HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: plus171 w 09 Czerwiec 2017, 13:29:41
-
Witam forumowiczów mam taki problem w moim Hyundaiu Santa fe nie miałem oryginalnie świateł przeciwmgielnych tylnych (wersja z USA) i mianowicie mam problem z podłączeniem kabli do przełącznika mianowicie mam problem z przełącznikiem bo jak nacisnołem przełącznik i trzymam to prąd jest a jak puszczę to go nie ma i nie wiem dlaczego przełącznik powinien po wciśnięciu raz prąd trzymać a tak nie jest sprawdziłem zasadę na innych przyciskach od tylnej ogrzewanej szyby i działa tak samo ale jak jest podpięty w oryginalną kostkę to działa więc w czym żecz???
-
Na górnej belce forum jest profil tam możesz poprawić model silnika zamiast 4G64 ma być G4JS.
Popraw błędy ortograficzne (z prawej strony postu jest edytuj), opisz co z instalacji do przeciwmgielnych znalazłeś w aucie i co dołożyłeś.
-
Poprawione :-)
Oryginalnie były tylko lampy bez otworów na żarówki które zrobiłem i pociągnąłem 2 kable masę dałem w miarę blisko lampy kabel plusowy pciągnołem do skrzynki bezpieczników i narazie tyle próbuje rozwiązać problem z tym przełącznikiem bo jak nie to zastąpie go innym lecz wolał bym tego nie robić bo oryginalny lepiej pasuję
-
Jeżeli się nie mylę, światła włączane takim przełącznikiem muszą być zasilane poprzez przekaźnik bistabilny (czyli taki, który po podaniu impulsu sterującego pozostaje w stanie zmienionym również po ustaniu tego impulsu - czyli dajesz impuls i one zostają włączone, potem dajesz impuls i się wyłączają), do tego muszą być uzależnione od uruchomienia świateł przednich itd. - zgodnie z obowiązującymi przepisami. Proponuję przeanalizowanie schematów elektrycznych oryginalnych wiązek ze światłami przeciwmgielnymi i odtworzenie tego w Twoim aucie - ewentualnie elektryk samochodowy ogarnie to bez problemu.
-
Wiec zdecyduje się na zwykły przełącznik jest prostszym rozwiązaniem który sam ogarnę
-
To jest prosta sprawa w sumie - przekaźnik trzeba dać taki, jak w oryginale jest stosowany - miejsce w skrzynce jest - a może nawet i przekaźnik jest na miejscu, instalacja to wiadomo - plus musi być po światłach pozycyjnych, żeby nie można było włączyć samych przeciwmgielnych, trochę przewodów - podłączenie nie powinno być skomplikowane. Jakby dobrze pokombinować i poszukać - może być nawet kompletna wiązka - brakuje pewnie kilku przewodów od ostatnich wtyczek przed włącznikiem i może tylnej wiązki do świateł - ale piny we wtyczkach i żyły w wiązkach głównych będą na 99% - tak, jak to jest najczęściej w przypadku choćby tempomatu.
-
Zrobiłem narazie najprościej jak się da zwykły przełącznik z kontrolka plusa wziołem od stacyjki wiec jest rozłączamy po wyłączeniu zapłonu aportem bezpiecznik i kabel do lampy czas pokaże jak to trwałe będzie
-
Plus musisz mieć nie po stacyjce, tylko po światłach pozycyjnych - tylne przeciwmgielne nie mogą być włączone bez świateł pozycyjnych. Jeżeli da się je włączyć bez innego oświetlenia - auto nie przejdzie przeglądu - szczególnie jeżeli jest to wersja amerykańska wprowadzana na polski rynek i przegląd jest pierwszym przeglądem w Polsce.
-
Kolega to przegląd ma już za sobą.
.