HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Dawido1000 w 26 Czerwiec 2012, 17:56:26

Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Dawido1000 w 26 Czerwiec 2012, 17:56:26
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Jestem nowym użytkownikiem Santa fe. Auto posiada napęd na 4 ( przynajmniej tak jest napisane z tyłu na klapie i sprawdziłem pod autem wał jest i most również). Ostatnio miałem ochotę pojechać do lasu pojeździć ścieżkami nagle w momencie wjechałem w bardziej miękki teren i auto mi już w tym miejscu zostało. Zakopałem się. Przy próbie wyjazdu okazało się, że koła przednie tracą przyczepność i się kręcą a tył nic stoi w miejscu żadnej reakcji. Niestety próba się nie powiodła i potrzebny był traktor. Pytanie moje jest takie w jaki sposób sprawdzić czy napę na cztery działa i czy przy utracie przyczepności z przodu koła tylne również powinny się kręcić i przenosić napęd? z góry dziękuję za pomoc. Dodam , że po wrzuceniu biegu na D wał się obraca.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 26 Czerwiec 2012, 23:26:06
Nie przejmuj sie to naped oparty na sprzegle miedzy osiowym i jak to w osiach na mechanizmie roznicowym. Bez zadnych blokad  Czyli jak masz szosowe opony to za wiele nie wskurasz w terenie. Moze byc tak ze extremalnie bedzie ci krecilo tylko jedno kolo. Na pocieszenie dodam ze i tak mamy lepiej niz wiekszosc posiadaczy suv-ow bo u nas katy zejscia/natarcia i przeswit jest niezly. Jak lubisz teren to polecam zainwestowac w dobre oponki typu A/T. Wtedy nie tak latwo zerwac przyczepnosc i dluzej kreca wszystkie kola.
Oczywiscie to tylko teoria bo moze faktycznie cos jest nie tak u Ciebie. Mozesz miec zuzyte np sprzeglo miedzyosiowe. Nie czules smrodu spalonego sprzegla?
 Zeby sprawdzic czy 4x4 dziala najlepiej na luznym podlozu wychyl glowe i obserwuj tylne kolo gdy mocniej ruszysz.
P.S. ja swojego poprzedniego tez w blotku zakopalem :) A z obecnym to swiruje juz tylko na suchym :(
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: jaclwapl w 27 Czerwiec 2012, 08:13:58
A nie masz przypadkiem magicznego przycisku "lock"? W 2003/2004 zrobili lift i nie było już 100% stałego napędu na 4 koła. Może po prostu masz nowszą wersję i nie włączyłeś tyłu:) Jeżeli nie wiesz jaką wersję masz to zobacz na pas środkowego pasażera z tyłu. Jak wychodzi z sufitu to masz po lifcie a jak z siedzenia to masz przed.

Co do patrzenia na znaczek na klapie i inne elementy karoserii to lepiej się tym nie sugerować jak się nie zna na 100% historii samochodu. Szukając swojego widziałem już 2wd z klapą od 4wd oraz benzynę z maską od diesla :)
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 27 Czerwiec 2012, 09:54:33
Lift z przyciskiem byl od 2005 poza tym w sf nie ma opcji 2wd/4wd. Jest auto/4wd lock ( wg mnie kiepskie rozwiazanie. Lepiej sprawdza sie jak np. W daci duster 2wd/auto/4wd lock). Czyli nawet nie wciskajac przycisku lock przy utracie przyczepnosci przodu zalacza sie tyl. ( na sniegu przy normalnej jezdzie mozna sie zdziwic niestety niekorzystnie ) Teoretycznie bo praktycznie i tak pracuja sprzegla. NIE MA BLOKADY SZTYWNEJ. To nie terenowka.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Dawido1000 w 27 Czerwiec 2012, 12:17:15
Mam auto przed liftem. Co do smrodu to był ale bardziej spalonej gumy z koła z przodu bo próbując wyjechać i wzmocnić podłoże podkładałem kawałki drzewa i opona się po nim ślizgała. Co do testu na luźnym podłożu. Przy ostrym ruszeniu koła przednie się kręcą i buksują a tył nic ( nie widać momentu utraty przyczepności) nie wiem czy to prawidłowe czy nie. Dodam , że przednie opony nie są A/T

