HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: melchior71 w 09 Sierpień 2022, 20:33:05
-
Witam . Mam problem z moim 2.0 CRDI 113 KM
Od jakiegoś czasu zaczął dymić przy ruszaniu , zmianie biegów i obciążeniu . Kiedy załączy się turbo przestaje dymić . jakby dostawał albo za dużo paliwa albo za mało powietrza . Czy ktoś coś pomoże ? pozdrawiam
-
Jak dla mnie jest za mało powietrza z jakiegoś powodu albo turbina nie wydala a może EGR się nie zamyka. Wymyj EGR sprawdź jeszcze wszystkie przewody gumowe którymi idzie powietrze z turbiny do silnika czy aby któryś nie jest pęknięty. No i wymyj intercooler może jest zapchany przy okazji sprawdź jego szczelność. Mnie dymił bo miałem pęknięty przewód gumowy ten na turbinie i silnik był słabszy
-
EGR wymieniony , przepustnica wymieniona (nie chodziła) Ogólnie przewody całe . Brak mocy przy niskich obrotach i dym . moc wraca po załączeniu turbo . Turbo ma 2 lata - jest nowy cały koras .
-
Jeżeli masz dokładnie tak samo zrobiony przewód na turbinie jak ja to ciężko go sprawdzić jak jest zamontowany na silniku. Guma na której jest siatka, a na to założony taki kondonek gumowy Dlatego będę nalegał sprawdź dokładnie przewód na turbinie mój wyglądał też dobrze dopiero jak go ściągnąłem to podczas mycia stwierdziłem od wewnątrz na szwie pęknięcie z jednej i drugie strony na łuku. Ja nie miałem mocy w całym zakresie obrotów taki mułek się zrobił no ale para uchodziła bokiem. Jaki masz silnik 113 czy 125?
-
zacząłbym od szukania nieszczelności w dolocie pomiędzy turbo a silnikiem. Często intercooler bywa już w tym wieku zmęczony. Raczej jest to niewielka nieszczelność że jak turbo ma obroty to już pojawia się ciśnienie i auto zaczyna jechać. Turbo się nie załącza, kręci się cały czas to jest tylko kwestia kiedy pojawia się jakieś sensowne ciśnienie doładowania.
-
silnik 113 KM . Dziś wróciłem z wycieczki więc jutro zacznę sprawdzanie węży powietrza . Z tego co wiem to turbo jest załączane przez podciśnienie przy 1800 obrotów nie chodzi cały czas .Jest na nim bańka podciśnieniowa .
-
nie wiem czy masz wastegate czy zmienną geometrię ale to bez znaczenia. W każdym przypadku wirnik turbiny kręci się zawsze a tylko od masy spalin zależy jak szybko i oczywiście czy jest doładowanie czy też nie. To co masz jako regulator służy w zasadzie ograniczeniu maksymalnego doładowania a nie ograniczania go od dołu.
-
Ciągle stoję . Węże całe . Przestał reagować na turbo . Jakby za mało powietrza dostawał . Przepływka sprawdzona . Chyba pójdzie na złom .W serwisie BOSCH zaślepili EGR i powiedzieli że dławi się spalinami ;) no cóż ujechałem 5 km i dymi i brak mocy i nic z tego
-
Zwyciestwo :) Zasysane powietrze zaciskało w czasie jazdy rure dolotową do filtra , ta która wchodzi gdzies pod błotnik . z tego powodu było za mało powietrza a cząstki z dymem po ropie nie przepalonej zatkały katalizator no i problem . Katalizator wyczyszczony (nie opróżniony :D - wyczyszcony i wypłukany pod ciśnieniem ) Na razie rura dolotowa odpięta od filtra bo nie moge znaleźć innej - coś bedzie trzeba wykombinować bo głośniej chodzi . Ale jest moc i przegląd przeszedł bez problemów - nareszcie . dzięki za pomocne sugestie i zainteresowanie .pozdrawiam .