HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: sebiq12 w 14 Październik 2013, 18:18:18
-
Witam
Przymierzam się do zakupu lamp poliftingowych (przednich) jednak najpierw chciałem zaczerpnąć waszych opinii. Czy jest to możliwe? Jak tak to proszę o informację na ten temat. Moze ktoś z wasz juz przerabiał temat a moze ma juz w swoim IX'e ;)
-
Chyba trzeba wszystko przeanalizować począwszy od mocowania czy nie ma przesunięcia po komputer czy będzie poprawne sterowanie lampami. Ładnie wyglądają ale chyba było by zbyt proste jak by było plug&play
-
heheh pewnie plug&play nie są a szkoda :(
-
Mam gdzieś zdjęcie mocowania nowych lamp jak jesteś zainteresowany mogę przesłać na @ nie miałem czasu żeby porównać czy mocowania są podobne. Ale tylne lampy chyba pasują plug&play a tez fajnie wyglądają :)
-
Chyba czy pasuja ? ;)
-
Chyba :) nie dali rozebrać w wersji demonstracyjnej która oglądałem :)
-
Witam
Przymierzam się do zakupu lamp poliftingowych (przednich) jednak najpierw chciałem zaczerpnąć waszych opinii. Czy jest to możliwe? Jak tak to proszę o informację na ten temat. Moze ktoś z wasz juz przerabiał temat a moze ma juz w swoim IX'e ;)
Wchodzę na forum dzisiaj aby napisać podoby post, po długotrwałej nieobecności, a tu jako pierwszy ten.. również czekam z informacją.. w sumie to nie wiem.. czy mi się te lampy podobają.. ale warto mieć opcję wymiany.. np. w niektorych samochodach po lifcie są te same mocowanie i wszystko pasuje...
-
witam wlasnie zalozylem lampy tylne po lifcie do mojego ix przed liftem wszystko pasuje jedynie trzeba polaczyc jede kabelek masy bardzo latwe do zrobienie wystarczy popatrzec na starsza lampe kupione mam tez przednie xenony jak podlacze dam wpis ze zdjeciem
-
No to niezie zaszlałeś :-) , ile Cię to kosztowało?
-
Niedrogo hehe chwila strachu wykrecilem na ulicy :lol: zartuje oczywiscie 2800 komplet tyl i przod Jest troche ale co sie nie robi dla swojego ix hehe pozdrawiam :-D
-
Jeśli koledze udało się zamontować lampy po lifcie wersję ksenon, prosimy o podzielenie się uwagami w kwestii np. czy można regulować ich wysokość świecenia manualnie jak to odbywa się w dotychczasowych lampach , oraz jak wygląda kwestia adaptacji ich elektrycznie w miejsce starych lamp , oraz jak rozwiązać temat świecących się w starszych modelach IX świateł drogowych w każdej pozycji włącznika - mówiąc krótko jak się nie przekręci świateł , to zawsze się one świecą - jak to się ma do świateł dziennych w nowych lampach ?! CZy sprawę można załatwić modułem o nazwie CLM02-DRL-OFF firmy Quasar który np. rozwiązuje tę kwestię z dokładanymi ledami zintegrowanymi w światłach przeciwmgielnych .
-
Witam założyłem dzisiaj tylne lampy po lifcie ale przy naciśnięciu pedału hamulca nie świecą lamy w klapie, te w błotniku świecą tam też dołożyłem jeden kabelek masy czy tak samo muszę zrobić z tymi lampami z klapy i gdzie go podłączyć
-
@mariuszpog, zrobiłeś stopy w klapie?
Off: zaglądasz czasem do Swoich PW?
-
Ostatnio logował się 22.03.2014 więc jeszcze nie przeczytał PW.
-
Witam niestety nie mam stopów w klapie dałem sobie spokój pomimo tego lampy jako całość jak i ze stopami po bokach świecą super.
-
Witam wszystkich. Jestem tu po raz pierwszy i mam pytanie. Chcę wstawić lampy poliftingowe do swojego modelu z 2010roku czy jest takowa mozliwość. Dzwoniłem do wielu serwisów hyundaia i nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na to pytanie - wszyscy tylko mówią, że myśmy tego nie robili. Jest ktoś w stanie mi pomóc.
-
Po raz pierwszy powinieneś być tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=53698#53698
-
Witam.
gurszczak czy istniałaby możliwość umieszczenia zdjęcia z kostką łączącą nowe lampy po liftingu z kablami w naszym aucie przed liftingiem? Chyba, że ktoś inny też już ma to zamontowane to czy mógłby umieścić a najlepiej jeszcze zrobić do tego mały komentarz. Czy jest różnica w montażu okablowania w lampach po liftingu przy świtłach xenonowych a zwykłych?
-
lessiu2, ja niestety nie montowałem nowych lamp więc nie posiadam takiego zdjęcia.
-
Źle odebrałem ;). Może ktoś inny to robił? Bylibyśmy wdzięczny za umieszczenie zdjęć ;).
-
http://service.hyundai-motor.com//euro5/index.tiles
(http://images69.fotosik.pl/64/aa995f3efcd508adm.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=aa995f3efcd508ad)(http://images66.fotosik.pl/64/fe448483bf10cf4em.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fe448483bf10cf4e)
-
Witam
Dlaczego kostki się różnią ? może dlatego że stare lampy miały przykładowo żarówkę mijania i drogową a nowa ma tylko jedną PHILIPS 9012LL/HIR2 (http://www.amazon.com/PHILIPS-STOCK-COLOR-HEADLIGHT-HALOGEN/dp/B007XZLZ0E) a światła mijania/drogowe są realizowane przez zmianę pozycji żarówki czy soczewki (nie przyglądałem się tak bardzo co dokładnie zmienia pozycję ) , dochodzą do tego światła dzienne , więc na 100% muszą być przeróbki instalacji .
