HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: aro_kal w 19 Styczeń 2016, 10:01:59
-
Bardzo proszę o pomoc.
Podczas obracania kierownicą słychać z układu dość wyraźne stuknięcie. Czuć je na końcówkach drążków (dotykałem oba i wydaje mi się, że uderzenie po obu stronach jest podobne), czuć także na kolumnie kierownicy. W sobotę sprawdzę samochód na kanale i zobaczę sam, ale może jakieś sugestie ktoś ma?
Stuknięcie słychać niemal wyłącznie podczas wracania kierownicy ze skrętu w prawo - czyli odkręcając ją w lewo.
Tak to wygląda:
-
Jaki masz przebieg w aucie? Wychodzi że kolumna kierownicza...
-
Luz drążka czy końcówki czuć na kolumnie czy maglownicy. To normalne. Chwyć za przegub drążka pod jego gumową osłoną i dopiero sprawdź kręcąc kierownicą.
-
Przebieg 85 tysięcy.
Ja nie wyczułem luzów na końcówkach, ale może kanał coś pokaże.
Poza tym zastanawia mnie dlaczego stuka kręcąc w jedną stronę?
-
https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2FguINs5aa7NL%2BTGlfT%2F%2BGxW7Zb3L4J%2FpLs%2FngttswLdU%3D&name=HFR14-64-P031.rar&c=569e8727610e
Dodaj tag tematu [i30FD] wg poniższej instrukcji.
Trzeba kliknąć po prawej stronie postu na „EDYTUJ” i następnie:
(http://images70.fotosik.pl/167/3fe9aca222298b44m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3fe9aca222298b44)
-
Panie kosmos
Sugeruje Pan, że to ta mała gumowa gwiazdka?
A jeszcze nie dodałem, że to dzieje się tylko podczas postoju lub podczas bardzo wolnej jazdy.
Poza tym dotykałem również kolumny kierownicy i wydaje mi się, że nie stąd dochodziło stuknięcie.
Dziękuję za radę. Sprawdzę w sobotę.
-
U mnie takie stuki pojawiły się po 2 latach użytkowania.
Serwis wymienił kolumne kierownicy - nic nie pomogło.
Potem wymienili przekładnię kierowniczą - stuki zupełnie zniknęły.
Po kolejnych 2 latach - problem powrócił w tej samej formie.
Jednak co dziwne, stuka tylko czasami, nie zawsze. Są dni, że stuka dość mocno, szczególnie przy pierwszym ruchu kierownicą po postoju. Ale są też tygodnie, jak teraz, że kompletnie nic nie stuka.
Auto jeździ normalnie, żadnych luzów, sprawdzane wielokrotnie.
Co ważne - wymiana kolumny nic nie pomogła. Dopiero wymiana przekładni. Jednak nie jestem przekonany, że to sama przekładnia była problemem, może jednak któryś z innych elementów z nią sprzeżonych?
-
Miałem też stukanie w kierownicy po ok 2 latach serwis ASO na gwarancji nic nie znalos , dałem hundaijka do mechanika on oddał kolumnę , przekładnie do regeneracji 600 zł ale stuki dalej były odpowiedź mechanika " One tak mają "
Po czasie zacząłem grzebać po kierownicą i znalazłem luz na śrubach dokręciłem je wszystkie do maxa i nastała cisza :)
Po czasie znowu zaczęło stukać cza było dokręcić śruby i tak przez 10 lot co mom i30 to 3 razy dokręcałem :lol:
-
Możesz pokazać lub wytłumaczyć które śruby dokręcasz bo może być to pomocne dla nie jednego posiadacza i30...? :)
-
też jestem ciekawy o jakich śrubach mowa :)
-
śruby o nr. 56415 i 1125
-
Ja mam podobnie w i30 2008r. Delikatne ruchy w lewo i prawo i słychać stuki w maglownicy. Byłem wczoraj na diagnostyce żeby wyeliminować końcówki i łączniki i są w stanie idealnym. Diagnosta powiedział że słychać stuki w maglownicy. I pytanie. Czy da się ją wyregulować? I na forach ludzie piszą że do modeli produkcji koreańskiej do 04.2008 jest wymienne tylko jakieś plastikowe sprzęgiełko (gwiazdka), że nie trzeba wymieniać całej kolumny. Czy ktoś miał z tym styczność? Bądź wie jak wygląda to sprzęgiełko?
