HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson TL => Wątek zaczęty przez: hubis w 17 Marzec 2016, 14:02:25
-
Witajcie dzisiaj moj tucson rano po odpaleniu miał zapalona kontrolke start§go na zolto, przycisk nie reagowal lampka palila sie na niebiesko tak jakby byl wylaczony. W czasie jazdy obroty do 2,8 i odcinalo jakby byl w trybie awaryjnym ale chek nie palil sie. Po przejechaniu ok 10 km ponownym wlaczeniu autka wszystko ok. Ktos to moze przerabial???
-
Nie odpowiem bo nie jestem jasnowidz ale pewnie jak problem będzie się powtarzał nie ominie cie wizyta w serwisie.
A tak z innej beczki - czy jest możliwość wyłączenia na stałe tego systemu? Ja wiem ze ekologia i oszczędność paliwa ale czy takie odpalanie silnika po kilkanaście / kilkadziesiąt razy dziennie nie wpływa na zwiększone zużycie silnika?
-
Hyundai Tucson nie jest wyposażony w system start-stop. Ma tylko przycisk zamiast kluczyka.
-
Dodano: 2016-03-24, 09:30
niestety jest wyposażony, czy go mozna odlaczyc pewnie tak, ja go wylaczam przyciskiem, staram sie zaraz po uruchomieniu, jak na razie byl to jednorazowy "uraz" tucsonka moze cos przymarzlo bo byl minusik w nocy :-)
-
Hmm... no to może ja nie mam start-stop albo nie wiem, że mam ;-)
-
System Start -Stop jest uzupelnieniem systemu bezkluczykowego. Natomiast nie zauywazylem zeby kiedykolwiek silnik mi sie wylaczyl w korku czy na postoju...
To tylko przycisk do uruchamiania bez kluczyka..
-
Potwierdzam, przycisk start-stop służy do odpalania silnika
-
Hubis z prawej strony postu jest opcja edytuj ona pomoże poprawić tytuł tematu i treść postu:
Zamiast start-stop powinno być stop&go http://www.hyundai.pl/Oferta/Blue_Drive/
Funkcja start/stop to uruchamianie silnika za pomocą przycisku dostępna w wersji Style i Premium http://www.hyundai.pl/fileadmin/user_upload/wyprzedaz_2015/cenniki/Cennik_Tucson_2015.pdf
-
System start/stop (prawidłowo Stop&Go) mają niektóre wersje. W cenniku mają oznaczenie "Blue drive". Na ten moment to 1.6 GDI, 1.7 CRDI i 2.0 CRDI 2WD. Mam tego ostatniego i jest Stop&Go (rozruch mam na kluczyk). System aktywuje się gdy silnik osiągnie temperaturę, nie jest w fazie dopalania DPF'a i nie manewrujesz. Nie jeżdżę w korkach więc zdarza się, że system zadziała mi 2-3 razy dziennie albo w ogóle. Można go oczywiście dezaktywować ale nie na stałe.
-
W serwisie mogą całkowicie wyłączyć.