Mam na myśli lampę fabryczną a należało by podzwonić do gości z allegro co oferują nowe lampy i zapytać o szczegóły
Pozdrawiam
-
Może narażę się niektórym ale zastanawiam się, po co to wszystko. Znaczy przekładanie lamp. Rozumiem, jak były rozbite, można sobie zmienić ale dla innego wyglądu ??? Jak ktoś ma za dużo kasy, to po prostu kupuje X5 a nie IX35...
-
OT
Jak ktoś ma za dużo kasy, to po prostu kupuje X5 a nie IX35...
ale tam lampy sa droższe mimo że zaoszczędzili na literkach :lol:
-
Może narażę się niektórym ale zastanawiam się, po co to wszystko. Znaczy przekładanie lamp. Rozumiem, jak były rozbite, można sobie zmienić ale dla innego wyglądu ??? Jak ktoś ma za dużo kasy, to po prostu kupuje X5 a nie IX35...
Czytając wcześniejsze posty w wątku to jak sądzę powody są dwa:
1. Światła do jazdy dziennej.
2. Ksenony.
Te rzeczy są w nowych lampach (przednich), a nie ma ich w starych. Wygląd nie ma tu raczej nic do rzeczy.
-
Nie wszystkie nowe lampy mają xenony a do xenonów potrzebne są jeszcze spryskiwacze, chyba że zakładają już xenony niskiej mocy (i słabiej świecące).
A światła do jazdy dziennej... czy ja wiem? Dostęp do żarówek w IX jest tak rewelacyjny jak w mało którym nowym aucie. Wymiana ich raz na 1,5 - 2 lata, to żaden kłopot i żaden koszt w porównaniu z nowymi lampami. Ale... każdy wydaje swoje pieniądze jak chce i nic mi do tego. Howgh.
-
Witam, czy ktos przerabial temat instalacji el. tylnej klapy . U mnie po wymianie lamp na ledowe nie mam stopu w klapie i zastanawiam sie czy nowa wiazka ( to po 2013) jest inna ? bo moja ma 3 piny w klapie a lampa ma 4 piny.
Innym rozwiazaniem jest pociagniecie jednedo kabla od lampy lewej z plusem od stopu do klapy i do 4-tego pinu w nowej lampie ale to troche amatorskie.
Moze ktos ma schemat elektryczny ix35 po lifcie.
pozdraw. :lol:
-
Witam,
znalazłem chyba rozwiązanie na podłączenie lamp po lifcie.
http://www.doctc.com/shop/goods/goods_view.php?goodsno=90635&category=001001004
-
Dzieki za znalezienie adaptera. Mi jednak chodzilo o tylne lampy LED
Ale na pewno koledzy podlapia temat :lol:
-
Schemat połączenia kostki 6 polowej i nowej 10 polowej oraz modułu DRL. (niestety po koreńsku.)
http://www.hyundai-forums.com/tucson-ix35-lm-models/181554-new-headlights.html
[ Dodano: 2015-03-09, 13:34 ]
Witam,
czy ktoś przebrnął temat z podłączeniem nowych lamp do poprzedniej wersji auta?
-
i jak udalo sie to opanowac ? mnie szczegolnie interesuje kwestia swiatel postojowych - w poliftingowych lampach - one gasna w momencie wlaczenia swiatel krotkich . A w autach przed liftingiem postojowki swieca razem z krotkimi.
Nie wiem jak to rozwiazac :-?
Co do modulu DRL to jest logiczne ze musi byc zewnetrzny element.
pozdr.
-
Witam,
u mnie jak już Ci pisałem na priv nie ma na stałe włączonych świateł mijania (wersja z Belgii). Podłączyłem nowe lampy przez moduł (przekaźnik) i ledy załączają się w momencie jak alternator zaczyna ładować (czyli po 6 sekunadach). W momencie włączenia innych świateł (pozycje, mijania itp.) ledy się wyłączają. Takie podłączenie działa też z czujnikiem zmierzchu. Bardzo ułatwia sprawę zakup oryginalnej wtyczki od nowych lamp oraz gniazd od starych lamp (pasują też od Kia Ceed po lifcie).
-
Ok, dziekuje za wyjasnienie tematu . Wtyczki do nowych lamp mam, jeszcze sprubuje gniazda znalezsc- moze jakis link masz :-D .
Montaz planuje w przyszlym tyg.
Na niemieckim forum kolega odpisal ze zostawil postojowki razem z krotkimi (gorny pasek LED z krotkimi swiatlami ) i ze super to wyglada.
dzieki i pozdrawiam
P.S. na gwarancji wymienili mi wczoraj galke lewarka biegow :mrgreen: ( na starej chrom sie zluszczal)
-
Postojówki jak podłączysz pod stare wtyczki to się świecą razem z mijania. Z tego co wiem to w tych nowych IX-ach też tak jest standardowo.
Co do gniazdek to kupiłem na OLX uszkodzone lampy od KIA Ceed'a po 50zł/szt.
Niestety nie jest to łatwy do zdobycia towar.
a tak na marginesie - ile płaciłeś za wszystkie lampy?
-
Niestety wczoraj ( Wiesbaden, DE) sprawdzalem w salonie na nowym ix35, i nie swieca sie postojowe jak wlaczysz krotkie. Zdecydowalem sie sprobowac tak jak jest na starej instalacji-postojowi+krotkie-razem wlaczone. Co do wtyczek mam nowe wraz z lampami , a przed chwila kupilem 2 gniazda z uszkodzonych reflektorow kia ceed 09 w cenie .......50PLN+przesylka :lol:
co do ceny to na priv ( taj.handlowa :lol: )
Tak ze teraz na spokojnie zrobie sobie przejsciowke + modul do ledow DLR, i wtedy montaz potrwa 10min. ;-)
-
Wydaje mi się, że widziałem nowego IX35 wieczorem i paliły mu się te ledy górne oraz światła mijania.
