HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: oleey w 01 Czerwiec 2017, 13:32:51
-
Załączam ku przestrodze zdjęcie filterka w pompie paliwa po przejechaniu 20k km. Tak zapchany filtr powoduje gwizd (świszczenie) pompy, a po czasie błędy Check Engine związane z brakiem ciśnienia na listwie wtryskowej.
Czyszczenie wykonałem samodzielnie, ponieważ ASO kasuje za tą usługę 300 zł wmawiając klientowi, że tankuje byle jakie paliwo. Kwestia niestety nie do udowodnienia, że tankuję tylko na markowych stacjach.
Jest to prawdopodobnie wada konstrukcyjna pompy nie przystosowanej do polskich biokomponentów dodawanych do ON.
Ten sam problem występuje w i30 i Tucsonie. Sitko jest identyczne.
-
Czyli to jeszcze jeden filterek oprócz paliwa i tego sitka w baku? No to bajka ;)
-
Gdzie się on dokładnie znajduję ? Zaraz obok filtru paliwa ? i czy ciężko się dostać w to miejsce :)
-
Waszek_rmc pisałem o tym filtrze tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8601&postdays=0&postorder=asc&start=15
Oczywiście świszczy pompa CR bo w zbiorniku gdzie jest siateczka pompy nie ma.
-
OK, czyli to nie żaden nowy wytwór a ta nieszczęsna siateczka :) 300 zł za czyszczenie, to chyba jakaś kpina:)
Jak będę wymieniał oleje i filtry i poproszę o sprawdzenie tego
-
A może tak samemu... czym to czyściłes? Benzyna ekstajcyjna? Dostęp jest utrudniony? W ogóle jak się do tego dostać?
-
Filtr jest w zbiorniku paliwa pod kanapą.
-
Witajcie, właśnie siedzę w serwisie ASO i mam taki sam problem. Samochód: i40 FL 1.7. CRDI. Wcześniej nie wiedziałem co było powodem świszczenia, ale tutaj mi pokazali. Przed chwilą widziałem sitko tak samo brudne jak na zdjęciu powyżej.
Całe szczęście nie wmawiali mi, że tankuję badziewie, ale że po prostu procent biokomponentów jest w Polsce na tyle wysoki w ropie, że takie rzeczy się dzieją. Czy wada fabryczna? Chyba się tego nie udowodni... Oficjalnie chyba nie ma żadnych akcji serwisowych w tej sprawie.
Mam nadzieję, że nie wezmą za to 300zł.... rozumiem, że ASO musi zarobić no ale...
-
A może tak samemu... czym to czyściłes? Benzyna ekstajcyjna? Dostęp jest utrudniony? W ogóle jak się do tego dostać?
Pompa u mnie znajduje się w bagażniku pod ostatnią sekcją podłogi bagażnika przy tylnej kanapie (kombi). Dostęp jest średnio trudny, ze względu na to, że muszę zdemontować fragment podłogi (plastikowe spinki) oraz metalową klapkę oddzielającą kabinę od spodu auta. Później pozostaje odkręcenie pompy ze zbiornika, odczepienie przewodów paliwa i wyjęcie całości na zewnątrz. Niestety wszystko robi się leżąc w bagażniku...
Czyściłem benzyną ekstrakcyjną i delikatnie zeskrobywałem śrubokrętem. Siateczka filtra jest dość delikatna.
-
Też mam kombi, z tym, ze 2011 rok. Jestem ciekaw jak to u mnie wygląda, mam auto od 3 miesięcy w kraju. Wcześniej jezdziło sobie na włoskim dieslu - może tam nie walą tylu dodatków BIO do paliw...
-
Mam nadzieję, że nie wezmą za to 300zł.... rozumiem, że ASO musi zarobić no ale...
W ASO W Gdyni zapłaciłem 150 zł brutto, jeszcze w miarę znośnie mając na uwadze że są tam jakieś plastikowe spinki i coś może dla osoby nieznającej tematu po prostu popękać.
Pan w serwisie mówił, że to przez normy dot. dopuszczalnej procentowej zawartości biokomponentów = czyli przez polskie paliwo.
Jeśli masz z Włoch, to pewnie nie od razu się zapcha ;) Co ciekawe, pan powiedział mi, że w i40 to jeszcze jest spoko, bo słychać że świszczy. W i30 podobno w ogóle nie słychać... i ludzie często o tym nie wiedzą.
Chyba po prostu będzie trzeba to czyścić profilaktycznie co 20-30 tys. kilometrów i tyle.
