HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: Rafi133 w 11 Czerwiec 2020, 09:27:36
-
Witam,
Mam od paru dni następujący problem z climatronikiem (dwustrefowy):
strona pasażera działa prawidłowo - chłodzi, grzeje w zależności jak ją ustawię.
Natomiast strona kierowcy żyje swoim życiem ale bardziej w kierunku, że więcej grzeje niż chłodzi.
np. mam ustawione po 19 stopni na dwie strefy, klima jest włączona no i pasażer ma przyjemny chłód a mnie Hyundai dosłownie zagrzewa do jazdy.
Czasami wystarczy wyłączyć na chwilę panel climatronika i wraca to do normy, czasami muszę stronę kierowcy włączyć na grzanie max i po chwili ustawić te przykładowe 19 stopni i jest ok, a czasami mimo powyższych zabiegów i tego, że przez chwilę jest ok to i tak po chwili zaczyna grzać.
Proszę Was o pomoc od czego zacząć diagnostykę, gdzie zajrzeć, co rozebrać by się to tego dostać i co ewentualnie wymienić, bo przyznam szczerze, że boję się upałów i braku klimy z mojej strony.
Pozdrawiam Rafał
-
Mam podobnie, ale inaczej :-)
U mnie w porządku jest od kierowcy, a źle od pasażera.
Wstępnie rozmawiałem z klientem, który naprawiłby mi to.
Nie będę się za bardzo wymądrzał, co i gdzie mogło się uszkodzić, ale do naprawy w skrajnym przypadku może być konieczny demontaż całego kokpitu.
-
Nie wiem jak to jest w hultaju ale w Peugeotach zużywały zębatki od sterowania położeniem klapek zimne/ciepłe powietrze w wyniku czego silniczek swoje a klapki stały w miejscu i efekt był jak wyżej.
-
Po wykonaniu testu, który jest pokazany na tym filmie:
pokazał mi się kod 20: co wg opisu w komentarzach odpowiada z języka angielskiego "Temperature door potentiometer fault (Driver)" lub wg innego opisu "Temp actuator failure "
Czy może teraz ktoś podpowie co mam do wymiany ?
-
Tłumacząc wprost potencjometr (napęd) klapek padł. Nie znam Hyundaia więc niech ktoś bardziej kompetentny się wypowie czy to da się naprawić jakimś sprayo-kontaktem czy konieczna wymiana.
-
Jestem już po naprawie opisanego problemu. Całość naprawy zamknęła się w kwocie 345 zł - koszt aktuatora temperatury strona kierowcy.
Jak wcześniej pisałem za pomocą wyświetlacza temperatury wykonałem diagnostykę i ukazał mi się kod błędu "20" - co oznacza właśnie awarię aktuatora temperatury strona kierowcy.
Dzięki opisowi i zdjęciom z tego linku: https://www.htmanual.net/temperature_control_actuator_repair_procedures-1327.html
dużo łatwiej było mi zabrać się za pracę.
Czas pracy: 20 minut
Potrzebne narzędzia: Śrubokręt krzyżak, plastikowy ściągacz do elementów (coś co podważa a nie rysuje powierzchni), zimne piwko (według upodobań 8) )
W moim Hyundaiu mogłem pominąć punkt 6 i 7 bo po prostu nie miałem takiego elementu.
tak wygląda środek po ściągnięciu osłon.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/338a0cbb44fc.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/338a0cbb44fc.jpg.html)
a tak sama część
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/478b5a2bc06f.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/478b5a2bc06f.jpg.html)
W ASO Hyundai zamówiłem część numer: 97159 1H150, dostawa w ciągu 2 dni.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c4f9c49d0bdc.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/c4f9c49d0bdc.jpg.html)
Wprawdzie dostałem cześć z delikatnie innym numerem firmy WOORY ale zapewniam, że wszytko działa poprawnie.(zresztą z katalogu hyundai pokazuje się tylko i wyłącznie numer 97159 1H150 i tym się kierujcie)
UWAGA strona pasażera ma ciut inny numer.
Tyle i tylko tyle. Usterka naprawiona!