Nawet teraz patrzyłem na youtube i tak jest :)
-
Wszystko mozliwe , ten model jest sprzedawany na calym swiecie. A kazdy kraj ma swoeje wewnetrzne przepisy ( w Niemczech np. nie trzeba jezdzic w dzien na swiatlach)
Dzieki za linka :-D
-
Witam, ja jestem właśnie w trakcie takiej modernizacji, pytanie czy jest sens bawić się w podwójne kostki i gniazdka ? Przecież to na stałe już będzie :)
Jeśli chodzi o świecenie lamp :
- DRL dzienne - ledy na dole
- Postojowe - ledy góra
- mijania/drogowe - ledy góra + soczewka
DRL mozna podpiąć pod + od mijania wtedy w dzień możemy jeździć na LEDach + górnych lednach po przekręceniu w pozycje postojowych :) Myslę ze fajny efekt uzyskujemy, tylko pala sie nam tylnie lampki ktore po lifcie tez sa piekne :)
Jeśli mamy czujnik świateł to po zmroku automatycznie powinny właczyć się postojowe ( górne ledy ) + soczewka a gasna dolne Ledy.
Jeśli ktoś będzie potrzebował lampy proszę o PW mam dostep do nowych lamp śmiesznej kasie :) usługa zamontowania też pewnie będzie możliwa :)
Jak się uporam z elektryką wstawię opis co i jak w lampach musimy przerobić :) Bo mam 2 kpl i np były poprzepinane inaczej PINY ... wiec trzeba samemu posprawdzać co odpowiada czemu ...
POZDRAWIAM i czekam na rozwiniecie tematu !
-
W czym miałeś poprzepinane piny? W lampie?
Co do kostek to proste wytłumaczenie - wypinasz nowe i wpinasz stare lampy - nie tniesz instalacji i nie ma problemu z gwarancją.
Dodatkowo to schematy są już rozpisane - działa bo sam mam tak zrobione.
-
MKeller czekamy na twoj opis przerobki instalacji , ja po weekendzie biore sie za temat. Zaciekawiles mnie z ta tajemnicza zmiana pinow , moze napiszesz o co chodzi :-?
-
W czym miałeś poprzepinane piny? W lampie?
Co do kostek to proste wytłumaczenie - wypinasz nowe i wpinasz stare lampy - nie tniesz instalacji i nie ma problemu z gwarancją.
Dodatkowo to schematy są już rozpisane - działa bo sam mam tak zrobione.
Kolego czy myślisz o przednich lampach led + led + bixenon ?
Czy o tylnych w których do pelnego szczęści tez trzeba dorabiać instalacje !
-
Ja mam u siebie lampy LED z normalnymi żarówkami HIR-2. Miałem wtyczki od ix20 i tam trzeba było zamienić jeden pin. Co do tylnych lamp to dorabianie polega na dolutowaniu jednego plusa do stopu LED, którego w starych lampach nie było.
-
Przednie mam bixenon ale czekam na DRL by powiedzieć konkretnie co i jak.
Narazie miałemlampy nowe a kostki uzywane i musiałem przełozyć w poliftowych kostkach 1PIN bo brakowało masy na przetwornice.
Czyli TY może miałeś odwrotnie i musiałeś znow odwrotnie zrobić niz ja :)
Na Tylnie czekam, wiec jeszcze nie robiłem pomiarów miernikiem co za co odpowiada w Tyle.
Czy czytałem tylko ze podobno kostki są te same ale trzeba dodatkowe masy pociagnąc dla ledów.
[ Dodano: 2015-05-19, 22:09 ]
I jest kolejny PROBLEM mianowicie wszystko działa tak jak dzienne led, postojowe led, kierunkowskazy lecz problem zaczyna się gdy odpalamy mijania .... xenon się zapala świeci 3s i gaśnie potem napiecie zanika po ponownym przełączeniu manetki na 0 i znow na mijania dzieje się to samo ....
Pytanie czy samochód wykrywa zwiekszony pobór napięcia i automatycznie wyłacza zasilanie na danej kostce od lampy ?
Ktoś z Was poradził sobie z Tym problemem ?
Ewentualnie czy moduł stabilizujacy napiecie coś da czy to kwestia ustawien w komputerze .... ?
-
Hej, udało się komuś wstawić lampy Xenon+ LED z wersji po liftingu?
-
bleumannis, jak widać w poście wyżej walka trwa i kolega się nie poddaje :)
-
To może lepiej zamontować wersję LED z soczewką i nie bedzie problemu? :)
-
do soczewki z ledem mam rozpiske polaczenia stare gniazdo nowa wtyczka :lol: , zainteresowanych zapraszam na priv.
-
Marcus72, wstaw może tu będzie jak znalazł dla zainteresowanych :)
-
Tak cały czas walczę :)
Niestety oszukiwacze z allegro nie zdaja rezultatu i oryginalny Xenon jest odłaczany przes magistrale CAN. Szukam serwisu który da mi znać czy jest możliwość wyłaczenia sprawdzania żarówek.
Jest opcja nowej przetwornicy elektronicznej ale to koszt 250zł 1szt wiec bezsensu ;/
Na 100% jest do zrobienia zwykły LED+ soczewka + HID bo taka opcja mi działała ale nie na tym polega by było coś zrobione nieoryginalnie !!!
TYŁ zrobiony w 1h i śmiga bez problemów !
Jeśli sa jakies pytania to PRIV
-
z tego co się dziś dowiedziałem od osoby sprzedającej lampy, to żeby nie gasł xenon nalezy zamontować kondensator podtrzymujący napięcie...coś takiego.
-
To niech ta mądra osoba ktora proponuje Ci te lampy zrobi jeszcze taki kondensator ! Widać ze koleś ma "pojecie" poczytaj co to jest kondensator i do czego służy.
