HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: jlupino w 24 Marzec 2013, 18:29:40
-
Witam
Od wczoraj jestem posiadaczem SF rok 2007 z klimą dwustrefową,no i już odkryłem,że lewa strona ładnie grzeje,a prawa cały czas zimna.Ogrzewanie ustawione równo obie strony,nawiew na klatkę piersiową.Jak zrobię nawiew na szybę i nogi,to grzeją obie strony.
Wyszukałem w sieci,że to może być wina zepsutych siłowników sterujących nawiewami i ponoć trza kokpit demontować.
Ma ktoś pomysł gdzie i jak to najtaniej naprawić,bo w serwisie to chyba tanio nie będzie.
-
W serwisie to tanio zdecydowanie nie będzie. Dla porównania jak zadzwoniłem do zaprzyjaźnionego serwisu żeby wycenić koszty wymiany fabrycznego radia w moim santku na stację multimedialną to za sama robociznę zawołali sobie 600-650 zł zaś w firmach specjalizujących się w montażu car audio za tę samą pracę 150-300 zł czyli różnica jest. Dodam tylko że w przypadku radia to też trzeba demontować znaczą część kokpitu.
-
A nie jest to tak,że dla każdej strony jest osobna nagrzewnica i może mi jedna (prawa) padła.
Dzisiaj sprawdzałem jeszcze raz te nadmuchy i kierunki przepływu powietrza i wydaje mi sie,że to sterowanie strumieniem powietrza działa,tylko ciepła nie ma.
-
Wcześniej na naszym forum czytałem, że podobna przyczyna jest wtedy gdy zatkany jest filtr. Po wymianie miało być dobrze. Jednak nie mogę namierzyć, gdzie o tym pisano.
-
A nie jest to tak,że dla każdej strony jest osobna nagrzewnica
(http://images45.fotosik.pl/1771/41772229e30a58eam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=41772229e30a58ea)
-
Sprawdzę ten filtr.
Może faktycznie to jest to.
Jak sie uda to odpowiem
[ Dodano: 2013-03-28, 15:54 ]
kosmos2011,ale jak by to była nagrzewnica to by chyba obie strony nie grzały.
Mi lewa grzeje tylko prawa nie.
[ Dodano: 2013-03-29, 00:23 ]
Filtr był zawalony niesamowicie,ale nowy nie zmienił nic w temacie.
-
Miałem coś podobnego w swoim SM. Sprawdź szczelność tego filtra samego elementu filtra... miałem to samo i powietrze uciekało mi do "schowka". Ciężko to wykryć i się trochę naszukałem. Najlepiej zdemontuj schowek i przy założonym filtrze puść nagrzewanie... ale musi być naprawdę ciepłe powietrze.... jak będzie nieszczelność to będziesz czuł ciepło od filtra... mi się ułamał kawałek plastiku (pewnie przy wkładaniu/wyciąganiu filtra) i leciało tamtędy - trochę taśmy, trochę pomyślenia i teraz grzeje wszystko cacy. Do wywiewów dochodziło szczątkowe już zimne powietrze.
Sprawdź ten filtr:) to ciepłe powietrze gdzieś musi uciekać.
-
Zdjęcie które zamieściłem miało tylko pokazać że jest jedna nagrzewnica.
-
Zdjęcie które zamieściłem miało tylko pokazać że jest jedna nagrzewnica.
Teraz zajarzyłem,dzieki ;-)
[ Dodano: 2013-03-29, 18:26 ]
Miałem coś podobnego w swoim SM. Sprawdź szczelność tego filtra samego elementu filtra... miałem to samo i powietrze uciekało mi do "schowka".
Sprawdź ten filtr:) to ciepłe powietrze gdzieś musi uciekać.
Coś w tym chyba jest,bo powietrze nie jest tak zimne jak na zewnątrz tylko takie chłodno-letnie.
Może jutro uda mi sie to jeszcze sprawdzić.
-
w sanciaku klima nie ma funkcji grzania mogą się przywieszać korkowce
-
w sanciaku klima nie ma funkcji grzania mogą się przywieszać korkowce
Jakie korkowce :roll:
Rozebrałem ten schowek dzisiaj.Filtr szczelnie w obudowie siedzi i nie czuć jak wkładałem rękę żeby powietrz gdzieś uciekało.
-
Popsuty silniczek sterowania klapą.
koszt około 420 ał i wymiana 200 -300 zł.
Błąd wyskoczy na komputerze.
pzdr
-
Przepraszam, ale jaki jest symbol tego silniczka sterowania klapą z rysunku kosmos2011? Mam niestety ten sam problem.
-
To jest element zaznaczony na rysunku kodem 97226D numer części 97160-3L800.
-
A czy da się go wymienić samemu? jlupino udało Ci się naprawić usterkę?
-
Jeszcze tego nie zrobiłem,ale sam z uwagi na konieczność demontażu kokpitu bym się nawet za to nie zabierał.
-
Tak ten element u mnie wyglądał , nie grzała cała prawa strona, a zimą z prawej strony leciało zimniejsze powietrze.
Nie trzeba całego kokpitu demontować. Ale sam tego nie robiłem. Myślę ,że każdy poważniejszy serwis to zrobi, zwłaszcza jak naprawiają klimatyzację. Awaria tego typu w klimatronikach nie jest rzadkością. pzdr
-
To którędy da sie do tego silniczka dojść?
