HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: morion8 w 27 Listopad 2018, 17:38:41
-
Proszę o podawanie spalania waszego Hyundaia i30 podając przy tym dane silnika
1,4 mpi - 100KM
Miasto 6,7l/100km
Trasa 5,8/100km
-
1.4 MPI
miasto - nieznane, mało jeżdżę po mieście
trasa - 5,7
minimalnie udało mi się zejść do 5,1 przy jeździe 90km/h (~80% trasa, ~20% miasto) na odcinku 114 km, samochód miał około pół roku i 3800 km przebiegu.
Jeżdżę raczej ekonomicznie, prawie tryb dziadka.
-
1.4MPI hb
Po przejechaniu ok 7000km średnie spalanie pokazywane przez komputer to 6.8 natomiast z wyliczeń wychodzi 7,16.
Najlepszy wynik uzyskałem podczas wyjazdu wakacyjnego (2+2+pełen bagażnik) na trasie Trójmiasto - Jelenia Góra - 6,14l/100km (wartość wyliczona). Komputer pokazywał 5.8l/100km.
Najsłabszy wynik jeżdżąc w większości na trasie dom-praca-dom (ok. 5km w jedną stronę) - 8,83l/100 (wartość wyliczana) - latem.
Najlepszy zaobserwowany wynik to 4.5l/100km podczas przejazdu S6 z Gdańska do Gdynia (ok. 26km)
Z moich obserwacji wynika, że różnica między wartościami odczytanymi z komputera, a tymi z wyliczenia wynosi ok. 0,3l/100km.
-
Ciekawe spostrzeżenia mic83. Nawet nie przypuszczałbym że pomiar z komputera może przekłamywać. Moje pomiary dotyczą wartości z komputera. Musze porównać z pomiarami własnymi.
Czyżby w aspekcie spalania firma HYUNDAI montowała nieprecyzyjne urządzenia pomiarowe?
-
Nie koniecznie. Powiem szczerze, że nie zdarzyło mi się jeszcze jeździć autem, którego komputer pokazywałby spalanie dokładnie takie jak wychodzi z wyliczenia. Np. poprzednia Astra przekłamywała pomiary o 0,5l/100km. Muszę powiedzieć, że pomiary spalania podawane przez komputer i30 są jak do tej pory najbliższe prawdzie. Nie wiem z czego to wynika, ale dwa razy miałem tak, że wynik podany przez komputer był prawie identyczny jak ten z wyliczenia. Jednak w pozostałych wypadkach wynik wyliczeń był wyższy od wartości podanej przez komputer.
-
1.4 MPI kombi
głownie po obwodnicy trojmiejskiej.
wg komputera po przejechaniu 6000 tys km spalanie 6.3 wg wyliczen 6.7 Jesli chodzi o zalane paliwo to spalanie jest na tym samym poziomie niezaleznie czy jest to zwykła 95 czy jakiś advance :-P )
-
1.4 T-GDI 7-DCT (kombi).
Samo miasto - średnio ~8-9 litrów. W zależności od stylu jazdy czy pory dnia pojedyńczy przejazd może wahać się w granicach 7 do nawet 13 litrów. W okresie letnim, gdy miasto pustoszeje (okres wakacyjny, przerwa semestralna) raczej nie trudno zmieścić się w 8 litrach. Zimą, gdy ruch gęstnieje a silnik wolniej się nagrzewa, nie stosując się do zasad eco-driving'u dobicie do 10 litrów nie stanowi problemu, a zejście poniżej 8 wymaga wprawy. Mowa o drugim co do liczby ludności mieście w Polsce oraz odcinach ~10km. Jazda przez centrum. Zauważyłem, że w przypadku dynamicznego przyspieszania spalanie rośnie wykładniczo, więc lepiej przyspieszać bez kick-down'u.
Na trasie jest o wiele lepiej. Spokojna jazda do 90 km/h odwdzięcza się spalaniem w okolicy 6 litrów. Możliwe zejście do nawet 5 litrów, ale do tego potrzebna jest znajomość trasy. Do około 140 km/h samochód nie chce spalić więcej jak 8 litrów.
Myślę, że znaczenie ma też masa własna auta, na którą wpływ ma buda oraz wersja wyposażenia. Ogólnie nie ma dramatu choć myślałem, że w mieście będzie lepiej. Za to pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie na trasie.
-
W kwestii spalania mam jeszcze jedną obserwację. Mianowicie, gdy samochód stoi z włączony silnikiem to nie jest pokazywane średnie spalanie na postoju. W poprzednim aucie było pokazywane tylko zmieniała się jednostka z l/100km na l/h. Natomiast muszę to jeszcze poobserwować, ale wydaje mi się, że praca silnika w czasie postoju jest uwzględniana (podbija) średnie spalanie w informacjach o jeździe.
