HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Piotrek79 w 17 Kwiecień 2017, 19:21:49
-
Witam.
Jaka powinna być reakcja samochodu na odpiecie wtyczki od przepływomierza??
U mnie nie ma żadnej.
Na desce nie świeci się żadna kontrolka,silnik chodzi jak chodził,obroty itp ok.
To teraz powiedzmy jak przepływomierz padnie to skąd mam to wiedzieć??? jak żadnych widocznych informacji nie ma???
Czym,jak można go sprawdzić czy jest ok???
-
Rodzi się podstawowe pytanie, czy wtyczkę odpinasz na pracującym silniku, czy na wyłączonym ?. Porównania dokonałeś tylko na postoju, czy podczas jazdy również ? Dobrze by było podpiąć się kompem, sprawdzić błędy i oczywiście podglądnąć parametry rzeczywiste przepływki.
-
Odpinałem na zgaszonym i pracującym silniku i zero efektu. Na postoju i podczas jazdy też nie widzę jakiejś różnicy.
Z samochodem nic się nie działo po prostu kiedyś zapomniałem zapiac tej wtyczki.
-
To trochę dziwne, powinno wywalić błąd na desce, a jeżeli nie, to w live data powinien być ślad. Jeżeli przepływka jest dobra i nie zostanie podpięta, to ECU początkowo bierze ustawienia z pamięci, ale póżniej powinieneś odczuć pogorszenie pracy ze względu na odczyt i uwzględnienie stałych nastawów.
-
W sumie to przez przypadek wyszedł temat, ale mnie zaciekawił.
Jutro spróbuję bardziej przyjrzeć się sprawie,może profilaktycznie go przeczyszcze.
Czytałem internety tak na szybko i okazuje się, że w dieslach różnych nie zawsze wywala błąd na desce- dziwne.
-
Na desce może, ale nie musi. Natomiast tryb serwisowy powinien się załączyć, bo przecież przepływka jest czujnikiem przekazującym bezpośrednie dane do ECU, a co za tym idzie, ma wpływ na dawkowanie. Przy odpiętej przepływce natychmiast powinno wskoczyć wyższe spalanie, to konsekwencja nastawów serwisowych, które uwzględnia ECU, a i dozowanie powietrzem również da swoje objawy.
Ps
Z czyszczeniem przepływki byłbym ostrożny, bardzo łatwo jest ją uszkodzić.
-
Zgadzam się.
Zobacze temat dokładniej jutro na spokojnie :)
-
Byłoby super, gdyby udało Ci się to w miarę szybko, bez żadnych nakładów wyjaśnić.
-
Kupię płyn do czyszczenia i będzie ok.
Najpierw ja potraktuje płynem później na spokojnie porównam jak chodzi z zapieta wtyczką A jak bez :)
[ Dodano: 2017-04-18, 16:14 ]
Testy przepływomierza odkładam na cieplejsze dni :)
(http://i.imgur.com/A0sHfQj.jpg)
[ Dodano: 2017-04-18, 16:15 ]
Oczywiście jak ktoś ma jakieś pomysły to pisać :)
-
Panowie pytanie mam.
Jak sprawdzić czy przepływomierz jest dobry???
Jakie powinny być wartości itp???
-
http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles
.
-
O I jakieś dane są :)
A na ta stronę nie mogę wejść kiedyś już próbowałem i doopa.
Dzięki kosmos.
-
Spróbuj z linku aktywacyjnego.
-
kosmos2011 podrzucił Ci dane, więc pozostaje jedynie podgląd wartości rzeczywistych. Dziś jezdziłem swoim czołgiem, też silnik CRDI, z tym, że 2.5, ale specjalnie odpiąłem wtyczkę z przepływki żeby zobaczyć co się stanie i okazało się, że błędu na desce nie wywaliło, ale stracił moc do tego stopnia, że na pierwszym biegu szedł słabiutko, a na drugim była już tragedia i obroty max 2,5k. To, czy błąd zachował się w pamięci sprawdzę jutro, dziś już mi się nie chce.