 Mam jeszcze jeden problem nie zawsze objawiający się podczas jazdy po przejechaniu np 30-40 km zapala mi się kontrolka ABS . Po czym staję wyłączam auto i po ponownym ruszeniu gaśnie. Przy zakopaniu się w błocie również się zapaliła.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: jaclwapl w 27 Czerwiec 2012, 14:49:05
Jak długo masz samochód? kupowałeś od rodzimego handlarza? od początku masz coś takiego z tym ABS'em?
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: felkner w 27 Czerwiec 2012, 14:50:49
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Miłek25 w 27 Czerwiec 2012, 14:55:45
Z tymi oponami się zgodzę. Ostatnio czytałem że różnice w wysokości bieżnika mogą mieć negatywny wpływ na cały układ napędowy.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: felkner w 27 Czerwiec 2012, 15:06:10
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: ozzyhw w 27 Czerwiec 2012, 15:13:46
Cytat: "Dawido1000"
Mam jeszcze jeden problem nie zawsze objawiający się podczas jazdy po przejechaniu np 30-40 km zapala mi się kontrolka ABS . Po czym staję wyłączam auto i po ponownym ruszeniu gaśnie. Przy zakopaniu się w błocie również się zapaliła.

Najprawdopodobniej pęknięty pierścień ABS - jest nawet taki wątek na forum. Mam to samo i przymierzam się do wymiany (już jakieś 4 miesiące  :-D :-)  ) pierścień już kupiłem.