-
-
śruby o nr. 56415 i 1125
A do śrub spokojnie od środka się dostać można? Podejrzewam ze i40 podobna konstrukcja...
-
mi tez cos stuka podczas krecenia . tak patrzylem na ta kolumne kierownicy i troche mi to wyglada na zacisk od regulacji kierownicy tak jakby puszczal .
-
Temat trochę stary, ale czy ktoś montował gwiazdkę?
Czy działa i gdzie kupował ewentualnie?
-
jak coś to są na aliexpress wystarczy wpisać w wyszukiwarkę 563152K000FFF
-
Temat trochę stary, ale czy ktoś montował gwiazdkę?
Czy działa i gdzie kupował ewentualnie?
Widziałem w Fox Rzeszów tę gwiazdkę, koszt to 15 PLN plus przesyłka
-
Witam, żeby dostać się do tej gwiazdki trzeba wyciągnąć całą maglownice ?
-
Nie, maglownica jest pod samochodem, a wspomaganie w i30 jest elektryczne.
poszukaj na YT, jest filmik jak się dostać do silnika elektrycznego. on jest pod kierownicą. W głębi deski rozdzielczej.
-
-
U mnie był identyczny dźwięk przy kręceniu kierownicą, wystarczyło zniwelować luz na maglownicy śrubą do regulacji (oczywiście w miarę rozsądku) i nic już nie słychać :)
-
Witam wszystkich
Czy kolumna kierownicy jest taka sama w autach produkowanych na Słowacji?.Mam auto z 2009 r i takie same objawy jak na tych filmach .
-
Witam
Po przejrzeniu kolumny kierowniczej (te małe czarne sprzegiełko bylo ok).Okazało się ze śruba która zciska na wieloklinie drążek kierowniczy była za słabo dokręcona ,dokręciłem na max i wszelkie stuki w układzie zniknęły.:-)
Koledzy którzy mają ten problem radzę sprawdzić to połączenie.
Okazuje sie ze w moim przypadku luz pomiędzy wałkiem a obejmą był na tyle duży ze dokręcenie z "normalną"siłą może byc za słabę .
-
Ciężko się dostać do tej śruby? Trzeba coś rozbierać?
-
spokojnie dojdziesz kluczem pod kierownicą ,nic nie trzeba rozbierac.
-
Jakies zdjęcie która to dokładnie bo sam jestem ciekaw u siebie...?
-
Panowie ma ktoś gwiazdkę na zbyciu?
-
Prosiłbym o zdjęcie która to śrubę trzeba dokręcić,u mnie takie same objawy
-
Witam ,zna ktoś jakiś warsztat na śląsku okolice Katowic który wymieni ta gwiazdkę,ja nie mam warunków na to pozdrawiam
-
Witam
Kilka postów wyżej jest umieszczony rysunek przekladni kierowniczej,
w moim przypadku docisnąłem na max śrubę 56415B tą przy silniku elektrycznym wspomagania .
Zeby się tam dostać musisz odkręcić osłonę nad pedałami i już masz dostęp.
-
Cześć, jaką osłone nad pedałami masz na myśli ? Obudowę deski rozdzielczej ?
-
stuka zużyte sprzęgiełko gumowe miedzy silnikiem a kolumną
-
Ja tez to kupiłem ale okazało się niepotrzebnie ,po rozebraniu ten kawalek plastiku był ok.Problem byl w tym ze był luz w polączeniu o którym wczesniej pisalem.
[ Dodano: 2019-03-08, 14:41 ]
Cześć, jaką osłone nad pedałami masz na myśli ? Obudowę deski rozdzielczej ?
odkręc element numer 1 i 2
-
U mnie również występowały stuki w układzie kierowniczym, pomogła wymiana krzyżaka.
-
Witam dokręcenie śrub 56415 i 1125 pomogło stuki zamilkły
-
U mnie takie stuki pojawiły się po 2 latach użytkowania.
Serwis wymienił kolumne kierownicy - nic nie pomogło.
Potem wymienili przekładnię kierowniczą - stuki zupełnie zniknęły.
Po kolejnych 2 latach - problem powrócił w tej samej formie.
Jednak co dziwne, stuka tylko czasami, nie zawsze. Są dni, że stuka dość mocno, szczególnie przy pierwszym ruchu kierownicą po postoju. Ale są też tygodnie, jak teraz, że kompletnie nic nie stuka.
