HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => XG / Grandeur => Wątek zaczęty przez: frekols w 08 Maj 2009, 14:38:32
-
kupiłem hyundai xg z szarpiącą skrzynią biegów ,wykręciłem ją dałem do naprawy do mechanika co się specjalizuje tylko w automatach odebrałem skrzynie wkręciłem ją wlałem olej mobil ATF220 i są problemy jak auto jest zimne to nie szarpie przełancza płynnie,a jak się rozgrzeje to przy włączeniu na D szarpie a po chwili sam przełączy na bieg3 i koniec cały czas go trzyma ,czy to jest wina niewłaściwego oleju czy mechanik mnie oszukał ,
a i czy ktoś mniał podobny problem?
:cry:
-
czy to jest wina niewłaściwego oleju czy mechanik mnie oszukał
Witam. Trudno wyrokować jednoznacznie, bo w grę wchodzi i jedno i drugie. Na forum był już poruszany problem skrzyń automatycznych i doboru do nich oleju. Przypomnę tylko, że są to skrzynie od Mitsubishi. Nie napisałeś co z filtrem oleju od skrzyni? Domyślam się, że też jest wymieniony ( u Ciebie jest chyba zewnętrzny ). Dla pewności podjechał bym do ASO i poprosił o sprawdzenie elektroniki od skrzyni. W Twoim opisie brakuje roku produkcji samochodu stąd jeszcze zadam pytanie pomocnicze, czy jest to skrzynia tiptronic? Jeśli tak, to jak zachowuje się na sterowaniu manualnym? W naszym gronie jest niewielu użytkowników XG i jak do tej pory wszelkie usterki jakie były omawiane w tematach kończyły się wymianą skrzyni na inną używaną sprawnie działającą. Można też spróbować podjechać do ASO Mitsubishi, może oni będą mieli jakiś pomysł na Twoją przypadłość? Nie ukrywam, że temat jest trudny. Pozdrawiam Igor.
-
tak to jest tiptronic rok1999 ponadto jak dodam gazu na maksa to sie włącza tryb awaryjny silnika od 1,5 do max 4tyś obr na min i pedał do dechy i nic więcej do 4 tyś na min czy D czy na N
filtr oleju jest oczywiście nowy
jak się włączy bieg 3 to manualny tryb tez nie działa
-
Miałem taki problem - że po lekkim dodaniu gazu np. przy wyprzedzaniu włączał tryb awaryjny silnika ,biegi zmieniał niezależnie od obrotów silnika(po naciskaniu pedałem gazu).Sprawa ustąpiła po resecie komputera i teraz jest spokój.Olej do skrzyni ma być typu dextron III -taka specyfikacja powinna być na ulotce oleju.
-
Po pierwsze załącza się tryb awaryjny i trzyma 3 bieg.
Kto Ci poradził wlać do skrzyni ATF220?
Do skrzyni można wlać:
-Hyundai ATF SP-III
-Mitsubishi Dia Qeen SP-III
- Castrol Transmax Z
-W ostateczności Valvoline MAXLIFE ATF
-
Witam ,pojechałem do sklepu motoryzacyjnego i tam mi dali taki olej i twierdzili ze on sie doskonale nadaje do automatów. :-( :-(
-
Trzeba uważać z tymi specjalistami i zaglądać do instrukcji albo do service manuala (który posiadam w wersji angielskiej). Mnie np. w jednym z ASO też polecali jakiś olej castrol - ale wyczytałem gdzieś na zachodnich stronach, że po przejechaniu ok. 5 tys km skrzynia nadaje się do remontu. Zamówiłem w innym ASO oryginalny Hyundai'owski ATF-III. Jest w banieczkach po 4l, cena coś ok. 170 zł jak dobrze pamiętam.
-
Panowie, dyskusja o olejach ATF jest tematem bardzo szerokim, ja osobiście zalałem swojego XG oleje PETRO CANADA full syntetyk i jest wszystko w porządku. Co do specyfikacji wystarczy sprawdzić pełną specyfikację z tabelą lepkości, odporności na ścinanie, temperatur płynięcia itp i każdy olej, którego właściwości pokrywają się z właściwościami oleju zalecanego przez producenta można wlać do skrzyni (oczywiście mówię o wymianie oleju dynamicznej tj. całkowitej). Można w ten sposób zaoszczędzić trochę grosza. Dla przykładu olej, który wlałem kosztował mnie 220pln za 11l + filtr 35pln, wymiana bez kosztów zrobiłem sam bez pomocy "fachowców"
-
Witam szanownych posiadaczy xg. Zastanawiam się czy przełączanie się szkrzyni w tryb awaryny nie jest związane po prostu z jakim czujnikiem. Ostatnio taki zauważyłem w górnej części skrzyni. Za co jest odpowiedzialny? Temperatura, ciśnienie? Czy tu nie ma przekłamań. Bo u mnie też się przełaczenie zdażyło. Ale pozatym skrzynka pracuje wzorowo.
-
Ile oleju wchodzi do skrzyni biegów (tiptronic); oczywiście wymiana z filtrem.