-
Czy aby na pewno w zbiorniku paliwa macie elektryczną pompę paliwa?
-
A może byc tak, ze nie wszystkie maja ten filtr? Ciekawe jaki wpływ na to ma jazda na paliwach premium...
-
A premium mają więcej biododatków czy jak?
-
Wydaje mi się, że powinny mieć mniej, nie wiem. Tak sobie gdybam
-
No to mnie sprowokowaliście i sam zajrzałem jak to u mnie wygląda. :->
Cała operacja zajmuje 2,5 godziny bez większego spinania się.
Najlepiej położyć tylne oparcia i na półleżąc zdemontować mały schowek w podłodze 4 spinki.
Następnie 4 wkręty i ściągamy pokrywę otworu w podłodze.
Teraz dokładnie czyścimy wszystko z błota i piachu odłączamy wiązkę i dwa przewody paliwowe.
Odkręcamy ok. 9 wkrętów na klucz 8mm i delikatnie wyciągamy smok ssący oraz pływak z pomiarem poziomu paliwa.
NIE MA ŻADNEJ POMPKI jest TYLKO sitko !!!
Auto krajowe tankowane tylko na ORLENIE - ON ekodiesel od chwili kupienia. Aktualny stan licznika 60 tyś. Myślę że po 100 tyś. tak samo by wyglądało. Tym bardziej że nie jest to brud STAŁY tylko coś w rodzaju galarety która znajduje się po OBU stronach sitka. Tak od środka też jakby jakaś pleśń lub bakteria obrastała tylko te sitko. Wydaje mi się że czyszczenie tego nie ma najmniejszego sensu, a świst pompy i zapchane sitko to efekt NAPRAWDĘ brudnego paliwa i syfu w zbiorniku nie jakichś tam biokomponentów.
Zdjęcia poniżej. :-D
-
Denny4 dziękujemy za szczegółowe zdjęcia.
No i się wyjaśniło że w zbiorniku nie ma elektrycznej pompy więc z jakiego miejsca wydobywa się ten pisk?
-
Słyszeliście o tym? Ktoś to stosował? Tak jakby lekarstwo dla crdi...
http://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-paliwa/tunap/tunap-195-fuel-guard-biodiesel-na-mikroorganizmy,p427718287
-
Witam Forumowiczów
I również ja postanowiłem obejrzeć te sitko w baku i tak jak kolega Denny4 opisał i pokazał i również u mnie sitko całe zalepione szlamem.
Ale ja zaglądałem dokładnie do baku i żadnego tam syfu nie ma ,auto przejechało 56000 tyś.km i tankowane od nowości na stacji ORLEN w szczególności ON BIO.
Myślę że rzeczywiście te paliwo BIO tak szlami nam te sitka i mam pytanie czy paliwo Verva też jest na tych komponentach BIO?
Pozdrawiam Forum
-
auto przejechało 56000 tyś.km
Zgłoś do rekordów Guinnessa!
-
Tak jak pisałem wyżej, czy komuś podczas gwarancji serwis kazał dolewać do baku tego środka?
Co do pytania o dodatki BIO to chyba jeden pies czy paliwa premium czy zwykle... ewentualnie może Shell, skoro jego v-power jest średnio 30 gr droższy od verwy i jako jedyny jest importowany w całości.
-
Dzisiaj tez postanowiłem zajrzeć do zbiornika i było jak u kolegów wyżej. Dodam, ze od równego roku tankuje tylko na BP paliwo Ultimate. Wcześniej nie wiem jak było użytkowane, aktualny przebieg 20500km. Świsty były słyszalne od tygodnia regularnie po odpaleniu auta, wcześniej występowało to rzadko ale było słyszalne już 6 miesięcy temu.
-
Witam
To jeszcze zostali nam forumowicze którzy tankowali na Shell i Lotos ciekawe czy też tak mają ,ja wysłałem do Orlena pytanie czy do paliwa Verva też do daje się komponenty BIO załączyłem fotki ( :-P ) i cisza .
Pozdrawiam
-
Teoretycznie Shell na pewno w całości jest importowany (mówimy o v-power), ale pozostałe to zwykłe paliwa (czyli z komponentami BIO...)
Ponawiam pytanie odnośnie środak TUNAP, czy ASO zalecało wlewanie tego do baku? Wg opisu to sieje spustoszenie w mikrokosmosie, czyli naszych bakach :) Tylko pytanie, jeżeli rozpuszcza to co dalej dostaje w du**...