Auto jeździ normalnie, żadnych luzów, sprawdzane wielokrotnie.
Co ważne - wymiana kolumny nic nie pomogła. Dopiero wymiana przekładni. Jednak nie jestem przekonany, że to sama przekładnia była problemem, może jednak któryś z innych elementów z nią sprzeżonych?
Witam.
Czy udało się koledze coś zdiagnozować? Ja także mam te dziwne stuki zwłaszcza po np. nocnym postoju i przeważnie ( a raczej zawsze ) w jednej konkretnej pozycji kierownicy, słychać mocny jeden trzask. Ewidentnie czuć go na kierownicy ale i słychać jakby też z dołu, nawet byłem już na "trzepaku" , luzów w zawieszeniu brak. Ostatnio powoli zaczynam myśleć czy sprężyna nie pękła.
Niestety posiadam też inne dziwne i cichsze stuki, dochodzą ewidentnie ze wspomagania i są tylko w jednej pozycji kierownicy, czy mogło się tam coś wyrobić? Niby jest rozbieralne. Rozbierał ktoś kiedyś na części pierwsze kolumnę kierowniczą? Nie rozleci mi się to w drobny mak po rozkręceniu?
P.s. Śruby wszystkie dokręcone, sprzęgiełko wspomagania całe i w zawieszeniu także wszystko OK.
-
Vox populi, greg667 u mnie też występuje ten problem, zwłaszcza przy wychyleniu kierownicy w miejscu w lewo. Przy jeździe po poniemieckiej brukowanej drodzę gdy fajera samoistnie odbija jest to również słyszalne..
Zabierać się za to samemu bez zakupienia wcześniej tego gumowego/plastikowego krzyżaka od wspomagania i liczyć że dokręcenie śrubeczek o których wspomnieli wyżej koledzy pomoże?
-
Dla ścisłości, ja wymieniałem krzyżak kolumny kierowniczej a nie gwiazdkę od wspomagania.
-
Witam
Panowie czy zużyte sprzęgiełko może być przyczyną że ciężej się skręca kierownicą np w lewo
-
Witam dokręcenie śrub 56415 i 1125 pomogło stuki zamilkły
Cześć czy możesz zrobić foty w aucie, ja niestety przeglądając cały temat i rozbierając element 1 oraz 2 nie widzę o jakich śrubach piszecie. Do krzyżaka się dostać to trzeba całość wyjąć jak na filmie...? U mnie też są niepokojące dźwięki stąd tu jestem :/
56415 znalazłem i dobrze jest dokręcony
-
Witam ,zna ktoś jakiś warsztat na śląsku okolice Katowic który wymieni ta gwiazdkę,ja nie mam warunków na to pozdrawiam
Znalazłeś kogoś?
-
Witam,
Po wymianie sprzęgiełka silnika wspomagania zaświeciła się żółta kontrolka ESP OFF.
Nie chciała zgasnąć. Odłączenie akumulatora pomagało ale na chwile.
Obecnie świeci się też czerwona kontrolka EPS i wspomaganie działa cały czas, nawet po wyjęciu kluczyka.
Trochę poczytałem i tak się może zdażyć.
Z tego co piszą na angielskim forum, należy podpiąć porządny komputer, skasować błąd czujnika położenia kierownicy i dokonać dokładnej kalibracji.
Nie mogę nigdzie znaleźć jakim programem należy to ustawić.
Czy poza ASO ktoś jest w stanie to zrobić? Najlepiej Białystok i okolice.
Czy możecie kogoś polecić?
-
Poszukaj w swojej okolicy kogoś kto ma gscan2, 3.
-
Dzięki malerikula za podpowiedź. Na razie pojadę do tego co ma CDIF/3. Zobaczymy czy da radę.
-
Witam,
Niestety CDIF/3 widzi dwa błędy oraz wyświetla informację o braku kalibracji czujnika skrętu.
Nie ma jednak możliwości za pomocą tego narzędzia aby dokonać kalibracji.