Ja już przerabiałem oszukiwacze rezystory i siedzielismy z kolesiem z bielska ktory zajmuje sie tylko xenonami i nic .... IX35 jest ciezki na ta modyfikacje ;/
A pozatym gdyby kondensator lub opornik działał to nigdy bym się nie zdecydował na takie rozwiazanie "patenciarskie" bo to oddaje sporo ciepła wiec bał bym się z tym jeździć !!!
-
Więc ja dlatego odpuszczam i montuje zwykłe soczewki z LED :)
Z tego co się wywiedziałem to do zamontowania tylnych świateł po lifcie nalezy przeprowadzić takie modyfikacje:
1. Lampy w klapie: Podpiąć stop z górnego spojlera.
2. Lampy w błotniku: Podpiąć masę do kierunków (jeden z dwóch zółtych połączyć z czarnym).
-
Dokladnie tak :lol:
co ciekawe (+) od stopu w klapie ma kolor czarny- za wtyczka oczywiscie
-
Znalazł ktoś może bielsze i mocniejsze żarówki od standardowych HIR2?
Nie mogę nigdzie namierzyć w sklepach.
W sieci znalazłem tylko takie: http://www.aliexpress.com/item/2pcs-9012-HIR2-12V-55W-Super-White-Headlight-Replacement-bulb-Free-shipping/1718423014.html
-
Pasuja tez HB4 np. http://www.amazon.de/dp/B00FQ8ANTE/ref=wl_it_dp_o_pC_nS_ttl?_encoding=UTF8&colid=1KFTPTFLC4VTG&coliid=I2TOEIZKPXG490
ale trzeba jedno skrzydelko o ok.1mm zwezic. Tak przynajmniej na niemieckim forum chlopaki radza :-D
-
Marek,
Chodzi już o samo podpiłowanie elementu plastikowego żeby zamocować żarówkę?
Zobacz czy to któryś z zaznaczonych elementów?
-
Wydaje mi sie ze chodzi raczej o te lopatki, lepiej je widac z innego rzutu( poziomego?), nawet pisza ze nie trzeba ustawiac ponownie swiatel, pare osob bylo po wymianie na stacji diagnost. i wszystko OK
Oryginalny tekst :"ich habe die Osram Nightbreaker HB4 heute eingebaut. Habe an den Lampen-Sockeln eine Lasche schmaler geschnitten (mit dem Seitenschneider). War einfach und schnell erledigt."
-
Tak to już koniec wreszcie zamontowane przednie lampy Led + Xenon !!
Było sporo okablowania dodatkowej elektryki kilka nowych bezpieczników lecz finał jest taki że lampy świecą, działają na automacie i widoczność jest lepsza :)
Satysfakcję mam taką że 2 osoby zaglądały pod maskę i nie stwierdziły by było coś wiecej okablowania i wykonane druciarskimi sposobami :) Wszystko ładnie zabezpieczone w parcianej taśmie która wygląda jak oryginał :)
Jak tylko będę miał okazje zrobić fajne foty to wstawię :)
-
Jaki masz zasięg lamp lamp xenonowych??
Ja w swoich demonach miałem zasięg 25m teraz po regulacji w serwisie 35 porażka jednym słowem fakt świeca lepiej niż zwykle ale zasięg porażka
-
MKeller,
Tak więc skoro zainstalowałeś lampy XENON-owe to także zainstalowałeś dodatkowe spryskiwacze w przednim zderzaku oraz system samopoziomowania.
Bo dopiero taki zestaw jest zgodny z przepisami i po takiej modyfikacji diagnosta podbije badanie techniczne. Nie wspomnę o bezpieczeństwie i oślepianiu innych.
W innym przypadku Twoje owijanie drutów, układanie, podkładanie i chowanie zdaje się psu na budę. Jednym słowem partactwo i tzw. "patenciak".
Samopoziomowanie jest niewidoczne ale oko diagnosty, tym bardziej policjanta, szybko wypatrzy brak spryskiwaczy.
Mandat i zatrzymanie dowodu 100% pewne.
P.S.
Jeżeli nie zainstalowałeś samopoziomowania to jak ustawiłeś światła w reflektorach bez takiej możliwości ??
-
Witam, swego czasu kolega Marcus72 pytał o schematy do ix35 po lifcie. Czy ktoś z Was ma może takie schematy lub wie gdzie je znaleźć?
-
Witam, co Cie interesuje ? dodam ze z ksenonami nie bawie sie :lol:
-
Byłbym wdzięczny za lampy przód/tył i postojowe. Spróbuję jakoś to zrozumieć :-D
-
Wloozg napisz na PW do Administratora (czerwony nick) o poprawę profilu zamiast Kia ix35 i tak dalej.
Tutaj masz schematy do ix35 http://www.autoclub-ix35.ru/viewtopic.php?f=24&t=5673
-
Generalnie temat jest opisany na forum, swoje trzeba przeczytac :mrgreen:
A tak wracajac do tematu z tylu brakuje tylko jednego kabla masowego po obu stronach( to lampy w blotnikach), mozna tez w kostce przelozyc piny i tez bedzie ok. Do lamp w klapie nalezy pociagnac jeden kabelek plus z plusu od 3-go swiatla stop, z tego co pamietam kolor czarny zaraz za kostka-przy lampie stopu w klapie.
Przod mozna zrobic na dwa sposoby :
1.adapter ( czyli bez ciecia) , nowa wtyczka 9 pinow plus stare gniazdo 6pinow. Stare gniazdo moze byc od ix35 lub tez od kia ceed poliftingowa-pasuje 100%, taki adapter ja mam.
2. uciecie starej wtyczki i przylutowanie nowej . Wada tej metody to tylko to ze nie jest jak z fabryki , lutowania tyle co w metodzie nr1.
Do obydwu sposobow nalezy dokupic modul wlaczajacy swiatla dzienne- polecam polskiego producenta ( el-car-bydgoszcz ) na allegrogo.