-
Mam I30 wersja II z 2013(ok. 65000 km) i I30 wersja III(Go! Plus) z 2018(8000 km). Oba z tym samym silnikiem 1,4 MPI . Nowy hyundai ma większe spalanie.
-
7,6 L/100km 1.4MPI jazda raczej po mieście (80% - miasto, 20% - trasa), w dodatku na docieraniu, czyli maksymalnie 2,5 zmiana.
wskazania z komputera ;]
-
w dodatku na docieraniu, czyli maksymalnie 2,5 zmiana.
Mi przy odbiorze samochodu sprzedawca powiedział, że dzisiejsze silniki są "docierane" w fabryce i spokojnie można poruszać się autostradą przy 140km/h od razu po wyjechaniu z salonu. W instrukcji też nie ma słowa o docieraniu albo jakichkolwiek ograniczeniach obrotów...
Oczywiście nie szalałem od razu po odbiorze autka. Obecnie mam przejechane trochę ponad 4 000 km i jeszcze obrotomierz nigdy nie wszedł na czerwone pole.
Nowy hyundai ma większe spalanie.
Wcześniej miałem Skodę Fabię I z takim samym silnikiem i też mam wrażenie, że nowszy o jakieś 15 lat Hyundai pali więcej niż stara Skoda. Pytanie tylko, jaka jest różnica masy, aerodynamika, szerokość opon i pewnie tysiąc innych czynników...
-
tomilipin
W instrukcji ix20 są ograniczenia dotyczące docierania czy może układania. Przez pierwszy 1000km utrzymywać obroty między 2 a 4tys (czyli 145km/h niby można dymać w moim przypadku) ale unikać jazdy stałą prędkością. I drugie ograniczenie przez 2tys km nie ciągnąć przyczepy.
Mi natomiast sprzedawca powiedział, że wskazanie zużycia paliwa z kompa będzie się pokrywało z realnym :lol:
-
W mojej instrukcji i30 jest to samo, trzymać obroty 2-4 tys. i unikać jazdy ze stałą prędkością przez pierwsze 1000km a do 2000km nie ciągnąć przyczepy. Sprzedawca też zalecał dynamiczną jazdę.
Jasne, silniki nie wymagają już docierania w dosłownym tego słowa znaczeniu, nie spuszczamy już oleju z opiłkami metalu. Jednak z tego co mi wiadomo części silnika wciąż muszą się "ułożyć" i najlepiej robić to przy dynamicznej jeździe (ale bez szaleństw).
Swoim spalaniem pochwalę się później jak przejadę trochę więcej.
W testowym aucie (GO! 1.4 MPI) komputer wskazywał 7,4 l w cyklu mieszanym dynamicznym (miasto, za miastem, autostrada).
-
Niewiele na razie moją i30 przejechałem. Przebieg 12000, niestety nie ja go docierałem.
Póki co wychodzi spalanie ponad 8.5l (miasto, trasa 12km, korki)
W drodze do domu autostradą + miasto druga połowa baku: 9l/100km
Od kiedy mam i30 i patrzę na spalanie to jazda gorzej niż emerycka.
-
Odświeżam temat i chciałbym go poszerzyć o dodatkową informację - ile wynosi u was wskazanie zasięgu po zatankowaniu do pełna?
Gdy odbierałem samochód z salonu, komputer wskazywał 724 km na pełnym baku (pierwsze tankowanie autka do pełna), później stopniowo spadało. Dziś samochód ma prawie rok, 6000 km przebiegu i komputer pokazuje tylko 648 km zasięgu :-?
-
Dzisiaj tankowałem. Nalane do pełna, Pokazało 624km zasięgu, ostatnio podobnie. Pomimo tego udało mi się przejechać niecałe 500km i zasięg według komputera został na 24km.
Jak było jak był nowy nie wiem, bo nie jestem pierwszym właścicielem.
-
Mi się wydaję, że wskazywany zasięg jest skorelowany ze średnim zużyciem paliwa. Bo pamiętam, że jak miałem średnie spalanie ok. 6.8 (wskazanie komputera) to po zatankowaniu do pełna zasięg pokazywało ok 640km. Teraz średnie spalanie mam na poziomie 7.1 (z prawie 10kkm), a po zatankowaniu pokazało mi zasięg ok 560km przy czym rzeczywisty zasięg jest niecałe 500km przy spalaniu na poziomie 8,1 (na baku paliwa). No i w chwili gdy pali mi się już rezerwa to do baku wchodzi ok 40l benzyny.
-
Witam.