-
Niestety Hyundai jest wredny jeżeli chodzi o czytanie błędów, a co dopiero kalibracje. Pozostaje G-scan2, lub3
-
Witam. Mam i30CW z 2009. Kilka dni temu padło mi wspomaganie. Kupiłem oryginalną nową kolumnę. Po jej zamontowaniu, przejechałem może z 200 km pojawiły mi się stuki przy kręceniu w prawo lub w lewo. Czy to możliwe żeby nowa kolumna Hyundaia od razu zaczęła stukać. W serwisie stwierdzili ze pewnie do wymiany jest ta gwiazdka w silniku wspomagania. Można tak jeździć? Ważne że wspomaganie działa :) ale to stukanie mnie drażni.
-
Kupiłem oryginalną nową kolumnę.
Serio? 😮 tosz to 1/5 wartości samochodu...
Po jej zamontowaniu, przejechałem może z 200 km pojawiły mi się stuki przy kręceniu w prawo lub w lewo
stukanie pojawia się też przy dynamicznym ruchu kierownicy - w niewielkim zakresie, z wyciągniętym kluczykiem ze stacyjki? Może któyś z krzyżaków kolumny kierowniczej poluzował się i trzeba go dokręcić?
-
Zanurkowałem głową w dół i kręcąc kierownicą, minimalne ruchy, odgłos dochodzi raczej z dołu niż z kolumny. Pod samochodem nie słyszę bo silnik zagłusza. Ale po wyłączeniu silnika i podczas delikatnych ruchów chyba słychać też ten stukot ale jakby kilka razy ciszej. Kolumnę kupiłem nowa na wyprzedaży za 2999 zł. Zastanawiam się czy to może maglownica, może któraś śruba. Stało się to kilka dni po wymianie kumny.
-
U mnie stukało bo był niedokręcony zacisk na wieloklinie za kardanem przy samej podłodze. Zanurkować, zaleźć dłonią i ruszać kierownicą w obu kierunkach. Czasem jest tak, że luz ujawnia się dopiero przy dobiciu do końca zakresu obrotu
-
wszystko dociągnięte na full , pojadę do serwisu i niech szukają przyczyny bo kolumna jest na gwarancji i była robiona w autoryzowanym warsztacie
-
No, to truskawkę na torcie zaserwowałeś nam na deser. Jak trzeba.
-
wszystko dociągnięte na full , pojadę do serwisu i niech szukają przyczyny bo kolumna jest na gwarancji i była robiona w autoryzowanym warsztacie
sisimon jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili - daj znać jak będziesz sprzedawał ten samochód ;) ;D
-
Węszę tu dobry biznes na częściach, gdy już sprzedaż auto:
OLX>>używane kolumny>>wymiana u Wieśka w garażu z tej nowej na używaną >>"sprzedam kolumnę OEM, stan jak nowa" :D
A tak serio, jesteś kozak, że tyle wydałeś i to z robotą w ASO. Ja bym się nie "szarpnął", chyba żeby auto było w kolekcjonerskim stanie ;)
-
nowa kolumna została wymieniona w ramach gwarancji, wszystko działa ok :) zrobiłem już kilka tysięcy km i działa, została mi moja kolumna kierownicza .... jakby ktoś chciał kupić to chętnie sprzedam :) , pozdrawiam
-
PS. Dlaczego kupiłem nową kolumnę, bo samochód jest w idealnym stanie, garażowany od nowości, zero rdzy (zakonserwowany), oprócz tego wspomagania przez 14 lat nie dołożyłem do niego jeszcze nic ... pali od kopa, jeździ płynnie i jest naprawdę mocny. Pewnie w najbliższym czasie będę musiał wymienić sprzęgło, bo widzę że chodzi ciężej pedał i dość nisko. Żona kupiła sobie miesiąc temu i30 z 2020 r. z silnikiem 1.5 DPI jeszcze na gwarancji. Zobaczymy jak on się będzie sprawował. Kilku znajomych w pracy ma i20 i i30 i nikt nie narzeka.
Obecnie mam 156 000 na liczniku i nie wiem co z rozrządem ... ale na razie nic nie słychać.
-
Czy ktoś z Was nałożył jakiś smar wymieniając sprzęgiełko? Na żadnym filmie nie widziałem, aby czymś przesmarowali, a na jednej "aukcji" znalazłem ofertę sprzęgiełko+ "specjalny" smar.
-
podłącze się do pytania o ten smar. u mnie też zaczęło stukać i tak ze wstępnych objawów to wychodzi mi to sprzęgiełko - cześć zamówiłem i coś będę kombinował z wymianą.