-
Tak podsumowując temat, za siłownik zapłaciłem 350zł a za montaż 110zł. Z tego co się dowiedziałem to aby go wymienić należy zdemontować schowek i okolice nawiewów na stopy po stronie pasażera.
--
Jarek
-
Poszedłem na całość i oddałem dzisiaj wóz do aso,żeby mi to naprawiono.
Termin do końca tygodnia.
Dam znać,jak odbiorę samochód.
[ Dodano: 2013-12-01, 20:38 ]
Samochód odebrany,sprawny.Wszystko działa jak należy.
Diagnostyka,siłownik nawiewu,wymiana i kasowanie błedów 760zł
-
Witam
Mam dokładnie ten sam problem kod błedu to
B2415 Orientuje się ktoś czy samemu to się naprawi czy trzeba wbijać do ASO?
[ Dodano: 2014-09-30, 18:40 ]
Witam
Chciałbym wyjąć ten siłownik nawiewu i spróbować go naprawić orientuje się ktoś jak można go wymontować.
Właściwie to jego lokalizacje juz mam tylko nie wiem czy trzeba sciągać schowek by go wymienić w ASO koszt prawie 800zł
sam siłownik to około 350zł.
http://www.fox.rzeszow.pl/SILOWNIK-NAGRZEWNICY-regulacji-temperatury(4,254834,254479).aspx
-
Cześć,
Dasz radę bez problemu go wymontować.
Otwierasz schowek odczepiasz górne mocowania, schowek opada, wyjmujesz bolce co robią za zawiasy (uwaga mocno są wsadzone) po wyjęciu schowka zaglądasz do środka jest czarna rurka którą musisz zdemontować tzn. ciągnąć w bok w stronę pasażera. Jak odskoczy z mocowania na dole i górze ja ją wyjąłem jest z miękkiego plastiku trochę ja po ściskałem i wyszła tak samo z wsadzeniem. Masz odsłonięty silniczek 3/4 śruby odpięcie konektorka i jesteś w domu.
U mnie mam go wyjętego i tez myślę co zrobić :) on steruje taką stalowym drutem tam pewnie łopatkami ustawiłem drut na sam dół co skutkuje zimnym powietrzem cały czas z prawej strony było lato :) teraz pewnie wypada go podnieść i przykleić izolacją aby nie opadł żeby grzało.
Fajny klimatronik :)
Na szybko znalazłem jakiś obrazek w googlach wygląda identycznie poprawiłem luty ale nie działa stawia duży opór przy poruszaniu.
(http://i3.photobucket.com/albums/y66/1917-1911M/IMG_5258.jpg)
-
U mnie problemem był silniczek. Po numerze i parametrach dobrałem podobny ze starego magnetowidu. Nowych raczej dostać nie można (ja nie znalazłem). Po wymianie regulacja działa prawidłowo. Jak rozebrałem z ciekawości stary, okazało się że wytarły się do końca szczotki. Dodam jeszcze, że produkcja oczywiście chińska, a w magnetowidzie silniczek był japoński.
Znalazłem stary silniczek ma numer RF-370C - 11670 (ostatnie 5 cyfr określa moc i prędkość obrotową - jest kilka wersji).
-
O fajnie jak będę w domu zaglądnę czy taki sam mamy w Santa Fe.
-
Patrząc na zdjęcia jest identyczny(oczywiście silniczek).
-
Jak mówisz że jest to stary typ silnika i faktycznie nigdzie nie mogę znaleźć. Ciekawe jaki wsadzili do wersji SM bo jest ich jak psów na allegro i do tego za darmo.
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=nagrzewnicy+santa+fe&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-default-0905 (http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=nagrzewnicy+santa+fe&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-default-0905)
-
Jak mówisz że jest to stary typ silnika i faktycznie nigdzie nie mogę znaleźć. Ciekawe jaki wsadzili do wersji SM bo jest ich jak psów na allegro i do tego za darmo.
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=nagrzewnicy+santa+fe&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-default-0905 (http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=nagrzewnicy+santa+fe&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-default-0905)
Ja naprawiałem go 2 lata temu i szukałem modułu do Tucsona, ale znalazłem silniczek. No i nic mnie nie kosztował, z wyjątkiem czasu na rozbieranie starych magnetowidów.
Rzeczywiście jest ich sporo do Santa Fe na allegro.
-
znalazłem ciekawy sklep z silniczkami
http://kazpol.com/538546/silnik-rf-370c-12560
jak rozbiore moj regulator to sprawdze jaki model silniczka jest załozony w moim santa fe
[ Dodano: 2014-10-10, 18:31 ]
przed chwila rozebrałem, poza wyjęciem schowka należy odkrecić oslone pod schowkiem następnie przewód wentylacyjny do nóg przykrecony jedną sróbką od dołu który należy wymontować by odsłonił regulator.
Po rozebraniu regulatora i ponownym złożeniu silniczek zaczął pracować .
Złożyłem wszystko ponownie i narazie swietnie działa, ciekawe jak długo.
