HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: samp00 w 05 Lipiec 2017, 06:25:39
-
Witam.
Od 3 dni mam taki problem - silnik 2,4 Pb + LPG 146 kM:
- w trakcie jazdy na obwodnicy miasta coś mi pierdyknęło pod maską.....po zajechaniu na parking stwierdziłem parę z pod maski. Po podniesieniu maski stwierdziłem zrzucony górny przewód z chłodnicy ( razem z opaską) oraz wężyk do zbiorniczka wyrównawczego na chłodnicy...
- uzupełniłem płyn chłodniczy, pozakładałem węże, wszystko posprawdzałem. wyglądało ok. samochód do ruchu.
- po kilkunastu kilometrach znowu powtórka...... pierdut pod maska, zrzucony górny wąż wąż z chłodnicy razem z opaską oraz p[ara z pod maski.
- znowu pozakładałem wszystko..... uruchomiłem silnik na postoju..... wygląda jakby płyn miał ochotę się zagotować.
I tu proszę o pomoc - co może być powodem wzrostu ciśnienia w chłodnicy do takiej wartości, że aż zrzuca mi wąż gumowy razem z opaska zaciskową....
ja mam 2 teorie..... ale będę wdzięczny za każda podpowiedź lub sugestię
Dziękuje i pozdrawiam: samp00.
-
Skoro ciśnienie wzrasta aż tak, to MOIM zdaniem wydmuchało uszczelkę spod głowicy i kompresja idzie do układu chłodzenia. Sprawdź, czy w oleju nie ma śladów płynu chłodniczego. I mam nadzieję, że się mylę :-/
-
Termostat-zacina się lub najlepsze uszczelka pod głowica(pompuje ciśnienie do układu chłodzenia)
Może być też korek w chłodnicy czy tam na zbiorniku wyrównawczym nie wiem jak jest w Santa.
-
Witam.
W oleju nie ma śladów po płynie chłodniczym.
Skoro wydmuchało uszczelkę pod głowicą, to dlaczego nie pompuje kompresji do chłodnicy od razu - tylko dopiero po przejechaniu kilku - czy nastu kilometrów ?
I efekty dźwiękowe z chłodnicy (może z silnika) jakby wewnątrz coś się gotowało - przynajmniej intensywnie parowało .....
Przewód do zbiorniczka wyrównawczego drożny, czyli wg mnie wzrost ciśnienia następuje w miarę gwałtownie....
A co myślicie na temat awarii pompy wody ?
Dziękuje za każda odpowiedź
I pozdrawiam: samp00.
-
Ja jest małe uszkodzenie uszczelki to pompuje powoli.
Jak pompuje ciśnienie w układ chłodzenia to na 90% nie będzie śladów oleju w płynie.
Może być też pompa chociaż to rzadkie przypadki są, no ale są ;)
-
Witam.
To od czego proponujesz zacząć ?
Pozdrawiam: samp00.
-
No standardowo od najtańszych wymian- korek chłodnicy i termostat(termostat pod warunkiem,że nie jest gdzieś ukryty pod rozrządem)
Później można podjechać gdzieś na badanie spalin w płynie chłodniczym(to pod kątem uszkodzenia uszczelki)
Jak pompa nie jest napędzana od rozrządu to też można ja sprawdzić .
-
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i dzisiaj po południu biorę auto na sznurek i ciągnę do Niego do warsztatu.
jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
jak bedzie po wszystkim, to napisze co mojego Hultaja bolało.
-
Nie ma sprawy.
Oby to była jakaś tak zwana ''pierdoła''.
Daj znać co i jak zawsze to będzie podpowiedź dla innych.
-
Witam.
No i wszystko jasne.....
Diagnoza postawiona - auto jeździ od czwartku - i jest ok... no prawie, bo jeździ na benzynie a gaz jest zakręcony.
Okazało się, ze przyczyną wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia był........ walnięty reduktor od gazu. I po przełączeniu na gaz wzrastało ciśnienie, aż za pierwszym razem rozerwało chłodnicę a później zrywało "tylko" przewód z chłodnicy - bo nowa to i widocznie mocniejsza.
Dlaczego trafiło mi się najdroższe ? :roll: Mam instalacje Prinsa - nowy reduktor kosztuje 1002 zł.... używkę na allegro mogę kupić już za ok 200 zł.
I nie wiem, na co się zdecydować.
P.S. ta usterka dla mnie była nowością.. natomiast dla mojego ,mechanika nie, mówił mi, że już kilkukrotnie się z tym spotkał. zresztą On określił żywotność instalacji gazowych na ok 10 lat.
pozdrawiam: samp00.
-
Dzięki za info.
Nie można jakiegoś zestawu naprawczego kupić???
Używany reduktor to nie wiadomo co będzie.
Wydaje mi się,że nie każdy reduktor puści gaz do układu.
Są modele które są tak zrobione że jest ryzyko dostania się gazu do układu i jak widać Twój to potrafi.
-
Witam.
Zestaw naprawczy - 80 zł.
Ale gazownik mi powiedział, ze na 10 szt 3 nie zdadzą egzaminu.
Ja mu wierzę.
-
Witam.
Auto zrobione i hula, że aż miło.
-
To fajnie zmieniłeś reduktor czy zestaw naprawczy???
-
Reduktor, elektrozawór oraz świece zapłonowe.
Pozdrawiam.