Przejechane 25 000 (19 miesięcy).Średnie spalanie wg. komputera 7,8l/100.Jazda w Trójmieście, notorycznie w korkach.Co do wskazań kompa to przekłamuje.Wg. moich wyliczeń wychodzi 8,3 l/100.Nieduża różnica ale jest. Obecnie po zatankowaniu (np. dzisiaj) komp. pokazuje że przejadę 670 km. To jest mój pierwszy Hyundai (poprzednie to kilka innych marek). Jednak po tym okresie użytkowania nowego I30 MPI już wiem że kolejnym moim autem też będzie Hyundai. Pewnie Kona.
Pozdrawiam.
-
Mi się wydaję, że wskazywany zasięg jest skorelowany ze średnim zużyciem paliwa. Bo pamiętam, że jak miałem średnie spalanie ok. 6.8 (wskazanie komputera) to po zatankowaniu do pełna zasięg pokazywało ok 640km. Teraz średnie spalanie mam na poziomie 7.1 (z prawie 10kkm), a po zatankowaniu pokazało mi zasięg ok 560km przy czym rzeczywisty zasięg jest niecałe 500km przy spalaniu na poziomie 8,1 (na baku paliwa). No i w chwili gdy pali mi się już rezerwa to do baku wchodzi ok 40l benzyny.
no tak, średnie na komputerze mam 7,9 a spala obecnie jakieś 8,5 więc da się to logicznie wytłumaczyć. Ja wlewam około 40-42l. Zresztą na temat pojemności baku i rezerwy jest osobny temat
[ Dodano: 2019-02-13, 21:40 ]
Witam.
Przejechane 25 000 (19 miesięcy).Średnie spalanie wg. komputera 7,8l/100.Jazda w Trójmieście, notorycznie w korkach.Co do wskazań kompa to przekłamuje.Wg. moich wyliczeń wychodzi 8,3 l/100.Nieduża różnica ale jest. Obecnie po zatankowaniu (np. dzisiaj) komp. pokazuje że przejadę 670 km. To jest mój pierwszy Hyundai (poprzednie to kilka innych marek). Jednak po tym okresie użytkowania nowego I30 MPI już wiem że kolejnym moim autem też będzie Hyundai. Pewnie Kona.
Pozdrawiam.
To tak nieśmiało zapytam co takiego jest super w hyundai'u w porównaniu do innych aut? Sam uważam że jest fajny, ale nie wiem czy nie rozważył bym innego auta jakbym kupował jeszcze raz.
-
Mi się wydaję, że wskazywany zasięg jest skorelowany ze średnim zużyciem paliwa.
Tak powinno być i też mi się tak wydaje, ale co powiesz na taką sytuację: odbieram samochód z salonu, to było w marcu 2018. Autko miało przejechane 8 km i średnie spalanie wynosiło kilkadziesiąt litrów. Nie pamiętam dokładnie, ale było niewyobrażalnie wysokie - rzędu 70 czy 90 litrów.
W takim wypadku zasięg powinien być bardzo mały, a jednak komputer pokazywał ponad 720 km. Nigdy nie pokazywał więcej - jedynie coraz mniej, mniej, mniej... Jak czytam, że niektórzy tu mają zasięg 500 km przy normalnym spalaniu to zaczynam wątpić w ten komputerek...
-
Zgadzam się z opinią, że zasięg podawany przez jest obliczany na podstawie ilości paliwa w baku oraz aktualnego, średniego spalania. Nie przywiązywałbym uwagi to wskazań komputera w trakcie odbioru auta z salonu. U mnie zdaje się to działać zgodnie z oczekiwaniami, tzn. jeżeli jeżdżę tylko po mieście (średnie spalanie ~8.5 litra / 100 km), po zatankowaniu zasięg nie przekracza 600 km. Jeżeli średnie przed tankowaniem zbije w okolice 7.5 litra / 100 km to zasięg przekracza 650 km.
-
Zgadzam się z opinią, że zasięg podawany przez jest obliczany na podstawie ilości paliwa w baku oraz aktualnego, średniego spalania. Nie przywiązywałbym uwagi to wskazań komputera w trakcie odbioru auta z salonu. U mnie zdaje się to działać zgodnie z oczekiwaniami, tzn. jeżeli jeżdżę tylko po mieście (średnie spalanie ~8.5 litra / 100 km), po zatankowaniu zasięg nie przekracza 600 km. Jeżeli średnie przed tankowaniem zbije w okolice 7.5 litra / 100 km to zasięg przekracza 650 km.
Ja po tegorocznym wyjeździe na wakacje mam zbieżne obserwacje. Gdy przed wyjazdem jeździłem po mieście i średnie spalanie na tankowaniu oscylowało w okolicach 8-8,5l/100km to zasięg był poniżej 600km. Natomiast, po jeździe na trasie, gdzie spalanie spadło nieznacznie poniżej 6l/100km zasięg po tankowaniu szybował do wartości ok. 750km. Z tego by wynikało, że podawane wartości zasięgu są ściśle powiązane ze średnim spalaniem z danych skumulowanych - ten licznik zeruje po każdym tankowaniu.