[ Dodano: 2014-10-10, 18:35 ]
(http://obrazki.elektroda.pl/1910025000_1412958877_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/1910025000_1412958877.jpg)
[ Dodano: 2014-10-10, 18:45 ]
(http://obrazki.elektroda.pl/7105662900_1412959503_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/7105662900_1412959503.jpg)
-
Wow no to gratuluję po cichu liczyłem, że i u mnie tak będzie czytałem na zagranicznym forum że często styki śniedzieją ale robiłem wszystko. Zaryzykuję znaleźć silnik :)
Potwierdzam RF-370CB-11670
Dokumentacja:
http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rf_370cb (http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rf_370cb)
-
W sumie to teraz żałuje ze jeszcze styków nie sprawdziłem (zimne luty).
Ale jak znowu siądzie to teraz szybko to wyciągne.
U mnie po prostu się zwiesił (przyblokował silniczek ) .
Natomias z obserwacji uważam ze bedzie kazdy silniczek na odpowiednie napiecie chyba 12V oczywiście by wymiarami pasował powinni ci go dobrać w kazdym dobrym sklepie elektronicznym to czy bedzie miał wieksze obroty czy mniejsze ma wyłacznie wpły na szybkość zamykania lub otwierania klapki.
Ja osobiście zaryzykowałbym i kupił sterowanie od wcześniejszego modelu badz z Tuscona.
-
Z Tucsona bym zaryzykował bo mamy potwierdzenie od jednego kolegi ale nie widze ich na allegro, natomiast w SM producentem tych zabawek jest KAMCO a w CM WOORY.
Więc napisałem do WOORY pytanie gdzie wsadzali ten silniczek, zobaczymy czy zaproszą do zakupu czy odpowiedzą :)
-
Ciekawe czy jakiś elektroniki by naprawił ten silniczek
-
Naprawić jest trudno, ale się da - tylko brak jest części. Jak pisałem wcześniej u mnie wytarte do końca były szczotki, pozostałe części nie były zużyte. Silnik jest mały, szczotki bardzo delikatne, ale przy dużej dozie cierpliwości można przełożyć z innego sprawnego.
-
witam odgrzeje temat. ale trochę z innej strony czy jest możliwe ze zatkała sie nagrzewnica i przez to słabo grzeje w aucie. bo mam dość nie typowe objawy po przestudiowaniu całego tematu. a mianowicie u mnie auto zagrzewa sie normalnie ale nawet jak jest na zegarze prawie 90st to z nadmuchu potrafi lecieć zimne powietrze (oczywiście nie zawsze czasami potrafi lecieć taki sobie średnie ale d... nie urywa a mam podkręcona na maxa 32 st. to chyba powinno być jak w saunie) ale jak np trochę go przegonie (na wyższych obrotach) to zaczyna być cieplej i jak uspokoję jazdę to przez jakiś czas jest znowu znośnie ale jak sie zatrzymam i postoje trochę w korku (obroty jałowe) to leci już zimne. a na zegarach dalej 90 st.
\
czy to może być zatkana nagrzewnica jak to zdiagnozować najlepiej?
a moze pompa wody jest słaba jak ja sprawdzić?
macie jakiś ciekawy pomysł a może coś innego :cry:
-
Hmm,
Obstawiam kila rzeczy jak masz climatronik to może silniczek sterujacy klapką sie popsuł i klapka się nie domyka która steruje zamykanie dopływu zimnego powietrza.
Taka sama sytuacja moze być tez np przy sterowaniu linką która się urwała lub jakiś plastik się urwał i w efekcie po przękręceniu na ciepłe powietrze klapa zostaława w pozycji pół otwartej(Kiedyś taki numer miałem w vw)
U ciebie może być też walnięty termostat ale jak trzyma 90 stopni to nagrzewnica może być zapchana. Jak np poprzedni właściciel zamias płynu lał wodę i kamien zatkał cienkie przewody do nagrzewnicy i nie ma wymiany płynu.
Kiedyś przerabiałem "wymianę " nagrzewnicy w Daewoo Koszmar niestety nie udało mi się jej wymienić w efekcie zalałem 3 razy wody z octem i sie wypłukało troche syfów co gorsza okazało się ze nowy termostat miał zły moment otwieranie jak jechałem to nie grzało tylko jak stałem w korku a na wskazówce nie szło zauważyć różnicy temperatury 10 stopni.
-
termostat wymieniłem jakieś 2 ty temu bo sie nie zagrzewał teraz sie zagrzewa ale w aucie szału nie mam tak to climatronik ale tak jak pisałem jak sie go przegoni wieksze obroty to tak jakby troche ruszy i leci ciepło ale jak sie zatrzymam to zaraz sie wychładza bo silnik po woli chodzi i obieg słabszy. najpredzej to nagrzewnica
-
No to powodzenia w wymianie...
Ja jednak odpuściłbym sobie wymiane a zalał ją octem w domieszcze 50/50 z gorącą wodą i tak zostawiasz na noc czynnośc najlepiej powtórzyć (potem smierdzi octem w aucie kilka dni /tygodni lub zakupić specyfik odkamieniacz nie wiem tylko czy nie uszkodzi nagrzewnicy. :-?
-
kupiłem odkamieniacz (ale jeszcze nie użyłem) i tak się zastawaniem czy to przypadkiem nie jest obaw UPG :( bo wytwarza mi się ciśnienie w węzach i nagrzewnica może się zapowietrzać stad zimno w kabinie pyzatym jak zimny to potrafi trochę nie równo chodzić zaraz po odpaleniu a potem ustaje.
czy to może być uszczelka? robił ktoś z forum UPG ? jakie to koszty mniej więcej?
