HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: lizi0 w 13 Wrzesień 2008, 18:15:11
-
Witam,
Mam Getza 1.3 82KM ostatnimi czasy brakuje mu już mocy.
Możecie podpowiedzić co można zrobić aby zwiększyć moc w tym autku??
-
zacznijmy od tego ze hyundai getz wystepowal tylko z silnikami 1.1 (66KM), 1.4 (97KM), i 1.5 (88KM) w deasel-u wiec na poczatek proponuje poprawne sprawdzenie jaki ma się samochod i z jakim silnikiem.
co do zwiekszania mocy pierw zadbalbym o bezpiecznstwo, wymiana hamulcow na lepsze i o wiekszej srednicy, zainwestowanie w zawieszenie dobre a pozniej majac taka baze zaczac grzebac w silniku
ale domyslam sie ze ma byc wszytsko tanim kosztem wiec kup sobie filtr stozkowy powietrza, wyjdzie cie mniej niz 100 zł, szybciej nie pojdedziesz ale bedziesz mial wrazenie ze jedziesz szybciej i powinno starczyc..
ps. czytaj forum.. tuning kazdego auta dziala na tej samej zasadzie..
-
zacznijmy od tego ze hyundai getz wystepowal tylko z silnikami 1.1 (66KM), 1.4 (97KM), i 1.5 (88KM) w deasel-u wiec na poczatek proponuje poprawne sprawdzenie jaki ma się samochod i z jakim silnikiem.
Silnik 1,3 występował w rocznikach 2002-2004, potem został zastąpiony przez 1,4. Więc proponuję doczytać trochę. Był jeszcze 1,5Crdi(82KM)[D3FA-chyba] w wersji 3 cylindrowej, o ile dobrze pamiętam.
-
co do zwiekszania mocy pierw zadbalbym o bezpiecznstwo, wymiana hamulcow na lepsze i o wiekszej srednicy
Myślę, żę zbędna sprawa przy takim silniku. 100 KM i tak nie osiągnie.
Wywal kata jeśli nie straszne Ci są przeglądy i ekologia.
-
skoro tak mowicie, ja sie powolalem na storne oficjalna hyndaia i tam nie ma ich w ofercie, ale skoro tak mowicie to przepraszam - zwracam honor.
co do tuningu to jak sie juz dowiedzialem na tym forum, nie warto jesli nie ma sie na wlozenie w samochod partu tys.
chcesz wiekszej mocy, sprzedaj getza i kup cupe :)
-
Getz występował jeszcze w wersji 1.6 (coś ponad 100 koni) i w dislu 1,5 (110 KM).
-
Witam. Owszem występował w wersji 1.6 ale sprowadzany był wyłącznie na zamówienie z Korei. Nota bene mamy takiego Getza w Fanklubie, jak mnie pamięć nie zawodzi to MacTB ma takiego. ;-) Zrywny skubaniec jest przy tym silniku. Nie mniej jednak trafienie takiego egzemplarza w Polsce do zakupu na rynku wtórnym graniczy raczej z cudem. Pozdrawiam Igor.
-
Witam Panowie,
Co do pojemności to były oczywiście autka 1,3 benzyna 60 KW -> 82 KM. Jak chcesz to popatrz w zakładke WASZE GETZ, jest tam moje auto (GETZ Krzysztofa).
Od tamtego czasu auto dość sporo się zmieniło ale to dopiero opisze na forum za jakiś czas. Zdredzę że auto zostało wzbogacone w:
- klimatyzacja ( teraz pracuję nad przerobieniem jej w automatyczną klime dzięki założonemu komuterowi pokładowemu),
- komputer pokładowy ( robiony własnoręcznie),
- wymienione przednie hamulce,
- wymieniony sprzęt grający,
- drobne zmiany w wyglądzie,
- świece firmy BRISK Sport (auto zyskało na mocy),
Dlatego założyłem ten temet aby można było się wypowiedzieć na temat zwiększenia mocy w naszych Getzach.
Czekam na kolejne rady.
PS: Nie wiecie jaką średnice montażową powinien mieć filtr storzkowy w Getzie 1,3.
-
Mam Getza 1.3 82KM
Czekam na kolejne rady.
Z tego co pamiętam to 1 rzeczą w tuningu tego akurat silnika jest ingerencja w elektronikę auta, została ona ustawiona na jazdę typowo miejską. Stosunkowo nisko jest ustawiony ogranicznik obrotów.
Jak dla mnie ta zabawa w ogóle nie ma sensu.
-
Ktoś robił chip tuning Getzowi 1.5 CRDi 88KM ??
Podobno jest przyrost do ok 110KM,a to sporo jak na to auto.
Przymierzam się do takiego i to w najbliższym czasie.
Upatrzyłem sobie coś takiego http://allegro.pl/item432850351_promocja_powerbox_hyundai_crdi_vgt.html
Mechanik z ASO HYUNDAI'a mówił,że u sibie coś takiego założył i jest git.
Co Wy na to??
