HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Piolo w 12 Maj 2017, 14:08:34
-
Witam. Mam taki problem.....
....po zakupie mojej Soni stwierdziłem, że trzeba usprawnić klimatyzację. Po sprawdzeniu szczelności i napełnieniu okazało się, że sprężarka nie startuje więc padło podejrzenie na sprzęgło elektromagnetyczne w sprężarce. Jak pomyśleli tak zrobili, wymieniono sprzęgło, cewkę oraz koło pasowe wraz z łożyskiem, bo podobno było już je słychać. Napełniono gazem i jakaż radość z chłodnego powietrza w nawiewach......radość nie trwała długo po kilku dniach używani/nie używania klimy coś strasznie zaczęło śmierdzieć pod samochodem coś jak klocki okładziny sprzęgło czy cóś......i od tej pory sprężarka nie startuje. Napięcie do niej dochodzi a ona nie chodzi.
Ma ktoś jakieś pomysły? Proszę o info bo na poniedziałek jestem umówiony z mechesem a nie chcę żeby mnie w rogi walnął.....pzdr all
-
Temat wyjaśniony, potrzebna chłodnica klimy, nie wytrzymała......i oddała czynnik do atmosfery. :-(
-
97606-3K780
NISSENS 940099
NRF 35988 http://allegro.pl/chlodnica-klimatyzacji-hyundai-sonata-nf-crdi-nrf-i6761767780.html
KAGER 946524 http://allegro.pl/chlodnica-klimatyzacji-hyundai-sonata-v-grandeur-i6819966676.html#thumb/5
VALEO 814355
-
Sorry ale kolejne pytanie, co sądzicie o Kagerze bo widzę, że jakieś słabe pieniądze chcą za nią. Warte to coś?
-
...no i się dokonało. Chłodnica Kager na alledrogo 175 zł. Wymiana+ nabicie 220 zł. I cieszę się chłodnym powietrzem. Kager dość dobre wykonanie dobrze spasowane wszystko. Stara chłodnica nie miała prawa działać. Ze starości już się rozwarstwiała. A jak dostała ciśnienia to i padła. "Melduję wykonanie zadania" :-D
-
Gdy sporadycznie po jeździe w okolicach komory silnika śmierdzi jakby spalonym olejem który kapie na rozgrzany metal wiedz że coś się dzieje. Miałem tak w zeszłym roku raz czy dwa - myślałem że to właśnie gdzieś skapuje na kolektor rurę wydechową olej spod jakiejś uszczelki ale dałem sobie spokój bo pod autem sucho tylko jakby spocony był przód silnika w okolicy alternatora (tak bardziej poniżej). Obecnie po nabiciu klimy - uzupełniono 240 ... czynnika po zakończeniu jazdy drugiego dnia żonka poczuła znajomy zapach. Na trzeci dzień klima już nie chłodziła - poskładaliśmy sprawę dziwnego zapachu do kupy i ślad świeżutkiego oleju na osłonie pod silnikiem w okolicy sprężarki klimy - padł skraplacz. Do wymiany. Ciekawostką jest to że po nabiciu pierwszego dnia nie było czuć po zakończeniu jazdy owego "smrodu" pojawił się drugiego dnia.
-
To zrozumiałe, wyjaśnił mi gość , który mi naprawiał klimkę. W układzie jest różne ciśnienie w zależności od temperatury na zewnątrz od 5 do 25 Barów. Prawdopodobnie gdy dostała chłodnica większego ciśnienia po prostu się rozszczelniła, tak było i u mnie. Ale po wyjęciu starej chłodnicy wcale się nie zdziwiłem, że odmówiła współpracy. Stan jej masakra.....
-
Czy ktoś się orientuje ile wynosić powinna oporność cewki na sprzęgle kompresora klimy?
Ile woltów do niej ma dochodzić?
Odp
12V. Po podłączeniu plus z aku, ruch sprzęgła powinien być widoczny
Cewka ma mieć oporność 3~4 Ohm
-
//Nie chciałem pisać w temacie sprężarek, bo mam jednak nieco inny problem
Przekażnik (niebieski klocek w skrzynce bezpieczników) jest sterowany G i +12 (upraszczam, jest trochę więcej niż 12V)
Zwarcie na krótko pinów wyjscia przekaznika (w gniezdzie) uruchamia kompresor.
Nie podobają mi się jednak napięcia sterowania przekaznikiem na gniezdzie. Powinno (?) byc +12V i G, który jest odłączony od masy, gdy wyłączamy klimę przyciskiem. U mnie jest 12V i... 4.36V, czyli nie ma minusa który załączałby przekaznik (i w konsekwencji, kompresor). Nie wygląda mi to na totalne zwarcie, więc... Co sprawdzić?