Moj schemat jest nastepujacy:
Stara gniazdo 6 pinow(Kolory kabli przy samej wtyczce):
niebieski (-)
czarny (+) kierunek
zolty (+) sw.krotkie
czarno-bialy (-)
zielony (+) sw.dlugie
brazowy (+) postojowka
Nowa wtyczka ( 9 pinow):
zielony(-)
zielony(-) laczymy razem ze soba
niebieski (-)
czarny(-) laczymy razem ze soba
czerwony (+) sw.krotkie
bialy (+) sw.dlugie
szary (+) DRL--------------------->automat do sw.dziennych
brazowy (+) postojowka (pasek LED gorny)
pomaranczowy (+) kierunek
dla zderorientowanych laczymy nastepujaco:
stary nowe
niebieski z 2x zielony -----------------------masa
czarny z pomaranczowym
zolty z czerwonym
zielony z bialym
brazowy z brazowym
czarn-bialy z czarnym ------------------------masa
zostaje szary (+)od swiatel DRL ten laczymy z automatem do swiatel dziennych, minus mozemy wziac z niebieskiego lub czarno-bialego.
Pozdrawiam
-
[ Dodano: 2015-11-15, 12:16 ]
Jaki masz zasięg lamp lamp xenonowych??
Ja w swoich demonach miałem zasięg 25m teraz po regulacji w serwisie 35 porażka jednym słowem fakt świeca lepiej niż zwykle ale zasięg porażka
Nie sprawdzałem tak dokładnie z dalmierzem ale zasięg to jakieś 200m na pewno a na długich spokojnie 500m jest zdecydowanie lepiej niż na seryjnych lampach może nie jest więcej światła ale jest zdecydowanie bardziej przyjemne światło więc jest bardziej czysto biało lepsza widoczność szczegółów i dużo lepiej doświetlania prawe pobocze na jakieś 50-80m i tak 3-4m w prawo jestem zadowolony sporo osób które wcześniej jeździły a nawet kobiety :) widzi poprawę widoczności.
[ Dodano: 2015-11-15, 13:15 ]
MKeller,
Tak więc skoro zainstalowałeś lampy XENON-owe to także zainstalowałeś dodatkowe spryskiwacze w przednim zderzaku oraz system samopoziomowania.
Bo dopiero taki zestaw jest zgodny z przepisami i po takiej modyfikacji diagnosta podbije badanie techniczne. Nie wspomnę o bezpieczeństwie i oślepianiu innych.
W innym przypadku Twoje owijanie drutów, układanie, podkładanie i chowanie zdaje się psu na budę. Jednym słowem partactwo i tzw. "patenciak".
Samopoziomowanie jest niewidoczne ale oko diagnosty, tym bardziej policjanta, szybko wypatrzy brak spryskiwaczy.
Mandat i zatrzymanie dowodu 100% pewne.
P.S.
Jeżeli nie zainstalowałeś samopoziomowania to jak ustawiłeś światła w reflektorach bez takiej możliwości ??
Zazdrość, złość ze nie masz, lub ze ma ktoś inny ... bo gdybyś był w temacie to na pewno nie jest to dbałość o bezpieczeństwo !!!
Prawdopodobnie nie posiadasz samochodu z układem zmywania przednich reflektorów bo wtedy byś wiedział ze ten system moczy lampę a nie czyści, jeśli nie umyjesz sam lampy to nic jej nie umyje !!!
Jeśli nie widziałeś jak zostały lampy zamontowane to proszę nie komentuj złośliwie ze jest to "druciarstwo i partactwo" bo seryjne okablowanie to dopiero szczyt oszczędności !
Układ poziomowania lamp jest w tym modelu ręczny, więc jest !
Lampy mają wszystkie homologacje więc dowód zostaje !
Regulacji lamp dokonywał diagnosta, a ASO sprawdzało czy powstały błędy po tej instalacji, co ciekawe kierownik serwisu pozwolił wziąć sobie mój nr telefonu :) i był pełen podziwu !
Jeśli masz jakieś pytania to proszę o ich zadawanie inteligentnie z kulturą !
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-11-15, 13:29 ]
Generalnie temat jest opisany na forum, swoje trzeba przeczytac :mrgreen:
A tak wracajac do tematu z tylu brakuje tylko jednego kabla masowego po obu stronach( to lampy w blotnikach), mozna tez w kostce przelozyc piny i tez bedzie ok. Do lamp w klapie nalezy pociagnac jeden kabelek plus z plusu od 3-go swiatla stop, z tego co pamietam kolor czarny zaraz za kostka-przy lampie stopu w klapie.
Przod mozna zrobic na dwa sposoby :
1.adapter ( czyli bez ciecia) , nowa wtyczka 9 pinow plus stare gniazdo 6pinow. Stare gniazdo moze byc od ix35 lub tez od kia ceed poliftingowa-pasuje 100%, taki adapter ja mam.
2. uciecie starej wtyczki i przylutowanie nowej . Wada tej metody to tylko to ze nie jest jak z fabryki , lutowania tyle co w metodzie nr1.
Do obydwu sposobow nalezy dokupic modul wlaczajacy swiatla dzienne- polecam polskiego producenta ( el-car-bydgoszcz ) na allegrogo.
Moj schemat jest nastepujacy:
Stara gniazdo 6 pinow(Kolory kabli przy samej wtyczce):
niebieski (-)
czarny (+) kierunek
zolty (+) sw.krotkie
czarno-bialy (-)
zielony (+) sw.dlugie
brazowy (+) postojowka
Nowa wtyczka ( 9 pinow):
zielony(-)
zielony(-) laczymy razem ze soba
niebieski (-)
czarny(-) laczymy razem ze soba
czerwony (+) sw.krotkie
bialy (+) sw.dlugie
szary (+) DRL--------------------->automat do sw.dziennych
brazowy (+) postojowka (pasek LED gorny)
pomaranczowy (+) kierunek
dla zderorientowanych laczymy nastepujaco:
stary nowe
niebieski z 2x zielony -----------------------masa
czarny z pomaranczowym
zolty z czerwonym
zielony z bialym
brazowy z brazowym
czarn-bialy z czarnym ------------------------masa
zostaje szary (+)od swiatel DRL ten laczymy z automatem do swiatel dziennych, minus mozemy wziac z niebieskiego lub czarno-bialego.