PS. Opony też mogą być zwłaszcza jak jest duża różnica zużycia lub są zdecydowanie inne - ABS może głupieć od tego - dostaje informacje o różnych prędkościach obrotowych.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 27 Czerwiec 2012, 15:36:29
Rozne opony i wysokosc bieznika maja tylko wplyw na zuzycie sprzegla miedzyosiowego. W konsekwencji dlugiej jazdy na takim kpl. mozna je uszkodzic. Dotyczy to glownie aut ze stalym napedem 4x4. Poprostu podczas jazdy po np. asfalcie powstaja naprezenia miedzy osiami ze wzgledu na roznice przyczepnosci( inny bieznik ) badz roznice predkosci kol ( inne zuzycie bieznika , albo co absolutnie niedopuszczalne , inny rozmiar kol)
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: felkner w 27 Czerwiec 2012, 15:44:25
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 27 Czerwiec 2012, 15:56:14
Poprostu jak jest uszkodzone/zuzyte tyl nie kreci wcale albo kreci slabo ( czyli np na trawie nie zakreci a na piasku tak)  z wyczowalnym poslizgiem jak to przy zuzytym sprzegle, do tego moze smierdziec
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: felkner w 27 Czerwiec 2012, 16:03:29
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 27 Czerwiec 2012, 16:21:58
Kontrolka mryga tylko przy poslizgu w momencie zalaczania tcs (asr) i to jakby w temacie zuzycia sprzegla niewiele wnosi
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: felkner w 27 Czerwiec 2012, 16:47:58
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 27 Czerwiec 2012, 18:21:12
No ciekawe czy auto kolegi ma tcs wogole no i jaki przebieg. Bo sprzeglo poprostu moglo sie zuzyc bo poprzedni wlasciciel np. czesto jezdzil w terenie. A tcs z tego co pamietam w moim poprzednim w blocie jak go zakopalem tez sie nie wlaczal. Kola buksowaly ile gazu dawalem. Tyle ze tyl tez pracowal.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: felkner w 27 Czerwiec 2012, 20:46:34
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Dawido1000 w 27 Czerwiec 2012, 22:56:19
Jeśli chodzi o TCS to pewnie moje auto w ogóle go nie posiada.Auto ma niby przebieg 130 tys ( piszę niby bo tego to nie zgadniesz) . Co do kontrolki ABS zapala się tak jak pisałem po przejechaniu 30-40 km i to po asfaltowych drogach z normalnymi prędkościami. Sprawdzałem na piasku i auto również kręci przednimi kołami a tył nic zero uślizgu. Wracając jeszcze o kontrolki i stanu opon. Przed zmianą miałem założone cztery takie same opony tej samej marki i bieżniku i również kontrolka się zapalała. W chwili obecnej rozmiar opon jest ten sam. Ktoś kiedyś gdzieś napisał aby sprawdzić olej w sprzęgle  ( chyba) ze po dolaniu czy zmianie napęd się ożywił. Będę musiał od czegoś zacząć. Mam jeszcze pytanie odnośnie tych pierścieni ABS czy idzie je jakoś sprawdzić bez rozbierania aby wiedzieć który jest pęknięty?
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 27 Czerwiec 2012, 23:32:35
Poloz sie pod autem i na piascie zaraz za tarcza hamulca bedzie widac pierscien zebaty jest tam tez czujnik ktory "liczy " te zeby. On tez moze byc walniety zamiast pierscienia np. Sprawdz to na wszystkich kolach. Czujniki te sa wykorzystywane tez przez tcs.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Dawido1000 w 27 Czerwiec 2012, 23:35:18
rozumiem, że jesli pierscień bedzie gdzieś pękniety to zobaczę to gołym okiem?
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 28 Czerwiec 2012, 00:04:55
Raczej na macanego. Kiepski dostep.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Dawido1000 w 28 Czerwiec 2012, 00:06:04
ok. ale chodzi mi o to czy sam to pekniecie wymacam....
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 28 Czerwiec 2012, 00:12:23
Raczej tak zeby powinny byc rowne sa wyrazne splaszczone w odstepie ok 3mm wiec powinienes to wyczuc. Jak bedzie ok to polecam spr u elektryka czujniki. A pierscien radze dac do warsztatu z prasa, sam lepiej go nie wymieniaj bo latwo pekaja.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Dawido1000 w 28 Czerwiec 2012, 00:14:48
ok. Dziekuję za informację. Sprawdze na pewno. Martwi mnie jednak jeszcze ten napęd bo jak coś ze sprzęgłem to bedzie większy wydatek...
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 28 Czerwiec 2012, 00:25:22
Niekoniecznie. Osobiscie nie robilem. Ale mysle ze jesli naprawa/wymiana zuzytych elementow ew dolewka oleju i wszystko to wyjdzie za drogo to zawsze mozesz kupic z rozbitka. Ale mysle ze nie bedzie takiej potrzeby. Ja za remont skrzyni biegow z wymiana sprzegla zaplacilem za wszystko 2,5 tys. Wiec niedrogo jak na takie auto. Ceny czesci przystepne tylko mechanika dobrego poszukaj.
I tylko sie nie zalamuj bo sf to naprawde fajne auta. Mialem juz jednego, a nastepny bedzie po lifcie ostatni w starej budzie 4x4 crdi. Nigdy zaden samochod tak mi nie podpasowal  :-) Wiec glowa do gory, zrobisz i bedziesz jezdzil  z geba usmiana  :mrgreen:
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Dawido1000 w 28 Czerwiec 2012, 00:28:38
Teraz tez jeżdzi i problemów nie ma...ale nie chciałbym aby się coś popsuło do reszty jeśli oczywiście jest zepsute:) poszukam mechanika i zobaczę co i jak może nie bedzie tak źle.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: felkner w 28 Czerwiec 2012, 09:20:02
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 28 Czerwiec 2012, 11:41:51
Wymiana opon nic tu nie zmieni. Ale to tylko moje skromne zdanie.
Tytuł: Re: Napęd
Wiadomość wysłana przez: volcan w 28 Czerwiec 2012, 12:28:05
Masz coś nie tak ze sprzęgłem międzyosiowym albo tylnym mostem. Innego wariantu nie ma.