-
Witam To jeszcze zostali nam forumowicze którzy tankowali na Shell i Lotos ciekawe czy też tak mają ,ja wysłałem do Orlena pytanie czy do paliwa Verva też do daje się komponenty BIO załączyłem fotki ( :-P ) i cisza. Pozdrawiam
Lałem na Lotosie od nowości, mam wszystkie faktury w 100% udokumentowane. Przy 25 000 km zaczęła tak gwizdać że siedzieć w samochodzie się nie dało, a przechodnie oglądali się za samochodem. Serwis we Wrocławiu zawołał 375 zł i powiedział że operacja trwa 40 minut, na początku myślałem że jest to faktycznie tego warte, ale po wątku tutaj postanowiłem to rozebrać i wyczyścić samemu teraz uważam że cena to delikatny żart. Jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o mechanikę i mi operacja zajęła 2 godziny ze złożeniem. Sitko wyczyszczone, po wyczyszczeniu okazało się że siła ssania przez pompkę musiała być tak duża że je wgniotło delikatnie do wewnątrz. Nagar jakim było otoczone był nie do opisania, zdjęcia które zamieszczacie w 100% oddają klimat. Zalałem teraz pierwszy bak Vervę na Orlenie i jest na ten moment ok. Generalnie z tym sitkiem to kicha straszna, też zastanawiałem się nad tym dodatkiem rozpuszczającym ten syf tylko boję się o silnik, bo przecież jak to się rozpuści to znaczy że leci dalej i czy to się na common railu nie osadzi, w komorze spalania czy gdziekolwiek?
-
Czy po wyczyszczeniu sitka trzeba coś odpowietrzać??? Czy wyjmujesz czyscisz wkładasz i wszystko działa??
-
Jeśli zmieniasz filtr paliwa przy tej operacji a warto dołożyć te 30 zł i zmienić to na filtrze masz taki grzybek naciskasz do uzyskania go twardego i gotowe a przy samym czyszczeniu siatka to tylko odpalasz czekasz chwilę żeby wszystko wróciło do normy i gotowe
[ Dodano: 2017-11-08, 20:28 ]
Panowie z jednej strony trzeba się cieszyć że zamatowali takie sitko bo wyobrazić sobie można co się stanie jak dostało by się do silnika
-
Kolego a te przewody są przykręcone czy na jakichś zatrzaskach ??
-
Słyszeliście o tym? Ktoś to stosował? Tak jakby lekarstwo dla crdi...
http://www.petrostar.pl/chemia/dodatki-do-paliwa/tunap/tunap-195-fuel-guard-biodiesel-na-mikroorganizmy,p427718287
i co? Bedziesz testował?
-
Nie wiem jeszcze, skoro środek coś rozpuszcza to pytanie gdzie dalej ten skoncentrowany syf trafia :) czy podczas gwarancji ASO coś takiego zalecało?
-
mi nie
-
Teoretycznie Shell na pewno w całości jest importowany (mówimy o v-power), ale pozostałe to zwykłe paliwa (czyli z komponentami BIO...)
Ponawiam pytanie odnośnie środak TUNAP, czy ASO zalecało wlewanie tego do baku? Wg opisu to sieje spustoszenie w mikrokosmosie, czyli naszych bakach :) Tylko pytanie, jeżeli rozpuszcza to co dalej dostaje w du**...
Nie masz racji. Generalnie jest tak ON brakuje na polskim rynku i jest część importowane z Litwy ITD. Prawie wszystkie ON mają bio.Są wyjątki LOTOS ON arktyczny który jest innym produktem niż ON. Wszystkie stacje biorą paliwo z terminali. I nie ma znaczenia czy shell czy bp czy lotos. Wszystko idzie z tego samego zbiornika. Różnią się tylko swoimi dodatkami które są podawane w momencie ładowania cysterny. Reszta to już kwestia zbiorników na danej stacji i ewentualnego dolewania różnego gó...na przez właściciela stacji.
-
Ale masz jakies potwierdzone informacje? Gdzię poprostu wyczytałem, ze shell jako jedyny w pełni sprowadza jedynie v-power, stąd taka polityka cenowa.
Co do Lotosa, to nie wiem, w okolicy stacji jak na lekarstwo, ale ten arktyczny - co to takiego? Od kiedy w sprzedaży?
-
Ale masz jakies potwierdzone informacje? Gdzię poprostu wyczytałem, ze shell jako jedyny w pełni sprowadza jedynie v-power, stąd taka polityka cenowa.