I jeszcze jedna obserwacja - silnik MPI nie jest zestrojony pod ekonomiczną jazdę powyżej 100km/h, a przy prędkości rzędu 140km/h na autostradzie obroty są na poziomie 4000, a w baku rozkręca się wir - średnie spalanie wędruje w okolice 8-8,5l/100km. Natomiast przy spokojnej jeździe do 100km/h po bieszczadzkich drogach nawet z włączoną klimatyzacją 6l/100km jest spokojnie do osiągnięcia - i jest to wynik powtarzalny.
-
I jeszcze jedna obserwacja - silnik MPI nie jest zestrojony pod ekonomiczną jazdę powyżej 100km/h, a przy prędkości rzędu 140km/h na autostradzie obroty są na poziomie 4000, a w baku rozkręca się wir - średnie spalanie wędruje w okolice 8-8,5l/100km. Natomiast przy spokojnej jeździe do 100km/h po bieszczadzkich drogach nawet z włączoną klimatyzacją 6l/100km jest spokojnie do osiągnięcia - i jest to wynik powtarzalny.
Niestety mam te same obserwacje i po przesiadce z diesla to jedna z rzeczy, które mnie wkurzają. Tak samo jak dźwięk silnika przy 140. To auto to typowy mieszczuch.
Są i pozytyw, od czasu gdy mam i30 jeżdzę wolniej i mniej dynamicznie :)
-
Silnik 1,0 T-GDI , spalanie średnie z komputera na dłuższym dystansie 6,2-6,4 l, najniższe uzyskane 5,4 l, auto z przebiegiem 3 tys km, jeżdżone na razie bardzo delikatnie ale raczej na miejscu trasy większość 15 km w jedną stronę i kilka wyjazdów po 100-200 km. Oczywiście trasa 42 km zrobiona dynamicznie to prawie 9 l.
Ogólnie silnik miło mnie zaskoczył , troszkę odgłos 3 cylindrowego silnika drażni ale auto rewelacyjne.
-
Silnik 1.4 MPI - przebieg ~2700km
Miasto najmniej 6.5l/100 - srednio 7,1l/100
Trasa - 5,7l/100
-
Dzisiaj tankowałem do pełna. Silnik po dwóch miesiącach jazdy ( delikatnej ) na dotarciu, po wskazaniach komputera 6,6 l /100km, po przeliczeniu 6,7l ( wychodzi błąd 0,1 l ) . Większość do 15 km . Miasto 3 km, trasa 12 km. Dojazdy do i z pracy. Na początku, po odebraniu z salonu spalił średnio 7,08 l / 100 km. Silnik 1,4 T-GDI 103 KW / 140 KM.
Dzisiaj kolejne tankowanie, przejechany dystans 609 km, średnie spalanie wg. komputera 6,6. Z wyliczenia matematycznego 6,5 l / 100 km.Do przejechania było jeszcze 28 km wg wskazań komputera, a pistolet dystrybutora odbił przy 40 litrach. ( gdzie jest dycha ? ) Coś jest nie tak ze wskazaniami od pływaka ( lub zabezpieczają pompę paliwa przed pracą " na sucho " )
-
Weekendowy wyjazd do Zakopanego, bardzo delikatna jazda choć ze spora ilością górek, na komputerze 4,8 l/100 auto powinno spalić 12,74 litra a weszło do pełna 12,84 czyli komputer idealnie podaje zużycie paliwa.
-
1.6 CRDI 115km, średnie spalanie ok 5,5, jakieś 60% jazdy to trasa, 40% miasto, z czego połowa to ścisłe centrum a połowa wjazdówka/obwodnica itd.
-
i30 HB 2018/2019 benzyna 1.4.
Średnie spalanie około 6L/ 100 km . Około 80% autostrady, 20% miasto.
-
Niemożliwe. Albo jeździsz autostradą za ciężarówkami.
-
weuek, nie wiem czy wiesz, ale na autostradzie nie trzeba jechać 140 km/h - można wolniej.
Ja ostatnio jechałem odcinek ~45 km po A1 i obwodnicą Trójmiasta + dodajmy kilka kilometrów na wydostanie się z centrum na obwodnicę. Prędkość na tempomacie 100 km/h i przyspieszanie do 115-120 km/h podczas wyprzedzania TIR-ów. Niedziela rano, dwa dni temu, bardzo mały ruch. Spalanie 5,8 litra, mam ten sam silnik co xxxkamilxxx18 8-)
-
Bez sensu. 100 na autostradzie to bardzo niewygodna prędkość, zwłaszcza dla tempomatu (bo co chwilę trzeba ją zwiększać).
Jeżdżę codziennie (do pracy), to coś tam wiem.
