HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: marcin_kutno w 22 Maj 2019, 22:39:21
-
Może ktoś z forumowiczów wyciągał alternator?
Coś cyka w mojej i40, mechanik podejrzewa alternator
ale poinformował mnie, żeby wyjąć alternator musiałby wyciągać silnik lub dpf.
Czy nie ma prostszego rozwiazania?
-
marcin_kutno, żeby wyciągnąć DPF trzeba spuścić sanki od zawieszenia.
Jeżeli coś stuka po pewno sprzęgło od alternatora- tutaj ma filmik jak je wymienić bez rozbierania połowy samochodu.
-
Może ktoś z forumowiczów wyciągał alternator?
Coś cyka w mojej i40, mechanik podejrzewa alternator
ale poinformował mnie, żeby wyjąć alternator musiałby wyciągać silnik lub dpf.
Czy nie ma prostszego rozwiazania?
Hm, ja tez tak mam od czasu do czasu. Tyle ze od strony kierowcy i mechanik stwierdził że to chyba ze sprzęgła, tam są te sprężyny na tarczy i one potrafią hałasować. Jako że powoli zbliża się koniec sprzęgła to pewnie niedługo się dowiem co to było albo co to nie było.
-
Podziel się informacją, jak już będziesz po zabiegu
-
Tyle ze od strony kierowcy i mechanik stwierdził że to chyba ze sprzęgła, tam są te sprężyny na tarczy i one potrafią hałasować
Hm, nie masz dwumasy w i40? W sensie, przy dwumasie nie ma sprężyn w tarczy. Jeśli ma coś hałasować to koło zamachowe.
Ja w Gpunto przy awarii sprzęgła alternatora wymieniłem najpierw łącznik na wydechu bo przy dodawaniu gazu, dźwięk był jak przy dziurawym tłumiku. Tłumik był cały, łącznik trochę przepuszczał :oops: :-D
-
Przecież najprościej zdjąć pasek z alternatora i wtedy wyjdzie czy to jego wina.
-
Pewnie, że tak najprościej. Można "wymacać" wszystkie rolki. Nawet uruchomić silnik bez paska i posłuchać czy jest jakaś zmiana. Jeśli nie ma poprawy wtedy szukać gdzie indziej.