HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Willow32 w 17 Marzec 2023, 11:45:21
-
Witam serdecznie grupę 🙂 kilka dni temu kupiłem Getza z silnikiem 1.5 crdi. Autko spisuje się nad wyraz dobrze, silnik pracuje super, autko zrywne aż byłem w szoku. Jest tylko 1 problem, spalanie 9.5 l/100 to znacząco odbiega od tego co deklaruje producent a nawet opinii innych użytkowników. Podjechałem dziś do zaprzyjaźnionego warsztatu żeby sprawdzić co pokaże komputer (choć check się nie świeci) niestety nie udało się połączyć z silnikiem, nie został zczytany numer Vin zamiast numeru było uuuuu... Ktoś ma pomysł co to może być i gdzie szukać problemu? Z góry dziękuję za każdą podpowiedź 😉
-
Ja też mam uuuu jak się łącze z moją kijanką po icar 2.0. Zły nr vin nie musi oznaczać błędu komunikacji czy też braku możliwości skomunikowania. Wystarczy że ktoś np podmienił ECU (?) A to był jakiś markowy komunikator czy taki sobie ELM?
Spalanie zawsze zależy od stylu jazdy - cieszysz się zrywnością ale ona objawia się spożyciem.
Przyczyn wysokiego spalania może być wiele. Poobserwuj rurę czy sumie, czy z niej kalie, czy masz DPF, czy jest drożny, czy np nie wypala się ciągle itp.
-
Tyle to spala vivaro 9 osobowe a nie mały getz. Spalanie sporo za duże i raczej nie ma tu dpfa więc trzeba szukać winy gdzie indziej. Może wtryski są zajechane i leją paliwo.
-
Przy spalaniu o 50% ponad normę to musiałby ciągnąć za sobą chmurę czarnych spalin
-
Zapraszam na diagnostykę, czym to było czytane?
-
Zapraszam na diagnostykę, czym to było czytane?
Gdzie na tą diagnostykę mogę podjechać? Nie wiem czym, ale mechanik powiedział że grube tysiące ten sprzęt kosztował.
-
Przy spalaniu o 50% ponad normę to musiałby ciągnąć za sobą chmurę czarnych spalin
No właśnie nic nie kopci, nawet dymka nie puści czy zimny czy rozgrzany
-
Gdzie na tą diagnostykę mogę podjechać? Nie wiem czym, ale mechanik powiedział że grube tysiące ten sprzęt kosztował.[/quote
Rybnik.
Nie ma sprzętu który obsługuje na poziomie serwisowym każdej marki, a ceny kombajnów dochodzą do 30 tys.
Co do hyundai to jest wredny jeżeli chodzi o podłączenie jakiegokolwiek urządzenia.
Poziom Serwisowy w Hyundai ma firma GIT produkuje miedzy innymi gds który jest w aso.
-
Gdzie na tą diagnostykę mogę podjechać? Nie wiem czym, ale mechanik powiedział że grube tysiące ten sprzęt kosztował.[/quote
Rybnik.
Nie ma sprzętu który obsługuje na poziomie serwisowym każdej marki, a ceny kombajnów dochodzą do 30 tys.
Co do hyundai to jest wredny jeżeli chodzi o podłączenie jakiegokolwiek urządzenia.
Poziom Serwisowy w Hyundai ma firma GIT produkuje miedzy innymi gds który jest w aso.
No ok miał chyba ten kombajn bo mi powiedział że 30tyś kosztował ale uznałem że go poniosło 🤣🤣🤣 do Rybnika kawałek drugi ale jak nie znajdę rozwiązanie bliżej to nie wykluczam wycieczki 😉
-
Może wsadzony jest jakiś super box - opornik do podnoszenia mocy z allegro i pali więcej. Musi być przyczyna i nie jest to wiedza tajemna by mechanik w miarę co się zna nie znalazł przyczyny. W benzynie często winna jest sonda ale i widać to podczas zapalania bo silnik zakopci zbyt bogatą mieszanką.
-
Do getza z 2005-2008 to konieczne trzeba kombajn za 30 tys ;D ;D ;D
Ten silnik zdiagnozujesz sobie VAG 1.4 i cascade - znajdziesz szczegóły na tym forum. Kupiłeś sobie starego chrupka i musisz poszukać co w nim siedzi. Albo jeździć do szamanów w czytnikami za 30 tys
-
Szamany? Uspokuj się i nie pisz głupot
-
Jasne, grónt to spokuj ;)
-
Getz ma stary silnik bez jakiś super technologii czy dpfa. Takie coś potrafi naprawić czy zdiagnozować dobry mechanik w szopie czy stodole na wsi. Większość jednak teraz speców wiadomo bez kompa za 30tys nic nie zrobi b oni tylko potrafią wymieniać części ale na koszt klienta tak jak w ASO.
Jak się nie znasz to właśnie trzeba znaleźć człowieka co ma głowę i naprawia a wcale nie ma często wspaniałego zakładu z szyldem neonowym. Tacy często odchodzą z ASO i otwierają swoje i klientów mają na pęczki.