HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: Jacaw w 04 Czerwiec 2017, 23:15:31
-
Od jakiego czasu zauważyłem, że przy prędkości od 140km/h pojawiają się niepokojące wibrację. Do 120km/h nic takiego nie zauważam, przy 130km/h niekiedy występują, ale zazwyczaj nie, ale przy 140km/h w zasadzie są zawsze.
Chyba teoretycznie może to być spowodowane albo problemami z geometrią/zbieżnością, albo złym wyważeniem kół. Jednak chyba geometrię/zbieżność miałem niecały rok temu ustawianą - w ASO (jeszcze na gwarancji) była wymieniana przekładnia, więc przy tego typu naprawach raczej trzeba takie coś zrobić. Natomiast koła stosunkowo niedawno zmieniałem na letnie i były wyważanie. Do tego wydaje mi się, że gdyby to wynikało z powyższych przesłanek, to objaw powinien stosunkowo równomiernie narastać, a to się ewidentnie pojawia przy 140km/h.
Tak się zastanawiam, czy po prostu ten typ może tak ma (może kwestia masy i oporów powietrza) i czy u siebie obserwujecie coś podobnego ?
-
Mój nie ma wibracji na układzie kierowniczym nawet i przy 160, jeśli się do takiej prędkości rozbujam i to na krótką chwilę aby go nie męczyć. Jedyne co da się nie tyle wyczuć a usłyszeć, to wibracje słyszane przy pewnych obrotach silnika (nie zarejestrowałem jeszcze na jakich biegach i przy jakich konkretnie obrotach), słyszalne na plastikach drzwi, plastikach przednich słupków, desce rozdzielczej. I tak jak wspomniałeś, wibracje raczej pojawiają się w określonych sytuacjach, ale też nie za każdym razem. W moim przypadku obstawiam poduszki silnika. Być może poduszki są słabszej jakości i szybciej się zużywają niż poduszki innych producentów. Może zacząć od najprostszych rzeczy, czyli zrób przekładkę kół i sprawdź jak się zachowuje.
-
Jacaw, generalnie jak miałem w Tucsonie źle wyważone koła to miałem wibracje w zakresie 110-120 - powyżej i poniżej OK. Zatem to chyba nie ma reguły