HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra => Wątek zaczęty przez: LukaszMix w 29 Lipiec 2008, 18:35:41
-
Witam jestem tutaj nowy.
Mam pewien problem z moim autkiem.
Po wymianie uszczelki pod głowicą i zmianie paska rozrządu moja Lantra zrobila sie słaba i nie równo pracuje na wolnych obrotach, czasami jest oki a czasem obroty skacza od 800 do 1200. jaka może być przyczyna tego problemu.
Ja daje rade tak jeździć ale moja kobieta ma problem bo trzeba mocno gazowac żeby w ogóle chcial ruszyć, ale jak sie rozpedzi tu jakos tam idzie.
-
kto ustawiał rozrząd? jesteś pewien ze remont był dobrze zrobiony??
-
osobiscie ustawiałem i wszystko chyba jest oki.
Nurtuje mnie tylko jedna sprawa po uatawieniu wszystkich znaków na kólka na wałkach znaki zawnetrzne były trochę wyrzej niż wewnetrzne.
nie wiem czy tu jest jatas zasada???
Naprawa była dobrze zrobiona.
-
wisz do czego zmierzam... jesli przed naprawą bylo ok a po naprawie juz nie, to znaczy ze zle ustawiles rozrząd
-
osobiscie ustawiałem i wszystko chyba jest oki.
Nurtuje mnie tylko jedna sprawa po uatawieniu wszystkich znaków na kólka na wałkach znaki zawnetrzne były trochę wyrzej niż wewnetrzne.
nie wiem czy tu jest jatas zasada???
Naprawa była dobrze zrobiona.
Uwierz, wystarczy przesunięcie o 1 ząbek.
A jeśli widzisz "Trochę różnicy" w ustawieniu znacznikw, to presunięcie jest większe.
Naprawa mechanicznie może i jest zrobiona OK, ale ustawienie ewidentnie jest źle zrobione
-
Nie chodzi mi o to że znaki sie nie zgrywają!!!!
Chodzi mi o to że na tych kołkach sa po dwa znaki na przeciwległych stronach kółek.
i po zgraniu znaków w wewnątrz sa one troche niżej niz znaki na zewnetrzne.
-
Co do obrotów doszedłem winny jest KROKOWIEC.
Ale co do mocy to nie wiem co może mu być.
Krokowiec nie ma pewnie wpływu na moc.
-
mialem taki sam przypadek kilka lat temu kiedy to rozrzad robil mi kumpel "garazowy mechanik" :-? i po wymianie byla poprostu rozpacz... az wkoncu pojechalem do mojechalem do mojego zaufanego mecha i sie okazala wlasnie to co u Ciebie ze zanczniki troszke sie mijaly, a powinno byc wszystko w jednej linii, naszczescie nie zrobilem na tym za duzo kilometrow bo powiedzial mi ze moglo pokrzywic zawory...
-
Tak ale juz kilka razy probowalem i za nic nie moge ustawic wszystkiego równo po prostu sie nie da!!!!
Chyba ze masz jakis sposob na to.
Poza tym szukam silniczka krokowego do LAntry 1,6 16v z 92 roku prosze o kontakt 4414958
-
a jednak sie da skoro, i musi sie dac, ale ja jednak nie znam tej talemnicy jak to zrobic i jedyna rada jaka moge sluzyc to zebys sie wybral do kogos kto to potrafi dobrze robic 16-tki bo podobno (jak z reszta widac na naszych przykladach) nie jest to takie proste :-/ a szkoda silnika...
co do krokowca to poszukaj na allegro teraz duzo lanterek na czesci oferuja to moze cos znajdziesz.
-
Oglądałem ten rozrząd tylko na hmaservise ale wygląda na to, że źle ustawiasz wałki. Podejrzewam, że ustawiasz "ząb w ząb", a ma być "ząb w wpust". Albo jeden z wałków cofa się po ustawieni. Poproś kogoś o pomoc - niech przytrzyma kluczem wałek/wałki.
