HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: maroch w 04 Lipiec 2017, 13:08:29
-
generalnie mam pytanie czy ten typ tak ma (ELA XD, 1.6) , otóż
- hamulec aby mocno zahamował (hebel) trzeba mocno wcisnąć, dość głęboki skok
- skok jak wspomniałem jest spory
- mocno naciskając pedał hamulca, klima wyłączona, podczas postoju stopniowo powoli wpada prawie w podłogę
czy to objawy przeciekającej pompy wspomagania hm?
da się to jakoś sprawdzić, są dostępne reperaturki ?
-
Jeżdżę Ellą xd od kilku lat i faktycznie hamulec jest taki jakby gumowaty. W Ponym dotknę pedału i samochód staje dęba.
Ale nie jest źle, to kwestia wyczucia.
Tym niemniej jeżeli u Ciebie pedał hamulca na postoju "stopniowo" powoli wpada w podłogę, to wygląda jakby był zapowietrzony układ hamulcowy.
-
odpowietrzany to był
generalnie dęba też stanie, ale trzeba mocno wcisnąć i jest długi skok, swego czasu rozmawiałem jednym przypadkowym gościem na parkingu, który taką elantręi mówił że też tak ma
zastanawia mnie pompa wspomagania hamulca, bo znalazłem kilka podobnych wątków w innych forach gdzie diagnozą była właśnie pompa wspomagania,
-
TTTM
-
Jeśli chodzi o skok hamulca, to ten typ tak ma. Hamulec jest, tak jak kolega pisał "gumowaty". Auto staje dęba, ale dopiero gdy hamulec wciśnie się w podłogę, a wcześniej łapie sobie baaardzo stopniowo.
Mam na świeżo wymienione wszystkie tarcze i klocki, płyn hamulcowy, układ nie jest zapowietrzony. Hamuje się efektywnie, ale tak gumowato właśnie :P Do przyzwyczajenia.
Za to jak wsiadam do Grande Punto Złośnika, to przy pierwszym hamowaniu wbijam zęby w kierownicę, bo tam jest żyleta taka, że aż przeszkadza, bo trudno jest zahamować łagodnie...
Nie zdarza mi się jednak, żeby hamulec na postoju powoli wpadał.
-
na postoju, jak się wciśnie mocno i przytrzyma to prawidłową rzeczą jest powolne opadanie hamulca. jak chcecie poprawić skuteczność działania to trzeba zmienić zaciski i tarcze na te z tiburona lub eli po 2003r (są większe)
-
Rowniez posiadam 1.6 XD i tez mam gumowaty pedal. Taki urok autka :) a jestem po wymianie klockow i tarcz. Odpowietrzony uklad, a mimo tego i tak jest guma pod pedalem :P tak juz musi byc :)
-
Potwierdzam "gumowatość" hamulców w eli XD. W gacku żony auto staje w miejscu a zęby w kierownicy. Do tego czasem w eli pęka zębatka od ABS-u i gumowatość się zwiększa a do tego dochodzi "trzepak" na pedale hamulca przy niskiej prędkości.
-
RaulC, jak jest trzepak bo zębatka pękła, to trzeba wymieniać. To nie jest normalna rzecz do jeżdżenia z nią :p