-
u mnie spalanie trasa do 120 km/h 5,8-6,8 l, autostrada 140-160 km/h 7-5-8,5 l. Miasto 8-10 l. Zauważyłem natomiast, że o ile jadę trasę to rzeczywiste średnie spalanie zgadza się z komputerem, ale w mieście przy częstych i krótkich odcinkach komputer zaniża średnie zużycie mniej więcej o 0,4-0,8 l
-
Niemożliwe. Albo jeździsz autostradą za ciężarówkami.
Możliwe. Wszystko zależy od prędkości. Przy stałej 90km/h na autostradzie pali jakieś 4,7 l
-
To takie osobówki się u mnie nie zdarzają. Za wyjątkiem tych z przyczepami.
Kiedyś tak jechałem z około 500 kg płytek na pokładzie. :-)
-
1.6Crdi z 7DCT 28tyś.
NA razie nie spaliła mniej jak 7. Autostrada 140-170 wyszło na 300km 7.2
Jazda w mieście krótkie odcinki nawet 7.5L. Dynamiczna jazda w trasie ok 7L.
-
Mati, masz tego 115 KM? U mnie manual 45 tys. od marca i średnia jakieś 5,4 wychodzi, z czego 40% Trójmiasto a reszta trasy szybkiego ruchu. Zawalidrogą na pewno nie jestem, ale też nie mam żyłki sportowca na torze :-)
-
Tak 115. Kombi. Z tym że mówię autem jeździ żona i na razie była tylko szybka trasa po autostradzie jak go odbierałem a ona jeździ typowo ciasne miasto krótkie odcinki. Jestem ciekaw ile spali jak wyjadę gdzieś dalej ale na razie jest jak jest. Przynajmniej wg kompa
-
6.5 z komputera po 18000 km :mrgreen: 1.4 mpi
-
Witam.
Dzisiejsza trasa długości 111 km, miasto i teren niezabudowany czyli 50 / 90 km/h. Średnie spalanie wg. wskazań komputera ( jazda z włączoną klimą ) 5,4 l /100 km.
-
6.5 litra z 28000 km ;D
-
Witam.
Dzisiaj postanowiłem wyruszyć w trochę dłuższą trasę : Dąbrowa Górnicza - Ustroń - Dąbrowa Górnicza, dystans jaki pokonałem to 218 km głównie trasa, z włączoną klimą, temperatura 28 st.C. Spalanie jakie uzyskałem to wg. wskazań komputera 5,4 l/100km. Prędkości dopuszczalne przepisami.
-
1.6 CRDI 115 KM PD
u mnie w lato średnio wychodzi 4,7, trochę klimy, głównie Trójmiasto, czasami jakaś autostrada czy dwupasmówka bez zamulania.
W zimę wychodziło 5,5 (przypuszczam że głównie chodziło o opony, ale dostałem "gratis" przy zakupie więc nie ma co narzekać).
Ogólnie silnik w miarę dynamiczny i potrafi być oszczędny przy odpowiednim operowaniu gazem :-) Przebieg 60 tys. 15 mcy.
-
Mam I30 wersja II z 2013(ok. 65000 km) i I30 wersja III(Go! Plus) z 2018(8000 km). Oba z tym samym silnikiem 1,4 MPI . Nowy hyundai ma większe spalanie.
Po przejechaniu 25000 km, muszę przyznać, że wersja III pali jednak mniej, albo ja jeżdżę już bardziej ekonomicznie.
-
1.4mpi wagon. Póki co 1780km ze średnim spalaniem 4,9l(wg komputera). Miasto może ze 100km , reszta trasa w 90% tylko ze mną na pokładzie. Z dzisiejszego tankowania wyszło niecałe 5,2 - 458km (430km trasa (ok 40km A4)) reszta miasto na kilkukilometrowych odcinkach + 4 rozruch na zimno na wyjazd z garażu i późniejsze zaparkowanie w nim auta). Tankowane do 3 odbić, zwykła 95 BP.
-
I30 1.4 t-gdi hatchback manual:
Miasto krótkie dystanse: 8,5l
Spalanie z całego baku głównie po mieście, trochę obwodnic: 7,5l
Bardzo spokojna trasa pustymi krajowymi: 5,5l
Trasa do Niemiec 740km, dość sprawnym tempem bo średnia prędkość 93km/h mimo godziny w korku: 6,5l
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem, irytuje jedynie wskazanie paliwa w baku, auto wola o paliwo a do baku który rzekomo ma 50l wchodzi 42...
