HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: grzekrys83 w 05 Maj 2017, 07:36:00
-
Witam kolegów.
W majowy weekend podczas konserwacji podwozia zauważyłem, że mam do wymiany sworzeń wahacza przy zwrotnicy.
(https://lh3.google.com/u/0/d/0B7YhMonLJx4DNVJnRjYtYU53dHc=w1680-h835-iv1)
Pytanie do kolegów, czy ktoś z Was już robił podobną naprawę i może podpowiedzieć jak się do tego zabrać?
Możecie podesłać nr części, który będzie odpowiedni?
Jaki polecacie?
Mój VIN: TMADC81SABJ055100
Widziałem na allegro, że są jakieś wkręcane i normalne.
Nie chciał bym kupić złego.
-
nr części: 51760-2R000
http://www.catcar.info/hyundai/?lang=en&l=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%3D
-
-
Dzięki wielki koledzy :)
W Sobotę zabiorę się za wymianę.
-
W moim też pękła ta osłona gumowa sworznia. Zauważyłem to jakieś 2 lata temu. Jest peknięta na połowie obwodu ale sam sworzeń luzów nie ma żadnych (sprawdzane na szarpakach). Pęknięcie jest jakby coś przecięło gumę bo napewno nie jest skruszała.Tak więc raz na rok, na skręconyc kołach dokładam smaru za pomoca strzykawki i jest ok.
Napisz jak poszła wymiana może się w końcu zdecyduję.
-
Witam.
Co do przebiegu wymiany - nie było to proste.
By mieć lepszy dostęp, zdjąłem tarczę.
Odkręcenie śruby dolnej to nie problem.
Problemem było poluzowanie wahacza. Sworzeń siedział ciasno w wahaczu.
Użyłem podobnego ściągacza, tylko masywniejszego:
(https://lh3.google.com/u/0/d/0B7YhMonLJx4DSlJIOENQT0xoZHc=w1680-h560-iv1)
Jak poluzowałem, to następnie wykręciłem sworzeń.
Reszta pracy w odwrotnej kolejności.
Najwięcej trudności sprawiło poluzowanie.
-
grzekrys83 - jakiej firmy kupiłeś sworznie?
Czy oryginał to CTR? Jakiej firmy taki sworzeń warto kupić?
Pozdrawiam i z góry dziękuję ;-)
-
Dostałem jedynie sworzeń firmy Sidem za 58zł
-
grzekrys83, jakiego klucza użyłeś do wykręcenia sworznia? Z góry dzięki za odpowiedź.
-
Dostałem jedynie sworzeń firmy Sidem za 58zł
to słabo szukałeś. i wybrałeś najtańszą część.
-
Do odkręcenia sworznia użyłem najbardziej uniwersalnego klucza: przecinak i młotek.
-
Producentów tych sworzni jest kilku: ASHIKA, SIDEM i oryginał MOBIS.
U mnie oryginał od nowości wytrzymał 117kkm. Kupiłem więc oryginał i mam spokój gwarantowany na długo. Wymieniam od razu lewy i prawy.
Ceny za oryginał od 120 to 150zł z sztukę.
-
Jeszcze jedna sprawa. Do wymiany sworznia niezbędny jest ściągacz i dobrze jest mieć klucz 50mm. Bez klucza da radę odkręcić (tzw. żabą) ale trzeba zdjąć tarczę i konieczna jest pomoc drugiej osoby. Mając ten klucz wymianę wykonamy o wiele szybciej i sprawniej.