HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: szumi w 15 Wrzesień 2008, 00:25:14
-
Witam mam pytanie czy w accent zmienia się olej w skrzyni co jakiś przebieg jak tak to co ile i jaki olej mu wlać? moje pytanie bierze się z tego , że czasem mam problem , bo jedynka potrafi mi dojść do połowy i się zablokuje i musze jeszcze raz wrzucić, pozatym skrzynia elegancko i gładko.
-
Witam. Ja w swoim Accencie (1995) wymieniłem olej w skrzyni po 60000km. Niestety nie pamiętam jaki był to olej, bo minęły już ze 3 lata. :-/ Pozdrawiam Igor.
-
link (http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=69)
-
link (http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=69)
a jest tu gdzieś olej zalecany do 1995/1996 ??
-
75W90 (API GL-4)
2.5 L
-
Dzięki , a czy taki objaw(blokowanie się jedynki w połowie dodam że dość żadko) może być spowodowane starym olejem ?? jak nie to czym ktoś może wie pozatym skrzynia chodzi dobrze.
-
Witam.
JA w swoim Accencie zmieniłem zaraz po zakupie i z tego co się dowiedziałem to powinno się zmieniać co 60tysi.Jeżeli chodzi o haczenie jedynki to te typy tak mają.Jeżeli chodzi o olej to jak wymieniałem olej na MOBILA to w zime przy -20C nie mogłem załaczyć jedynki ani rzadnego innego biegu i wyczytałem na forum że hultaje sprowadzane z Zachodu na tamtym rynku były zalewane i silnik i skrzynia biegów CASTROLEM.Od razu wymieniłem na CASTROLA i biegi jak w masełko.
Pozdrawiam
-
Problemem nie był sam Mobil tylko Mobil nie taki jak trzeba. Olei jest mnóstwo typów
-
wlałem po kupnie mobil 1 ZGODNY z tym co jest napisane w instrukcji i jest ok. Poza "normalnym" urokiem tej skrzyni nie dzieje się nic złego, bez względu na temperaturę otoczenia.
-
Witam.
Jeżeli chodzi o Mobil to był typowo przekładniowy MOBIL - osobiście kupowałem z hologramem i zalewany był przy mnie. :)
Pozdrawiam
-
Witam.
Jeżeli chodzi o Mobil to był typowo przekładniowy MOBIL - osobiście kupowałem z hologramem i zalewany był przy mnie. :)
Pozdrawiam
Ok, ale pokreslame jeszcze raz; ma być DOKŁADNIE taki jak napisano w instrukcji. Rodzajów oleum typowo przekładniowych jest w pytę przeca...
-
Witam.
Jeżeli już to był DOKŁADNIE taki jak napisano w instrukcji,tej polskojęzycznej.
Pozdrawiam
-
Mariusz1209, a widzisz jakie cuda, u mnie żadnych problemów.
-
Prawdę powiedziawszy słyszałem, że olej w skrzyni można nie zmieniać... No fakt wg przepisów po 60 000 km, ale dwóch Makgajwerów z serwisu mówiło, że to zbędny wydatek bo olej wytrzymuje bardzo długo... można by napisać dożywotnio.
Dla Accent 1.3i, 1.5i, -MVi strona CASTROL poleca:
Przekładnia ręczna
Zalecany - SYNTRANS
Dobry - SMX-S
2,2 litra
-
Prawdę powiedziawszy słyszałem, że olej w skrzyni można nie zmieniać... No fakt wg przepisów po 60 000 km, ale dwóch Makgajwerów z serwisu mówiło, że to zbędny wydatek bo olej wytrzymuje bardzo długo... można by napisać dożywotnio.
Ja tam wole nie ryzykować, olej majątku nie kosztuje a na forum był całkiem nie dawno przypadek totalnego zgonu skrzyni i jednym z podejrzanych był prawdopodobnie niewymieniony olej.
-
Prawdę powiedziawszy słyszałem, że olej w skrzyni można nie zmieniać...
Ja również słyszałem, a nawet czytałem, ze nie warto zmieniać oleju w silniku. Filtrów też nie warto zmieniać bo przecież to chodzi tylko o napędzanie biznesu motoryzacyjnego.
dwóch Makgajwerów z serwisu mówiło, że to zbędny wydatek
Jak dla mnie to oni mogą nawet wlać do skrzyni kujawski z pierwszego tłoczenia - przecież to ich skrzynie/silniki... Tylko po co pier.... takie głupoty innym osobom ??
-
Tylko po co pier.... takie głupoty innym osobom
Klucze do odpowiedzi na to pytanie są dwa słowa: Makgajwerów oraz serwis :>
-
Ja tam wole nie ryzykować, olej majątku nie kosztuje a na forum był całkiem nie dawno przypadek totalnego zgonu skrzyni i jednym z podejrzanych był prawdopodobnie niewymieniony olej.
Hm... no to chyba przy najbliżej wymianie oleju wymienię i ten w skrzynce... lepiej dmuchać na zimne...
-
Wyczytałem tu LINK (http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=69) żeby nie stosować do skrzyni biegów oleju GL-5. Dlaczego?? A czy można stosować oleje API : GL-4/5 ?? Czy lepiej 3/4?? GL-4 jest np Syntrans AT 75W90 ale producent poleca go do samochodów dostawczych MB.