-
U mnie wystarczyło podmienić napęd mechanizmu kierującego powietrzem z prawej strony, silniczek pochodził ze szrotu od kia sorento 2003r. z klimatronikiem, łączny koszt naprawy 50zł
-
Cześć,
miałem dokładnie taki sam problem. Po przeczytaniu wszystkich postów i wskazówek na ten temat zdecydowałem się dobrać do silniczka klapki nagrzewnicy. Faktycznie nie działał. Wymieniłem go na silniczek z Santa Fe SM (koszt zakupu razem z przesyłką 30 zł) i klapka działa. Mam natomiast inny problem, którego nikt wcześniej nie opisał. Mianowicie klapka przy ustawieniu na 25 stopni wpuszcza na max ciepłe powietrze a przy ustawieniu na 24.5 otwiera się całkowicie i leci powietrze zimne.
Z lewej strony natomiast wszystko działa jak należy - klapka otwiera się tak aby dobrze wymieszać powietrze ciepłe z zimnym i osiągnąć ustawioną temp.
Czy wie ktoś co może być przyczyną? Może jednak silniczek z SM nie jest odpowiedni pomimo takich samych symboli? A może jest jakiś element elektroniczny uszkodzony?
[ Dodano: 2015-09-19, 16:59 ]
Cześć!!
Wreszcie zadziałało. Mój wniosek - nie wymieniajcie samych silniczków w klapkach na jakieś innego pochodzenia. Zgodnie z Waszymi wskazówkami użyłem 5 silniczków. Wszystkie miały podobne symbole tylko każdy pochodził z czegoś innego. Były to magnetowidy, Santa Fe SM i stare urządzenia kuchenne japońskie. Wszystkie działały dokładnie tak samo - albo otwierały maksymalnie przy ustawieniu 25 stopni i wyżej, albo całkowicie zamykały przy ustawieniu 24.5 stopnia i niżej. Przeszukałem amerykańskie fora i gdzieś dotarłem do wpisu tłumaczącego, że tam jest coś na wzór mikroprocesora, który odbiera sygnał od komputera i silnik działa prawie jak silnik krokowy. Dlatego nie może być zastosowany żaden inny, tylko oryginał. Oryginalne produkują dwie firmy (z tego co udało mi się dowiedzieć). Jedna nazywa się WOORY (symbol HCC D267-DC4AA). Klapki tej firmy Hyundai zastosował na rynku europejskim. Druga to DORMAN (nie pamiętam symbolu ale mają dobrą stronę internetową www.dormanproducts.com) i ta firma zaopatrzyła Santa Fe na rynek amerykański.
Nie wiem jak będzie funkcjonował DORMAN w autach w których było WOORY ale jeden ze sprzedawców w Stanach do którego dotarłem twierdzi, że wszystko działa. Koszt 44 USD + 10 USD za przesyłkę.
Ja ostatecznie znalazłem oryginał WOORY na Allegro, wpisując w wyszukiwarkę "klapka nagrzewnicy Hyundai Sonata". Okazuje się, że Sonata miała dokładnie te same klapki.
Oprócz tego, gdzieś wyczytałem, że przed odłączeniem przewodu od klapki trzeba ustawić na max i odłączyć akumulator. Nie prawda. Mamy tu do czynienia z wiązką 5-cio żyłową co gwarantuje nam, że komputer sam znajdzie sobie właściwe położenie klapki względem ustawionej temp. i nie trzeba go resetować ani "uczyć".
[ Dodano: 2015-09-19, 16:59 ]
Cześć!!
Wreszcie zadziałało. Mój wniosek - nie wymieniajcie samych silniczków w klapkach na jakieś innego pochodzenia. Zgodnie z Waszymi wskazówkami użyłem 5 silniczków. Wszystkie miały podobne symbole tylko każdy pochodził z czegoś innego. Były to magnetowidy, Santa Fe SM i stare urządzenia kuchenne japońskie. Wszystkie działały dokładnie tak samo - albo otwierały maksymalnie przy ustawieniu 25 stopni i wyżej, albo całkowicie zamykały przy ustawieniu 24.5 stopnia i niżej. Przeszukałem amerykańskie fora i gdzieś dotarłem do wpisu tłumaczącego, że tam jest coś na wzór mikroprocesora, który odbiera sygnał od komputera i silnik działa prawie jak silnik krokowy. Dlatego nie może być zastosowany żaden inny, tylko oryginał. Oryginalne produkują dwie firmy (z tego co udało mi się dowiedzieć). Jedna nazywa się WOORY (symbol HCC D267-DC4AA). Klapki tej firmy Hyundai zastosował na rynku europejskim. Druga to DORMAN (nie pamiętam symbolu ale mają dobrą stronę internetową www.dormanproducts.com) i ta firma zaopatrzyła Santa Fe na rynek amerykański.
Nie wiem jak będzie funkcjonował DORMAN w autach w których było WOORY ale jeden ze sprzedawców w Stanach do którego dotarłem twierdzi, że wszystko działa. Koszt 44 USD + 10 USD za przesyłkę.
