HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: Pocztex4 w 18 Styczeń 2024, 17:02:32
-
Witam. Po wymianie oleju silnikowego i przejechaniu 3.5 tyś kilometrów zauważyłem iż przybyło mi około 0.5 litra oleju na bagnecie(1cm powyżej max).Podejrzewam iż wypalanie filtra DPF było przerywane bo dopiero niedawno dotarłem do tego kiedy się wypala (co 120km)!Podejrzewam iż będzie potrzebna wymiana oleju bo nie jestem w stanie sprawdzić czy obecny stracił swoje właściwości po zmieszaniu z olejem napędowym! Czy ten będzie dobry 1.7 crdi 115km?
-
Nim wymienisz olej jedź gdzieś, żeby Ci sprawdzili czy nie masz zapchanego DPF. Wyczyścili cały dolot z nagaru. Do sprawdzenia wtryski czy nie leją. Miałem podobną sytuacje.
-
Dpf raczej nie zapchany bo kontrolka się nie pali a i moc ma , ładnie ciągnie!!
-
U mnie też check'a nie było. Nie odczuwałem braku mocy. Jednak DPF zapchany wypalanie co 120 km.
-
Ok dzięki za info. A powiedz mi , każdym komputerem sprawdzą czy jest jakiś dedykowany do Hyundaia i przy jakim zapchany trzeba się martwić?!
-
Tu sobie poczytaj
http://hyundaiklub.pl/index.php?topic=15831.msg145747;topicseen#new
-
Poczytałem. Jutro postaram się podjechać gdzieś na kompa i sprawdzę DPF, pytanie tylko czy każdym komputerem sprawdzą DPF i różnice ciśnień na czujnikach? A i jeszcze czy olej który podałem będzie odpowiedni?
-
Dobieraczka na stronie Motul wskazuje że dobry
https://new.motul.com/pl-PL/lubricants/recommendations/73413
-
Dzięki. Jutro dam znać co i jak wyszło jak uda się podpiąć pod kompa!
-
Komp kompem jeszcze jest ważne, żeby mechanik był ogarnięty potrafił czytać z tego kompa. Bywa z tym różnie sam przekonałem się na własnej skórze.
-
Właśnie jestem po diagnozie DPF. Dzwoniąc do jednego warsztatu i przedstawieniu sytuacji przez telefon dostałem od razu odpowiedź że nie ma co diagnozować filtra tylko od razu usunąć- odpuściłem ten warsztat!!! Do meritum-Z badania wyszło iż z filtrem jest wszystko w najlepszym porządku, sprawdzone ciśnienia itd. Dodam iż robił to zaprzyjaźniony mechanik co ma głowę na karku i myśli🤔👍. Pozostaje teraz wymiana oleju na nowy i pilnowanie procedury wypalania.
-
To jest słuszny kierunek! Ale pilnuj sobie wypalań ten żeby się kończyły w rozsądnym czasie a nie że zgaszeniem silnika.
-
Dokładnie. Teraz pilnuje kiedy wypala filtr. Trwa to około 15 kilometrów. Dzięki wszystkim za sugestie i porady👍
-
A skąd wiecie kiedy wypala ja nie czuje żeby wypalał a wiadomo zero info nic się nie wyświetla
-
Kup od chinoli taki zestaw z czujnikiem plus wyświetlacz.Wtedy pokazuje zwiększoną temperature i wiesz kiedy wypala. Czujnik mocuje się w obudowie dpf.
-
A skąd wiecie kiedy wypala ja nie czuje żeby wypalał a wiadomo zero info nic się nie wyświetla
Szukaj na forum. Możesz kupić jakiś tam wskaźnik ale będziesz wiercił dziurę w DPF?
Zwykly interfejs OBD np Vgate icar plus car scanner na komórce, wybierasz profil połączenia pod swój silnik i śledzisz jakiś parametr np temperatury spalin czy post injection. W zależności od silnika czy sterownika jedne parametry są a drugich nie ma. Jak już dojdziesz do tej bazy i będziesz miał problem to pisz
-
Dzięki a jakoś to konkretnie się nazywa ?
-
Ale co? :)
-
Już nic chodziło o ten termometr czy tam czujnik