-
Wyczytałem tu LINK (http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=69) żeby nie stosować do skrzyni biegów oleju GL-5. Dlaczego?? A czy można stosować oleje API : GL-4/5 ?? Czy lepiej 3/4?? GL-4 jest np Syntrans AT 75W90 ale producent poleca go do samochodów dostawczych MB.
Słuchaj, to sa wytyczne producenta zawarte w instrukcji, jeżeli uważasz inaczej to mozesz śmiało lać inny olej. jeżeli bardzo chcesz wiedzieć czemu nie to napisz do HMP i moze Ci odpowiedzą coś wiążącego no chyba ze masz u siebie skrzynie z dostawczego MB to mozesz lać Gl-5.
-
Dlaczego??
generalnie dlatego, żeby nie zniszczyć elementów wykonanych z metali kolorowych.
-
Kml powstrzymaj sie od złośliwości. W intrukcji nie pisze :NIE LAĆ GL-5. Pisze tak w linku który wkleiłem (o ile tam zajrzałes).
Autorem tych słów jest E-GEN dlatego cieszy mnie jego odpowiedz.
Ktoś jeszcze inny polecał olej castrola SYNTRANS do naszych skrzyń.
E-gen a co z olejami GL-4/5 ?? można ??
EDIT: Co ciekawe instrukcja zaleza wymiane tegoż oleju co 30tys km 2,15litra
-
Autorem tych słów jest E-GEN dlatego cieszy mnie jego odpowiedz.
NIe jestem autorem tych słów - jedynie zacytowałem źródło czyli hmaservice.com
W instrukcji masz napisane żeby stosować GL-4. Nie jest napisane: GL-4/GL-5.
Można się domyślać, że producent oleju zastosował w produkcie opisanym jako: GL-4/GL-5 jakieś przeciwutleniacze które jakoś tam chronią elementy skrzyni wykonane z metali kolorowych. Pozostaje kwestia właściwości smarnych takiego oleju, na ciepło, na zimno itp.
-
EDIT: Co ciekawe instrukcja zaleza wymiane tegoż oleju co 30tys km 2,15litra
Prawda!
Obok tego jest napisane API GL-4 SAE 75W/90
-
Kris_DG, zastanów sie chwile, jeżeli jest napisane lać GL-4 to czy musi być napisane że NIE wolno lać gl-5? Masz podany typ oleju jaki ma być i koniec. Po prostu.
-
EDIT: Co ciekawe instrukcja zaleza wymiane tegoż oleju co 30tys km 2,15litra
co jeszcze ciekawsze angielska instrukcja nie mowi NIC o wymianie oleju przez pierwsze 100kkm :mrgreen:
jakos nie chce mi sie wierzyc w te 30kkm-zarowno w elantrze jak i wspomnianym accencie nic nie pisze o wymianie,natomiast w przypadku atosa jest wymiana co 30kkm.czyzby we wspomnianych 2 instrukcjach o tym zapomnieli-jakos w to nie wierze.
wymiana co 30kkm to tak samo jak wymiana oleju silnikowego co 5kkm-teoretycznie super sprawa,dopoki nie przeczyta sie ze swiezy olej wcale nie ma najlepszych wlasciwosci smarnych.
-
wlad, stawiam na to, że brak konieczności wymiany jest powiązany z faktem, że klimat na wyspach jest stabilniejszy oraz cieplejszy niż na kontynencie i być może uznali że to wystarczy.
--------tak naprawdę ale profilaktycznie można raz zmienić, zwłaszcza po kupnie samochodu.
-
@ KML: A czy jak instrukcja zaleza stosowanie płynu hamulcowego DOT 3 to nie można nalać DOT 4 ??
-
@ KML: A czy jak instrukcja zaleza stosowanie płynu hamulcowego DOT 3 to nie można nalać DOT 4 ??
Widzisz tylko, że tutaj jest różnica ponieważ efekt zmiany oleju na Gl-5 nie będzie taki sam bądź lepszy jak w przypadku DOT4. Jeżeli chcesz na siłę zmienić olej na inną klasę to nie ma problemu ale najpierw poczytaj forum i zastanów się czy ta zmiana, dla zasady, naprawde jest tym co jest dla skrzyni najlepsze.
Skrzynie w accencie 2 są same z siebie bardzo cienkie i ja bym sie po prostu bał na nich eksperymentować ale co kto lubi.
-
No widzisz własne po to jest forum żeby sie zapytać.
Bo jako że nigdy tego oleju nie wymieniałem mogłem pomyśleć ze skoro zalecają GL4 to GL5 bedzie jeszcze lepszy jak w przypadku plynu hamulcowego. Ok koniec tej dywagacji.
-
Bo jako że nigdy tego oleju nie wymieniałem mogłem pomyśleć ze skoro zalecają GL4 to GL5 bedzie jeszcze lepszy jak w przypadku plynu hamulcowego. Ok koniec tej dywagacji.
Szczęscie, że się spytałeś bo mógłbyś się zdziwić i to nie za wesoło.... Ja mam u siebie olej mobila według specyfikacji z instrukcji i była BARDZO duża poprawa.