HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: felkner w 29 Luty 2012, 16:17:20
-
-
Witam! Nie denerwuj się, nie wszyscy zaglądają codziennie na forum, awaria też chyba raczej rzadka. Czy rozważałeś wymianę na drugą, zakupioną na Allegro z jakiegoś rozbitka? Sama wymiana jest prosta, trzyma się na 4 śrubach. Potrzebny kanał.
ed. int. tekla
-
-
felkner, może po prostu nikt nie zna namiarów na taki warsztat i to jest przyczyną braku odpowiedzi na Twój post. Poszukaj w necie. Wujek GOOGLE często jest pomocny. Takie firmy zajmujące się regeneracją na pewno istnieją. Jeśli to nie da rezultatu zawsze możesz sprawdzić dostępność w Inter Cars. Firma ta jest dystrybutorem elementów regenerowanych w tym przekładni kierowniczych z firmy LAUBER ze Słupska. Możesz ewentualnie spróbować uderzyć bezpośrednio do nich z pytaniem.
Adres: http://www.lauber.pl/ Kupując od ich regenerowaną przekładnię otrzymujesz gwarancję na piśmie a oddając starą dostajesz zwrot części kaski :-P
Daj znać jak w końcu załatwisz temat ;-)
-
http://www.przekladnie.rzeszow.pl/kontakt.html
tutaj naprawiałem swoją przekładnię. koszt to ok 550 zł. czas regeneracji około 2 dni + przesyłka w obie strony. ja mieszkam w okolicy więc obyło się bez przesyłek.
dodam tylko że jestem z regeneracji bardzo zadowolony.
-
Tutaj kolego regeneruja w Białymstoku:
http://maglownica-zawieszeniabialystok.pl/
-
Panowie mam pytanie odnośnie przekładni, czy magłownica może piszczeć ? Bo przy kreceniu prawo/lewo wyraźnie z okolicy osłony drążka kierowniczego przy przekładni słychac własnie taki pisk/jęk. Dźwiek ten wydobywa się napewno z tych okolic, teraz pytanie co tam sie może dziać czy drążki kierownicze są już zużyte ? Dodam,że na kierownicy nie czuję żadnych stuków i wspomaganie działa dobrze, pompa wspomagania też nie wydaje żadnych dźwięków.
-
Najprędzej ułożyskowanie w kielichach zwrotnicy. Tzw. górne poduszki amortyzatora z łożyskiem w środku które pracuje pod obciążeniem sił ze strony sprężyny i tłoczyska amortyzatora. Najprawdopodobniej trzeba wymienić bo poduszki są nierozbieralne.
-
Najprędzej ułożyskowanie w kielichach zwrotnicy. Tzw. górne poduszki amortyzatora z łożyskiem w środku które pracuje pod obciążeniem sił ze strony sprężyny i tłoczyska amortyzatora. Najprawdopodobniej trzeba wymienić bo poduszki są nierozbieralne.
Kolego czy jest jakiś "test" który można przeprowadzić by sprawdzić, że to napewno to ? Bo jutro dalej będę badał co tam się dzieje to mógłbym sprawdzić te górne poduszki amortyzatora.
pozdrawiam
Edit: Czy takie poduszki nie powinny "strzelać" przy kręceniu kierownica ? Jutro jak nie uda mi sie tego dokładnie zlokalizować to postaram się nagrać filmik przedstawiajacy ten dźwięk.
-
Podam przykład z mojego fiata. Piszczał przy skręcaniu i nie można było namierzyć skąd. Postanowiłem wymienić górne łożyska amortyzatora i okazało się, że nie ma żadnej poprawy. Wtedy w strzykawkę nabrałem płynnego smaru i przez igłę wstrzyknąłem pod gumę końcówki drążka kierowniczego. Jakby ręką odjął. Do dziś bez problemu. Szkoda tylko, że wcześniej o tym nie pomyślałem, gdyż koszt żaden, a łożyska amortyzatora kosztują.
-
Dzis byla niedziela to nie chcialem wchodzic pod auto, jutro popatrze jeszcze raz. Na górne łożyska mi to nie wygląda. Zauważyłem, że ten pisk pojawia sie dopiero po tym jak silnik sie nagrzeje...może komuś to podsunie jakis pomysł :)
Oczywiście spróbuje motywu z olejem w strzykawce :)
Witam ponownie,
Dziś wymieniłem w samochodzie olej i płyn do wspomagania, niestety to nie pomogło z piszczeniem. Co zauważyłem, że piszczenie pojawia się gdy silnik się nagrzeje, wcześniej jest cisza, by wystąpiło nie koniecznie trzeba kręcic kierownicą do oporu, wystarczy mały ruch. Nagrałem 3 filmiki na nich słychać ten pisk. Na żywo jest głosniej, jutro nagram lepszy filmik, tu juz mnie noc zastała i z latarka cieżko to nagrać. Dźwięk wydobywa się jakby z tej gumy od drązka kierowniczego co osłania łączenie drązka i magłownicy. Chodź w sumie ja już zgłupiałem. Może ktoś z czyms takim sie spotkał i będzie wiedział co to może być.
[ Dodano: 2013-09-24, 21:34 ]
Wrzucam jeszcze raz te linki bo nie wiem czy te wyzej działaja, jesli nie pojawia sie odrazu link do youtube trzeba ta srodkowa czesc skopiowac i wkleic.
-
-
Po pierwsze to sprawdź na odpalonym i zgaszonym silniku. Takie same ruchy kierownicą. Jak tylko na odpalonym będą objawy to pewnie pasek od pompy. Jak i na zgaszonym to możliwe że albo któraś osłona na maglu obciera o pręt drążka albo właśnie gumka z końcówki wlazła w ucho zwrotnicy i tak sobie piszczy. Ja tak miałem.
Demontaż połączenia, "spsiukanie" gumki, stożkowego trzpienia i wewnętrznej strony ucha i powinno hulać, a też myślałem, że łożysko poleciało.
Sprawdź na zgaszonym silniku bo za duży hałas i ciężko dojść co i gdzie.
-
Mam ten sam problem , dziwny świst ale tylko jak auto jest w ruchu przy nawet lekkim skęręcie kierownicy w lewo lub w prawo,świst jest tak głośny jak na filmikach kolegi. Na postoju cisza,mozna krecic w lewo i w prawo i jest cisza . Słychac to przy lewym kole tak jak by płyn pod ciśnieniem próbował sie gdzies wydostac ale ma malutką dziurkę na to. Nie mam pojecia co to jest.Aha i jeszcze jak sie dotknie chocby lekko pedału hamulca to ten świst/pisk tak jak by stawał się mniejszy. Dźwięk jest identyczny jak wyjąca pompa od wspomagania chodząca bez oleju. Olej we wspomaganiu wymieniony został na nowy ale to nic nie dało.
-
Witam,
Mam wyciek z maglownicy po stronie kierowcy. Czy ktoś demontował maglownicę? wyczytałem wyżej, że trzyma się na 4 śrubach. Ale cały demontaż to zakładam, że końcówki drążków, 4 śruby maglownicy i połączenie z drążkiem kierowniczym. Może ktoś przybliżyć jak się za to zabrać? może nawet jakie narzędzia? Chciałbym się dobrze przygotować zanim zastawię kanał.