Ja ostatecznie znalazłem oryginał WOORY na Allegro, wpisując w wyszukiwarkę "klapka nagrzewnicy Hyundai Sonata". Okazuje się, że Sonata miała dokładnie te same klapki.
Oprócz tego, gdzieś wyczytałem, że przed odłączeniem przewodu od klapki trzeba ustawić na max i odłączyć akumulator. Nie prawda. Mamy tu do czynienia z wiązką 5-cio żyłową co gwarantuje nam, że komputer sam znajdzie sobie właściwe położenie klapki względem ustawionej temp. i nie trzeba go resetować ani "uczyć".
-
Witam. Proszę Was o odpowiedź czy z kratek na środkowym słupku dmucha ciągle zimne powietrze. Mam takie coś i czy ustawię max ciepło czy zimno to jest bez zmian.
-
Niestety coś jest nie tak. W środkowych wylotach powietrza powinno dmuchać powietrze o temp. takiej jaką ustawiłeś, a dokładnie o takiej żeby doprowadzić do temp. jaką ustawiłeś, czyli jeśli ustawiłeś cieplej niż na zewnątrz to powinno grzać, a jeśli chłodniej to powinno chłodzić. Musisz podać więcej szczegółów, żeby można było coś wstępnie zdiagnozować.
-
Witam
U mnie ponownie nie działa grzanie , rozebralem regulator i wyglada jak by padł silniczek
(http://obrazki.elektroda.pl/5117450300_1455367476_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/5117450300_1455367476.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/5947334200_1455367478_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/5947334200_1455367478.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/8345873500_1455367481_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/8345873500_1455367481.jpg)
Chyba pojade do aso i powiem zeby to wymienili ciekawe ile originalny regulator oraz wymiana :/
-
http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=455353
Cena jak w ASO http://www.fox.rzeszow.pl/SILOWNIK-NAGRZEWNICY-REGULACJI-TEMP-HYUNDAI-SANTA(4,254832,257251).aspx
-
Osobiście polecam Ci sprawdzać allegro. Ja znalazłem oryginał za 80 zł. i wszystko działa.
Jeśli jednak zdecydujesz się na ASO, napisz proszę ile u nich kosztowało.
-
Dzisiaj posprawdzałem ręcznie zamykając klapkę za ktora odpowiada owy silniczek od pasażera.
I ku mojemu zaskoczeniu jak recznie pociagne za ciegno i zamkne na maxa to i tak nie leci bardzo gorace powietrze jak u kierowcy tylko lekko chlodne .
Orientuje sie ktos o co chodzi? teraz powaznie sie zastanawiam czy kupowac czesc w aso za 400zł czy jechać fo Hyundaia i dac im to do naprawy mam obawy ze ten silniczek nie odpowiada za wszysztko.
Pozdrawiam
-
Witam dzisiaj zauważyłem ze moja klima ma wyciek i jest zbyt niski poziom czynnika który powoduje nie załączenia klimy wiec czeka mnie wymiana chłodnicy.Podrzuci ktoś pomysł na wyminę czy lepiej używkę czy nówkę i jak dobrać się do niej?ma ktos jakięs namiary na chłodnice ??
-
Chłodnica klimatyzacji numer oryginału 97606-2B000.
Zamienniki:
NRF 35965
VALEO 814353
NISSENS 94869
DELPHI TSP0225654
HELLA 8FC 351 303-191
-
Wczoraj zakupiłem oryginalny silniczek koszt 400zł , wymieniłem i na razie działa zobaczymy jak długo...
-
Witam
Posiadam Santa Fe 2.2 CRDi z 2007r. 114kW i mam następujący problem:
- na słupkach lewym i prawym między drzwiami przednimi a tylnymi są nawiewy na 2 rząd siedzeń i żeby nie wiem jak wysoką temp. ustawić cały czas dmucha tam zimnym powietrzem.
Co może być? Proszę o pomoc...
PS.
(w aucie jest klimatronik 2 strefowy)
[ Dodano: 2016-02-24, 22:03 ]
Ponawiam prośbę, zna ktoś ten temat. Grzanie na tylne kanapy....
-
Dzisiaj siedziałem na fotelu pasażera i z przykrością stwierdzić muszę ze ogrzewanie jest kiepskie tzn jak dam na maxa to u kierowcy leci super ciepłe a u pasażera chłodne.
Ręce opadaja zaczynam mieć dość tej koreąńskiej technologii.
Czy moze ktoś doradzić o co chodzi czy jest jeszcze jakiś inny silniczek ktory steruje klapami ??
-
Zicerr1977 sprawdź ten element.
(http://images76.fotosik.pl/371/4cdbe9f364a7817b.png)
-
A w SM-ie podobna sprawa? Niby po prawej stronie jest ciepłe powietrze, ale nie tak, jak po lewej - np. po lewej po włączeniu grzania na maks powietrze po prostu parzy, po prawej jest zwyczajnie ciepłe.
-
Dzięki.
Zrobi się trochę cieplej to się wezmę za to.
-
Ponawiam moje zapytanie:
Ogrzewanie u pasażera jest kiepskie tzn jak dam na maxa to u kierowcy leci super ciepłe a u pasażera ledwo chłodne.
Czy moze ktoś doradzić o co chodzi czy jest jeszcze jakiś inny silniczek który steruje klapami ??