Pozdrawiam
Marcus72 tył opisałeś idealnie :)
Ale np u mnie stare przewody nie miały koloru zielonego i czarno-białego :)
A nowe na xenonie też były inaczej ale po przepinałem by było podobnie do starej instalcji.
Myślę ze warto przed zamontowaniem sprawdzić sobie miernikiem starą kostkę a jakimś akumulatorem nową lampę jak świeci. Bo co ciekawe i juz o tym pisałem w moich nowych kostkach były wolne piny gdzie w lampie było zasilanie przetwornicy i juz myslałem ze będe odsyłał lampy gdzie po jej rozkreceniu okazało się ze jest inaczej podłaczone :)
Wec przed instalacją podpierajmy i wspomagajmy sie schematami i dobrymi radami ale sami też sprawdzmy :) Bo jesli ktoś się sam decyduje na taką instalacje to napewno ma podtsawowe pojecie o elektryce !
Ja też służę pomocą :)
-
Dziękuję za poświęcony czas i informacje. Nie zgadzały mi się publikowane w tym wątku opisy łączówek przed i po liftingu z "koreańskim" schematem przejściówki. Mam nadzieję, że w tym tygodniu będę miał czas na "ogarnięcie" tematu.
-
tak jak zaznaczylem u mnie byly takie kolory kabli. Ale z tego co piszecie fabryka zmieniala
kolory w okablowaniu, i tak jak koledzy pisza najpierw zweryfikowac swoja instalacje i do dziela.
pozdrawiam
-
MKeller,
Kolego nie wiem skąt w Tobie tyle złości ?
Słowa partactwo i druciarstwo powtórzyłem po Tobie i nie chodziło mi o jakość wykonanej modyfikacji. (czyt. ze zrozumieniem)
Jakbyś zwrócił uwagę na moją stopkę to wiedział być czym jeżdżę w najwyższej wersji wyposażenia.
Nie złość się bo każdego prawda w oczy kole i nic tego nie zmieni.
Czy spryskiwacze zmywają czy nie to inna sprawa chodzi tutaj o same wymogi przepisów (automatyczne, dynamiczne poziomowanie też).
Homologacje lampy mają jak najbardziej ale z dodatkowymi spryskiwaczami i systemem poziomowania. Czy zakładając żarówkę z zupełnie innymi parametrami reflektor nadal utrzymuje homologację ?? Tutaj masz podobną sytuację.
Bardzo proszę podaj mi numer stacji diagnostycznej lub numer uprawnienia diagnosty bo chłopak chyba szuka nowej pracy.
Zapewne wielu takie ględzenie bawi i większość to olewa, bo co ja nie kozak, ale tutaj chodzi o bezpieczeństwo i niekiedy życie ludzi.
Poza tym wystarczy że spowodujesz wypadek, ktoś zginie lub trwale zostanie okaleczony wtedy ubezpieczenie nie pokryje żadnych roszczeń. Prowadziłeś samochód niezgodny z przepisami i Twój ubezpieczyciel się wszystkiego wyprze, nie wspomnę o dożywotniej ręcie jaką przyjdzie Ci płacić.
Nawet jak nie Ty będziesz sprawcą to w pewnych okolicznościach zdarzenia mogą pociągnąć Cię do odpowiedzialności bo MOGŁEŚ OŚLEPIĆ kierowcę który w Ciebie wjechał.
Ale mądry Polak po szkodzie więc...
-
Tutaj przyznam koledze Denny4 pelna racje. :lol:
W Niemczech nikt nie probuje nawet takich przerobek ( pisze o ludziach ktorzy sa swiadomi czym to grozi w razie jakiegos zdarzenia)
Chcesz miec ksenony , to kup nastepne auto z nimi i bedzie wszystko ok ;-)
-
Witajcie.Porosze podajcie mi jakie zarowki sa potrzebne do lamp po fejsliftingu do ix35.Chodzi mi o te zarowki ktore wchodza do soczewki nie led!!!!
[ Dodano: 2015-11-26, 15:17 ]
Przepraszam lampy nie xenon tylko ledowe
-
Trochę mi zajęło czasu ogarnięcie tematu. Początkowo nowe lampy chciałem podłączyć "po swojemu" na podstawie schematów elektrycznych i rozpisek gniazd ale coś nie wychodziło. Pomogła rozpiska kolegi Marcus72 (dzięki) Oczywiście oryginalne kabelki z wiązki miały troszkę inne kolory i dodatkowo prawa i lewa wiązka inne ale zadziałało. No i właśnie tu mam pytanie. Przednie światła postojowe (mleczne paski podświetlane LED) świecą się po włączeniu stacyjki niezależnie od przekręcenia włącznika świateł 0/postojowe/krótkie. Po przełączeniu na "postojowe" dochodzą do tego światła tylne. Po włączeniu świateł drogowych/mijania postojowe świecą się również. Z tego co czytałem na tym forum tryb działania świateł może zależeć od kraju, w którym samochód był kupowany (mój jest z Włoch) Czy taka forma oświetlenia jest dopuszczalna w Polsce? Według mnie chyba tak, nie doczytałem nic na temat konieczności wyłączenia świateł postojowych przy korzystaniu z drogowych/mijania, ale oczywiście mogę się mylić. Moduł do załączania świateł DRL (dolny LED) przyłączyłem do drogowych/mijania więc DRL świecą razem z postojowymi a wyłączają się po załączeniu żarówki. Prosze o Wasze opinie.
