HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: provokator w 18 Kwiecień 2017, 10:05:01
-
Witam!
Od niedawna mam Hyundaia i40 w kombiku. Wszystko było ok do czasu zmiany felg na alusy.
Po zmianie dojechałem do domku ok. 5 km - wszystko było ok. Niestety na drugi dzien po odpaleniu autka zapaliły się żółte kontrolki od ESP i auto hold. Nadmieniam, że hamulec postojowy działa prawidłowo. Niestety nie działa auto hold i pewie ESP. Felgi dobrałem zgodnie z zasadami - wymiary takie jak powinny być (Dotz Mugello). Wcześniej około tydzień temu wymieniłem opony na nówki letnie( Dunlop Sport Bluerespone 205/60/16. przejechałem na nich ok. 50 km - było OK.
Czemu pokazuje awarię? Jakieś pomysły?
[ Dodano: 2017-04-18, 18:31 ]
Witam ponownie.
Dzisiaj podpiąłem Fortisia (Hyundai i40) pod komputer i pokazuje się błąd:
C1260 - Obwód czujnika kąta obrotu kierownicy - sygnał
- Aktywny
Nie można tego błędu skasować.
Diagnozujący problem powiedział, ze jego zdaniem może być uszkodzona taśma kierownicy,
Ale jednak przed ewentualna rozbiórką radził poszukać w necie o tym.
To właśnie powoduje żółte kontrolki od ESP i auto hold.
Nadmieniam, że ABS, hamulec postojowy są OK.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady. Może polecicie jakiegoś speca co ten problem definitywnie ogarnie - jestem z Jaworzna. Pozdrawiam.
-
http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles
.
-
Okazało się, że autko ma jeszcze rok gwarancji :-) (sprowadzony zza granicy - serwis pozytywnie zweryfikował książkę serwisową) :-)
I ci ciekawe w serwisie okazało się, że wszystkie czujniki są OK - konieczna była tylko kalibracja :mrgreen: Fortiś po 40 minutach w serwisie uzdrowiony :mrgreen: .
Nie wiem jaki programem "fachowiec" go wcześniej diagnozował - na pewno nie był to Cascade - zupełnie inny wygląd interfejsu. ( Chociaż połączył się z każdym systemem).
W każdym razie do diagnozy Hyundaia Cascade musi być!!!.
kosmos2011 - dzięki za wskazanie fajnego poradnika - kopalnia wiedzy ( chociaż nadal nie wiem jaki w przyszłości nabyć kabelek i które piny w nim połączyć).
-
U mnie wystąpił ten sam problem (dwie kontrolki świecą) według ASO było to spowodowane uszkodzonym czujnikiem sprzęgła - wciśnięcie sprzęgła nie rozłączało tempomatu w czasie jazdy.
Już w ASO: po podpięciu pod komputer pokazało że jeden z dwóch czujników sprzęgła nie żyje.
Aso zamówiło i wymieniło 2 czujniki oraz skasowało błędy ESP i auto hold.
Problem znikł.
Cena 542.16
-
Witam, odświeżam temat żeby nie zakładać drugiego a problem niemal identyczny. Zapaliła się kontrolka żółta od ESP dodatkowo podczas ruszania czy zmiany biegów na 1,2,3 przy początkowej fazie ruszania auto jest "wstrzymywane / opóźniane / przytrzymywane" przy nabierniau prędkości, po przekroczeniu około 2,5 tys obrotów dopiero się zbiera.
Jakiś czas temu a dokładnie rok temu miałem to samo ale spece od elektroniki odratowali czujnik / stycznik i hulało do tej pory aż do teraz ...
Komputer pokazuje błąd ... C1520 - STYCZNIK SPRZĘGŁA - Sygnał nieprawidłowy
Teraz moje pytanie co to za czort mam ochotę sam go wymienić i się trochę pobawić .. ale czy jest to czujnik pedału sprzęgła czy jakiś stycznik? Ktoś mi mówił, że są 3 styczniki?
Chciałem skorzystać z linka podanego wyżej przez kolegę kosmos2011 http://service.hyundai-mo...ro5/index.tiles ale tam trzeba podać login i hasło którego jak na razie nie mam :roll: ...
Auto - I40, benzyna, 2.0 GDI, kombi, 2011
Dzięki za pomoc i sugestie ! 8-)