HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: To-Masz1980 w 26 Kwiecień 2017, 14:09:13
-
Witam. W trasie pojawiły się kilkukrotnie dziwny odgłos na kole, jakby coś wbiło się w koło,coś się poluzowało i obijało. Sprawdziłem wizualnie ile mogłem na poboczu, nakrętki felgi dociągałem bo myślałem że koło mam poluzowane. Po kilku dniach jazdy już problem znikł ale ja za ręczny a dzwignia ostro w górę i czuję że ręczny słaby. Ewidentnie hamulec trzyma na jedno koło. Co się mogło podziać? Czyżby koniec linki? Czy jakieś większe koszty? Nigdy nie zaglądałem na tył więc proszę o informacje jak to wygląda w sonacie. Pozdrawiam.
-
Nie wydaje mi się żeby linka się skończyła jest to mało prawdopodobne, bardziej obstawiał bym szczęki hamulcowe od ręcznego i zasyfiony układ. Ręczny ma tendencję do szybkiego "rozregulowywania się" co właśnie objawia się że słabo trzyma albo na jedno koło, zacząłbym od przeczyszczenia sprezynek i całego układu.
-
Jakbyś chciał kupić części http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D
-
Przerabiałem temat z 6 mieś temu :)
Misie udało wszystko wyregulować , lepiej od mechanika.
Fakt ze podchodziłem do tego kilka razy zanim metoda prób i błędów w końcu wszystko zrobiłem na cacy.
U mnie był jeden problem. poza musową wymiana okładzin bo się skończyły.
Moja rada ściągnij tarcze i zaciągnij ręczny po czym zwolnij i zobacz czy "mechanizm który przy kole jest połączony z linka odbija do pozycji wyjściowej " .
Ja kilka razy regulowałem ale zawsze nic z tego nie bylo bo bez sensu regulowac jak mechanizm nie odbija.
Przeczyścić odrdzewić.
Ja użyłem octu i chyba sody pozostawiając ten mechanizm i sprężynki itd na 1-2 dni , ładnie prawe wszystko zlazło. następnie dobrze nasmarować wszystko zamontować i dopiero wyregulować :)
Jestem raczej zielony w mechanice, ale parę rzeczy sam zrobiłem , i się namęczyłem zanim doszedłem do tego co jest przyczyna :)
-
U mnie okazały się zużyte szczęki, dosłownie rozleciały się w bębnie. Dzięki.