HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: johnny123xm w 02 Grudzień 2023, 09:16:30
-
witam
mam problem mianowicie nagle pewnego dnia przestały dzialac spryskiwacze szyby.Przy wlaczonych swiatlach dzialaja spryskiwacze lamp ale szyby nie.Nie slychac wogole pompki a plyn raczej niezamarzl. Odpiolem rure na lewej komrze i dmuchnolem w jedna i druga strone aby sprawdzic przeplyw droznosc i ok . Czy to mozliwe zeby nagle spalil sie silniczek spryskiwacza? Ktore bezpieczniki sa od pompki spryskiwacza? sprawdzalem te pod maska i kierownica i nihy ok. czy sa gdzies jescze moze?
-
Spryskiwacz jest pod tym samym bezpiecznikiem co przednia wycieraczka, więc jak wycieraczka chodzi to zasilanie powinno być ok. Masz dostęp do pompki? Powinna mieć kostkę z 3 przewodami: stały minu - środkowy pin, zasilanie po przełączniku przód - pin pierwszy, zasilanie po przełączniku tył - pin trzeci. A wycieraczka uruchamia się podczas próby wlaczenia spryskiwacza?
-
tak wycieraczki działają przod i tyl. z tego co wycxytalem pompka jest 2 biegunowa 3 piny jeden do przodu spryskiwa a deugi do tyl. Spryskiwacxe reflektorow dzialaja . Niestety pompka nr 2 niedziala od szyb i chyba trzeba wyjac przez nadkole ? sprawdzalem wszystkie bezpiecxniki 3 razy najgorzej te pod kierownica male. Czy to mozliwe ze pompka sie spalila ?
-
Czy to mozliwe ze pompka sie spalila ?
Jest to możliwe, dlaczego nie? To zwykły element elektryczno-mechaniczny z elementami ruchomymi i ścierającymi się szczotkami..., wiec wszystko jest możliwe ;) Dodatkowo posiada w środu przekaźnik, ale nie ma co już w to brnąć..
A faktycznie nie słychać jej po włączeniu spryskiwaczy? Jak nie masz pewności czy kupować drugą to zrób sobie żarówkę 12V z dowoma przewodami i podepnij się do kostki zamiast pompki - zgodnie z tym co pisałem w poście wyżej i poproś kogoś o włączenie spryskiwacza tył/przód jak żarówka zaświeci to pompka do wymiany. Można jeszcze spróbować popukać w nią - mówię serio ;)
-
jednak pompka do wymiany byla. serwis niebyl w stanie sttwoerdsic cxy to wina byls resztk plynu letniego cxy poprostu zmeczenie materialu...widocznie hyundai tak ma niszowa marka to i czesci slabszej jakosci ktore krocej wytrzymuja niz marki premium.
-
Tu masz po części rację. Sanki silnika zrobione z guana a ni stali a chłodnica klimy rozlatuje się sama podobnie jak utlenia się aluminium w obudowie od wycieraczek. Sam zaobserwowałem zjawisko słabszej jakości niektórych części. I tu nie chodzi o porwanie do marek premium ale taki seat czy skoda wypadają o wiele lepiej z jakością.
-
ba niewtylko seat ja porownalem do starej hondy 98 jezdziolem 8 lat i nic sie niepsulo nielamalo albo nawet citroen c3 jiz lepsza jakosc niemowiac o toyota rav r 2004 rok kiedy byly plastiki prawdziwe grube twarde orginalne. Hyundai slabo stoi jakosciowo... dzis pompka speyskiwaczy a jutro? kto wie ... przez tą usterke zaczxynam juz sie bac i zastanawiac co nastepne...kierownica juz sie wytarla i drazek biegow przy 140kkm oraz wytarly uszczelki dzwi
-
Ja mam porównanie do seata ibizy octavii starszych od getza. W seacie z 2001 fabryczna klim adziała i chłodnica także. U mnie w getzie padło sprzęgiełko a chłodnica się rozpadła a auto młodsze o 4 lata. DO tego w tamtych autach nikt nie wie co to sanki a u mnie rozleciały się jakby kwasem je ktoś polewał. Już nie mówię o blasze karoserii gdzie na uszkodzonym błotniku po tygodniu jest czerwony nalot mimo ocynku a na takim od CItroena C3 rozbity który stał ponad pół roku na dworze zero rdzy. Jakość już taka sobie i Hyundai popadł w samo uwielbienie jak stał się popularniejszy.