Jeżeli masz wersję przedliftową - ma ona stały napęd na 4 koła (bez żadnych przycisków), TCS-u raczej nie ma (nie spotkałem się z TCS-em w autach przed liftem).

Samochód ze sprawnym napędem (i LSD w tylnym moście) w warunkach słabej przyczepności wręcz wypycha się tyłem - najlepiej czuć to na śliskiej nawierzchni (zimą np.) - dodanie gazu nie powoduje żadnego uślizgu kół - a tył wyraźnie pcha auto do przodu.

Różne rozmiary opon (nawet różny producent przy teoretycznie tym samym rozmiarze) na przedniej i tylnej osi to zabójstwo napędu - sprzęgło non stop pracuje, może się przegrzać i uszkodzeniu ulegają tarczki.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: jaclwapl w 28 Czerwiec 2012, 13:18:30
volcan, Ja mam TCS i mam wersję sprzed liftu  :-D  co do objawów sprawnego napędu to zgadzam się w 100%.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Mahatma w 28 Czerwiec 2012, 16:41:24
Panowie
Podlacze sie do tematu.
Ogladalem dzis SF i niby jest 2005 ale chyba jeszcze przed liftem bo nie ma przycisku LOCK, jest kontrolka 4wdLock ale sie nie swieci. Ma wal ale tera to nie wiem czy on ma 4wd na stale czy nie.[mod]
Link (http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201224475561714/sort/default/usedcars/fuel-type/diesel/transmission/automatic/model/santa_fe/make/hyundai/page/1/postcode/hp42hp/radius/1501?logcode=p) [/mod]
Man numer VIN czy moge to jakos sprawdzic co on ma a czego nie?
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 28 Czerwiec 2012, 17:06:44
W serwisie sprawdzisz po vin. Bylo duzo przejsciowek tzn. stary naped i nowa buda i odwrotnie. Jak nie ma przycisku to ma stary naped. Ale i tak trzeba dobrze sprawdzic czy nie przekladka po dzwonie jakas.
Tytuł: Re: Napęd
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 28 Czerwiec 2012, 18:01:41
Cytat: "volcan"

Samochód ze sprawnym napędem (i LSD w tylnym moście) w warunkach słabej przyczepności wręcz wypycha się tyłem - najlepiej czuć to na śliskiej nawierzchni (zimą np.) - dodanie gazu nie powoduje żadnego uślizgu kół - a tył wyraźnie pcha auto do przodu


To mogę potwierdzić, mam w/w napęd z LSD i faktycznie na śliskiej nawierzchni tył jakby chciał wyprzedzić całość.

Najszybciej było by podjechać do najbliższego oponiarza podniesie  na podnośniku, odpalisz Santka i będziesz widział czy na biegu będą kręciły się wszystkie koła - potwierdzisz przynajmniej czy tylna oś ma jakikolwiek połączenie mechaniczne ze skrzynią biegów a kwestia sprawności tego połączenia to już pole do popisu dla fachowców
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: volcan w 28 Czerwiec 2012, 20:47:46
Cytat: "jaclwapl"
volcan, Ja mam TCS i mam wersję sprzed liftu  