Nie znam jeszcze auta na tyle, by wiedzieć czego szukać, niemniej, tam jeszcze gdzieś powinien być taki termistor chroniący przed oblodzeniem AC condenser.
Coś poradzicie?
PS EOBD nie wypłuwa żadnych błędów. Wszystkie bezpieczniki OK. Na konsoli zapala się zielona lampka AC (i gasnie, gdy się naciśnie guzik, lub wyłączy nawiew)
-
Masę uruchamiającą przekaźnik klimatyzacji podaje ECU.
Wtyczka od czujnika zalodzenia parownika jest po lewej stronie po demontażu schowka pasażera.
.
-
Wielkie dzięki - jesteś niezawodny jak zawsze.
Chyba mam spory problem.
Masz może to "Photo 22", do którego referuje pierwszy obrazek?
-
http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=138
SD schematy elektryczne
CL rozmieszczenie wtyczek
CC piny we wtyczkach
-
Dziękuję bardzo.
-
(https://images82.fotosik.pl/841/909de6354a257b5a.jpg) (https://images82.fotosik.pl/841/909de6354a257b5a.jpg)
Czyli tak: podłączam test na obwód do minusa w baterii i smyram delikatnie pin 87 przy wyłączonej klimie, nie powinno byc obwodu zamkniętego.
Po włączeniu prztyczka A/C, powinienem mieć obwód? Nie wiem tylko czy uruchomię silnik ze zdjętą jedną wtyczką z PCM...
Próbować?
-
Przy okazji szukania bledow sterowania klimy natrafilem na nieco inny problem, nie potrafie uporzadkowac/odczytac pinoutu. Ktos cos podpowie?
ECU:
(http://i67.tinypic.com/2uysile.jpg)
i rzuty na gniazdka, kilka ujec, bo ciezko bylo ostrosc zlapac:
(http://i63.tinypic.com/s6tc8h.jpg)
(http://i66.tinypic.com/2wndcex.jpg)
(http://i68.tinypic.com/104kzdg.jpg)
(http://i63.tinypic.com/f5down.jpg)
Szukam pinu odpowiedzialnego za sterowanie/podawanie masy na przekaznik sprężarki klimy.
[ Dodano: 2017-10-21, 16:32 ]
Szersze gniazdo jest trochę nielogiczne, ale dałem radę.
(http://i65.tinypic.com/1zzidmc.jpg)
Niestety-stety, wiązka jest OK.
Albo ECU niedomaga, albo.. tracę pomysły.
-
Jak zwierasz przekaźnik od sprężarki to też się nic nie dzieje?
.
-
Sprzęgło kompresora załącza się i działa. Ale widać, że nie było ruszane od bardzo długiego czasu. Klikałem przez kilka minut, przedmuchałem powietrzem i teraz gdy zwieram, klika szybko i bezbłędnie.
Nie jestem pewien stanu układu klimy, dlatego nie zostawiłem kompresora włączonego na dłużej niż 30 sekund (syf w przewodach może go zatrzeć).
Co ciekawe, podczas pracy kompresora nie zauważyłem, aby chłodził...
(!)i właśnie coś mi przyszło na myśl! :oops:
W starszych sonatach włączenie klimy uruchamiało kompresor bezwarunkowo, po prostu sprzęgło działało bez względu na to czy był czynnik w środku, czy nawet była chłodnica klimy.
Może niski poziom ciśnienia w NFce, unieruchamia cały system?
Zanim zacznę robić zwarcia, masz może pinout do czujnika który jest wpięty w układzie niskiego cisnienia? Może po prostu testowo oszukam kompa, że klima jest nabita (a zaczynam się zastanawiać czy jest?). Dochodzą do niego trzy przewody.
Zamówiłem takie cuś:
(http://i66.tinypic.com/657ek3.jpg)
ale dojdzie dopiero za 2 tygodnie.
Ale będzie obciach, jeśli to po prostu pustawy system.. :oops:
[ Dodano: 2017-10-24, 13:18 ]
No cóż, zdarza się. Zostałem forumowym idiotą.
Przed chwilą przyszła poczta z urządzeniem do ładowania/sprawdzania klimy. Ze względu na fakt, że wciśnięcie pinów zawsze powodowało syki, byłem pewien, że układ jest nabity.
A tu taki zonk:
(http://i64.tinypic.com/2zxs8sk.jpg)
:oops:
-
Wątek do usuniecia, albo przeniesienia.
Po oczyszczeniu i nabiciu klima szroni mi buty i rzęsy.
-
Tak się nie ciesz bo jak uciekło to znaczy że dziura gdzieś jest.
-
Hmmm.. Obyś się mylił. Idę poswiecić trochę UV lampką...
Ześ wykrakał, coś mi tam się troszeczkę jaskrawo zieleni przy wyjściu z kompresora.