Co do Lotosa, to nie wiem, w okolicy stacji jak na lekarstwo, ale ten arktyczny - co to takiego? Od kiedy w sprzedaży?
Tak pracuje na terminalach i znam wszystko od podszewski. Arktyczny sprzedają w zimę i jest go mało na niektórych lotosach można tylko dostać.
-
No to nieźle SHELL wali sobie:) Cena o wiele wyższa...ale czy paliwo lepsze? :)
-
No to nieźle SHELL wali sobie:) Cena o wiele wyższa...ale czy paliwo lepsze? :)
Pamiętaj że każdy daje swój dodatek do paliwa . One też mają różne ceny. Ale tak jak pisałem baza jest ta sama.
-
W benzynowych wersjach też jest takie sitko i też będzie się tak "zatykać" i trzeba to będzie po większym przebiegu w benzyniaku czyścić?
-
Jest ale się nie zatyka :-D
-
Dzięki.
-
Czym czyścicie te sitko ??? Mam coś takiego może być??
-
Sitka się nie czyści tylko wymienia http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=6331&start=200
-
Z powyższych instrukcji wynika że się czyści z tego co wie to serwis też czyści
-
Po wyczyszczeniu tego sita samochód przestaje "gwizdać"?. Własnie mojego to dopadło.
-
Tak, wystarczy. Mnie dopadło po 25k km teraz jest 35k i póki co nie gwiżdże a czyściłem tylko filtr w baku. Jeżeli prócz samego gwizdania auto jest słabsze to zaleca się jeszcze wymianę filtra paliwa tego pod maską.
-
U mnie to nic nie dało. Nie miałem takiego syfu. Jak gwizdało tak gwiżdże. I w sumie nie wiem co gwiżdże.
-
U mnie to nic nie dało. Nie miałem takiego syfu. Jak gwizdało tak gwiżdże. I w sumie nie wiem co gwiżdże.
wymień w takim razie filtr paliwa pod maską
-
Czy Wam te cale sitko z plywakiem itp. wyszlo lekko z baku ? Mi cos blokuje jakby jakis drucik , probowalem pod roznym katem ale nie chce wyjsc ;/ Boje sie zeby nic nie urwac.
-
wychodzi bez żadnego problemu razem z pływakiem
-
Ostatnio miałem problem z ubytkiem mocy, nierówno pracującej turbinie w trakcie mocnego przyspieszania oraz wibrującym pedale hamulca na postoju i zimnym silniku. Postanowiłem wyczyścić to sitko w baku i wszystkie problemy zniknęły. To tak dla kolegów informacji gdyby ktoś miał podobne problemy z hultajem :)
-
Trochę odkopię, ale mam spostrzeżenie na temat sitka.
Mam i40, które kupiłem 2 tygodnie temu. Auto sprowadzone z Niemiec, przebieg 180 000km.
Mimo, że mam książkę, to zrobiłem pełen serwis-olej w silniku i skrzyni(AT), filtry powietrza, paliwa, kabinowy. Postanowiłem po lekturze tego tematu zajrzeć do baku, bo jak chyba słusznie podejrzewałem nikt nigdy nie czyścił sitka w środku. No i chyba sprawdza się teoria, że nasze bio-paliwo sprzyja zarastaniu sitka zieloną mazią. Mój samochód, który całe życie jeździł w Niemczech miał sitko CZYSCIUTEŃKIE. Nic, nawet śladu brudu czy klejącej mazi.
Zobaczymy, czy za jakiś czas zacznie się gromadzić ten syf na sitku. Zajrzę tam po jakimś większym przebiegu.
-
ghost2255 z tego co wiem dodanie bio do ON jest na terenie całej EU. Więc w Niemczech też dodają bio nie mają wyjścia. Chyba ,że sitko było czyszczone? A może zarastanie powoduje co innego niż sadzimy?
P.S. Jak tak patrze na to zdjęcie z pierwszego wpisu to bardziej mi się wydaje ,że to jest wytrącona parafina ale trzeba by było to sprawdzić.
-
w Niemczech też dodają bio nie mają wyjścia. Chyba ,że sitko było czyszczone? A może zarastanie powoduje co innego niż sadzimy?
Na pewno nie było czyszczone, bo cały zbiornik był równomiernie zakurzony, wręcz były przysłowiowe "pajęczyny". Tzn. było wszystko suche, ale pokryte kilkuletnim nalotem kurzu i pyły z drogi.