OK :) Ja mam bieda-wersję z Włoch ;) Skórę dali, klimatronik dali, mnóstwo poduszek, ABS, LSD itp. ale na TCS już poskąpili (jak i na podgrzewanie foteli).
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: jaclwapl w 29 Czerwiec 2012, 08:25:20
Mahatma, tak jak pisze stolek6, lepiej jedź do serwisu i oni go obejrzą i powiedzą co jest i nie za dużo pewnie wezmą:). Santek to rzadki samochód z wieloma drobnymi szczegółami. Rodzimi złomiarze-handlarze sprowadzają rozbitki i uzupełniają ubytki częściowe od dowolnych Santków. Jak pisałem już widziałem benzynę z maską od diesla, klapy nie od tych wersji. 4wd bez tylnego mostu, automat z przyciskiem na gałce nie po tej stronie(przekładka bynajmniej nieudana) i różne takie... dobrze, że zanim zacząłem szukać i jeździć oglądać to dużo czytałem.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: stolek6 w 29 Czerwiec 2012, 09:11:30
Zgadza sie. Ostatnio kolega z pracy kupil rav4 benzyne z wlotem powietrza na masce... Troche go zaniepokoilo jak mu powiedzialem ze rav4 turbo z intercoolerem w benzynie to chyba nie bylo  Po 2tyg znalazl jele..  co go odkupil. Nawet nie trzeba jechac do serwisu, mysle ze po podaniu nr. Vin przez telefon powiedza jaki to model. Polecam serwis obok mnie Gajewski-Jaworski.
Swoja droga dobrze bylo by zrobic jakis spot i porownac nasze sf. Bo informacji w necie o nich jak na lekarstwo. Do konca nie wiadomo jak sie szuka w necie czy mamy centralny mechanizm roznicowy czy sprzeglo wiskotyczne , jak wyglada sprawa po lifcie z tym napedem. Na allegro jak chcesz kupic uzywane sprzeglo miedzyosiowe to nie znajdziesz bo handlarze opisuja je jako... reduktor  :shock:
Tylko podejrzewam ze zaden z nas , jak ja, nie zaglada do tematu "zloty i spoty" no bo po co sie spotykac z wlascicielem getza lub accenta w galerii handlowej.  Nie chcac nikogo obrazac, a bron boze sie wywyzszac, to te samochody maja ze soba wspolny tylko znaczek.( no moze i silnik) A tym bardziej inne jest przeznaczenie. Spot dla sf widze raczej na jakis gorkach niz na parkingu pod sklepem. Pisze tu bo na starym forum bylo juz to poruszane. Jak ktos wyrazi chec to albo ja , albo ktos niech zalozy temat o zlocie/spocie i tylko prosba aby tam zajrzec.
P.S. w okolicach warszawy to mam kilka fajnych miejsc do zabawy   :mrgreen:

Cytat: volcan

Samochód ze sprawnym napędem (i LSD w tylnym moście) w warunkach słabej przyczepności wręcz wypycha się tyłem - najlepiej czuć to na śliskiej nawierzchni (zimą np.) - dodanie gazu nie powoduje żadnego uślizgu kół - a tył wyraźnie pcha auto do przodu.

No ja w swoim poprzednim majac stary staly naped 4x4 ( nie doszedlem czy z lsd , bo zalozylem temat na starym forum ale chyba poza Toba nikt nie odpisal, o ile dobrze pamietam ) mialem wrazenie ze najpierw bierze przod , z delikatnym uslizgiem, a potem tyl. Ale mysle ze tu moze byc przyczyna takiego zachowania roznica w mocy (193 vs 113)
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 29 Czerwiec 2012, 18:11:38
Cytat: "volcan"
Cytat: "jaclwapl"
volcan, Ja mam TCS i mam wersję sprzed liftu  


OK :) Ja mam bieda-wersję z Włoch ;) Skórę dali, klimatronik dali, mnóstwo poduszek, ABS, LSD itp. ale na TCS już poskąpili (jak i na podgrzewanie foteli).


