HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Aka w 14 Wrzesień 2023, 16:36:00
-
Dzień dobry
pacjent
Hyundaj Santa Fe Sm, 2,0 CRDI, Diesel, rocznik 2004
Od jakiegoś czasu mam problem. Najpierw potrafił zgasnąć podczas jazdy i był problem z odpaleniem - diagnoza - wtryskiwacze, pompy, łuszcząca się farba w zbiorniku - wymiana/regeneracja/czyszczenie. Było dobrze. Teraz potrafi zgasnąć podczas jazdy, wyłącza się silnik, reszta działa. Próba odpalenia kończy się niepowodzeniem, nie słychać pompy paliwa. Po wyjęciu kluczyka i odczekaniu kilku sek wszystko ok, tylko pali się kontrolka Check engine, można odczytać błąd U0009. Zanim podjadę do mechanika kontrolka nie zapala się po kilku odpaleniach i chodzi jak złoto. Pomóżcie proszę - jakieś pomysły?
Pozdrawiam
Artur
-
W pierwszej kolejności pokusiłbym się o wymianę przekaźnika pompy paliwa, potem czujnika położenia wału korbowego.
Kontrolka Check zapala Ci się też podczas normalniej jazdy? I podczas normalnej jazdy jak odczytasz błędy DTC to brak błędów czy też jest ten U0009?
-
Kontrolka zapala się po tym, jak silnik zgaśnie podczas jazdy, po wyjęciu kluczyka, odczekaniu i ponownym odpaleniu pali się nadal, silnik normalnie pracuje a kontrolka gaśnie po kilku (nie więcej niż 5) odpaleniach.
-
Jeżeli gaśnie podczas przyspieszania (tak było u mnie) to obstawiam regulator ciśnienia paliwa
-
Niestety, gaśnie w bardzo różnych warunkach, podczas jazdy ze stałą prędkością, podczas przyspieszania. Nie zauważyłem żadnych innych objawów niż nagłe wyłączenie silnika, zapalenie kontrolki i możliwość odpalenia po wyjęciu i ponownym włożeniu kluczyka. Silnik pracuje równo, nie ma spadku mocy, wzrostu zużycia paliwa itp.
-
A.. przekaźnik pompy paliwa zmieniany - bez zmian.
-
Jeżeli gaśnie podczas przyspieszania (tak było u mnie) to obstawiam regulator ciśnienia paliwa
To można sprawdzić wykonując diagnostykę komputerową obserwując wartości mierzone ciśnienie aktualne i zadane, najlepiej własnie podczas przyśpieszania
-
Na zwykłym obd powinieneś widzieć ciśnienie paliwa w szynie. Czasem widać też ciśnienie zadane więc łatwo jest zauważyć niedotrzymania ciśnienia zadanego. Jeżeli jest to na przyspieszaniu (duże zapotrzebowanie na paliwo) to mogą też być kwestie wydajności czyli sitko w baku, filtr paliwa, pompa elektryczna (jeżeli ja masz)
-
Ciśnienia nie sprawdzałem, natomiast cały układ paliwowy wyczyszczony/zregenerowany/nowy od zbiornia po wtryskiwacze. Gdy była stara pompa i farba łuszcząca się ze zbiornika to potrafił zgasnąć podczas przyspieszania bez zapalenia kontrolki - ciężko było odpalić, trzeba było wachlować pedałem gazu, skakał po obrotach i dopiero po chwili zaczynał pracować. Teraz potrafi zgasnąć niezależnie od okoliczności, zapala się kontrolka a po chwili (i wyłączeniu zapłonu) można odpalić i chodzi normalnie (do następnego razu)
-
U mnie przy podobnych objawach na początku pomagało wyczyszczenie sitka w zbiorniku paliw.
Gdy to już nie pomagało oddałem do auto do warsztatu tam zrobili co następuje
Wymiana zbiornika paliwa - pełno syfu i bliżej nie określonej mazi.
Wymiana wałka rozrządu - ten co napędza pompę CR.
Regeneracja pompy CR wysokiego ciśnienie - (miała nieszczelności, na początku sam wymieniałem tylko uszczelki)
Wymiana pompki paliwa tej na zbiorniku.
Sprawdź temat poniżej może coś cię na kieruje.
http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,12711.0.html (http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,12711.0.html)
Warto sprawdzić jeszcze regulator ciśnienia na listwie CR i czujnik na listwie.
-
Czyszczenie, regeneracja pompy i wtrysków i nowa pompka elektryczna już były, obstawiam czujniki - autko u mechanika, ma wymienić , zobaczę i napiszę.
Pozdrawiam