Po wyciągnięciu z baku całego mechanizmu z czujnikiem i sitkiem już na zewnątrz było widać, że to wyciągałem, tzn, ruszone śruby, zebrany kurz przy wyciąganiu i dotykaniu elementów, krople rozlanego paliwa.
Problem musi być w paliwie. Może jednak w D są inne biododatki, niż w PL?
-
Może tu jest problem, że w Polsce w zimę sprzedają letnie paliwo póki nie wyprzedadzą zapasów. Wtedy wytrąca się parafina i zalepia siatkę.
Może i jak z produktami na rynek wschodni mamy więcej gorszych dodatków a wszystko jest wg norm i tyle. Skoro w jedzeniu u nas dają olej palmowy a na Zachodzie słonecznikowy to może i z paliwami mamy podobne myki.
-
dodatki sa takie same jak na zachodzie ( jeśli chodzi o te firmowe BP,SHell itd) wiem bo mam kontakt z terminalami paliw. W zimę jak mocno spada temperatura nie wydaje się ON z bio ze względów technologicznych. Pewnie jakość samego ON w Niemczech jest po prostu lepsza.
-
wczoraj miałem z tym jazdę. Otóż wybrałem się służbowym i40 1,7 2016 roku w delegacje do stolicy. Jakieś 150 km w jedna stronę. Już rano jak wsiadałem do auta słyszałem jakiś dziwny dźwięk. Nie wiem czemu ale uznałem ze może coś od kolektora . Nie zastanawiałem się za bardzo, auto stało długo bo jest ich tu dużo.Pojechałem. Podejrzeć zaczynałem nabierać gdy otwierałem szyby ponieważ ten dźwięk się wtedy zmieniał . Ujechałem z 60 km po autostradzie chce wyprzedzać , sru....auto sie wyłączyło . Zjechałem na pobocze, odpaliłem bez problemów i jadę dalej. Po trzech takich akcjach na dystansie 30 km zjechałem z hajweja i do domu. Po pewnym czasie mogłem jechać tylko 70km/h bo gdy dodawałem gazu to gasł. Na 10 km przed domem zapalił się check. Wygląda na to ze zapieprzyło się zupełnie sitko .Auto pojechało na serwis, zobaczymy co powiedzą .
-
Witam,
mam Hultaja i40 1.6 GDI z 2012 roku , przymierzam się do czyszczenia tego sitka.
Czy oprócz tego sitka benzyniaki mają jeszcze jakiś inny filtr paliwa?
-
A benzynka też ma takie kłopoty?
-
no bez jaj. W benzynie!!! przecież do benzyny jak dodają to alkohol. Co się tam może osadzić???
-
Dokładnie, zatem user_hyundai, nie szukaj sobie problemów:) Chyba ze masz jakieś objawy to może coś z filtrem paliwa..
-
Odkopuję trochę temat ale dla porównania wrzucam zdjęcie filtra z auta z przebiegiem 155 tyś km, tankowane na różnych stacjach, w większości Orlen. Filtr nigdy nie był wymieniany, auto było serwisowane w Hyundai w Rzeszowie, kto zna ten serwis ten wie, że nawet przy zgłoszeniu problemu nikt by tam nie zajrzał ale po drodze wymienili by 10 innych rzeczy...
Problem pojawił się ok miesiąc temu, wcześniej przy problemach z paliwem wystarczała wymiana filtra paliwa. Objawy typowe: spadek mocy, ograniczenie obrotów, raz mi nawet zgasł w trakcie jazdy. Po otwarciu i wyjęciu filtra stwierdzam, że te wszystkie brudy jedynie do niego przylegały, w zasadzie to odchodziły płatami. Zamontowałem z powrotem stary filtr ale to tylko tymczasowo, aż zamówię taki jak powinien być (PS ma ktoś dokładny numer katalogowy?), w serwisie w Rze stwierdzili, że taka część nie występuje osobno ale z chęcią wymienią cały układ za odpowiedni hajs....
Przy okazji zajrzałem do baku, otwierałem go na resztkach rezerwy i nie zauważyłem żeby był brudny/ łuszczył się, brud był wyłącznie na filtrze.
W kombi rocznik 2013 dobre dojście po złożeniu oparcia tylnej kanapy w podłodze bagażnika po stronie pasażera, roboty na 40 min. max. dlatego też jak najszybciej chcę wymienić filtr paliwa i ten filtr w baku ale nie chce zamiennika i szukam oryginalnego.