-
silnik 1.4 , benzyna
trasa Polska - Niemcy
przebieg 4100 km. jazda tempomat 88% srednio 145km\ godz. paliwo E95/5 w ilosci 90% niemieckie spalanie komp. 7,5
obciazenie 3 osby + bagaz
mala uwaga jadac z gory na biegu splanie 0,0 natomiast na tempomacie spalanie 2,2 :(
-
Nie wiem czy to błędne wskazania chwilowego spalania, czy rzeczywiście silnik z komputerem robią takie jajca, ale też zauważyłem dziwne zachowanie. Gdy dojeżdżam do świateł, puszczam gaz - komputer pokazuje 0,0, ale gdy zredukuję bieg i kontynuuje hamowanie silnikiem to często komputer pokazuje od 2 do 4l/100km. Ale nie jest to regułą, czasem spalanie pozostaje na 0, czasem nie. Testowałem na różne sposoby i nie znalazłem zależności.
-
Proszę o podawanie spalania waszego Hyundaia i30 podając przy tym dane silnika
1,4 mpi - 100KM
Miasto 6,7l/100km
Trasa 5,8/100km
Dokladnie takie samo spalanie przy tym silniku.
Pozdro.
-
6.5 z komputera po 30000 km :mrgreen: 1.4 mpi
-
Hyundai I30 / 2019r. Silnik 1,4 T-GDI Trasa Dąbrowa Górnicza - Krynica Zdrój 230 km droga S1, autostrada A4, DK 75 średnie spalanie po przejechaniu tego odcinka 5,7 l / 100 km.
-
A średnia prędkość z tej trasy? Bo pomiędzy 100 a 140 to będzie dobre 2 litry...
-
Autostrada od Brzeska do Mysłowic w lekkim deszczu , prędkość 100, 130
-
Średnia to średnia, a nie przedział...
-
i30 DPi na dotarciu. Przejechano dotychczas 400 km z Vmax ok. 90-100 km/h. Średnie zużycie paliwa na tym dystansie wg komputera to 4,6 l/100 km. Wynik uzyskano jeżdżąc poza miastem (80% jazdy) oraz resztę w warunkach miejskich z włączonym systemem start&stop. Moim zdaniem to bardzo dobry rezultat jak na nowy samochód.
-
Ta średnia 90-100km/h z ostatnich 400 km to są czyste bzdury. Żeby mieć taką średnią to trzeba jechać głównie autostradami, a tylko dojeżdżać do celu gdzieś w mieście/poza nim. Z jakiejkolwiek jazdy miejskiej nie ma szans wyjść taka średnia. Dla przykładu, zaczynam w mieście A, jadę 200 km do miasta B, ze 160 km to autostrada 140 km/h+, no i na koniec wychodzi mi średnia 90km/h +. Przetestowane wiele razy.
A to wskazanie zasięgu po tankowaniu to nic w praktyce nie oznacza, bo bierze do wyliczeń dane z różnych warunków jazdy poprzedzających to wyliczenie. U mnie się "waha" w przedziale 600-800 km, więc żaden z niego pożytek.
Podobnie jak pozostały zasięg. Rano mam na 120 km, pojadę 40 km do pracy autostradą i mam 80 km. Wracam z pracy drogą krajową 35 km i mam jeszcze... 90 km.
-
No ale... czytajmy ze zrozumieniem, Kolega napisał: V max 90-100, nie średnia.
-
Dokładnie tak, napisałem Vmax. Jazda spokojna bo auto jest na dotarciu.
-
6.5 z komputera po 18000 km :mrgreen: 1.4 mpi
6.3 z 49000 km
-
Niezły wynik. W Poznaniu, w korkach nie do osiągnięcia. Zdarzało mi się, że w jedna stronę do roboty komputer pokazywał 6,5(brak korków, zielone światło pasowało), gdzie w drodze powrotnej potrafi dojść do 9/10(korek, 5 x czerwone zanim skrzyżowanie przejadę itd). Generalenie średnio z komputer jak miałem 1.4. 100km było około 7,7, teraz przy 1.4 140km DCT jest podobnie( zależy kto jedzie ;) ja czy żona)
-
Dzisiaj ponownie zatankowałem do pełna bak paliwa. Weszło 48 litrów do pierwszego odbicia. Na poprzednim baku również zatankowanym do pełna i przejechałemna nim 1046 km. Silnik 1.5 DPi. Średnia z komputera to 4.6 litra/100 km. Silnik na dotarciu, prędkość maksymalna ok. 90-100 km/h. Wiekszość w trasie. Potwierdzam, że brak zasięgu pojawia się w i30 gdy w zbiorniku mamy jeszcze ok. 8-10 litrów paliwa. Kiedy zasięg wynosi wg komputera --- wtedy przejechałem jeszcze 120 km do stacji paliw. Tak jak wspomniałem do baku weszło 48 litrów. To są bardzo dobre wyniki jak na auto na dotarciu. W czasie takiej delikatnej jazdy słychać tylko szum opon i trochę szum powietrza. Wg mnie hałas jest niewielki. Oczywiście wszystko sięzmienia przy wkręcaniu silnika na wyższe prędkości. Obecnie przejechałem 1500 km i nie mam uwag do auta.
