HyundaiKlub.pl
Warsztat => Instalacja LPG, CNG, inne => Wątek zaczęty przez: pakson w 15 Październik 2009, 20:27:10
-
witam,
chcę sobie za dniach zregenerować parownik BRC AT90E w serwisach krzyczą za usługę od 170 do 200 wraz z zestawem regeneracyjnym, sam zestaw kosztuje ok. 80pln i teraz pytanie czy dam radę sam zregenerować, posiadam chęci i jestem cierpliwy.
Czy ktoś robił podobny zabieg i czy można napotkać jakieś problemy po drodze??
Fajnie by było zaoszczędzić troszkę kasy...
Będę wdzięczny za porady/informacje...
-
Jeżeli sam jesteś w stanie to zrobić to po prostu zrób.Jeżeli zaś nie czujesz się na siłach to kup cały parownik i wymień - na pewno wyjdzie taniej i lepiej niż u magików w "serwisie".Powodzenia.
-
To nie jest technologia kosmiczna, wystarczy sie do tego nieco przylozyc. Niebawem bede to robil u siebie i zrobie kilka fotek, bo sam jestem ciekaw co w parowniku siedzi(pływa) po 100 tys. ;-)
-
ja właśnie swój rozebrałem akurat AT90E budowa można powiedzieć że bardzo prosta... jak skończę bo na razie czekam na zestaw regeneracyjny to zrobi się mały poradnik:) dla potomnych :)
-
witam ponownie,
jestem po regeneracji owego parownika, środek wymieniony prawie cały, ale problem nadal jest z nadmiernym podpieraniem się benzyną mimo jazdy na gazie... może być jeszcze jakiś inny powód?? Jeśli coś by padło w kompie od gazu to czy mogło by się dziać coś takiego?? albo czy nie szwankuje emulator wtrysków(że nie wyłącza albo przepuszcza sygnał...)
Proszę o pomoc bo już nie wiem jak to rozgryźć...
Pozdrawiam
-
Czujnik cisnienia w listwie?
-
Czujnik ciśnienia w listwie?
Ale jeśli by to był czujnik ciśnienia to nie powinno się też dziwnie dziać na samej benzynie??
We wtryskiwacze mam wpięty modulator wtrysków BRC który jest podłączony pod komputer LPG i w momencie przełączania na gaz wtryskiwacze są zamykane.
Hants, napisałeś mi w innym temacie że podpiera się benzyną jak parownik nie wyrabia...sprawdziłem to i faktycznie tak jest - odłączyłem zawór gazu tak by sobie resztkę wypalił w parowniku i faktycznie- obroty spadły tak do 100-200 a po dodaniu gazu normalnie wchodzi na obroty
Nie wiem czy czasami gdzieś komp nie jest walnięty...tylko jak to sprawdzić?
-
Kompa nie sprawdzisz domowym sposobem - najprosciej byloby sie z kims podmienic, autokalibracja, zbudowac mapy, pojezdzic. W ostatecznosci rozwaz wstawienie przelacznika do obwodu pompy paliwa, ALE, skoro parownik nie wyraba (moze masz cos z filtrem, zaciasne przewody, zle dobrany parownik, zle rozmieszczone i podlaczone wtryski - to i tak nie widze problemu w spaleniu 15 litrow benzyny na 350 (!!) litrow gazu (sprawdz moj spritmonitor za wrzesien) - i za zachowanie poprawnej dynamiki auta.
Poza tym masz teraz zimę - auto na samych rozruchach traci gigantyczne ilosci benzyny.
-
tylko że ja mam instalkę 2gen. także nie mam wtrysków do gazu
Mam u siebie coś takiego
Komp LPG Brc Blitz + modulator wtrysków, parownik AT90E i mikser w dolocie:) z taką instalką auto już kupiłem.
Jeszcze pokombinuję nad regulacją a jak się wkurzę to oddam do gaziarza tylko nie znam dobrego fachowca co nie będzie kombinował...
-
Jeszcze pokombinuję nad regulacją
Zalecam jednak duzo rozsadku, za uboga mieszanka moze Ci popalic zawory.