Efekt widoczny od razu. Po oczyszczeniu przejechałem ok 200km i stwierdzam, że problem już nie występuje. Auto nie muli, jakby nabrało mocy, szybciej reaguje na gaz i mniej pali ;-)
-
Odkopuję trochę temat ale dla porównania wrzucam zdjęcie filtra z auta z przebiegiem 155 tyś km, tankowane na różnych stacjach, w większości Orlen. Filtr nigdy nie był wymieniany, auto było serwisowane w Hyundai w Rzeszowie, kto zna ten serwis ten wie, że nawet przy zgłoszeniu problemu nikt by tam nie zajrzał ale po drodze wymienili by 10 innych rzeczy...
Problem pojawił się ok miesiąc temu, wcześniej przy problemach z paliwem wystarczała wymiana filtra paliwa. Objawy typowe: spadek mocy, ograniczenie obrotów, raz mi nawet zgasł w trakcie jazdy. Po otwarciu i wyjęciu filtra stwierdzam, że te wszystkie brudy jedynie do niego przylegały, w zasadzie to odchodziły płatami. Zamontowałem z powrotem stary filtr ale to tylko tymczasowo, aż zamówię taki jak powinien być (PS ma ktoś dokładny numer katalogowy?), w serwisie w Rze stwierdzili, że taka część nie występuje osobno ale z chęcią wymienią cały układ za odpowiedni hajs....
Przy okazji zajrzałem do baku, otwierałem go na resztkach rezerwy i nie zauważyłem żeby był brudny/ łuszczył się, brud był wyłącznie na filtrze.
W kombi rocznik 2013 dobre dojście po złożeniu oparcia tylnej kanapy w podłodze bagażnika po stronie pasażera, roboty na 40 min. max. dlatego też jak najszybciej chcę wymienić filtr paliwa i ten filtr w baku ale nie chce zamiennika i szukam oryginalnego.
Efekt widoczny od razu. Po oczyszczeniu przejechałem ok 200km i stwierdzam, że problem już nie występuje. Auto nie muli, jakby nabrało mocy, szybciej reaguje na gaz i mniej pali ;-)
Witam,
robiłem podejście w swoim i40 do tej pompy paliwa, ale niestety nie potrafię dojść jak podnieść siedzisko tylnej kanapy?
Czy ktoś mógłby opisać krok po kroku jak się dostać do tej pompy?
Dzięki, pozdrawiam
Kamil
-
pizmak09, nie musisz podnosić siedziska. Wejście jest w bagażniku w prawym górnym rogu pod podłogą bagażnika. Podnosisz podłogę (mate) od bagażnika, później jeszcze jedną i gotowe.
-
A ja ostatnio siedziałem prawie godzinę i próbowałem kanapę podnieść i już miałem ją wykręcać z mocowań :roll:
Dzięki za podpowiedź, dzisiaj zerknę jak u mnie wygląda pompa. Dźwięków żadnych nie ma, ale wolę przeciwdziałać niż ma samochód na środku drogi stanąć :)
-
Ja też na początku próbowałem ściągać całą kanapę :), a ściąga się ją ciężko. W podłodze bagażnika pod schowkami bezpośrednio nad bakiem jest czarna zaślepka i pod nią okrągłe wieko
-
Witam. Dziękuję kolegom za ten temat. Wskazówki okazały się być pomocne i pozbyłem się świstu. Dopowiem, że mechanik odmówił wyczyszczenia filtru i zachęcał do wymiany całej pomocy za min. 1700 zł (min 1200 pompa i 500 zł robocizna poza ASO)
Od siebie dodam, że należało ściągnąć ring zabezpieczający na rurce z sprężyną, aby zdemontować pompę i wyciągnąć filtr. Ring ściąga się miniaturowym płaskim śrubokrętem, jak do wykręcania śrubek z smartfona. Muł zmyłem benzyną ekstrakcyjną i szczoteczką do zębów. Przez ostatnie 3 lata tankowałem na stacjach typu Moya, Carrefour, Auchan. Kilka zdjęć ode mnie.
-
Tutaj na forum było sporo razy opisane, że są zabrudzone sitka w baku i były problemy z silnikiem. Wymiana nawet pompy to nie jest aż tak trudne by dawać sie naciągnąć mechanikowi. Sam wymieniałem w getcie ale benzynie. Jakiś wcześniej mechanik robił chyba pompę bo nawet nie było uszczelek wsadzonych a i tyle lat jeździłem. Sitko jak to w benzynie było czyste.