HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: Crom w 04 Maj 2017, 21:07:50
-
Opcja nie była zamawiana, ale chętnie bym ją wyłączył .
Szukam bezinwazyjnego sposobu......
-
Powinno być możliwe wyłączenie GDS-em.
W Ceed odłączali wtyczkę od battery sensor przy klemie+ akumulatora.
.
-
A możesz napisać, dlaczego chcesz tę funkcję wyłączyć ?
-
Cześć
powell
Nie zaglądałem, dlatego dopiero odpisuję na pytanie.
1. Nie uważam tego rozwiązania za potrzebne - wręcz odwrotnie
2. Wyłączanie i włączanie silnika co kilka sekund podczas przemieszczania się w korku jest chore. Silniki spalinowe pomimo postępu stosują zasadę pracy nie zmienioną od 100 lat. Pracują optymalnie w odpowiedniej temperaturze
3. Ewentualne oszczędności są moim zdaniem nieodczuwalne
4. Względy bezpieczeństwa - zdarzyło mi się podczas ruszania ze skrzyżowania konieczność ręcznego uruchomienia silnika.
Pozdrawiam
-
Ja deaktywuje to ustrojstwo ręcznie za każdym razem kiedy wsiadam do auta - głównie dlatego, że kultura z jaką silnik gaśnie na skrzyżowaniach pozostawia wiele do życzenia :/
-
Czy można wyłączyć tą funkcję na stałe?
-
Pytałem o to podczas odbioru samochodu u dealera - wymogi Unii Europejskiej nakazują montaż tej opcji w każdym nowym samochodzie i nie ma możliwości zrezygnowania z tego, ani wyłączenia tego na stałe.
Jeżdżę i30 od zaledwie 8 dni i już mi weszło w nawyk wyłączenie tej opcji od razu po uruchomieniu silnika. Po prostu trzeba się z tym pogodzić.
-
A dawniej wciskali, że zgasić silnik się nie opłaca jak na 2-3 minuty ma być zaraz zapalony. Może się zmieniło teraz, że zapalanie częste silnika go nie niszczy. Ale w Unii już debilniejsze pomysły przechodzą z pseudo ekologią.
-
Ja dostałem samochód z niedoładowanym akumulatorem. System Stop&Go praktycznie w ogóle nie działał. Po doładowaniu prostownikiem zaczął wyłączać silnik ale i tak po około 10 sekundach odpala sam, bez sprzęgła. Chyba też zacznę to ustrojstwo wyłączać przed każdą jazdą bo mnie zaczyna już irytować.
-
Jeżeli klimy używasz to włącza silnik właśnie dlatego żeby temperatura nie wzrosła.
-
Odgrzewam temat.
Przypadkowo trafiłem na filmik z podpiętym jakimś modułem do przycisku "Auto Start/Stop"
Nie ma żadnego opisu, a w komentarzach autor wrzucił link do jakiegoś forum. Niestety, wszystko w języku szatana :roll:
Zna ktoś na tyle niemiecki, żeby wyjaśnić co to za ustrojstwo?
-
Nie biorę się za tłumaczenie, ale wszystkie takie dodatki to ominięcie problemu który powinno dać się rozwiązać w sofcie diagnostycznym - ogólnie jest to pamięć stanu przycisku zapamiętana przy wyłączaniu silnika. Zasada działania jest taka, że wpinasz to pomiędzy przycisk a kompa, toto przesyła po załączeniu zasilania (po jakimś z góry zdefiniowanym czasie) informację o wciśnięciu przycisku automatycznie.
Przynajmniej tak działały takie ustrojstwa, o których czytałem wcześniej - tzw. samoróbki do walki z systemem start/stopu.
-
Bardzo chętnie kupie coś takiego albo pomogę przystosować coś z innego auta do i30. Jak mnie to denerwuje. W automacie to jest wręcz niebezpieczne. Ostatnio auto zgasło nam na krzyżówce akurat w luce pomiędzy autami. Masakra.
-
Mnie również, ale nie na tyle żeby to instalować/płacić w aso za deaktywację.
