HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Mihao w 14 Maj 2017, 20:27:36
-
Witam jeszcze raz wszystkich na forum. Może zacznę od przedstawienia samochodu w którym jest problem, od 2 tygodni jestem posiadaczem i30 z 1.6CRDi 90KM z 2012(a w zasadzie 2) i jeden z nich sprawia mi problem. Otóż podczas przywożenia go na trasie ok 100-140 km pojawił mi się migający Chcek Engine po czym samoistnie zgasł jak już dojechał do domu. Za drugim razem jak się oświecił po ~200km i sprawdziłem go na komputerze to był Tylko jeden błąd P0473 - P0473 Exhaust Pressure Sensor High Input, teraz zrobiłem autem z 40-50km i nic się nie oświeca.
Dodam jeszcze że auto ma ok 205 tys przebiegu i pochodzi z auta firmowego które jeździło głównie po autostradach, ale teraz prawdopodobnie stało kilka - kilkanaście tygodni przed przekazaniem go mi.
Jeszcze sprawdziłem olej i ma go za dużo jakby ktoś dolał z 2-3 litry ponad stan (3-3,5 cm ponad literke F na bagnecie)
Pisze na forum bo nie wiem czy się tym martwić bo coś jest zepsute czy jest to spowodowane tym że auto dużo stało i go trzeba po prostu rozruszać.
Ewentualnie gdzie można znaleźć ten czujnik odpowiedzialny za to.
-
Może ten opis Ci pomoże: https://www.obd-codes.com/p0473
-
@dzeoos - nie potrafie zlokalizować czujnika, w VAG-u mam ETKE i tam bym sobie schematy znalazł tutaj nie wiem. Wiem tyle że to musi być gdzieś od kolektora wydechowego do DPF mniej wiecej.
Chce je podmienić miedzy samochodami. I nie wiem jakie konsekwencje są za jeżdżenie z tym, no i co z tym wysokim poziomem oleju.
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=255
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
https://www.google.pl/search?q=39210-2A800&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjl5JPat_LTAhWndpoKHbdPAfIQ_AUICygC&biw=1280&bih=709
.
-
Witam wszystkich użytkowników pozwolę sobie podpiąć się pod temat, bo nie mogę założyć nowego wątku, a ten jest najbliższy mojemu problemowi. Zwracam się z prośbą o pomoc w temacie częstego wypalania DPF.
W moim aucie i30 FD 2008, 1.6 crdi 116 KM, wypalanie następuje praktycznie po każdym odpaleniu i rozgrzaniu auta. DPF był poddawany regeneracji po czym wykonałem potrzebne adaptacje, mocy nie brakuje, auto nie wchodzi w tryb awaryjny.
W aucie występuje błąd p0472,którego nie da się skasować. Sprawdzałem czujnik różnicowy miernikiem i napięcie na nieodpalonym silniku to 1,01 V po odpaleniu i przegazowaniu wzrasta do 1,04 V i to wydaje się ok, A mimo to komputer diagnostyczny pokazuje 0 różnicy ciśnień.
Może ktoś spotkał się z takim problemem lub może ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi, na którym pinie we wtyczce do sterownika powinien być sygnał z czujnika różnicowego, bo podejrzewam przerwę na tym przewodzie.