-
lizi0, zaprezentuj swoje auto i opisz dokładnie co zrobiłeś, może to być ciekawy egzemplarz :mrgreen:
Może stworzysz jakieś manuale, żeby pomóc innym w przeróbkach 8-)
-
Upatrzyłem sobie coś takiego http://allegro.pl/item432...i_crdi_vgt.html
Mechanik z ASO HYUNDAI'a mówił,że u sibie coś takiego założył i jest git.
nie jestem wprawdzie mechanikiem z ASO hyundai'a,ale zbytnio jakos nie wierze takim uniwersalnym wynalazkom.jesli za 600 zl mozna uzyskac zwiekszenie mocy ze 112 do 140KM,to po co hyundai aby to samo zrobic wprowadzil mase nowych rzeczy-m.in.nowa turbosprezarke o zmiennej geometrii? :shock: przeciez gdyby wprowadzil ten patent,to nie zmieniajac ceny moglby wiecej wydoic z klienta.a chyba o to chodzi w przemysle samochodowym.
ja akurat wierze tylko w solidne podnoszenie mocy-gdy wraz z moca beda podniesione mozliwosci mechaniczne silnika.w dzisiejszych czasach komputerow nie sztuka jest cokolwiek podkrecic-problemem jest,ile tys.km da sie z tym jezdzic.
-
sam sobie odpowiadasz w dwóch ostatnich zdaniach na pierwszą część :) Każda firma wyciąga z silników tyle ile uważa za słuszne,żeby mógł przejechać ze 300 000 spokojnie,a nie maxymalnie wyżyłować i padnie po 100 000 ;)
-
Można tez tak http://pl.youtube.com/watch?v=hyUWcG3UCRo&feature=related 8-)
-
mechanikiem nie jestem ale troche mialem z mechanika wspolengo jesli chodzi o zwiekszanie mocy w kazdym aucie jest to mozliwe ale jedno pytanie czy warto ??\
hyundai raczej ze sportem nie byl zwiazany oprocz rajdowej wersji Accent WRC
co moge powiedziec i doradzic swop silnika na 2.0 l z coupe ale wiaze sie to jak wiadomo z kosztami nie tylko silnika ale montazu nie wspomne o wielu innych jak chocby wymiana calego ukladu hamulcowego itp
kolejnym rozwiazaniem jest turbina lecz ta sa koszty ok 10 tys ze wzmocnieniem silnika
kosztowna inwestycja maly przyrost mocy
najtanszym rozwiazaniem jak cie interesuje az tak tuning silnika wstawienie turbiny o 0,3 bar
normalny silnik powinien wystrzymac do 0,3 bara 0,4 czasem 0,5 ale to z ryzykiem
jakis przyrost mocy bedzie ale pamietaj ze juz bardziej bedziesz musial sie troszczyc o silnik i niestety zywotnosc silnika sie zmniejszy
jeszcze taka uwaga stozki roznego typu chipy strumienice jest to bzdura i dla nie doswiadczonych proponowalbym troche literatury jesli czytaja ten post bez skojarzen ze kogos ztad sie tyczy
jak ktos ma pytania zapraszam na gg 9446328
-
hyundai raczej ze sportem nie byl zwiazany oprocz rajdowej wersji Accent WRC
Który rzadko kiedy dojeżdzał do mety i zniknął tak samo szybko jak sie pojawił :/
MiSieK, jak chcesz dłubac silnilk CRDi to jedź do jakiegoś tunera z hamownią a nie wstawiaj boxa. Kolejną sprawą jest to, że o podkręcony silnik trzeba naprawde dbać, rozgrzewać studzić, pilnować zmian oleju etc. O bardzo dużej wrażliwości na kiepskie paliwo nie wspominam.
W tej chwili mój znajomy "kończy" remont tdi w passacie i już w tym momencie jest to kwota rzedu 15 TYSIĘCY złotych i non stop coś jest źle i ciągłe poprawki a robi to jeden z największych zakładów w warszawie.... Współczesne diesle są bardzo fajne ale to nie są silniki odporne na trudy życia a ew remonty są koszmarnie drogie.
-
kris21pl napisał/a:
hyundai raczej ze sportem nie byl zwiazany oprocz rajdowej wersji Accent WRC
Który rzadko kiedy dojeżdzał do mety i zniknął tak samo szybko jak sie pojawił :/
Tutaj zaskoczę, w rajdach jeździł jeszcze Coupe I generacji dobrych parę lat przed Accentem.
-
Tutaj zaskoczę, w rajdach jeździł jeszcze Coupe I generacji dobrych parę lat przed Accentem.
NIEEEEEEEEEEEEEEE :D powaga :D :shock: zarzuć no jakimś linkiem dobry człowieku :D
-
Link do naszej pierwszej strony klubowej:
http://www.htg.iap.pl/hyundai/modele/coupe/galeria/glowna.htm
Coupe - i te numerki sprawdzaj po kolei, a znajdziesz zdjęcia Coupety z rajdów.
A jeszcze dodam, że Coupe (okularnik) też jeździł w rajdach ale tylko w USA.
Odbiegliśmy od tematu, więc od komentowania się powstrzymajmy w tym topicu!