[ Dodano: 2016-04-09, 07:26 ]
Witam
Dzisiaj wróciłem z serwisu przy okazji wymiany chłodnicy klimatyzacji, panowie sprawdzili mi w czym tki problem z ogrzewaniem prawej strony. Jak włacze klimatyzacje i dam ogrzewanie na maxa to u kierowy leci ciepłe powietrze a u pasażera extremalnie zimne.
Po podłaczeniu pod komputer i sprawdzanie szczegółowych pozycji przepustnic wszytko jest wporzadku, informacja z serwisu najprawdopodobniej od strony pasażera jakas gabka sparciała i powietrze zaciagą takie któremu jest wygodniej się przedostać .
Do zweryfikowania tego trzeba rozebrac cały kokpit by dostać się do nagrzewnicy :cry:
Postanowiłem ze trzeba to zrobić bo w zimie nie da się tak jeździć:/
[ Dodano: 2016-04-17, 18:34 ]
Witam odebrałem samochód okazało się ze nagrzewnica jak i cały układ był zakamieniony.
Po wymianie nagrzewnicy prawa strona grzeje.
Dlaczego od kierowcy grzało?
nagrzewnica jest zasilana nie na środku a z bok przez co najpierw przepływa cieło przez czesc ktora grzeje strone kierowcy a nastepnie juz schłodzone powietrze idzie do strony pasażera.
Dodatkowo się dowiedziałem ze mam pod nagrzewnica jakiś grzejnik elektryczny (bardzo prądo-żerny) ktory w zimie grzeje do momentu az silnik uzyska tem30 stopni.
Z informacji od mechaników- wymienili nagrzewnice bez wyciągania całego kokpitu.
-
Witam odgrzewam kotleta ale nie bardzo czas ogrzewania na topie dzisiaj miałem rano -8 i zdziwko. Nie grzeje santek wcale naczytałem się i widze że to problem dość powszechny, pogrzebałem za schowkiem nie czuje żeby coś pracowało przy zmianie klap nie wiem czy tak ma być. Jutro albo pojutrze rozbieram. Efekt grzebania leci lekko ciepłe( to lekko w porównaniu do Galaxy ) ale coś tam grzeje jak zamknąłem obieg nawet się nagrzewa ale po prawej jest zimniej, na słupkach zimno. I doszedłem od pytania czy da się sprawdzić w programie diagnostycznym działanie klap tak jak w Vagu. Tam okazuje % zamknięcia otworzenia klap jeszcze nie bawiłem się diagnozą Hyundaia a chyba czas zacząć.
-
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8435&highlight=klimatyzacji
-
Dzięki Kosmos to już widziałem pokazało 00 ale nie jestem pewny, Dlatego pytanie o to czy Cascade ( HI scan) ma takie możliwości...po prostu nie bardzo mam ochotę lutować swój kabel do vaga a jeszcze nie kupiłem chińczyka z alle drogo.
U mnie temat ogarnięty, po prostu sterowanie się zawiesiło ruszone ręką gania jak ta lala... ps na Ukrainie w serwisie Hyu...i koszt 180 pln kurcze nie wiem czy dobrze to edytuje jakoś dziwnie kopiuj usuń , a nie można zwyczajnie pisać i dodaje kolejne posty. jak coś nie tak piszcie na priv postaram się to poprawić ogarnąć.
-
Witam, wykrecilem silniczek mieszania powietrza od strony pasazera iteraz mam problem bo nie wiemjak sprawdzic czy na pewno jesto niesprawny. Czy moge do niego bezposrednio podlaczyc 12 V czy moze w jakis inny sposob mam go sprawdzic. Pomozcie prosze.
Podłączyłem bezpośrednio do akumulatora silniczek i nawet nie drgnąl. Prad podlaczylem jak na zdjeciu z akumulatora. Czy może jeszcze coś z jim sprawdzić. Jestem laikiem w tych sprawach ale dzieki koledze KOSMOS sam spróbowałem naprawic i mam nadzieje ze sie uda.
-
(https://images84.fotosik.pl/291/82044ea2cbe057d7.png)
-
Proszę mi pomoc jeszcze znaleźć silniczek od strony kierowcy bo ten na ebayu to jest od strony pasażera a potrzebuje jeszcze od kierowcy. Dzieki Pańskim podpowiedza wymontowalem i jeden i drugi i oba sa niesprawne. Pozdrawiam
-
Pasują też od Sonata NF 2004-2010.
Kierowcy 97159-3K000
http://www.sklep-kia.pl/silownik-regulacji-temperatury-santa-fe-ii-iii-sonata-vi-p-4373.html
http://www.fox.rzeszow.pl/Produkty(3,,).aspx?search=97159-3K000
http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=479183
Pasażera 97160-3K000
http://www.fox.rzeszow.pl/SILOWNIK-NAGRZEWNICY-REGULACJI-TEMP-HYUNDAI-SANTA(4,253721,257251).aspx
http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=455353
-
Serdecznie dziekuje za pomoc. Silniczki juz zamowione i jak tylko dojda zaraz zamontuje. Chcialbym ogromnie podziekowac koledze kosmos2011 naprawde bardzo bardzo pomocny . Pisalem jeszcze wczesniej o kolach czy moglbys odpowiedziec czy beda pasowac do mojego 5 x 114,3 R17, 7 J 17 H2, 235/55 R17, ET 41. Mam okazje kupic zimowkami ale nie ejstem pewien czy sa odpowiednie.
