HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: KamilGie w 19 Czerwiec 2017, 09:16:21
-
Witam,
Powoli zbliża się czas wymiany klocków hamulcowych w 4 letniej Elantrze (60 tys km). Jeżdżę dość agresywnie stąd pojawiła się dość szybka konieczność ich wymiany.
Przy okazji postanowiłem, że wymienię nie tylko klocki hamulcowe ale i całe tarcze. Dodatkowo jedną mam prawdopodobnie lekko skrzywioną. Niewykluczone, że ktoś (może nawet ja) kiedyś wpadł do kałuży po hamowaniu co spowodowało jej lekką deformację. Przy hamowaniu z większych prędkości prędkości (ok 130-160 km/h) kierownica lekko mi wibruje, a same hamulce nie są dość efektywne i w starej 15sto letniej Avensis wydają mi się być lepsze (ostrzejsze) niż u mnie.
Dlatego proszę o pomoc w doborze tarcz hamulcowych.
Chciałbym nawiercane i ew. dodatkowe wentylowe zewnętrznie. Proszę też o informację od jakiego innego modelu samochodu (bardziej popularnego) będą pasować. Nie ukrywając mam problem z doborem, bo model samochodu nie jest tak bardzo popularny.
Pozdrawiam, Kamil
-
Chciałbym nawiercane i ew. dodatkowe wentylowe zewnętrznie.
Takich nie ma. Te co masz są wentylowane (wewnętrznie). Polecam nacinane, ale nienawiercane. A dlaczego? Bo porządne nawiercane to majątek, a mikody, zimmermanny czy brembo nawiercane są robione z tej samej stali co wszystkie inne, czyli podatne będą na mikropęknięcia w wersji z dziurkami.
Rzeczywiście, do tej elantry trudno coś wyszukać w katalogach, więc nie podaję żadnego linka.
-
Własnie zastanawiałem się nad tymi trzema wymienionymi przez Ciebie markami i w sumie tylko te trzy brałem pod uwagę.
Czyli odradzasz nawiercane?
Te mikropęknięcia będą miałby jakiekolwiek znaczenie?
Może pasowałby od I30 lub KIA Ceed - taka sama średnica (280 mm) ;-)
-
Te mikropęknięcia będą miałby jakiekolwiek znaczenie?
Z mikro, w niesprzyjających warunkach, może się zrobić takie makro:
(http://www.petting-zoo.net/corvette/z06-brake-rotor.jpg)
Z tanich niegładkich tarcz najbardziej zadowolony byłem z brembo max, ale do twojego pojazdu nie znalazłem w ich katalogu.
-
ooo... :shock:
Skutecznie mnie przekonałeś do zwykłych, gładkich tarcz.
Teraz tylko je znaleźć...
-
http://www.sklep-kia.pl/tarcza-hamulcowa-przednia-ceed-iii-elantra-iii-iv-i30-ii-veloster-p-3574.html
-
O w mordę! Ale trzeba przepłacać za tarcze z powyższego linka. :shock:
-
Drogo, cena detaliczna (ta przekreślona) to już w ogóle pojechali.
51712-3X000 284zł w ASO bez żadnych rabatów!! (-15% dla Was)
Z nacinek są bardzo dobre powerdiski z ATE, z tym, że przy mocniejszym hamowaniu buczą, co pewnie nie każdemu przypadnie do gustu.
Niestety po numerze oe nie wychodzą żadne.
-
Powerdisc nie polecam (a właśnie teraz mam). Znacznie gorsze niż brembo max (miałem wcześniej). I niesamowicie szybko rdzewieją, a maksy są malowane proszkowo w tych miejscach.
-
Może pasowałby od I30 lub KIA Ceed - taka sama średnica (280 mm) ;-)
Link do oferty sklepu z oryginalną tarczą został umieszczony w celu odpowiedzi na powyższe pytane i nic poza tym.
-
Kupiłem Mikoda GT (nacinane i nawiercane) plus klocki TRW. Jestem bardzo, bardzo zadowolony. Zrobiłem na nich już ponad tysiąc km. Hamulce dużo efektywniejsze niż oryginalne. Skok pedału hamulca również niewielki w porównaniu do tego co było wcześniej, choć zdaję sobie sprawę, że efekt ten zawdzięczam wymianie po prostu, a nie temu, że tarcze są takiej a nie innej firmy.
Jak na razie polecam. Zobaczymy, czy za 10 tys km tarcze nie popękają...
-
25k. tys km później - zero pęknieć, zero bicia, zero ściągania na którąkolwiek ze stron.
Tarcze jak nowe.
Polecam z całą odpowiedzialnoscią.
Niebawem wymiana tytułu i zapewne też będą to Mikody GT, bo cena/jakoś jest naprawdę rewelacyjna.
Zero drgań nawet przy gwałtownym i częstym hamowaniu z prędkości autostradowych (160-180 km/h, a takimi bardzo często się poruszam).