Dla takich w potrzebie -
link do filmu z opisami w normalnym języku :) :
oraz sama część:
https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Start-Stop-Memory-module-with-SERVICE-MODE-Start-Stop-SSA-memory/322352078637?hash=item4b0dae5f2d:g:IiIAAOSw6FBdZN6Z
Polecają zapytać co do działania z danym modelem, ponoć działa z Kią.
Dla lubiących po taniości (którzy nie pamiętają że trzeba przycisk wcisnąć) - można wyjąć wtyczkę z - klemy accu - wtedy system nie widzi napięcia akumulatora i deaktywuje start/stop. Niestety - nie ma nic za darmo - miga wtedy na desce błąd S/S - pomarańczowe przekreślone A...
-
Panowie, zamiast płacić 150zł i przesyłki z zagranicy, lepiej kupić prawie zwykły przekaźnik za 40zł: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p318,przekaznik-czasowy-2tsx
-
Zamówię sztukę i spróbuje to założyć.
-
Czy komuś z Was udało się z tym uporać? od 2 miesięcy jestem posiadaczem i30 2017r i czasem zapominam kliknać wyłącznika jak wsiadam do samochodu, najchętniej bym to wyłączył całkiem, ale w serwisie widzę tylko opcje za 500 zł (trochę dużo) https://www.hyundai.koreamotors.pl/p/serwis/interfejs-hyundai-isg
-
Wsiadasz do samochodu, przekrecasz stacyjke, wylaczasz startstop i tyle. Ja to juz robie z autoamatu jak wsiadam i tak weszlo mi w nawyk, ze czasem jak jade i sie popatrze, ze jest wylaczone to sie zastanawiam kiedy to wylaczylem, bo juz nie pamietam :)
-
Gdyby ktoś jeszcze chciał na stałe wyłączyć start/stop polecam ten moduł
https://www.blaszczak.pl/uniwersalny-modul-adss/
(nie znam człowieka ale mam moduł i działa świetnie).
W i30 przy niewciśniętym przycisku jest +12V, przy wciśnięciu spada do niemal 0V.
Podłączenie jest proste - plus/minus - wiadomo (można podłączyć się pod gniazdo zapalniczki. Środkowy przewód idzie do niebieskiego (jest tylko jeden niebieski) przewodu z włącznika start/stop.
Temat gwarancji pomijam. Gdyby ktoś koniecznie chciał być spokojny to można na znanym portalu aukcyjnym kupić całą ramkę, do niej dołożyć moduł i wtedy wymiana to plug&play - zajmuje to nie więcej jak 10 minut.
https://allegro.pl/oferta/tunel-ramka-panel-usb-europa-hyundai-i30-iii-17r-9999099339?snapshot=MjAyMS0wNy0yN1QwOToyODo0NC45NzFaO2J1eWVyOzgxNDRhY2Y5Y2QzY2RiMzU1ZWY0OGVjMmY0M2UwN2U1NjZkZGYxZTdhOTNjYjcwNDYwZTliZjE5YmQ0MzgwYzI%3D
Alternatywą jest założenie pewnie tego samego w ASO za....500
https://www.hyundai.koreamotors.pl/p/serwis/interfejs-hyundai-isg
-
Czesc. Ja rowniez nie jestem zwolennikiem stert/stop ale ile to jest roboty po przekreceniu kluczyka nacisnac guzik? jakos weszlo mi to w krew i robie to z automatu, nawet czasami sie zastanawiam kiedy to zrobilem :D
-
Cześć.
A ja mam pytanie w druga stronę tzn Stop&Go nie działa poprawnie. Mam tak, że przez miesiąc podczas dojeżdzania np do skrzyżowania ze światłami auto sie nie wyłączy. Widnieje na desce jedynie ikonka Aze strzałeczką w kolorze pomarańczowym i samochód nie chce sie zgasić. Wiem, że muszą być spełnione wszystkie warunki zgodnie z instrukcją aby samochód zgasł - natomiast nawet w trasie po kilku godzinnej jeździe system nie działa. Potem po miesiącu znów system działa poprawnie np przez 2 tygodnie a następnie znów przestaje działać.
Spotkał się ktoś z takim problemem?