Wstaw sobie ten przelacznik do obiegu pompy i sprawdz czy Ci ktorys wtrysk nie leje (hmm.. tak na zywca, to bym odpalil auto, odlaczyl pompe i wtryski, poczekal kilka minut i rozlaczyl listwe benzynowa (OSTROŻNIE :!: ) powinien trysnac maly gejzerek wachy - jesli nie - to znaczy, ze wtryski mechanicznie puszczaja benzynę. Prosciej to zrobil z manometrem podlaczonym do ukladu paliwowego. Wariacją pomyslu moze byc multimetr podlaczony do przewodow wtrysku, lub jesli jestes dobry z gry na pianinie - palec na wtrysku paliwa - poczujesz 'trykniecie', kiedy sie otwiera.
Lambdę masz w porzadku? Moze Ci komp sczytuje dane i wzbogaca mieszanke gdyz bazuje na niepoprawnych odczytach z wydechu?
..
Wiesz co - zrob to jeszcze prosciej - pojedz na jakies zadupie, odepnij wtryski od benzyny i pojezdzij ostro. Jesli auto zacznie bardzo wyraznie tracic moc - to znaczy, ze masz zle mixer wyregulowany
-
ciśnienie na listwie na pewno jest dobre, bo sprawdzałem wtryskiwacze nie puszczają/nie leją,(metoda wyjęcia całej listwy wtryskowej i celowanie pierw karton a potem do słoiczków w celu sprawdzenia ilości) przy wyjmowaniu listwy wtryskiwaczy odpiąłem 1 wtrysk to mi tak prysnęło benzyną w twarz ze hoho...także ciśnienie i nieprzepuszczanie jest ok
Co do miksera to bardziej bym to obstawiał że instalkę mam źle wyregulowaną
Bo miałem taką sytuacje że wypaliło mi całą benzynę na gazie i auto straciło bardzo na mocy i musiałem odkręcić register...
Co do kombinowania z regulacji to chodziło mi o ponowną próbę wyregulowania instalki. Mam parę instrukcji ale w sumie jedną się posiłkuję.
Co do Lambdy to jest ok. żadnego błędu nie wywala komp
-
Co do Lambdy to jest ok. żadnego błędu nie wywala komp
Nie znaczy to ze jednak go nie ma. W akcencie kolezanki odlaczylem wtyczke czujnika i pojechalem w trase. Zapalila sie dopiero po jakis 10 km, gdy wyjechalem na autostrade.
Mysle, ze chyba kazdy instalator ma analizator spalin - szukaj fachowca ;-)
-
Często bywa tak że emulator wtrysków jest źle dobrany i podczas pracy drgania silnika powodują że wtryski benzynowe troszkę popuszczają ja miałem tak u siebie w sonacie.
Jeżeli masz instalacje z palnikiem i podjada ci paliwo to winy szukaj tylko w emulatorze wtrysków, chyba że paliwo po prostu ci ucieka gdzieś poza auto.
Dobrym rozwiązaniem jest też rozłączenie pompy po przejściu na gaz.
-
no właśnie na forum o LPG tez mi tak doradzili ze na 95% to będzie emulator... to nie jest drogi biznes wiec zakupie i zobaczymy:)
w każdym razie dzięki za wszelka pomoc i podpowiedzi:) dam znać niebawem co i jak:)
-
Możesz przerobić swój stary emulator wlutowując oporniki , wystarczy zadzwonić do producenta i zapytać jakiej rezystancji jest dany emulator i że chcesz zmienić jego rezystancje, ja tak robiłem z emulatorem firmy lecho i wszystko wytlumaczono mi przez telefon które to są oporniki.
Co do zakupu właściwego emulatora to jest problem,z każdym trzeba kombinować.
-
znaczy emulator był dobrze dobrany bo chodził bez problemu 4 lata, ostatnio mu właśnie zaczęło coś walić, raz miałem tak że w ogóle auto nie chciało mi odpalić na benzynie i musiałem odłączać emulator całkiem (połączenie rozcięcia wtrysków na wtyczce którą się podłącza do emulatora) po tym zabiegu odpalił bez problemu
rezystencja wtrysków jest na poziomie 13-16Ohm także bez problemu powinienem coś znaleźć:)
-
W wersji GT (jeżeli to wersja TURBO) chyba mają mniejszą rezystancje.
-
nie ma Lantry w wersji TURBO... tak ku ścisłości:)(rezystencja z manuala) zamówiłem już nowy emulator na dniach powinien przyjść i przy okazji zrobię sobie porządek z kablami od wtrysków bo niezbyt estetycznie są obecnie zrobione...a ja lubię mieć porządek idealny:)
-
i jak się okazało wszystkiemu był winien emulator wtrysków:) po wymianie wszystko wróciło do normy:) wszystkim dzięki za pomoc
Pozdrawiam