Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna
1
i40 VF / Odp: Olej skrzynia automat
« Ostatnia wiadomość przez sanek123 dnia Dzisiaj o 23:25:25 »
Ja wymieniałem 2 lata temu przy 60000km, bo olej miał 9 lat. Samemu, metodą statyczną, na 2 razy.

Hyundai nie zaleca wymiany oleju w automacie. W necie czytałem, że lepiej zmieniać.

Nie znam późniejszych interwałów. Gdzieś widziałem, że albo co 60000km, albo co 3-4 lata.

Cytuj
Czy ten olej jest odpowiedni do mojej skrzyni czy może jakiś inny

https://allegro.pl/oferta/ravenol-atf-t-iv-fluid-4l-olej-przekladniowy-14115408710
Olej musi być klasy SP-IV, więc podany przez ciebie nie spełnia wymagań.

Ja lałem Ravenol ATF SP-IV Fluid.

Następnym razem będzie prawdopodobnie Shell Spirax S6 ATF X.
2
i40 VF / Odp: Błąd 6416 po wymianie klocków z tyłu
« Ostatnia wiadomość przez sanek123 dnia Dzisiaj o 22:55:03 »
Zanim podszedłem do wymiany klocków, to trochę poczytałem w necie i pooglądałem filmiki na YouTube. Z przodu nie ma problemu, z tyłu przez hamulec elektryczny już tak.

Nie posiadam komputera (mam tylko zwykły dongle OBDII), więc zrobiłem jak było na jednym z filmików. Koleś mówił, że stosuje tę metodę u swoich znajomych w kilku różnych modelach i nigdy nie miał błędów.

Przed rozpoczęciem pracy należy kilkukrotnie zaciągnąć i odpuścić hamulec elektryczny (zostawić odpuszczony). W trakcie prac należy odkręcić silnik elektryczny od zacisku. Następnie w gniazdo zębate w zacisku wsadzić imbus (rozmiar chyba 5) i skręcić do oporu na pozycję "0" (nie wiem czy jest tam jakiś czujnik, czy nie). Ja najpierw rozkręciłem, żeby zobaczyć czy tłok pod wpływem siły się wysuwa. U mnie klocka było między 1-3mm z każdej strony, więc przyrząd do wciskania tłoczka już się nie mieścił, dlatego dwoma kluczami z użyciem bardzo dużej siły (subiektywnie) cofnąłem tłoczek do oporu. Po cofnięciu tłoczka można przykręcić z powrotem silnik elektryczny do zacisku (pamiętając od uszczelce) i kontynuować resztę prac.

Po wymianie klocków najpierw pompowałem pedałem, żeby było twardo pod nogą, a następnie znowu kilkukrotnie zaciągnąłem i odpuściłem hamulec elektryczny i sprawdziłem donglem czy nie ma błędów. Aplikacja nic nie sczytała, więc jest git.

Cytuj
a poza tym po wciśnięciu ręcznego mruga napis z wykrzyknikiem że ręczny zaciągnięty a dawniej swieciłi świeci zółty napis EPB
Jak zaciągnę ręczny elektryczny, to świeci się (!)(P) BRAKE na desce. Tak jak tutaj.

Ale i40 miało kilka rodzajów "zegarów", więc u kolegi może być inaczej.
3
i30 GD / Odp: Dławienie silnika 1,4 CRDI
« Ostatnia wiadomość przez przemek480 dnia Dzisiaj o 22:33:40 »
Pompa nie była rozbierana. Sprawdzę ją. Robsson79 jakiego programu używasz do sprawdzania błędów? Myślałem nad zakupem MAXIECU.
4
i40 VF / Odp: Wymiana radia/navi
« Ostatnia wiadomość przez sanek123 dnia Dzisiaj o 20:58:32 »
Na kolejny swój temat odpowiem samemu. :)

1. Radio zmieniłem.

2. Wybór padł na chińczyka, Joying JY-UZD11N8. Model na 2023 rok, Android 12, Snapdragon QCM6125, 8GB RAM, 128GB ROM, 11,6" o rozdzielczości fHD. Android Auto działa przez aplikację zewnętrzną po kablu i bezprzewodowo. Korzystałem chwilę na początku, ale z racji Androida i możliwości instalowania zewnętrznych aplikacji, AA już nie potrzebuję.

