HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Lechoniewicz w 04 Czerwiec 2017, 15:33:39

Tytuł: Czy silnik 113km miał turbinę VGT?
Wiadomość wysłana przez: Lechoniewicz w 04 Czerwiec 2017, 15:33:39
Witam. Jak w temacie. Według dowodu posiadam silnik 82KW czyli 113KM, ale ... no własnie ale. U mnie jest także turbina VGT która z lektury foru była stosowana w 125KM, a także tylny most wygląda jak z wersji 125KM.

Był wogóle ten silnik montowany z turbiną VGT czy to ja mam coś namieszane w dowodzie? Rocznik auta 2004, przedlift.
Pozdrawiam
Tytuł: Czy silnik 113km miał turbinę VGT?
Wiadomość wysłana przez: bonio1992 w 04 Czerwiec 2017, 21:35:59
też jestem ciekawy. Mam tak samo jak ty. Auto było sprzedawane jako 125 konne a po sprawdzeniu nr VIN mam 113 konne auto. Tylko nie wiem czy te auto jest po lifcie czy przed, 05.06.2014r data produkcji.
Tytuł: Czy silnik 113km miał turbinę VGT?
Wiadomość wysłana przez: Lechoniewicz w 04 Czerwiec 2017, 21:39:40
Santa Fe po lifcie miało m.in. zegary z wskaźnikiem paliwa i temp. pośrodku a nie po bokach oraz inne lampy. Po tym najlepiej sprawdzić

Nurtuje mnie to gdyż czeka mnie wymiana dwumasy i do 113 dwumas kosztuje 550zł a do 125 kosztuje już ok 2 tyś  :shock:   Porpostu pytanie czy jest jakiś sposób aby określić ty silnika i moc poza hamownią?

A no i chyba miałobyś w dacie 2004 a nie 2014 ;) zresztą co ciekawe mój też jest z czerwca dokładnie z 4 ;)
Tytuł: Czy silnik 113km miał turbinę VGT?
Wiadomość wysłana przez: vanhelsing w 05 Czerwiec 2017, 20:03:18
Kolego Lechoniewicz-wersje 113KM w większości przypadków nie miały koła dwumasowego, tylko stałe koło zamachowe. Dlatego kosztuje ono ok.550zł. Wersje 125KM mają już klasyczną dwumasę, która jest droższa. Na forum pełno jest linków do stron, gdzie zdekodujesz sobie to po vin, a jak nie znajdziesz to poproś kolegę kosmos2011,on pomoże.
Tytuł: Czy silnik 113km miał turbinę VGT?
Wiadomość wysłana przez: Lechoniewicz w 05 Czerwiec 2017, 23:35:50
No właśnie dekodowałem, ale wszędzie mi wyskakuje silnik 113km, a jednak mam u siebie turbinę VGT i tylny most od wersji 125km dołączany elektromagnesem
Tytuł: Czy silnik 113km miał turbinę VGT?
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 06 Czerwiec 2017, 18:52:21
A może łapki wepchał jakiś nasz rodzimy handlarz i z kilku stworzył jeden wymarzony, bezwypadkowy ideał  :mrgreen: ?
Tytuł: Czy silnik 113km miał turbinę VGT?
Wiadomość wysłana przez: Lechoniewicz w 06 Czerwiec 2017, 21:52:31
Auto kupiłem od gościa który 6 lat temu je sprowadził dla siebie z holandii więc historii jestem pewien, pozatym autojest w 100% bezwypadkowe, więc wykluczam wersję składaka. Podejrzewam że przy rejestracji auta z holandii wkradł się błąd w dokumenty i zamiast 92kw, mam w dowodzie 82kw ;)

Byłem dzisiaj u mechanika, który wymienia mi rozrząd i na 99% jest to silnik 125KM, więc już się szykuję psychicznie na wymianę dwumasy i sprzęgła  :mrgreen:
Tytuł: Czy silnik 113km miał turbinę VGT?
Wiadomość wysłana przez: wydminianin w 07 Czerwiec 2017, 18:39:10
Nie to żebym się czepiał  :-D , ale skoro po VIN-ie masz 113 KM a w rzeczywistości 125 KM to chyba błąd urzędnika nie ma żadnego znaczenia? ;-)
A na poważnie, to może w roku 2004 składali w fabryce co mieli pod ręką, bez zmiany VIN? Tak było z napędem- nowa buda i stary stały napęd. Może też masz takiego fabrycznego "składaka"?
Tytuł: Czy silnik 113km miał turbinę VGT?
Wiadomość wysłana przez: Lechoniewicz w 07 Czerwiec 2017, 19:11:46
Być może. Mechanik stwierdził że to dopiero wyjdzie po tym jak wyciągną sprzęgło i dwumase, wtedy będzie wiadomo na 100% ale to dopiero po wakacjach. Narazie to wyszedł kolejny problem, a mianowicie okazało się że mam totalnie rozsypane łożysko w tylnym dyfrze, według mechanika na wałku atakujacym i zastanawiam się teraz czy oddać to gdzieś do zrobienia (bo u mnie nie chcą się podjąć) czy szukać używki