-
nie na temat ale proszę
http://autosotua.com/opon...i/santa-fe.html
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9421
-
Witam, po wyciągnięciu silniczka i próbie sprawdzenia okazuje się że przejście na plusie i minusie jest. Po wpięciu do instalacji nie działa. Czy to silniczek jednak niesprawny czy instalacja może jednak niesprawna. Nie mam jak podłaczyć bezpośrednio pod akumulator ale chciałbym się dowiedzieć czy jeśli jest przejście pomiędzy biegunami czy to jest równorzędne z tym iż powinien on działac czy to wcale o tym nie świadczy?
-
Po wpięciu do instalacji nie działa. Czy to silniczek jednak niesprawny czy instalacja
A czy podpiąłeś choć jakąś żaróweczkę i popatrzyłeś czy masz prąd w kostce najlepiej jednak miernik wtedy wiesz w jakich zakresach steruje.
-
Jakub77-77 podłączyłeś już nowy silniczek?
-
Jeszcze nie, przesylka z rzeszowa sie opoznia.mam nadzieje ze w poniedzialek dojdzie.
-
Jak w temacie kod błędu klimatyzacji 19 - co on oznacza? Może ma ktoś listę błędów.
-
B1245 Temperature control actuator feed back open (Drive's)
B1246 Temperature control actuator feed back short (Drive's)
-
Witam, silniania nawiewem już zamontowane, dzialaja jak powinny. Serdeczne dziekowania dla kolegi kosmos2011 za fachowe rady i uwagi. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
-
Możesz sprawdzić czy silniczki w lewy i prawym są takie same bo jest różnica w cenie między siłownikiem kierowcy i pasażera. Można wtedy wymienić tylko środek.
-
kosmos2011 - silniczki są te same - ale jak już zamówiłem i przyszły mi nowe to włożyłem oryginalne. A masz rację - cena jest podwójna - kierowcy kosztuje 240 zł. - pasażera 430 zł.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie wymiany oleju w skrzyni biegów automatycznej - dzisiaj w warsztacie mechanik poinformował mnie że w moim samochodzie to tylko olej może wymienić bez filtra i uszczelki ponieważ miskę olejową mam umiejscowioną z boku skrzyni a filtr oleju można wymienić tylko po wyciągnięciu skrzyni z komory silnika a nie w trakcie wymiany tylko oleju. Czy to prawda czy zwykłe lenistwo lub próba naciągnięcia?
-
Też dostałem taką info w serwisie H w Lublinie wymiana filtra tylko przy wyjętej skrzyni...
-
O ASB tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4230&postdays=0&postorder=asc&highlight=filtr&start=15
-
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie wymiany oleju w skrzyni biegów automatycznej - dzisiaj w warsztacie mechanik poinformował mnie że w moim samochodzie to tylko olej może wymienić bez filtra i uszczelki ponieważ miskę olejową mam umiejscowioną z boku skrzyni a filtr oleju można wymienić tylko po wyciągnięciu skrzyni z komory silnika a nie w trakcie wymiany tylko oleju. Czy to prawda czy zwykłe lenistwo lub próba naciągnięcia?
swego czasu stosowane były filtry oleju zewnętrzne, podobne do tych silnikowych, oczywiście wewnątrz skrzyni tez był 2 filtr. od 2003 roku zrezygnowano z tych zewnętrznych i traktuje się, że filtr wewnętrzny wystarcza na cały żywot skrzyni. Taką politykę przyjął producent tych skrzyń (mitsubishi). oczywiście da się wymienić ale instrukcja serwisowa przewiduje to tylko w trakcie remontu skrzyni. więc olej temat. wystarczy tylko regularna wymiana oleju.
-
dzięki za info
w poniedziałek wymieniam olej.
-
Jaki olej wleją?
-
A tego to nie pytalem, kolega mienial u nich w kia to chyba wiedza jaki tam ma być.
[ Dodano: 2017-02-28, 08:11 ]
Skrzynię zalali olejem - Castrol multivehicle ATF.
-
To teraz ja proszę o pomoc.
Objawy :
- nie działa nadmuch zimnego powietrza z klimy na stronę kierowcy(pasażer ok). Po tym nabiłem klimatyzację i sprawdziłem szczelność - wszystko z nią ok. A nadmuchu z klimy na kierowcę jak nie było tak nie ma.
- nie działa nadmuch ciepłego powietrza na cały tył.
Od strony kierowcy siłownik na wysokości prawego kolana widać, że ładnie chodzi i steruje.
Co mam sprawdzać i gdzie? Błędów na kompie nie zauważyłem żadnych :/
-
Mam podobny problem, po stronie pasażera dmucha zimnym od razu po włączeniu klimy, a od kierowcy leci ciepłe dopiero po kilku lub kilkunastu minutach zaczyna dmuchać zimnym
-
Sprawdziłem dzisiaj od spodu te silniczki i wzrokowo wszystkie 4ry poruszają klapami.
Gdzie mogę jeszcze szukać? Jest jeszcze jakiś 5ty ? Za dmuchawą, nagrzewnicą?
