HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Pajaro w 27 Czerwiec 2019, 14:28:44
-
Od niedawna zauważyłem dziwną przypadłość- podczas jazdy samochodem ze stałą prędkością pod górkę po odpuszczeniu nogi z gazu obroty spadają do obrotów biegu jałowego. Czy ktoś z was miał taki problem? Czy może to być związane z lock-upem w konwerterze w ASB?
-
To się dzieje przy każdej prędkości/
Mi skrzynia odpuszcza na "luz" poniżej 40km/h. Powyżej praktycznie zawsze jest cut-off.
-
ghost2255, tak przy każdej- ale póki co sporadycznie.
Gdy obroty opadną wystarczy że dodam gazu i lock-up ponownie trzyma obroty.
Do tej pory też skrzynia zrzucała na "luz" poniżej 40 km/h.
-
Zacznij od najprostszego-poziom ATF w skrzyni.
-
Poziom jest w porządku. Przyczyną jest sprzęgło hydrokinetyczne- zastanawiam się czy sama wymiana oleju pomoże czy regenerować sprzęgło?
-
To regeneracja. na nowy olej szkoda pieniędzy.
-
Olej i tak muszę wymienić. Pytanie czy zrobić to przed regeneracją- sprawdzić czy pomoże, jeżeli nie pomoże to wtedy regenerować. Generalnie sprzęgło chyba nie jest w tragicznym stanie bo "nietrzymanie" obrotów nie występuje ciągle i nie ma dodatkowych objawów.
-
Z ciekawości: przy jakim przebiegu wystąpiła ta usterka?
-
160 tys...
-
Hmmmm. trochę szybko jak na konwerter.
Może spuść troche oleju i zobacz, czy zawiera szlam z tarczek lub opiłki.
Jak ATF jest czysty, to może jednak zawór lockup szwankuje?
-
ghost2255, Mam zamiar wymienić 3 razy olej w sposób statyczny. Czy masz może zdjęcia albo filmik z wymiany? Widziałem że w jednym z postów opisywałeś jak to zrobić.
-
Nie robiłem zdjęć ani filmu, ale na YT jest fajny filmik, chyba o ix35 albo sonata, ale to ta sama skrzynia.
JA wlałem RAVENOL SP IV Fluid i na 3 wymiany poszło ze 13 litrów po 50zł/l.
-
ghost2255, okey :) ja zamówiłem 12 litrów- po 149 zł za 4 litry. Czekam na dostawę i zabieram się za wymianę. Czy Twoja skrzynia podczas hamowania redukuje biegi do około 40 km/h a później zrzuca obroty?
-
podczas hamowania redukuje biegi do około 40 km/h a później zrzuca obroty?
Tak właśnie robi.
Jeszcze co do procedury wymiany: zlewasz przez korek stary olej, odkręcasz plastikowy korek z przodu na plastikowym deklu(ja odkręcam ręką), potem nalewasz ok.4L ATF przez górny korek, aż zacznie się wylewać z boku, zakręcasz plastikowy korek z boku, wlewasz 0,7-0,8L, odpalasz silnik i odkręcasz plastikowy korek z przodu. Jak ATF cieknie małym strumieniem, to jest OK, jak nie, to dolewasz podczas pracy silnika, zakręcasz korek. Koniec.
Pamiętaj, że temperatura skrzyni podczas sprawdzania musi wynosić 50-60st.C.
-
ghost2255, I to jest konkretna instrukcja ! Bardzo Ci dziękuje!