Odpowiadając koledze automaniak30 to u mnie są HIR2 ale koledzy pisali wcześniej o możliwości podłączenia innych.
-
Gratuluje nowych "patrzalek" :lol: , mam jedynie pytanie jakim sposobem masz postojowki( gorne paski led) zaraz po przekreceniu stacyjki ? to chyba sugeruje ze na rynek wloski tez
jest obowiazek swiatel dziennych.
pozdrawiam
-
Do Marcus 72 Czesc,wlasnie nabylem lampy, wiazki od kia ceed .Jade zamontowac we wtorek do elektryka.
mam dwa pytania jakie tam sa zarowki podaj mi typ i moc,oraz mocowania nowych lamp roznia sie od tych starych?
[ Dodano: 2015-11-27, 14:32 ]
lampy oczywiscie od ix-a po lifcie
-
Mocowania nie roznia sie, lampy sa kompatybilne w 100%, co do zarowek to fabrycznie powinne byc HIR2(PX22) Philips ale po minimalnym wysilku pasuja tez HB4 , tych jest wiekszy wybor i sa lepsze : Co do mocy to homologowane sa tylko 55W oraz 51W
pozdrawiam
-
Dziekuje bardzo
[ Dodano: 2015-11-30, 17:58 ]
Do Marcus 72 Czesc moze poswiece moje stare lampy jutro na rzecz kostki.Powiedz mi jak w roznych polozeniach lampy swieca ,Chodzi mi o wlaczanie pokretla przy kierownicy
[ Dodano: 2015-12-01, 19:56 ]
Marcus 72 poprosze o pilny kontakt
[ Dodano: 2015-12-01, 20:15 ]
Marcus 72 podaj mi prosze dokladna nazwe i symbol tego modulu
[ Dodano: 2015-12-01, 20:26 ]
i pdo co go podlaczyc bo chyba alektryk mi cos skopal wlaczone mam swiatelko esp i zjazdu z gorki oraz eps
[ Dodano: 2015-12-01, 20:38 ]
Do wlozg jaki masz modol i jak go podlaczyles poprosze o wskazowki?
-
Witam, moje auto nie posiada modulu swiatel dziennych ( w Niemczech nie ma obowiazku
jazdy na swiatlach 24H) wiec moze problem lezy po stronie tego modulu ?!
Ale zeby takie kwiatki powychodzily na tablicy to dziwne, albo elektryk slaby.
Po odlaczeniu kostek reflektora sa dalej te bledy?sprobuj
co do wtyczek to moge Ci moje polecic :http://www.ebay.de/itm/331717982364?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649
Jak moge Ci pomoc ?
Cos takiego znalazlem na Alledrogo:http://allegro.pl/modul-wylaczajacy-swiatla-dzienne-hyundai-ix35-i5792597662.html
-
Po min od uruchomienia auta uruchamia mi sie kontrolka zadzialania esp oraz zjazdu ze wzniesienia na czerwono oraz jakies na czerwono eps
[ Dodano: 2015-12-01, 21:29 ]
Rozumiem swiatla ale co one maja wspolnego z tymi kontrolkami
[ Dodano: 2015-12-01, 21:30 ]
Teraz podlaczyli mi bez tego modulu i swieci przod i tyl,a w co podlaczyc ten modol?
[ Dodano: 2015-12-01, 21:32 ]
oni ucieli mi wtyczke od starych swiatel i wlutowali sie z kablem z 9 pinem od wtyczki co wchodzi do nowej lampy
[ Dodano: 2015-12-01, 21:33 ]
a jaki ten modol co polecales z bydgoszczy?
-
Auto dzisiaj to prawie same mini komputery :roll: , wystarczy niewiele poknocic i juz gotowe. Rozumiem ze autem jezdziles troche, bo po odlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu niektore sterowniki przeprowadzaja samodiagnostyke tzn. po przejechaniu odpowiedniego dystansu ( od kilkuset metrow do kilkuset km)" ucza "sie stylu jazdy kierowcy.
-
wchodzili mi w komputer auta i tam cos moze popieprzyli
[ Dodano: 2015-12-01, 22:08 ]
No tak ale odlaczylem alumulator i czekalem 10 min.Podlaczylem odpalilem chodzil 3 min i nic.Ucieszylem sie wyjechalem i znow sie wszystko wlaczylo,boje sie jezdzic bo nie wiem czy to dziala poprawnie czy co jest?
[ Dodano: 2015-12-01, 22:10 ]
No wlasnoe ze modulu nie mieli a jak z nimi rozmawialem to mowili ze to przekaznik ,jak im tlumaczylem ze potrzebny jest modul to mowili ze dadza rade i dali hi hi
-
Do wloozg.Mozesz mi podac nazwe tego modulu i symbol,cene bo nie chce mi sie otworzyć ta strona Blad
-
Marcus72, wloozg - dodajcie screeny z aukcji. Inaczej polecą ostrzeżenia!!
-
a co to jest?
[ Dodano: 2015-12-03, 12:05 ]
Dzieki Wloog,to jest ten modul za 25 zl?
Napisz mi prosze jak tobie zrobia to autko to czy wszystko dziala i jak ten modul podlaczyli .Dzieki bardzo
-
Auto dzisiaj to prawie same mini komputery :roll: , wystarczy niewiele poknocic i juz gotowe. Rozumiem ze autem jezdziles troche, bo po odlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu niektore sterowniki przeprowadzaja samodiagnostyke tzn. po przejechaniu odpowiedniego dystansu ( od kilkuset metrow do kilkuset km)" ucza "sie stylu jazdy kierowcy.