-
Silnik 1,4 GDi 140ps SW AT 6,5l/100 przy 130-145kmh
-
średnia z ostatnich 6000 km
6,8 l/100km
1,4 T-GDI Hatchback
Nalatane 135 tys.
nigdy nie zżarł więcej niż 9 i troszkę przy cywilnej jeździe, tyle miałem przy przelocie autostradą 600km z prędkością 160 praktycznie całą drogę nocą
Oczywiście jak sie przypajacuje to pewnie dwie cyfry będą na krótkim odcinku, stad srednia z 6000 km
-
Wv moim 1.4 MPi 100 KM rok produkcji 2020 ostatnia trasa od pełnego do pełnego baku spalanie w/g baku 5,1 l/100 km , komputer pokazał średnio 5,2 l/100 km , zbliżam się do wyników z diesla rocznik 2009 1.6 90 KM kombi crdi , mój poprzedni Hyundai 1 generacji.
-
i30 1.5 DPi przejechał już 3500 km. Wg komputera średnie spalanie przy spokojnej jeździe na dotarciu wynosi 4.7/100 km. Dane z komputera są potwierdzone tym, co pokazuje dystrybutor paliwa. Zuzycie paliwa w i30 jest o ok. 10% niższe w stosunku do mojego Fiata Bravo z silnikiem 1.4 MPI. Taki jest zysk z nowej technologii. Silnik DPI jest również cichszy niż MPI w Bravo. Zużywa również mniej paliwa. Cudów nie ma, ale ogólnie DPI można polecić.
-
1.4 MPI
miasto - nieznane, mało jeżdżę po mieście
trasa - 5,7
minimalnie udało mi się zejść do 5,1 przy jeździe 90km/h (~80% trasa, ~20% miasto) na odcinku 114 km, samochód miał około pół roku i 3800 km przebiegu.
Jeżdżę raczej ekonomicznie, prawie tryb dziadka.
Mam również i30 1.4 MPI (2017 rok) i spalanie 5.7 jest możliwe na strasie jadąc 120 KM/h. Przy 140 pali 7.5 litra. Na moje trasy przelotowe do pracy ok bo nie da się rozpędzić więcej o poranku na A4 niż do 120 :)
W cyklu mieszanym 6.5 l średnia po przejchaniu 65tyś km.
-
Silnik 14 T-GDI Po przejechaniu od nowości 30000 km średnie spalanie wg. komputera 6,4l / 100 km.
-
Wcześniej pisałem, że spalanie mi się zwiększa, a zasięg wskazywany przez komputer - spada. Ostatnio się to naprawiło :)
Głównie jeżdżę po mieście, przez co spalanie jest wysokie, ale ostatnio w ciągu 3 dni zrobiłem ponad 400 km (3 osobne trasy: 100 km, 220 km, 107 km). Praktycznie 95% drogi ekspresowe, jeden kawałek autostrady, obwodnice, ładne drogi krajowe. Prędkość 90-100 km/h, w samochodzie dwie osoby. Spalanie 5,2 :) Dziś tankowałem do pełna i komputer pokazuje 711 km zasięgu.
-
Podejrzewam, ze zasięg może być liczony na podstawie aktualnego średniego spalania i ilości paliwa z zbiorniku wiec jesli aktualne średnie spalanie spada to automatycznie dla tego samego poziomu paliwa - np. w pełni zatankowany, wyliczony zasieg będzie dłuższy.
-
Tak, to jak najbardziej brzmi logicznie i też myślę, że tak to działa. Ale jeśli przeczytasz moje wcześniejsze wypowiedzi w tym wątku, zobaczysz że auto po odbiorze z salonu miało 8 kilometrów przebiegu i średnie spalanie rzędu kilkudziesięciu litrów, a mimo to komputer pokazywał 720 km zasięgu. Idąc tym tokiem rozumowania, zasięg powinien wynosić około 50 km, a jednak pokazywało się 720. Może komputer ma wstępnie zaprogramowane spalanie i zasięg, i dopiero później "uczy się" to obliczać w zależności od faktycznego spalania i przebiegu.
-
Nowe auto miało spalanie kilkadziesiąt litrów? Pewno był to efekt cieszenia się nowym autem. Próbuje zrozumieć dlaczego przykładasz wagę do wyliczania tej predykcji zasięgu. Czy to Ci wpływa na faktyczne spalanie? Faktyczne spalanie najbardziej zależy od stylu jazdy i w tym samym aucie może być diametralnie różne w zależności od tego kto naciska na pedał gazu. W mojej ocenie najbardziej wiarygodne jest litrazowanie wg wskazania na dystrybutorze. "Komputery" spalania przekłamują mniej lub bardziej. W mojej Megane IV np zaniża o ok 0,5-0,6 l/100 km i jest to moim zdaniem celowe działanie producenta który próbuje przekonać użytkownika że to auto mało pali. Jak ktos patrzy w ten komp czy w wyliczany zasięg to nie dowie się ile to auto faktycznie pali. Tego dowiesz się sprawdzając litrazowanie przy tankowaniu.