3. Mimo że ekran zasłania panel, ramkę kupiłem. Trzeba odciąć trochę dołu i spiłować boki, żeby zmieścić jednostkę. Elementy montażowe z dedykowanego radia nie pasowały. Należałoby jeszcze zrobić dodatkową ramkę w technologii druku 3D, bo patrząc od boku widać dziurę i szarą obudowę jednostki.

4. Wiązkę z interfejsem (nie jest to canbus jak napisałem wyżej) trzeba kupić, żeby było sterowanie z kierownicy. Tutaj nadal jest problem, przyciski voice control, odbierz i zakończ rozmowę mapują się tak samo, jakby miały tę samą rezystancję. Jak będę mieć chwilę, to poszukam rozwiązania. W sumie mało rozmawiam jeżdżąc, więc nie przeszkadza aż tak bardzo.

5. Wtyczka w klapie bagażnika jest, ale nawet jak podłączy się oryginalną kamerę, to nic się nie dzieje. Brak wtyczki 16pin za radiem.

6. Z tego co się orientuje, wtyczka do głośnika centralnego.

7. Tej wtyczki nie udało mi się rozpracować.

Dodatkowo: wyciszyłem drzwi, poprowadziłem nowe kable i zamontowałem DSP, wzmacniacz i głośniki Focala (przód trójdrożne, tył zespolone dwudrożne + sub). Jakość nieporównywalnie lepsza. Jest mocniej, głębiej i więcej szczegółów u góry pasma.
5
i40 VF / Odp: Szarpanie przy dodawaniu gazu
« Ostatnia wiadomość przez Okruch dnia Dzisiaj o 19:54:15 »
Kolego jak wywala jakieś błędy to pierwsze co to podłączyć komputer.
6
ix35 EL / Odp: Dpf 1.7
« Ostatnia wiadomość przez Albi dnia Dzisiaj o 19:14:04 »
Cześć wycinać nie zamierzam ale nie wiem dlaczego teraz jak jest ciepło wypala się co 100 km a zimo było 400 km może się komuś przyda opcja że Star stop przy wypalaniu auto nie zgaśnie
7
i30 GD / Odp: Dławienie silnika 1,4 CRDI
« Ostatnia wiadomość przez Robsson79 dnia 11 Maj 2024, 23:34:30 »
rozbierana była pompa w baku? czy tylko te "zewnętrzne" sitko? błędów nie sypie? u mnie sypało błędem P1186 i wchodził w tryb serwisowy 2800 obrotów i koniec. po zgaszeniu silnika ponowne uruchomienie kasowało problem do momentu wysypania błędu. 
8
i30 GD / Odp: Skrzynia biegów - zgrzyty przy wrzucaniu 3 i 4 biegu
« Ostatnia wiadomość przez dareknbr dnia 11 Maj 2024, 21:14:38 »
Klasycznie - synchronizatory do wymiany.
9
Portal / Looking for my other half for the night
« Ostatnia wiadomość przez bigkaban dnia 11 Maj 2024, 18:51:47 »
Casual dating at its finest – join the leading platform for relaxed and fun encounters!
No strings attached relationships, relax and enjoy
Genuine Ladies
Prime casual Dating
10
i30 GD / Odp: Dławienie silnika 1,4 CRDI
« Ostatnia wiadomość przez przemek480 dnia 11 Maj 2024, 17:29:48 »
Sitko jest czyste, było sprawdzane, czyszczone. Generalnie auto jeździ bez problemu.
Co jakiś czas zaraz po odpaleniu albo po przejechaniu kilku km, auto traci moc. Można rozpędzić do ok. 90km i koniec. Najgorzej jest jak zacznie się wyprzedzać a tu nagle brak mocy i trzeba się ratować i szybko rezygnować z wyprzedania, co bezpieczne nie jest.
Wygląda to tak jakby auto traciło turbo, miało zapchany DPF, albo wchodzi w tryb serwisowy - np. wypalanie DPF.
Gdy brak jest mocy, po jakimś czasie silnik tak jakby "kichnie" i już silnik pracuje tak ja należy.
Strony: [1] 2 3 ... 10 Następna