-
No i pięknie.
O taki test chodziło.
U mnie też się kontrolka nie zapaliła, ale jeszcze nie testowałem na drodze,bo zima I mi się nie chciało :)
Dzięki za informacje i jak tylko znajdę wolna chwilę to też sprawdzę na drodze :)
[ Dodano: 2017-04-21, 06:28 ]
I pewnie mój błąd był taki, że nie wyjechałem w trasę z odpietym przepływomierzm tylko jechałem parę metrów po podwórku a tu trzeba jechać dalej :(
-
Sprawdzałem rano i błędu w live data nie było :shock: , może przez noc wyparował ;-) Jeżeli chodzi o objawy odpiętej wtyczki, to nie trzeba daleko jechać. Odpiąłem wtyczkę na stacji paliw, wyjechałem z niej może ze sto metrów (drogą pod górkę) i brak mocy był natychmiast bardzo odczuwalny.
-
To ja 100 metrów nie przejechałem i może dlatego nie zauważyłem różnicy.
Po takim teście można powiedzieć,że przepływomierz masz w 100% sprawny :)
Jutro ma być pogoda w miarę to przysiade do tematu :)
-
Droga z foty na poprzedniej stronie spokojnie wystarczy Ci do testu, nawet jeżeli będzie ośnieżona.
-
Dzisiaj jedziemy z odpietym przepływomierzem i faktycznie różnica jest ogromna nie ma czym jechać.
Błędu na desce nie pokazało.
-
Czyli wychodzi na to, że jest to normalny objaw. Spadek mocy jest dramatyczny, ciekawe, czy jest jakiś awaryjny sposób, by móc się ratować, w sytuacji awarii przepływki w trasie ?
-
Panie, Panowie.
Mam ogromną prośbę. Jeżeli ktoś jest wyposażony w interfejs ELM 327 i aplikację Torque na androida (lub jakikolwiek inny interfejs) proszę o podanie, jakie wartości pokazuje MAF na postoju i na rozgrzanym silniku (na biegu jałowym). W torque to się nazywa "przepływ przez masowy przepływomierz powietrza".
Chodzi o Tucsona 2006 r. 2.0 diesel 140KM, napęd 4WD.
Mam prawdopodobnie problem z przepływomierzem, ale nie znam prawidłowych wskazań. Ori pokazuje 12,2-12,7 g/s lub około 13,0 g/s (min-max, gdzie raz jest bliżej niższej wartości, a raz wyższej), a zamiennik 14-14,5 g/s (min-max).
Jaka jest prawidłowa wartość wskazań sensora MAF na rozgrzanym silniku na postoju (bieg jałowy)?
Jeżeli ktoś ma jeszcze możliwość to proszę o wskazanie wartości ciśnienia szyny paliwowej (rampa).
Proszę o pomoc, pozdro!
-
W opisach błędów MAF są parametry.
http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0
.
-
Dzięki za obrazek, niestety Torque pokazuje w innych jednostkach. O ile mg na g spokojnie przeliczę, to na zdjęciu mamy mg/st, a nie za bardzo wiem co to jest to st i jak to przeliczyć...
Ten interfejs fajny, zagłębie się w instrukcję w wolnej chwili, ale obawiam się, że dla mnie to zbyt skomplikowane. Nie jestem pewny co z czym lutować żeby działało.
Ma ktoś Torque i może odczytać MAF na biegu jałowym? Będzie znacznie szybciej i pewniej niż ja i lutownica :-)
Pozdro!
-
U mnie MAf na wolnych to 7.9-8.2 po odtwarciu egr 10.5-11
-
Hmm to u mnie trochę inne wartości, zarówno na ori przepływce jak i zamienniku. I bądź tu mądry. Chyba muszę znaleźć jakiegoś ogarniętego mechanika co się na koreańcach zna - może on będzie w stanie zdiagnozować przepływomierz... Sam się poddaję...
A jak u innych? Ktoś jeszcze może sprawdzić? Zanim zacznę wydawać kasę na mechaników...