Podejrzewam ze problem jest w module i bedziesz potrzebowal : http://allegro.pl/modul-wylaczajacy-swiatla-dzienne-hyundai-ix35-i5792597662.html
"Teraz podlaczyli mi bez tego modulu i swieci przod i tyl,a w co podlaczyc ten modol?"
to tyl tez robiles?
screen
-
Dzieki Marcus 72 za pomoc ale nie wiem ktory wybrac.Dzis odebralem auto od mechanika.Powiedzial ze przeciscil wszystko i powinno byc ok. Jade i nic sie nie zapala i bez modulu hi hi.
[ Dodano: 2015-12-04, 00:04 ]
Pali sie przod i tyl.Ledy zapalaja sie z gornymi postojowkami tylko w trybie postojowek,a reszta swieci sie normalnie czyli na zero i auto swiatla mijania i gorne postojowki i tyl oczywiscie.Przy wlaczeniu postojowek pala mi sie tez ledy dol i gora i tyl oczywiscie.
[ Dodano: 2015-12-04, 00:06 ]
Wiec nie wiem czy mam tak zostawic wydalem juz na elektryka + mechanika ktory mi ta wade choinki usunol 450 zl,i ciagle nie mam pewnosci czy wszystko dobrze i nie jestem w pelni zadowolony i czy ten modul kupic
[ Dodano: 2015-12-04, 00:08 ]
wiec musze krecic pokretlem nic mi sie w automacie nie zapala czyli ledy nie przelaczaja sie w mijania i na odwrot.Kasa wydana i polowiczna radosc.
-
Marcus72 jak zrobisz spację między : http :http://allegro.pl/modul-wylaczajacy-swiatla-dzienne-hyundai-ix35-i5792597662.html to link będzie działał.
-
Dzieki Kosmos2011, czlowiek sie uczy cale zycie :-P
-
Dodano: 2015-12-05, 14:08
Witam szukam kogoś kto umie wykonać te przeróbki.
Bo ja nie mam pojęcia o takich modyfikacjach a jakiegoś pewnego elektryka też brak a jak mam dać to jakiemuś partaczowi to dziękuję.
Ix35 jest 2011 sprowadzony z Niemiec bez czujnika zmierzchu z ręczną regulacją wysokości świateł i zwykle soczewki
-
Oj tam, :lol: to prosta przerobka, bez grzebania w komputerze. wystarczy stare wtyczki obciac , przylutowac nowe ( 9 pin) i dolozyc automat do swiatel .
Niech kolega zaraz nie pyta jaki automat, sa do wyboru i koloru na allegro.
Albo prosze uwaznie ten watek przeczytac.
Ale oplaca sie :lol:
pozdrawiam
-
Hej, dodatkowy moduł DRL to plus, plus po zapłonie, zasilanie świateł dziennych i przewody sygnałów które wyłączają Led gdy dostaną plus (czyli światła mijania )
Co to za elektrycy skoro nie umieją tego podłączyć ;/
Jeśli paliły się kontrolki na tablicy to musieli zrobić jakieś zwarcie w skrzynce z bezpiecznikami lub faktycznie coś pomieszali w konputerze ale po co tam zagladali ? :O
-
Koledzy mam pytanko na temat lamp przód czy jest problem z wymianą tzn chodzi mi czy trzeba demontować zderzak ? instalacje mam już zrobioną więc czeka mnie tylko wymiana lamp przod. macie jakies sposoby na wyciagniecie lamp jak był by problem ?
-
Trzeba odkręcić i odchylić do przodu grill.
-
Troszkę OT.
W moim poprzednim aucie miałem doświetlanie zakrętów. Czy ktoś zakładał jakiś moduł do świateł przeciwmgielnych?
Nie ukrywam, że to przydatna opcja w aucie.
-
witam
czy ktoś próbował żarówki h7 led do mijania?
ksenony są wbrew przepisom
-
Sam bym się skusił, bo na soczewce pewnie efekt fajny (już whitevision fajnie wyglądają) ale co z homologacją? Co z tego, ze H7, jak lampy są dostosowane pod żarówki halogenowe....
Cena 400 zł za komplet też tragiczna nie jest..
-
witam
zakupiłem philipsy pasują idealnie świecą
super na przeglądzie diagnosta bez problemu podbił
ustawił naprawde różnica kolosalna
-
Szybko się uwinąłeś ;) zakup i przegląd ;) jaki dokładnie zestaw kupowałeś?
-
kupiłem Nssc Świateł Mijania Led H7 5500K Hp Cree 2999
prosty montaż
-
Dasz jakąś fotkę ?A co tak naprawdę z homologacja?
-
na przeglądzie zauważył że to ledy
ale powiedział że policja sie nie czepia
tak jak xenonów
woże zwykłe h7 w razie czego wymienie na miejscu
miałem lewe xenony w oplu vectrze c
zatrzymali mnie 6-7 razy nigdy nie miałem problemu
fotki dorzuce ale najważniejsze WIDOCZNOŚĆ w nocy po deszczu
super!!
oryginały są kiepske
-
https://www.youtube.com/channel/UCVOiJIYQyCbXwkrKYXw8Thg/videos wyjaśni wszystko w temacie. Podsumowanie - każdy led wsadzony w miejsce żarówki halogenowej to lipa.
-
Witam, odpisywałem na PW jakos czas temu ale nikt nie odpisuwal juz ...
-
Witam, potrzebuję pomocy w podłączeniu przednich lamp przednich poliftowych.
Posiadam kable ze starej instalacji 2-czarne 1-żółty 1-pomarańczowy 1-biały 1-fiolet
Może ktoś pomoże który od czego jest???
-
Pytanie z innej beczki, czy zmiana lamp w poliftowym ix35 zwykłe h7, na xenon łączy się z dodatkowym kodowaniem np w BCM? jestem po takiej zmianie i mam efekt stroboskopów elektronik podpowiedział, że wynika to ze zmiany poboru mocy z 55w na 35w dlatego tak się dzieje! nie mam nikogo w okolicy z g-scanem i nie mogę tego zweryfikować. może ktoś ma wiedze na ten temat