HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: brave w 04 Sierpień 2020, 09:39:40
-
Witam mam pytanie do znawców tematu. Czym może być spowodowane to że w silniku 2.0crdi d4ea po dłuższym postoju np 2 dni auto odpala a kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po chwili tak jak np po wymianie oleju gdy filtr jest pusty i musi się napełnić. Czy tam jest jakiś zawór zwrotny który powinien trzymać olej a nie trzyma czy może to są już oznaki padania pompy oleju? Wie ktoś co powinienem zaradzić żeby nie zajechać tego silnika? A może zupełnie inna przyczyna spotkał się ktoś z czymś takim?
-
Jeżeli Ci się cofa olej z filtra to sprawdź odkręć obudowę, jak oleju niema to odpowiedź znasz jeżeli olej jednak będzie to stawiałbym na pompę albo zasyfiony smok. Jeżeli by wchodził w rachubę zasyfiony smok to żeby misy nie ścigać bo mało roboty przy tym nie będzie to zrób płukankę silnika powinna wymyć syf. W Peugeocie głupiał mi wskaźnik poziomu oleju po zrobieniu płukanki jest ok.
-
W fiacie bravo i silnikach jtd jeśli taki objaw występuje to jest problem z uszczelką od pompy olejowej i smoka. Popatrz bo to w tamtym przypadku objaw przed gorszą awarią. Więc może w innym silniku jest co innego ale nie warto dłużnej tak jezdzić.
-
Wrócę teraz do auta w piątek to zobaczę czy zeszło z filtra. Załatwiłem też sobie manometr i postaram się zmierzyć jakie ma ciśnienie oleju. Dzięki za informacje i sugestie.
-
Sprawdziłem po dłuższym postoju i oleju w filtrze prawie wcale nie było tzn był w polowie tego kubka i przy odkręcanie było słychać charakterystyczny dźwięk zasysania powietrza. Teraz pytanie co odpowiada za to aby ten olej się nie cofał??
-
Jak wyjmiesz filtr i opróżnisz olej to na środku masz taką uszczelkę jak naciśniesz palcem to się ugina jest ona prawdopodobnie dociskana sprężyną od spodu. Zapewne na tej uszczelce masz nieszczelność i spływa ci olej z filtra. W silniku 2.2 uszczelka jest wymienna ale w 2.0 prawdopodobnie nie. Pozostaje Ci kupno używki przynajmniej ja bym tak zrobił.
-
Chodzi ci o taką uszczelkę na dnie tego kubka co jest przykryta taka blaszka z wycięciami czy o jakąś inną uszczelkę? Bo ja nie bardzo rozumiem. a mam jeszcze takie pytanie bo wiem że są 2 rodzaje filtrów w tych silnikach jeden właśnie taki w obudowie co się wymienia tylko wkład i ja taki mam a drugie są metalowe i wymienia się je całe. Nie wiesz czy można je stosować zamiennie może w tych metalowych filtrach jest jakiś zaworek zwrotny
-
Problem rozwiązany. Zmierzyłem ciśnienie oleju jest ok więc podejrzenie padło na sam filtr tzn obudowę filtra. Zostało ty wymienione na filtr w obudowie metalowej który w środku ma nowe uszczelki. I działa bezproblemowo. Temat zamknięty.