgraniem sprzęgła+gazu bo przeniesienie napędu w i30 nie jest udane...?
-
Wymieniłem i już jak nowe czyli haczy 1 :) . Generalnie w naszych 170k km to już szczyt możliwości sprzęgła :)
Pozdrawiam
-
Ja jeszcze mam oryginalne z przebiegiem 140k i chodzi bez problemu. Zobaczymy ile wytrzyma.
-
No nie gadajcie . ja mam 191 tyś i dalej lata z nisko łapiącym
-
U mnie 202 tyś km i łożysko oporowe siadło :)
-
To jak będziesz wymieniał to nie na to plastikowy tylko na 41421-32000.
-
Wymieniłem i już jak nowe czyli haczy 1 :) . Generalnie w naszych 170k km to już szczyt możliwości sprzęgła :)
Pozdrawiam
Że haczy 1 to nie koniecznie musi być wina sprzęgła...
-
wader11, 240 tys i sprzęgło wymienione, dlatego, że mechanik wskazywał na zbliżającą się wymianę. Pewnie z 50 tysia jeszcze by stara tarcza oblatała. Po wymianie nadal bierze na dole jak przy starej tarczy, w zasadzie niewiele się zmieniło funkcjonalnie.
-
Wader miałem podobny problem ze sprzęgłem po wymianie na nowe pedał dalej brał prawie przy samej podłodze okazało się że jest do wymiany pompka pod pedałem gazu która była uszkodzona po wymianie na nową wszystko działa jak należy
-
Jak pamiętam to w i30 od nowości sprzęgło brało od samego dołu.
-
Drodzy użytkownicy, to gdzie bierze sprzęgło jest uzależnione tarczą wel płytą dociskową.
U mnie brało od samego dołu i zajechana była tarcza sprzęgłowa oraz tarcza dociskowa. Po wymianie kompletu wraz z łożyskiem oporowym, miejsce, w którym zaczyna pracę sprzęgło wróciło do normy, czyli tak mniej więcej około połowy drogi pedału sprzęgła. Jeżeli sprzęgło bierze bardzo nisko, a wręcz od samego dołu, to jest to niebezpieczne, jak na parkingu noga zadrży lub lekko się ześlizgnie to stłuczka murowana.
Łatwo sprawdzić, jak wciskacie sprzęgło, to powinniście wyczuć moment przejścia łożyska z jednej strony tarczy dociskowej na drugą. Delikatnie powoli wciskajcie pedał sprzęgła, pod koniec drogi powinniście wyczuć, że pedał delikatnie wpada.
jakby w pewnym momencie był mniejszy opór który trzeba pokonać.
-
Potwierdzam przedmówcę, ja miałem ostatnio tak że mi sprzęgło brało właśnie bardzo nisko.... Okazało się że się zapowietrzyło i jest tak jak wyżej napisane ;)
Edit. Od piątku zaczyna być problem ten sam z nie dawna :( Jeżeli ponownie? zapiwietrza się sprzęgło to pozostaje wymiana całego kompletu czy konkretnej części...?!
-
arni przy jakim przebiegu wymieniałeś ?
-
Wader miałem podobny problem ze sprzęgłem po wymianie na nowe pedał dalej brał prawie przy samej podłodze okazało się że jest do wymiany pompka pod pedałem gazu która była uszkodzona po wymianie na nową wszystko działa jak należy
Jaki koszt wymiany tej pompki i czy wiąże się to z całym procesem naprawy auta?
-
Bobekos sama pompka to koszt około 200zł za robociznę nie jestem wstanie napisać ile zapłaciłem ponieważ miałem wymienione sprzęgło komplet pompka i jeszcze pare innych rzeczy
-
Aha, czy podczas wymiany pompki trzeba wyjąć skrzynię biegów? Ktoś może przerabiał ten temat...?
-
Pompa sprzęgła znajduje się za pedałem więc nie trzeba ruszać skrzyni
-
41605-2H000 PHC Valeo https://www.potak.eu/clientcatalogue/416052h000,23-1-podw-----416052h000.aspx
-
Muszę podjechać do swoich mechaników i narzucić temat bo dalej tak nie można jeździć i30...
-
Hej. Także jestem pow wymianie sprzęgła. Wytrzymało 100 tys. Ale mam ciężką nogę a samochód głównie po mieście eksploatowany. Objawy - brało ok 2cm od podłogi i ciężko pracowało. Po wymianie myślałem, że pedał sam się wciska. Tarcza była ok, padł docisk. Komplet LUK. Wiem, że mechanicy czasem pierdzielą robotę z wymianą sprzęgła. Mój znajomy tak miał. Do mojego modelu (Czechy) okazało się, że są dwa rodzaje sprzęgła. Co innego pokazywał program a co innego podeszło. Teraz bajka. Problem w tym, że roboty od groma bo cały przodek musi być zdemontowany.
-
Do mojego modelu (Czechy) okazało się, że są dwa rodzaje sprzęgła
Skąd takie informacje?
Według Hyundai/ Kia jedynie łożysko wyciskowe w czasie produkcji FD zostało zmienione na inne.
-
kosmos2011 ja robiłem sprzęgło u siebie i miałem nie miła niespodziankę i założyłem inne sprzęgło ( na zdjeciu po prawej stronie) niestety skończyło się na wyciąganiu 2 raz skrzyni i wymianie sprzegła na model z lewej strony. okazało się że pierwsze w stosunku do drugiego zestawu miało się za niski wycisk...
(http://imgie.pl/images/2018/02/12/sprzegla177e1.png)
Okazało się ponoć że moje i30 z 2009 miała sprzęgło dla modeli po 2010 r. co ciekawe łożysko też było inne jak wymieniłem a ponoć tarcza i wycisk i łożysko jest taka sama jak w 2.0 crdi. (tak twierdził sprzedawca.) Niestety nie sprawdziłem i robotę miałem dodatkową W oryginale było założone takie jak po prawej stronie. Poniżej dorzucam post do mojego tematu a tam krok po kroku co robiłem niestety bez zdjęć bo czasu nie było. http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7721
-
Czyli to nie byla „wina” sprzęgła tylko źle dobranej części ?
-
Kolego nie wiem skąd sprzedawca miał taki nr części. Twierdził że taki mu podpowiedział katalog. Także warto rozebrać i sprawdzić. Podejrzewam że jakby była inny wysprzęglik hydrauliczny to by i to 2 sprzęgło działało. Breszką pchnąłem łapę od wycisku i biegi na nim normalnie wchodziły. Ale nie chciałem eksperymentować z nadspawywaniem wodzika... i założyłem tak jak ma być...