Abstrahuje od tego czy mi się ten system podoba czy nie - po prostu chce żeby był sprawny a to co piszą moi przedmówcy to najlepsze rozwiązanie jeśli ktoś nie chce korzystać z tego systemu - wyrobić nawyk wyłączania z przycisku przed ruszeniem i to tyle. Skoda w moim przekonaniu kasy na dodatkowe moduły i ingerencje w instalacje elektryczną. Sam korzystam z tego rozwiązania, ale czasami jak są potężne korki to nie ukrywam, że korzystam z tego systemu.
-
Cześć.
A ja mam pytanie w druga stronę tzn Stop&Go nie działa poprawnie. Mam tak, że przez miesiąc podczas dojeżdzania np do skrzyżowania ze światłami auto sie nie wyłączy. Widnieje na desce jedynie ikonka Aze strzałeczką w kolorze pomarańczowym i samochód nie chce sie zgasić. Wiem, że muszą być spełnione wszystkie warunki zgodnie z instrukcją aby samochód zgasł - natomiast nawet w trasie po kilku godzinnej jeździe system nie działa. Potem po miesiącu znów system działa poprawnie np przez 2 tygodnie a następnie znów przestaje działać.
Jednym z warunków jest naładowany akumulator. Przy okazji modułu zamontowałem gniazdka USB ze wskazaniem napięcia w systemie. Początkowo byłem mocno zdziwiony tym, że ładowanie akumulatora odbywa się praktycznie tylko na postoju albo jak podczas jazdy odpuszczę pedał gazu a przy jeździe spada do 12. Taka "inteligencja" układu ISG. Może dlatego u Ciebie tak jest z tym start&stop?
-
1. Nie uważam tego rozwiązania za potrzebne - wręcz odwrotnie
Ja myślę że jakiś tęgi łeb wyliczył że dzięki temu systemowi wypuścisz kilka gram zanieczyszczeń do atmosfery i tyle.
A że w dupę dostaje akumulator i rozrusznik to już nikogo nie obchodzi.
-
Ja bym zaczoł od diagnostyki aku. Podjedź do aso albo kogoś co ma gds, i sprawdzić z poziomu fejsa jaki jest stan aku(pokazuje w %) tylko musisz jechać do kogoś kto ma dobry sprzęt bo Hyundai od 2019 posiada bramę SGW więc byle kto ci tego nie podłączy.
Auto jak będzie w trasie to nigdy nie naładuje aku bo w czasie jazdy jest ustawiony limit i aku może dojść max do 80% naładowania. Jeżeli autko będzie chodziło na biegu jałowym wtedy aku będzie ładowane do 100%, tak jest ustawione to w sterowniku więc trzeba się z tym pogodzić 😁
Co do ekologi i tęgich głów to się nie wypowiadam-szkoda czasu i nerwów.
-
Jeżeli to wyłączycie jakimś magicznym urządzniem to auto będzie niezgodne z homologacją w razie gdybyście chcieli skorzystać z AC to wam może ubezpieczyciel odmówić.
W UE start stop jest obowiązkowy. Ja wyłączam przyciskiem ale dopiero po 2 latach. Na początku mi to nie przeszkadzało. Dopiero jak kilka razy nie zapalił silnika to zacząłem wyłączać.
-
W UE start stop jest obowiązkowy.
Samo posiadanie - tak. Korzystanie - nie. Nie ma obowiązku mieć włączonego Stop&Go (czy tam Start&Stop).
Ja wyłączam przyciskiem ale dopiero po 2 latach.
Możesz rozwinąć ten wątek? Dlaczego nie wyłączałeś tego wcześniej?
-
Samo posiadanie - tak. Korzystanie - nie. Nie ma obowiązku mieć włączonego Stop&Go (czy tam Start&Stop).
Możesz rozwinąć ten wątek? Dlaczego nie wyłączałeś tego wcześniej?
Obowiązkowy w tym sensie, że dozwolone jest wyłączenie go przyciskiem fabrycznym a jakimś innym ustrojstwem na stałe nie.
Wcześniej używałem bo nie przeszkadzało mi to i działało nawet spoko, ale po kilku przypadkach gdy nie zapalił to mnie wo wkurzyło.
-
Opcja nie była zamawiana, ale chętnie bym ją wyłączył .
Szukam bezinwazyjnego sposobu......
Ja zablokowałem przycisk w pozycji wciśniętej kostką gitarową koloru czarnego , matową o grubości 0,58mm ;D Rock ON ;D