-
Tak ale juz kilka razy probowalem i za nic nie moge ustawic wszystkiego równo po prostu sie nie da!!!!
Chyba ze masz jakis sposob na to.
Poza tym szukam silniczka krokowego do LAntry 1,6 16v z 92 roku prosze o kontakt 4414958
Ręce opadają...
Nie chcesz zrobić tego co trzeba, bo się Tobie nie udaje, żal ci wydać kilkadziesiąt PLN na mechanika, który potrafi, ale radośnie wymienisz silnik krokowy, bo jak nie rozrząd to pewnie on.
Ciekawe zrozumienie praw ekonomii, zwłaszcza, ze i tak będziesz musiał ustawić ten rozrząd. Od tego nie uciekniesz
-
Po raz kolejny tlumacze że znaki sie zgrywaja we wszystkich punktach tak jak trzeba i zeby zgrywaja sie ZĄB w WPUST. ale jeśli przeciągam np. sznurek prez wszystkie znaki na kolkach walkow rozrzadu to te znaki sa o jakies 5 mm ponizej lini wyznaczonej przez sznurek.
Probowalem wiele naprawde wiele razy zgrac zeby byla rowna linia.
Ale tak sie naprawde nie da bo albo jest delikatnie podkreslam delikatnie nad lub pod linia sznurka
-
Jeśli wewnętrzne się zgrywają to znaczy, że jest dobrze. Zewnętrzne znaki nie powinny Cię interesować. Tak wynika z hmaservice
-
Tylko czy te znaki powinny zgrywac sie powyrzej czy ponirzej tej mojej lini
-
mają się zgrywać na linii osi jaką wyznaczają wałki. NA środku tej linii. Wyznacz ją sobie za pomocą linijki od środka śrub kół zębatych wałka ssącego i wydechowego
-
Rysunek poglądowy (http://img124.imageshack.us/my.php?image=walkilantra16kn4.jpg) ustawienia rozrzadu 1,6 16V
-
wielkie dzieki
:lol:
-
dzisiaj doszedłem jak to ustawić, a już rozkładałem ręce moge pomóc
-
wiec czekam na podpowiedzi z Twojej strony
-
no i kolejny problem zmienilem silniczek krokowy i autok juz chodzi ale jest nastepny problem.
Po przejechaniu 3 km zagotowal mi wode i co chwile wlacza sie wentylator nie wiem co to moze byc
-
sprawdz czy chłodnica jest gorąca
-
tak chlodnica jest goraca ale dla pewnosci przeplukalem ja woda pod cisnieniem tak samo caly silnik.
-
Witam mam problem z mocą w swjej lantrze, czasem zlapie i ładnie idzie a czasem poprostu
ledwo co sie turla, ktos wie moze co to moze byc?
-
tez mam z tym problem i nie wiem co i jak
-
jezszce jedna rzecz jaką przyuwazylem to mianowicie waz ktory idzie do chlodnicy strasznie jest spuchnieta powinna byc miekka a jest spuchieta, raz to sprawdzilem jak auto mi ładnie zlapalo to otworzylem maske i waz nie byl az tak spuchnietym, czego to moze byc wina?
-
moze to byc oznaka uszkodzonej uszczelki pod glowica
-
jezszce jedna rzecz jaką przyuwazylem to mianowicie waz ktory idzie do chlodnicy strasznie jest spuchnieta powinna byc miekka a jest spuchieta, raz to sprawdzilem jak auto mi ładnie zlapalo to otworzylem maske i waz nie byl az tak spuchnietym, czego to moze byc wina?
Układ chlodzenia jest cisnieniowy moze to byc wina uszczelki pod glowica ale to by wyganialo plyn. moze byc wina korka w chlodnicy powinien otwierac wylot do wyrownawczego przy cisnieniu 0,9 bara. a twarde rury powinny byc przy nagrzanym silniku ale nie do przesady
-
więc mówicie żeby najlepiej zainwestować w wymiane uszczelki pod głowicą?
To może być przyczyną straty mocy?