HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: mfax w 20 Kwiecień 2017, 20:50:51
-
Witam
W związku z małymi problemami z dziwnymi dźwiękami z tyłu mojego ixa tj. krótkotrwałego rezonansu (występuje tylko przy spokojnym dojeżdżaniu do świateł, zakrętu, nieraz parkowania i ruszania), przy pomocy znajomych i różnej maści warsztatów doszliśmy do wniosku, że coś się posypało w końcowym tłumiku.
Co się posypało to niestety nie możemy określić, bo nawet kamera endoskopowa tego nie łapie.
Paru, różnych mechaników stwierdziło, że w związku z tym, iż poprzedni właściciel robił krótkie trasy, powstałe zawilgocenie i atmosfera spowodowały korozję wewnętrzną jakiś przegród... no i się naderwało i teraz od czasu do czasu hałasuje :(
Chciałbym uprzedzić niektóre z porad... samochód od spodu wygląda jak nowy... i wydech, i wieszaki, i osłona etc.
... i teraz meritum :( zapytany jeden z "tłumikarzy" szukał u swoich dostawców i niestety zamienników brak :( w serwisie Hyundai Margo Gdańsk oczywiście potwierdzili, że posiadają oryginały tylko, że cena za sam tłumik końcowy bez robocizny to 2.500 zł (dwa tysiące pięćset złotych) :(
Jestem załamany... rok produkcji 2012, jeździ od 2013 roku, przebieg ledwo ponad 40 tys. i ta cena za tłumik :(
Może ktoś ma jakiś pomysł... wskaże jakiś zamiennik ??
-
Na allegro 300 pln ze zdjęć wygląda na stan dobry.
-
Niestety wszystkie końcowe z alledrogo wyglądają fatalnie... przy nich mój zewnątrz jak nówka, niestety w środku doopa :(
Dalej szukam zamienników.
-
A tam gdzie robią tłumiki? Może coś da się poprzerabiać?
Fakt niby auto lata ma a zamienników brak.
Ja ostatnio na allegro znalazłem 2 amortyzatory przednie. A wszędzie po 400zł od sztuki. I najlepsze brak:-))
Słysze że za nowe auto :-)))
-
Za cenę którą oferuje ASO można zamówić kompletny tłumik ze stali kwasoodpornej o trwałości równej praktycznie żywotowi samochodu. Czy ma być jak fabryczny, cichy czy sportowy uzgadnia się w warsztacie. Nie rdzewieje no i ten wygląd :) A dzisiaj na znanym portalu aukcyjnym znalazłem tłumik końcowy nowy do ix35 za 274 zł (wyprzedaż).
-
Dzięki serdeczne za odpowiedzi.
Jutro jestem umówiony do tłumikarza, zobaczymy co powie, bo może okaże się, że to nie wina tłumika tylko tak jak opisali w 2014 roku na forum Sportaga (objawy podobne do moich):
(...) przyczyną hałasu jest klapka (wraz ze sprężyną), która na wolnych obrotach pozostaje zamknięta, aby auto chodziło ciszej, a na wyższych obrotach się otwiera - przyczyną była prawdopodobnie uszkodzona sprężyna, która powodowała iż klapka wpadała w drgania (...)
Dziś ... po raz kolejny pochyliłem się nad tematem.
Oferowane zamienniki na aLLegro są tylko do pojemności 2.0 benzyna, do 1.6 nie ma nigdzie. Telefonicznie z Hyundaiem ciężka sprawa, nie chcieli odpowiedzieć, czy będzie pasować do mojej pojemności.
Sprzedający z aukcji nie był do końca pewny (ale chyba nie pasuje).
Czy jest tu ktoś bardziej techniczny ?? i zna odpowiedź na moje pytanie ??
-
Nikt nie zna odpowiedzi na moje pytania :cry: :cry: :cry: Hyundai nie udziela odpowiedzi, bo twierdzi, że użytkownik ma zapłacić za część 2.500 zł i nie marudzić, a nie szuka sobie zamiennika lub używanego :cry:
zdecydowałem się na używkę, ale niestety kolejny problem... bo sprzedający na allegro piszą, że do 1,6 tylko, że im jakoś nie ufam, tym bardziej, że oznaczenia ciut inne
* u mnie LMM 60 __ Sejong E91 X E __ GJ
* aukcja LMM 60 __ Sejong E91 X S1 __HG
Czy to będzie dobrze ??
-
tłumik wymieniony na używkę i nastała cisza :mrgreen: zero irytujących dźwięków :-)
Koszt tłumika końcowego 200 zł + 59 zł przesyłka, wymiana 50 zł= całość 309 zł, zaoszczędzone ponad 2200 zł.
Wizualnie uszkodzony tłumik w stanie "nówka", tłumikarz Marcińczyk - Pruszcz Gdański (http://tlumiki-marcinczyk.pl/) po obejrzeniu niżej zamieszczonych zdjęć (z forum Kia oraz forum Hyundai Rosja) stwierdził, że spokojnie naprawi problem (klapka na sprężynie).
Zdjęcia dla potomnych :-)
-
Witam
Odgrzewam temat. Wymieniłem mój końcowy tłumik już ok rok temu z racji że fabryczny zaczął wydać dziwne dźwięki (rezonans). Stary przeleżał w garażu rok czasu i dziś zdecydowałem się go "otworzyć" tak jak przedmówca żeby zrewidować słynną klapkę:)
Dla mnie klapka wydechu wygląda na sprawną ale w środku jest taki pręt idący od rury do obudowy tłumika. U Mfax-a widzę że jest przyspawana do obudowy a u mnie pręt jest przyspawany do obudowy ale oderwał się od blachy (obudowy) i teoretycznie może powodować taki nieładny rezonans.....???
Jak tam u Ciebie Mfax klapka była uszkodzona? luźno latała? bo u mnie klapka siedzi ciasno:)
W czerwonym kółku oderwany pręt.
Po oglądnięciu zdjęć Mfaxa jak wygląda tłumik w środku aż mnie korci żeby zrobić dwururkę z tyłu:) widzę że to jest do wykonania, co myślicie?:)
-
Andrzej, klapka była luźna.
Nie naprawiałem, sprzedałem na złom.
Zwróć jeszcze uwagę na osłonę termiczną tłumika końcowego.
Po przejechaniu jednego dnia w sumie 800 km autostradą, po zjechaniu z niej na zwykłą krajówkę poczułem wibracje, telepanie w tylnej części auta, zjechałem od razu na stację i nagle łup... odpadła osłona :'(
Qrcze... nawet nie chcę nawet myśleć co by się stało przy prędkości 140 km/h :(
poszły wszystkie gniazda osłony przez które przechodziły śruby, normalnie wypalone :( samochod miał 6 lat :(
w tamtym tygodniu, po 9 latach poszedł do nowych właścicieli :)
-
Witam
No może się pobawię w zimowe wieczory?;)