-
Ogrzeję kotleta. Zauważyłem teraz przy mrozach że w moim Santa Fe CM ładnie grzeje z przodu natomiast z tyłu leci zimne powietrze. Dopiero jak temperaturę ustawię na max i maksymalny nadmuch to po jakimś czasie zacznie wiać z tyłu ciepłem w innym przypadku zawsze wieje zimnym powietrzem. Może ktoś podpowiedzieć co może być tego przyczyną?
-
Nie masz zasłoniętych wylotów powietrza pod fotelami przez dywaniki ?
-
U mnie wyloty są na słupkach z tyłu. Niczym niezasłonięte. Test klimatyzacji pokazuje 00 czyli, że nie ma błędów.
-
tyłu leci zimne powietrze. Dopiero jak temperaturę ustawię na max i maksymalny nadmuch to po jakimś czasie zacznie wiać z tyłu ciepłem
No i tu ci powiem przy temp do -5 po mniej więcej 15 km grzeje, a jak mamy teraz -10 -15 to dopiero po naprawdę sporym czasie plastiki się nagrzewają i nie jest wyziębione powietrze ok 30/ 40 minut jazdy w trasie.;)
-
Nie pocieszyłeś kolego :)
-
Witam,
A ja mam taki problem. Padł mi silniczek o klap. Kupiłem na allegro używkę. Silniczek działa tylko, że odwrotnie. Klimatyzacja zamiast chłodzić to grzeje a grzeje zamiast chłodzić. Macie może jakiś pomysł żeby to zmienić? To się dzieje od strony pasażera tam gdzie był wymieniany silniczek (WOORY).
-
silniczki nie musza być zamienne, może kupiłeś z odwrotnej strony, sprawdź numery na silniczkach lub musisz dokonać adaptacji silniczka kompem
-
A prościej nie będzie zamienić + z - . Tak tylko głośno myślę. Pewnie przysłali z angola.
-
Witam , mam podobny problem ale na odwrót - tzn przy ustawionej temp na low - z prawego nawiewu idzie mi ciepłe powietrze , nie reaguje na zmianę na panelu . Błędów brak - czy celować w silnik czy sprawdzić wcześniej coś innego ? Jak włączę klimę to ochładza ale jest różnica miedzy lewa a prawa strona.
-
Miałem podobnie przed urlopem wcięło mi chłodzenie po P . szybki demontaż schowka i okolic kilka śrubek masz wtedy wszystko na wierzchu. Zacięta klapa na silniku silniczek chodził i chodzi ale klapa stała popsikałem smarem tu i tam ręcznie odblokowałem i jest ok. zabawy na 1h. niestety nie mam na urlopie swojego laptopa ale jest rusek który to rozbierał z kamerą jest na yt .
-
Witam.
Tak to wygląda na schemacie.
(https://images89.fotosik.pl/403/a4ba249246c204ccm.jpg) (https://images89.fotosik.pl/403/a4ba249246c204cc.jpg).
Myślę, że ściągnięcie osłony pod schowkiem, schowka i ewentualnie demontaż dmuchawy powinien umożliwić dostęp do serwo.
(https://images90.fotosik.pl/402/468b45b398a62935m.jpg) (https://images90.fotosik.pl/402/468b45b398a62935.jpg)
-
daje rade bez zdejmowania silnika dmuchawy schowek i osłona kilka śrubek 10 .
-
Znalazłem jeszcze instrukcję w manuału jak sprawdzić działanie serwo w języku angielskim.
(https://images89.fotosik.pl/403/59dc755aeb084df4m.jpg) (https://images89.fotosik.pl/403/59dc755aeb084df4.jpg)
-
Panowie co do naprawy climatronika w santa fe czy tucsonie czy innym Hyundaiu ,Kiawystarczy wymienic sam silniczek w tym silowniku a on pasuje praktycznie od wszystkiego co ma w tytule Hyundai cz Kia przerabialem juz to kilka razy i nie ma z tym problemu koszt wszystkiego ok100zl czas do 2 godz nax.pozdrawiam
-
Mam pytania odnośnie nagrzewnicy elektrycznej w Santa Fe CM. Kiedy się uruchamia , czy przy jakichś określonych warunkach - trybach, jaki przekaźnik i bezpiecznik za nią odpowiada ?
Jestem na etapie rozpracowywania problemu z niedogrzaną prawą stroną i przy okazji rozbiórki sprawdzam wszystko. Jak nie włączę - nagrzewnica elektryczna zimna :-[
-
Witam, silniczek jaki siedzi w siłowniku klap klimatronika to Mabuchi rf-370cb-11670 można kupić za grosze w internecie najtaniej u chińczyków od6-20 pln plus przesyłka najdroższy na polskim serwisie z ogłoszeniami 60 pln plus przesyłka
-
na ALIEXPRESS, chińczyki, za 70-80zł z przesyłką, oryginalne kompletne siłowniki temperatury sprzedają (prawy lub lewy). :)
Krótki wkrętak do ręki, głowa pod kokpit i nie grzanie lub nie chłodzenie zrobione w parę minut, bo chyba zawsze ten problem to jeden z tych siłowników temperatury. Jest trzeci siłownik od trybu (MODE) ale on od MODE i nie odpowiada za temperaturę ;)
…ale od chińczyka raz idzie 2-3 tygodnie, a raz 2-3 miesiące ;D