-
Witam. Owszem występował w wersji 1.6 ale sprowadzany był wyłącznie na zamówienie z Korei. Nota bene mamy takiego Getza w Fanklubie, jak mnie pamięć nie zawodzi to MacTB ma takiego. ;-) Zrywny skubaniec jest przy tym silniku. Nie mniej jednak trafienie takiego egzemplarza w Polsce do zakupu na rynku wtórnym graniczy raczej z cudem. Pozdrawiam Igor.
Nie trzeba cudu, wystarczy dobra propozycja finansowa i rozważę rozstanie się z Pszczołą ;)
-
Tak swieta racja.
ja mialem zalozyc do landryny 2.0 DOHC plus kompresor lub zestaw turbo ale jak sie podliczyło wszystko to wychodzi ponad 35 tys zł na dobrych częściach. Kupe części w silniku trzeba wymienić. Wiec ostatecznie skonczy sie na przekladce z 1.6 na 2.0 i na dodatkowych modyfikacjach bez doładowania - wałki Cat Cams, wydech, dolot, hamulce itp. Koszty około 15 tys. Zdecydowałem sie juz ostatecznie na firmę z Warszawy. Niestety dobry tuning kosztuje, sam sie przekonuje teraz ile.
-
EEE tak sobie czytam te wszystkie wypowiedzi i nie rozumiem was.
15 tys za tuning, bez turbiny itd ..... Albo jak tu kolega napisał 35 tys....rany. To lepiej sprzedać tego grata, dołożyć te 15 tysięcy i mieć auto z taką ilością koni ile się chce. Sory ale wsadzanie 15 tysi do auta wartego co najwyżej tyle samo to trochę mija się z celem, a do tego dla kilkunastu koni więcej i przy mniejszej żywotności silnika. Jeszcze żeby on miał jakieś walory optyczne, czy jakieś inne. Ale to małe miejskie autko, wyprodukowane żeby dojeżdżać do roboty i do sklepu po bułki. Chcesz małę stuningowane auto -kup sobie lepiej cinquecento z silnikiem z punto 120 KM, na alledrogo... albo punto HGT 140KM , zobaczcie sami: http://www.allegro.pl/item866815742_fiat_punto_1_8_hgt_140_km_zobacz_go.html (http://www.allegro.pl/item866815742_fiat_punto_1_8_hgt_140_km_zobacz_go.html) albo na przykład to
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10404551 (http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10404551)
Rozumiem amatorów szybkiej jazdy: mamy hyundaia (czy dostaliśmy od rodziców za darmo), to teraz zrobimy żeby lepiej jeździł. Ale jak napisałem to się mija z celem. Hyundai źle ci jeździ, za mało mocy , to zmień, a nie myślisz, że zrobisz z niego lambo.
Sam przecież mam accenta i wiem że parę koni by się przydało, szczególnie jak widzę teraz i30 które z silnika 1.4 ma 109KM, czy fiata bravo 1.5 ma 150KM (na turbinie)....... a mój 1.3 ma 86 KM. Chciałbym ale sumasumarum nie opłaca się, to są za duże wydatki w stosunku do osiągniętych korzyści łamane przez awaryjność plus zmniejszenie żywotności.
Jedynym hyundaiem podchodzącym pod profesjonalny tuning silnika jest Coupe - Tiburon. Reszta to auta w których można sobie wymienić audio, coś tam dokleić, czy wprowadzić jakieś małe zmiany. Ale jak można zrobić coś dobrego nie posiadając dobrej BAZY - nie da się. Koniec kropka.
(Zaraz będzie "jak ci mało w twoim to czemu go nie zmienisz na hgt" ?? A temu bo te mi wystarczy, przynajmniej jak narazie, a do tego nie mam kasy ).
-
no w sporcie mialy swoje miejsce tez landryny.
http://www.lantraweb.net/inspirace/inspirace.html
http://www.lantraweb.net/videa/videa.html
Polacam stronke dla wlascicieli landryn
Bajer w tuningu hyundaia polega chyba na tym ze ma sie potem wyjatkowe auto, choc zdobycie niektorych czesci to prawdziwa "droga przez pieklo". Ja juz sie nie moge doczekac kiedy skoncze modyfikacje mojej landryny i popularne TDI na niemieckich autobanach beda mogly mi smrod z wydechu wachac he he he
-
Tuning Hyundaia jest naprawdę dla wyjątkowych osób które kochają te auta i mają trochę pieniędzy. Ogólnie tuning polega na tym, aby wyróżnić się z tłumu tych samych samochodów które jeżdżą po drogach. Według mnie mina kierowcy jadącego 1.9TDI 140KM którego wyprzedzasz landyrną lub accencikiem takim niepozornym autkiem jest cenniejsza niż jak byś wyprzedzał go subaru imprezą. Tylko tak jak pisali poprzednicy tuning jest drogą zabawą. Jedni wolą włożyć w samochód pieniądze, a drudzy wolą kupić drugie auto nowsze bądź bardziej sportowe. Myślę że pierwsza opcja jest dla ludzi którzy kochają ta auta i zamierzają nimi jeździć parę lat. Bo jak wiadomo pieniądze włożone w tuning nigdy się nie zwrócą. Pozdrawiam.