HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => XG / Grandeur => Wątek zaczęty przez: zakzet w 15 Kwiecień 2012, 20:45:54
-
Od dłuższego czasu mam taki problem: po wciśnięciu pedału gazu mocniej np. przy wyprzedzaniu silnik przełącza się w tryb awaryjny - muszę wyłączyć silnik i odpalić po przerwie na nowo -w kluczykowaniu inf. błąd układu elektrycznego przepustnicy-
może ktoś wie o co chodzi?
-
Mam również ten problem w hyundai coupe (gk). Wyczytałem ostatnio że jest to przyczyna zepsutego czujnika tylko bez komputera chyba się nie sprawdzi który to czujnik jest zepsuty :)
-
Odłącz kable od przepływomierza i zobacz jak się będzie zachowywał.
-
Może TPS nie ma ciągłości a da się to sprawdzić omomierzem w całym zakresie otwarcia przepustnicy,
-
będę dzisiaj u znajomego mechanika to może mi sprawdzi TPS - ale szukałem w necie i możliwe że to moduł sterowania przepustnicą .
-
Rozwiązałeś juz problem?
-
Jeszcze nie - mam ten problem od ponad roku i przyzwyczaiłem się jeździć bez gwałtownych przyspieszeń - ma przecież taki zapas mocy ,że przyspiesza bardzo dobrze - no i mam sposób - przełączam z automatu na manual wybieram bieg i jazda ! Chyba już czas postawić do mądrych mechaników i niech coś zrobią.
[ Dodano: 2012-07-30, 20:55 ]
Witam raz jeszcze - byłem u fachowca - poprawił program w komputerze - zastrzegł -że gdyby się powtarzało to przyczyna jest``potencjometr przepustnicy``- od tej pory jest już bez problemów -!
-
i jak działa nadal wszystko dobrze ? :)
-
.... - poprawił program w komputerze - ....
Co takiego zrobił?? :):)
No za coś musiał wziąć pieniążki, dopytaj go proszę co dokładnie zrobił.
Pozdrawiam.
PS. A wymieniłeś ten potencjometr czy jeszcze się nie powtórzyło od tej wizyty u niego?
-
u mnie jak wyskakiwał tryb awaryjny to była to wina skrzyni a dokładnie 3 biegu - koszt naprawy 4500zł
-
u mnie jak wyskakiwał tryb awaryjny to była to wina skrzyni a dokładnie 3 biegu - koszt naprawy 4500zł
Tryb awaryjny silnika to nie to samo co tryb awaryjny skrzyni biegów.
Naprawdę zapłaciłeś 4500zł za naprawę skrzyni?
Za 1500zł można kupić całą sprawną bez problemu...
Myślę że chodziło o 450zł :)
Pozdrawiam.
-
no właśnie 1500 zł za używaną a reszta za złożenie z dwóch jednej
-
Wydaje mi się że sprawną można kupić za 1500zl, więc po co składać z dwóch jedną?
Przekładka nie powinna kosztować więcej niż 500zł.
Pozdrawiam.
-
No skrzynia miała być super ale po rozkreceniu wcala taka nie była, u mnie coś było nie halo z 3biegiem i płyta sterująca juz nie pamiętam, zresztą nie chce do tego wracać bo boli $$$$$$
-
Po tej robocie ani razu nie miałem problemów z przysieszaniem gwłtownym, tyle tylko ,że mam wrażenie ,,,,,,,,,że jest trochę zamulony-dłużej się składa do przyspieszenia - muszę chyba sprawdzić ustawienia gazu.
-
Dopytałeś co dokładnie zrobił mechanik?
-
Panowie to 15min roboty,kup czujnik prędkości wyjściowej skrzyni biegów-u mnie kosztuje 58 funtów.Czujnik znajduje się pod obudową filtra powietrza-są dwa wejścia i wyjścia -wymieniamy ten od strony przegrody silnika.Miałem to samo więc po co wydawać na mechaników,a doszedłem do tego kodu błędu podczas jazdy ponieważ miałem podłączone urządzenia diagnostyczne-które na postoju nie wykazywało żadnych błędów pomimo pracy skrzyni biegów w trybie awaryjnym.
-
Panowie to 15min roboty,kup czujnik prędkości wyjściowej skrzyni biegów-u mnie kosztuje 58 funtów.Czujnik znajduje się pod obudową filtra powietrza-są dwa wejścia i wyjścia -wymieniamy ten od strony przegrody silnika.Miałem to samo więc po co wydawać na mechaników,a doszedłem do tego kodu błędu podczas jazdy ponieważ miałem podłączone urządzenia diagnostyczne-które na postoju nie wykazywało żadnych błędów pomimo pracy skrzyni biegów w trybie awaryjnym.
Wspomniałeś o miejscu pod obudową filtra powietrza. Mam taką przypadłość: przy gwałtownym "kopnięciu" w pedał przyśpieszenia podczas jazdy auto traci moc i wchodzi na wysokie obroty. Pomaga zgaszenie silnika uderzenie ręką w filtr powietrza (serio!) i po ponownym uruchomieniu silnika dalej można jechać. Zmieniany był czujnik przepływu powietrza, czy to ma znaczenie? Proszę o pomoc