Włosi chyba tak już mają - mam Santka jak i Ty z Włoch z tym samym wyposażeniem, wcześniej miałem Astrę F Kombi też z Włoch i tam wyposażenie też było co najmniej dziwne w swojej konfiguracji :)
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: volcan w 04 Lipiec 2012, 00:04:42
Cytat: "Arni71"

Włosi chyba tak już mają - mam Santka jak i Ty z Włoch z tym samym wyposażeniem, wcześniej miałem Astrę F Kombi też z Włoch i tam wyposażenie też było co najmniej dziwne w swojej konfiguracji :)


Chyba nie tylko Włosi w sumie... Mam też dostawczaki z Francji i nie dziwi mnie już konfiguracja - pełna elektryka, super fotele kierowcy, duże baki, automatyczna klima, centralny, klucz scyzoryk, fabryczne audio, czujniki cofania i do tego brak poduszek, sam ABS z EBD (bez kontroli trakcji) itp. kwiatki ;) BTW kolor dostawczaków z Europy południowej też jest inny, niż z północnej i centralnej (mam na myśli biel).
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Dawido1000 w 19 Lipiec 2012, 22:16:28
Witam i wracam do tematu mojego napędu . Po wizycie u mechanika. Stwierdził , że od strony skrzyni biegów i wału jest wszytko ok. Problem jest po stronie mostu z tył wspomniał coś o sprzęgle wiskotycznym ( czy coś takiego). Moje pytanie brzmi w jaki sposób to się naprawia ( rozumiem , że wymina) ale chodzi mi o to czy to trzeba kupić z całym mostem tylnym czy wystarczy jakąś część która występuje osobno? Nie znam się na tym i stąd moje pytanie. Jak w ogóle wygląda sposób działania takiego sprzęgła i przenoszenia napędu na tylne koła.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: cisco w 30 Lipiec 2012, 13:32:35
witam wszystkich. posiadam santa fe z 2002r  napędem na przednia oś niestety(2.0 16v dohc). Pytanie czy bardzo skomplikowane będzie przerobienie go na 4wd? czy to się opłaca i czy wogule da sie wykonac taki zabieg w tym aucie? dziękuje i pozdrawiam !!
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 11 Sierpień 2012, 20:55:09
Cytat: "cisco"
witam wszystkich. posiadam santa fe z 2002r  napędem na przednia oś niestety(2.0 16v dohc). Pytanie czy bardzo skomplikowane będzie przerobienie go na 4wd? czy to się opłaca i czy wogule da sie wykonac taki zabieg w tym aucie? dziękuje i pozdrawiam !!


Ten temat był już poruszany na tym forum - są też tam wnioski i sugestie
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: volcan w 12 Sierpień 2012, 15:05:05
Cytat: "Arni71"

Ten temat był już poruszany na tym forum - są też tam wnioski i sugestie


Krótko ;) Pozostaje chyba poradzić zmianę egzemplarza - bo roboty jest dużo, na nowych częściach przekroczy chyba wartość auta, na używkach jest kłopot, bo nie ma zazwyczaj jak sprawdzić, czy aby kupowane części są sprawne.

Myślę, że gdyby się uprzeć na przekładkę - najlepiej będzie anglika w całości przywieźć i przełożyć do swojego, ewentualnie poszukać jeżdżącego auta po "przygodzie blacharskiej" - typu dachowania jakiegoś itp.
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: Dawido1000 w 18 Wrzesień 2012, 10:41:01
Witam ponownie..
Wracam właśnie od oponiarz,który poniósł mi auto do góry i stwierdził, że napęd działa i że napęd na koła jest przenoszony... bo kręcą się wszystkie... ale nadal dla mnie dziwne jest, że w momencie wjazdu w jakiś piasek czy błotko kręcą się tylko przednie... czy jest możliwość taka, że na podniesionym aucie sprzęgło między osiowe bierze i jest ok a w momencie obciążenia nie dołącza tyłu?
Pozdrawiam
Tytuł: [Santa Fe SM] Napęd
Wiadomość wysłana przez: felkner w 19 Wrzesień 2012, 06:32:06