-
Nowe auto miało spalanie kilkadziesiąt litrów? Pewno był to efekt cieszenia się nowym autem.
Czyli jednak muszę to napisać po raz trzeci - tak, nowy samochód miał kilkadziesiąt litrów spalania. W momencie odbioru samochodu z salonu komputer pokazywał spalanie 70 albo 90 litrów na setkę, przy dokładnie 8-kilometrowym przebiegu.
Wystarczyło jednak zrobić kilka-kilkanaście kilometrów i spalanie już się "opamiętało".
Twoją teorię o cieszeniu się nowym autem pozostawię bez komentarza. Powtórzę tylko, że ten szokujący odczyt przytaczany przeze mnie był zauważony w momencie odbierania samochodu z salonu, dosłownie po kilku minutach od odebrania kluczyków i dokumentów.
-
No to teraz rozumiem. Wskazanie na liczniku było jak najbardziej właściwe. Wystarczy skasować komputer, zostawić silnik na chodzie na 15 minut a potem przejechać 100 m I komputer wyliczy kosmiczne spalanie. Tak więc pacjent jest zdrów i może jeździć.
-
i30 z 2020r 1.4 mpi na ten moment zrobione 8tyś km
spalanie na codzień 5.5/5.7l trasy miedzy 20-40km
bagaznik po dach +4 osoby prędkość do 120km.h 650km komputer pokazywal 5.2l realnie wyszlo 5.44l/100km
tak samo jak wyzej tylko prędkości do 160km.h komputer pokazywał 6.2, realnie wyszło 6.5 co do prędkości najwiecej jechane było w granicach 135-145 tempomat.
najnizsze jakie udalo sie osiągnąć to 4.2l na trasie 36km ale nie ja jechalem tylko żona
styl jazdy taki sam, troche niższe temperatury i opony zimowe 195/65 r15 zetexy to tak 5.7-5.9
Ogólnie zastanawiam sie nad wlozeniem gazu, żeby koszty były jeszcze niższe
-
Ogólnie zastanawiam sie nad wlozeniem gazu, żeby koszty były jeszcze niższe
Janusz przestań. Mam takie samo auto tylko 2018 rocznik i to pali tak mało, że wstyd gaz zakładać.
-
Gaz w GDI to z lekka masakra. Rozważałem w moim Renault 1,3 TCe i byłem prawie umówiony ale jak się dowiedziałem że oni tam pakują jakieś kasowniki błędów po OBD żeby użytkownik ich nie widział to sorry. Potem jeszcze w dość renomowanej śląskiej montowni LPG powiedzieli że nie montują bo te sterowniki Renault nie nadają się do współpracy i nie chcą ryzykować to był już gwóźdź do trumny. Tak czy inaczej, na innym forum jest gość który ma zamontowane LPG w ww silniku i sobie chwali ale montowała go inna renomowana śląska montownia. Tzn ta pierwsza w której byłem prawie umówiony :-)
Może w Hyundaiu to jakoś lepiej współpracuje?
-
Tu nie chodzi o wstyd bo nawet założyłem gaz w tico i sie opłaciło. Ale w I30 silnik nie należy do tych co lubią gaz więc może być pozorna oszczędność jak padnie głowica za jakiś czas.
-
Z tym Januszem to ja żartowałem, każdy robi co chce. Co do gazu to kolega pisał, że ma i30 1.4 MPI z 2020 roku. To jest dobry silnik pod gaz z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego.
-
Kiedyś pisałem tak:
minimalnie udało mi się zejść do 5,1 przy jeździe 90km/h (~80% trasa, ~20% miasto) na odcinku 114 km, samochód miał około pół roku i 3800 km przebiegu.
Jeżdżę raczej ekonomicznie, prawie tryb dziadka.
Obecnie spalanie wygląda naprawdę dobrze :) Załączam zdjęcie. Prędkość na trasie 100 km/h (tempomat). Pasażerowie to 3 osoby + dużo bagaży. Drogi powiatowe i gminne (bardzo słabej jakości), mniej-więcej 70% trasy to szybki ruch, około 30% to miasto ale bez korków, bez świateł. Koła jeszcze wtedy miałem zimowe.
-
no to i ja się pochwalę, 1.4 g4lc z zamontowaną instalacją gazową stag
ZIMA: koła 15 195/65
Trasa - 6.5l gazu, miasto 7.8-8l, mieszane 7.2
Lato: koła 17 225/45
trasa 7.2, miasto 8.2-8.7, mieszane 7.6-7.8l
Ogólnie jest tanio ale jednak 100 koni i opona 225 trochę się gryzie