HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: Arni71 w 13 Wrzesień 2021, 11:56:00

Tytuł: G4Gc różnice CVVT / bez fazy
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 13 Wrzesień 2021, 11:56:00
Czy ktoś wie, jak rozpoznać wersje silników G4GC z i bez zmiennej fazy rozrządu??
Gdy szukam głowicy do tego silnika, przeważnie znajduje info że jest to głowica z Velostera bez zmiennej fazy rozrządu- czy jest tak faktycznie??
Czy w przypadku głowicy bez CVVT, można zaadaptować jakieś elementy ze zdemontowanej głowicy z CVVT żeby to zadziałało prawidłowo??
Tytuł: Odp: G4Gc różnice CVVT / bez fazy
Wiadomość wysłana przez: Brt w 17 Wrzesień 2021, 10:22:08
Veloster ??
Tam nie występował silnik 2.0. Tylko 1.6 GDi
Tytuł: Odp: G4Gc różnice CVVT / bez fazy
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 22 Wrzesień 2021, 11:00:42
No własnie i tu mnie dalej nurtuje pytanie - skoro nie Veloster, to czemu jest informacja o braku zmiennej fazy rozrządu w głowicy (ze wskazaniem wersji z Velostera ale to już wiem że to nieprawda)
Czy jest ogólnie jakaś inna wersja G4Gc bez VVTi?? W jakim modelu był stosowany ??
Tytuł: Odp: G4Gc różnice CVVT / bez fazy
Wiadomość wysłana przez: Brt w 24 Wrzesień 2021, 12:26:42
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Beta_engine#2.0L_(G4GC)
Wg wiki, pierwsze lata produkcji były bez CVVT. Wydawało mi się, że wszystkie G4GC były z CVVT.
Czyli silniki od Elantry, Coupe i Trajeta mogą być bez CVVT.

Każdy Tucson był już na CVVT
Tytuł: Odp: G4Gc różnice CVVT / bez fazy
Wiadomość wysłana przez: Arni71 w 11 Październik 2021, 13:25:35
Ok, w takim wypadku jeśli szukać głowicy to tylko i wyłącznie z Tusona ewentualnie z bliźniaczej Kia Sportage - dzięki, informacja bardzo pomocna :)